در گذشته افسانه ای وجود داشت در مورد پرنده ای طلایی رنگ به نام ققنوس که هر بار می سوزد و از خاکستر به جا مانده ققنوسی جدید متولد می شود.
شرکت با اصالت و قدیمی رنو که بیشتر توان خود را صرف به دست آوردن فرمول های گوناگون برای ساخت خودرو های ارزان قیمت و ساده کرده است، حالا قصد دارد دو محصول نسبتا لوکس و گران قیمت را نیز به سبد محصولات خود اضافه کند.
طراحی بدنه کاملا متفاوت و استفاده از پیشرانه های کم مصرف و قدرتمند که بیشتر در خودرو های ژاپنی دیده می شوند همه نشان از تغییراتی جدید در زیر ساخت های رنو دارند.
این بار رنو کلوئوس ،شاسی بلند سبک وزن رنو که یکی از بحث بر انگیزترین خودروهای اخیر بوده است به موضوع مورد بررسی ما تبدیل شده .
کراساوور سایز متوسط (D سگمنت) رنو پس از رونمایی رسمی در نمایشگاه بینالمللی خودرو پکن 2016، ابتدا در چین و سپس در استرالیا، اروپا و آسیا عرضه خواهد شد.
با توجه به فروش بسیار خوب خودرو های این رده، مخصوصا هیوندای سانتافه، به زودی شاهد اضافه شدن کولئوس 2017 به سبد محصولات رنو در بازار ایران خواهیم بود تا بلکه رنو نیز سهمی از این بازار داغ بدست آورد.
در نگاه اول با توجه به فرم کلی بدنه شباهت اندکی با هیوندای سانتافه دیده می شود اما با این حال نمی توان از جزئیات زیبای بدنه چشم پوشی کرد.
تقریبا هیچ اثری از کولئوس قبلی در این مدل دیده نمی شود ، بدنه بر خلاف مدل قبلی این بار جعبه ای تر و دارای خطوط عضلانی بیشتری شده تا شاید در بازار آمریکا مورد توجه قرار گیرد.
گلگیرهای متورم ، جلو پنجره بزرگ با نشان لوزی شکل کرومی معروف رنو که در مدل های جدید بسیار عظیم جلوه می کند و چراغ های کشیده ی جلو و عقب تنها بخشی از تلاش های رنو در جهت بهبود وضعیت کلوئوس در سال 2017 است.
در ساخت رنو کولئوس جدید کیفیت بالای مواد بکار رفته کاملا مشهود است در داخل خودرو از چرم و پلاستیک با کیفیت بالا استفاده شده که کولئوس را به جایگاه بالاتری نسبت به سایر رقبا می رساند .
پنل ابزار نیمه دیجیتال، و یک صفحه نمایش لمسی بزرگ در مرکز آن به همراه برخی از تجملات اضافی دلیلی است که این خودرو در بازار بالاتر از خودروی نیسان X-TRAIL قرار گیرد. انتظار می رود رنو کولئوس جدید دارای قیمتی در حدود ۲۵۰.۰۰۰ یوان باشد.
پیشرانه کولئوس نسل دوم یک نمونه تنفس طبیعی 2.5 لیتری چهار سیلندر خطی است که با اتصال به یک گیربکس CVT کاملا جدید و مجهز به قفل مرکزی سیستم انتقال نیرو دو دیفرانسیل رضایت خاطر شما را در راه و بیراه جلب می کند.
کولیوس 2017 به زودی در بازار کشورمان در کنار برادر لوکس خود یعنی سدان تالیسمان در ده رنگ بسیار جذاب و متفاوت عرضه خواهد شد.
گیربکس CVT جدید ابداعی رنو- نیسان می تواند طیف گسترده از حالات رانندگی را شبیه سازی کند و تفاوت بارزی از نظر احساس رانندگی نسبت به مدل های قدیمی CVT ارائه می دهد.
با این اوصاف کولئوس جدید پیشرفتی شگرف را نسبت به نسل قبلی تجربه کرده است، اما برای غلبه بر رقبای خوشنامی چون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و تویوتا RAV4 پیشرفت فنی و طراحی ظاهری کافی نیست و قیمت گذاری صحیح و ارائه خدمات مناسب نیز حائز اهمیت به نظر می رسد.
کمبود نسبی قطعات یدکی (در مقایسه با خودروهای کیا، هیوندای و تویوتا) و افت قیمت قابل توجه نسل قبلی کولئوس در بازار فروش دست دوم، مسائلی هستند که عموم مشتریان را نسبت به محصولات وارداتی رنو بدبین کرده اند و برای زدودن این احساس منفی تلاش مضاعف شرکت های درگیر در عرضه محصولات رنو و تبلیغات گسترده کاملا الزامی است.