نقش خودروسازان و قطعه‌سازان در ضعف خدمات پس از فروش

 

نقش خودروسازان و قطعه‌سازان در ضعف خدمات پس از فروش

 
خدمات پس از فروش خودروسازان در شرایطی طی سال 94 و نسبت به سال 93 با افت رتبه مواجه شده که سطح کیفی نامناسب خودروهای داخلی و همچنین قطعات یدکی، به نوبه خود نقش بسیار مهمی در بروز این «افت» داشته‌اند. آمار و ارقام نشان می‌دهد نه تنها کیفیت خودروهای داخلی از سطح قابل قبولی برخوردار نیست، بلکه قطعات نیز کیفیت مناسبی ندارند و این موضوع به طور مستقیم روی عملکرد شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان اثر منفی گذاشته است.
 
آن طور که معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید، شرکت‌های خدمات پس از فروش صنعت خودرو کشور از زیرساخت‌های مناسبی برخوردارند، با این حال کیفیت نه‌چندان مناسب خودروها فعالیت این شرکت‌ها را برای ارائه خدمات رضایت بخش به مشتریان، سخت کرده است. سعید تاجیک با بیان اینکه ساختار خدمات پس از فروش در کشور، شرایط نسبتا مناسبی دارد و ضعیف نیست، می‌افزاید: امثال ایساکو و سایپایدک در ساختار و زیرساخت، تفاوت خیلی آشکاری با همتایان خارجی خود ندارند و اگر کیفیت خودروها و قطعات داخلی سطح مناسبی داشت، شرکت‌های خدمات پس از فروش نیز خدمات بهتری ارائه می‌کردند.
 
گفته‌های تاجیک در شرایطی است که به‌نظر می‌رسد علاوه‌بر اثرگذاری کیفیت خودروها بر کم و کیف خدمات پس از فروش، سطح کیفی نامناسب قطعات نیز تاثیر منفی این ماجرا داشته است. طبعا وقتی قطعات یدکی از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و دچار خرابی زودهنگام می‌شوند، درصد نارضایتی مشتریان از شرکت‌های خدمات پس از فروش افزایش می‌یابد و این میان هیچ کس به تامین‌کنندگان قطعه اعتراض نمی‌کند. هرچه هست، طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان بزرگ کشور به دلیل سختگیرانه تر شدن معیارهای ارزیابی طی سال 94، از رتبه یک به رتبه 2 سقوط کرده‌اند. در این شرایط باید علاوه‌بر بررسی نقاط ضعف این شرکت‌ها، عملکرد خودروسازان و قطعه‌سازان را نیز نقد و از اثرگذاری آنها در ماجرای «افت رتبه خدمات پس از فروش»، غافل نشد.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , ایران خودرو , سایپا , پارس خودرو , گارانتی خودرو , کیفیت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی پلاس 14اردیبهشت : سلام دوستان از اردیبهشت امروز کسی فاکتور شده
X5 اقساطی تیر لرستان : منم دقیقا ۲۵ آبان شاسی شد و ۱۲ آذر پلاک و ۱۶ آذر ارسال مدارک ولی هنوز تحویل ندادن فکر کنم شما چون کرمان هستین سریع بهتون تحویل دادن
علی ابراهیم : سلام من نمیتونم کارو در بیارم با این کرمان موتور . ما آبمون باهم تو یک جوب نمیره بهتره برم یه فکری بردارم
محمد : دوستان بنظرتون ما که تحویل مرداد هستیم و تبدیل نزدیم کی پیامک واریز دوم میاد واسمون
BAC x3 : هنوز تحویلی های مهر شاسی نشده
BAC x3 : سلام.از دوستان کسی ثبت نامی فروردین تونسته ماشینشو تحویل بگیره یا شاسی شده باشه؟ خودرو bac x3 pro ثبت نام دو مرحله ای فروردین با موعد تحویل مهر ماه
J4 مرداد : ۷ مرداد ثبت نام‌کردم ۲۲ ام شاسی شد
شاهین پلاس فرهاد : مبلغی نباید واریز کرد ماها که واریز نکردیم فاکتور شدیم حالا بعدشو نمی دونم موقع تحویل بگیرند یا نه
جی ۷ دی : سلام این هفته پیش رو حتما میاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا سورن دوگانه تحویل بهمن : دوستان برای تحویل بهمن برای کسی طرح تبدیل آمده من نگاه کردم برای من نیامده
رضا سورن دوگانه تحویل بهمن : دوستان برای تحویل بهمن طرح تبدیل نیامده برای من نیامده
کوییک اس تکمیل12 شهریور : چرا همه حتی مهر فاکتور شدن من هنو فاکتور نشدم؟؟؟12 شهریور تکمیل کردم
کوییک اس : پذیرش شما کی بوده؟
کوییک جی ایکس مرداد : من 22 ام تکمیل کردم فاکتور شده.. منتظر پلاک هستم
کوییک اس .رضا : یه سینی کفی زدم.با بیمه طلایی سه ساله. 11شهربور تکیل وجه کردم .هنوز فکتور نشدم.ولی دو مهر فاکتور شدن.کسی مشکلی مثه من داره؟
کوییک اس : اره والا...یه سینی کفی زدم.با بیمه طلایی.همین الان دوم مهر هم فاکتور شد.واسه من نه هنوز
دوگانه : سلام.دعوتنامه تکمیل وجه مهر ماه کی قراره بیاد
نیما سورن تحویل 30 بهمن : سلام محمد منم مثل تو هستم هنوز فاکتور نشدم
کویک gxrl 22مرداد قشم : همه ماشینا فاکتور شدن جز gxrl قضیه چیه.