نقض قانون از سوی تمام عرضه‌کنندگان خودرو!

 

نقض قانون از سوی تمام عرضه‌کنندگان خودرو!

 
براساس ارزیابی صورت گرفته، عملکرد هیچ یک از شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ایران "انطباق کامل" با قوانین مرتبط در این بخش ندارد.
 
به گزارش ایسنا، مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ایران ناراضی هستند.
 
در این زمینه جدیدترین ارزیابی صورت گرفته بیانگر آن است که هیچ یک از شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو نتوانسته‌اند قوانین مرتبط با حقوق مصرف‌کنندگان را به طور کامل اجرایی کنند.
 
براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران "ارزیابی از ۳۹ شرکت عرضه‌کننده خودرو در ایران (تولیدکننده و واردکننده) نشان می‌دهد که سیستم خدمات پس از فروش در هیچ یک از شرکت‌های تحت ارزیابی با الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، انطباق کامل ندارد".
 
در این زمینه عمده‌ترین موارد نقض قانون از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش، مربوط به عدم پرداخت خسارت خواب خودرو و عدم تعویض خودرو در صورت تکرار عیب بوده است.
 
طبق ارزیابی صورت گرفته، بیش از ۹۰ درصد شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو نسبت به طرح‌ریزی و اجرای مکانیزم سیستماتیک پرداخت خسارت خواب خودرو اقدام نکرده‌اند.
 
این بدان معنا است که شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو برخلاف الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، از پرداخت خسارت خواب خودرو (توقف خودرو در تعمیرگاه) به مشتریان خود خودداری می‌کنند.
 
این وضعیت در حالی است که طبق قانون، اگر خودروی تحت گارانتی به دلیل نبود قطعه یا ناتوانی در حل عیب، بیش از دو روز کاری یا زمان استاندارد تعمیرات مربوطه در تعمیرگاه شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو متوقف شود، شرکت مربوطه ملزم به پرداخت خسارتی به عنوان خسارت خواب خودرو (در تعمیرگاه) به صورت روزشمار به مالک آن است.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , تولید کنندگان خودرو , واردات خودرو , ایران خودرو , سایپا , اطلس خودرو , اسان موتور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
متخصص : سلام پیام میاد. از سایت هم میتونی نگاه کنی
Sh : بدنش‌از‌تارا‌‌و‌ماشینای‌دیگه‌سایپا‌و‌ایران‌خودرو‌محکم‌تره فقط‌همین‌نقطه‌قوت‌رو‌داره
اردیبهشت : سلام همه ما درحال تخصیص هستیم. ولی فاکتور نمیشه
شاهین‌GL : Gبودی‌یا Gl? کی‌تکمیل‌وجه‌کردی?
Sadegh : منم ممکنه عوض کنم چون به پولش احتیاج دارم شاید تارا دستی گرفتم دنا جا پاش اصلا خوب نیست سقفشم کوتاهه به نظرم ، ماشین اتاقش خفه است یه جورایی
شاهین‌GL : خب‌اگه‌فاکتور‌شده‌بودی‌که‌اینجوری‌نمیگفت
Sadegh : کسایی که شاهین تحویل گرفتن از تجربیات رانندگی تون بگین خوبه یا عوض کنیم تارا بگیریم؟
شاهین‌تبدیل‌بهgl : من‌۲۷‌اردیبهشت‌تبدیل‌زدم‌هنوز‌فاکتور‌نشدم ۲۷‌خرداد‌دوباره‌دعوتنامه‌اومد‌۵۸‌هزار‌تومن‌‌ و‌آخرش‌نوشته‌بود‌تحویل‌۳۰‌روز‌بعد‌پرداخت الان‌‌‌سود‌تاخیر‌ ‌من‌از‌‌۲۷‌خرداد‌حساب‌میشه‌که‌تبدیل‌زدم‌‌قرار‌بوده‌۳۰‌روزه‌بدن یا‌۳۰‌روز‌بعد‌دعوتنامه‌۵۸‌هزار‌تومنی
شاهین‌دستی : اینا‌گروه‌دستی‌؟یا‌اتومات‌؟ یا‌پلاس؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : برو نمایندگی که زمان ثبتنام زدی مهر شدش رو بگیر
حبیب : سلام دوست عزیز من پیکان پژو مدل 70دارم از صفر دست خودمه اگر تمیزش گیرت بیاد فوق العاده هست من ماشینی به جان سختیش ندیدم جز پدر خوانده اش پژو 504.
منتظران آر اس : دوستانه آر اس ، شرکت که میگه تا 25 اردیبهشت رو فاکتور کردن امروز ، احتمالا بعد ظهر روی سایت قرار میگیره که فاکتور شدید ، کسانی که بعده 23 اردیبهشت بودم چک کنید خبر بدید بی زحمت یکم امیدوار بشیم 🫡
207 پانا مرداد : سلام، برو چک کن، احتمالا الآن حمل برای تحویل تیک خورده به سلامتی
207 مهر : فایل دعوتنامه رو میخوام دانلود کنم بهم ریختس متنش راه حلش چیه
مهدی : ببخشید مرداد نه تیر
رحمن : بله آقا هست همه نمد دارن
ساینا : پلاک ونمیدونم دیروزپیامک اومدامروزرفتیم تحویل گرفتیم
مهدی : رانا تبدیلی به 207 2تیر فاکتور امروز 5تیر پلاک شد
ساینا : جناب به نظر من شما از اواخر مهر به بعد فاکتور میشید