نقش خودروسازان و قطعه‌سازان در ضعف خدمات پس از فروش

 

نقش خودروسازان و قطعه‌سازان در ضعف خدمات پس از فروش

 
خدمات پس از فروش خودروسازان در شرایطی طی سال 94 و نسبت به سال 93 با افت رتبه مواجه شده که سطح کیفی نامناسب خودروهای داخلی و همچنین قطعات یدکی، به نوبه خود نقش بسیار مهمی در بروز این «افت» داشته‌اند. آمار و ارقام نشان می‌دهد نه تنها کیفیت خودروهای داخلی از سطح قابل قبولی برخوردار نیست، بلکه قطعات نیز کیفیت مناسبی ندارند و این موضوع به طور مستقیم روی عملکرد شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان اثر منفی گذاشته است.
 
آن طور که معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید، شرکت‌های خدمات پس از فروش صنعت خودرو کشور از زیرساخت‌های مناسبی برخوردارند، با این حال کیفیت نه‌چندان مناسب خودروها فعالیت این شرکت‌ها را برای ارائه خدمات رضایت بخش به مشتریان، سخت کرده است. سعید تاجیک با بیان اینکه ساختار خدمات پس از فروش در کشور، شرایط نسبتا مناسبی دارد و ضعیف نیست، می‌افزاید: امثال ایساکو و سایپایدک در ساختار و زیرساخت، تفاوت خیلی آشکاری با همتایان خارجی خود ندارند و اگر کیفیت خودروها و قطعات داخلی سطح مناسبی داشت، شرکت‌های خدمات پس از فروش نیز خدمات بهتری ارائه می‌کردند.
 
گفته‌های تاجیک در شرایطی است که به‌نظر می‌رسد علاوه‌بر اثرگذاری کیفیت خودروها بر کم و کیف خدمات پس از فروش، سطح کیفی نامناسب قطعات نیز تاثیر منفی این ماجرا داشته است. طبعا وقتی قطعات یدکی از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و دچار خرابی زودهنگام می‌شوند، درصد نارضایتی مشتریان از شرکت‌های خدمات پس از فروش افزایش می‌یابد و این میان هیچ کس به تامین‌کنندگان قطعه اعتراض نمی‌کند. هرچه هست، طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان بزرگ کشور به دلیل سختگیرانه تر شدن معیارهای ارزیابی طی سال 94، از رتبه یک به رتبه 2 سقوط کرده‌اند. در این شرایط باید علاوه‌بر بررسی نقاط ضعف این شرکت‌ها، عملکرد خودروسازان و قطعه‌سازان را نیز نقد و از اثرگذاری آنها در ماجرای «افت رتبه خدمات پس از فروش»، غافل نشد.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , ایران خودرو , سایپا , پارس خودرو , گارانتی خودرو , کیفیت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G واریز آذر : آیا از شاهین g های فوری کسی مونده که تبدیل نزده باشه ؟
نازنین۱ : وا اینکه جای من پیام داده .مگه ۲ روزه ماشین فاکتور میشه .ای خدا اینجا چرا هرکی هرکی شده
camera : مبارک باشه آقای بابایی عزیز شیرینی یادت نره
X5 : ثبت نام اول اسفند ۱۴۰۳ ، ماشین هفته پیش تحویل گرفتم . X5 مشکی
X5تهران : مرحله اول ۸۰۰ تومن مرحله دوم یه تومن
J7 سفید ۲۵ فروردین : ثبت نام دو مرحله ای فروردین تازه امروز شاسی شد
شاهین : ن خانم نازنین از این خبرا نیست شاید فاکتور بشن ولی پلاک ن . نزدیک 25 روزه فاکتور شدم هنوز پلاک نشده
جی ال هفته اخردی : سلام چندواریزکردید
Hx5 : مهسا X5 ببین اگر منظورت CS35 پلاس هستش که باید بگم چه از نظر آپشنی و چه موتوری ماشین چندان تفاوتی ندارد آپشنی البته کمتر هستش باز اگر وارداتی بود میگفتم خوبه ولی مونتاژی تفاوت چندانی ندارد و قیمت هم البته که 300 تومن گرون تره حالا با یک انصراف برو اون رو بخر از نظرت اگر بهتره
شاهین : من هم داستان شما را دارم..نمیدونم اونایی که تکمیل وجه 3 اردیبهشت هستن چجوری میگن ما پلاک شدیم..من 2 اردیبهشت تکمیل وجه کردم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی ا : من سوم پلاک شدم خبری از تحویل نیست فقط تحویل حضوری زدم کسی تحویل حضوری نزنه که دیرتر می دن مثل من
سورن پلاس : تکمیل وجه شما چه تاریخی بود؟
محمد : سایپا بی..نا ..مو..س داره فقط شهرستان ماشین میده فکر کنم
کوییک آر اس : سلام دوستان کوییک آر اس سفید مشکی کسی فاکتور نشده اعلام کنید
اطلس اذر : تجمع 18 آبان.
کوئیک : سلام دوستان بعد از تحویل خودرو چند روز طول میکشه سود تاخیر رو پرداخت کنند ممنون میشم جواب بدین؟
سحر : من 10 تیرم هنوز فاکتور نشدم. هرکی فاکتور شد خبر بده
غلامعلی : 30میلیون
تاجی 🇮🇷 : ممنون مهرداد جان
عیسی : برا دلالی مثل تو باید ماشین نفروشن