نقش خودروسازان و قطعه‌سازان در ضعف خدمات پس از فروش

 

نقش خودروسازان و قطعه‌سازان در ضعف خدمات پس از فروش

 
خدمات پس از فروش خودروسازان در شرایطی طی سال 94 و نسبت به سال 93 با افت رتبه مواجه شده که سطح کیفی نامناسب خودروهای داخلی و همچنین قطعات یدکی، به نوبه خود نقش بسیار مهمی در بروز این «افت» داشته‌اند. آمار و ارقام نشان می‌دهد نه تنها کیفیت خودروهای داخلی از سطح قابل قبولی برخوردار نیست، بلکه قطعات نیز کیفیت مناسبی ندارند و این موضوع به طور مستقیم روی عملکرد شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان اثر منفی گذاشته است.
 
آن طور که معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید، شرکت‌های خدمات پس از فروش صنعت خودرو کشور از زیرساخت‌های مناسبی برخوردارند، با این حال کیفیت نه‌چندان مناسب خودروها فعالیت این شرکت‌ها را برای ارائه خدمات رضایت بخش به مشتریان، سخت کرده است. سعید تاجیک با بیان اینکه ساختار خدمات پس از فروش در کشور، شرایط نسبتا مناسبی دارد و ضعیف نیست، می‌افزاید: امثال ایساکو و سایپایدک در ساختار و زیرساخت، تفاوت خیلی آشکاری با همتایان خارجی خود ندارند و اگر کیفیت خودروها و قطعات داخلی سطح مناسبی داشت، شرکت‌های خدمات پس از فروش نیز خدمات بهتری ارائه می‌کردند.
 
گفته‌های تاجیک در شرایطی است که به‌نظر می‌رسد علاوه‌بر اثرگذاری کیفیت خودروها بر کم و کیف خدمات پس از فروش، سطح کیفی نامناسب قطعات نیز تاثیر منفی این ماجرا داشته است. طبعا وقتی قطعات یدکی از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و دچار خرابی زودهنگام می‌شوند، درصد نارضایتی مشتریان از شرکت‌های خدمات پس از فروش افزایش می‌یابد و این میان هیچ کس به تامین‌کنندگان قطعه اعتراض نمی‌کند. هرچه هست، طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان بزرگ کشور به دلیل سختگیرانه تر شدن معیارهای ارزیابی طی سال 94، از رتبه یک به رتبه 2 سقوط کرده‌اند. در این شرایط باید علاوه‌بر بررسی نقاط ضعف این شرکت‌ها، عملکرد خودروسازان و قطعه‌سازان را نیز نقد و از اثرگذاری آنها در ماجرای «افت رتبه خدمات پس از فروش»، غافل نشد.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , ایران خودرو , سایپا , پارس خودرو , گارانتی خودرو , کیفیت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 11 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس 14اردیبهشت : سلام من رفتم سایپا گفتن 839 نفر جلو شماهستن تاتاریخ 12/8/1404 96 میلیون طلبکار هستم
امید : سریع برو کافینت بگو سخا انجام بده برات
شاهین پلاس۱ : من پرسیدم ۱۰ اردیبهشت تکمیل وجه کردم گفتن ۵۱۶ نفر جلوتن کو فاکتور نمیکنن
مهدی : سلام من ۳۰ مهر شاهین cvt فاکتور شدم ولی هنوز خبری از پیام بیمه شدن ماشین نیست و تحویل همنشده .واریز ا ول ۵مهر و دعوتنامه ۱۹ اسفند
شاهین پلاس۱ : این چندروزه چرا کسی نمیگه فاکتور شدم حتما دوباره متوقف شده ای خدا دیونمون کردن
ایگل : من 12 ام شاسی شدم 21 تیر ثبت نامم بود
جی سون : سلام ماثبت نام فروردین ، تحویل 31شهریور بودیم هنوز ندادن ، حداقل سه ماه تاخیر دارن
مهدی پلاس 16 اردیبهشت : فکر کنم واسه من ۱۱ آمده بود تا ۲۶ ام مهلت داشت من ۱۵ تکمیل وجه کردم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مسلم : من الان تحویل گرفتم ولی اصلا نمیتونم دنده عوض کنم متاسفانه دنده ها خیلی سفت هستن،
منتظر پلاک : نیسان اکستند دیگه اگر مشکلش صدا وسیما حل کن باید رسانه ای بشه به هوش باشید. هر جا که میدونید زنگ بزنید
علی : اکستند تا بهمن نمیدن تا شما باشید دگ فروش فوری ننویسید
امیر .ای : نه با شما نبودم نمی دونم چرا اشتباهی ریپلای خورده
سعید : امیر چی میگی ؟؟ چرا پرت و پلا میگی ؟
سحر : منم 10 هستم هنوز فاکتور نشدم
امیر .ای : سلام اگر منظورت منم برای کوئیک اس 90 روز کاری بدون احتساب پنچ شنبه و جمعه البته باید از زمانی حساب کنی که چراغ اماده تخصیص روشن شده باشه
نیسان دوگانه : من خو گفتم نیسان اکستند ثبت نام نکنید به حرف نکردید
اصغر : شما در حال مجازات هستید 😂چرا حضوری زدید
سعید : 26 تا داخل 26 نفر از اعضای خانواده ات