هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد

 

هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد

 
هیوندای سانتافه یکی از موفق ترین محصولات هیوندای در بازارهای جهانیست که از نسل دوم وارد ایران نیز شده است. این شاسی بلند زیبا با دو نسلی که در ایران حضور داشته، به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته و از گزینه های پرطرفدار در میان SUV های شهری به شمار می رود.
 
نسل جدید این خودرو در بازار کشورمان بر خلاف مدل قبلی با موتور شش سیلندر ارائه نمی شود (به دلیل قانون منع واردات خودروهای لوکس با موتورهای بیش از 2.5 لیتر) و از یک موتور 2.4 لیتری با قدرت حدودی 185 اسب بخار سود می برد که تناسب چندانی با بدنه بزرگ و سنگین وزن سانتافه جدید ندارد.
 
با این وجود سانتافه نسل سوم در بازار کشورمان فروشی کم نظیر را تجربه کرده و علیرغم قیمت نسبتا زیادش (بین 170 الی 210 میلیون تومان بسته به سطح تجهیزات، مدل و گارانتی) موفق تر از سایر SUV های موجود در بازار نظیر تویوتا RAV4، کیا سورنتو و هوندا CRV ظاهر شده است.
هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد
نسل سوم این شاسی بلند کره ای که از سال 2012 بر روی خط تولید قرار دارد، با زبان طراحی جدید هیوندای همگرایی بیشتری پیدا کرده و نسبت به نسل قبلی مجهزتر و ایمن تر شده است.
 
در سالهای اخیر کره ای ها بر روی ارتقای ایمنی محصولات خود سرمایه گذاری های زیادی انجام داده اند؛ نتیجه اینکه خودروهای تولیدی این کشور اکنون بهترین امتیازها را در تست های تصادف کسب کرده و شانه به شانه خودروسازان بزرگ حرکت می کنند.
 
عملکرد هیوندای سانتافه 2017 در تست تصادف موسسه IIHS که جزییات آن اخیرا منتشر شده مهر تایید دیگری بر این مدعاست.
هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد
یکی از نقاط ضعف سانتافه نسل سوم که بین سال های 2013 تا 2016 تولید شده، عملکرد نه چندان خوب آن در تست تصادف برخورد لبه جلویی با مانع (small overlap crash test) بود.
 
در نسخه فیس لیفت 2017 هیوندای این مشکل را به بهترین شکل برطرف کرده؛ طوری که در تست انجام شده توسط موسسه IIHS سانتافه حائز امتیاز “خوب” شده است. این در حالیست که مدل های قبلی امتیاز سوال برانگیز “حداقل” (marginal) را کسب کرده بودند.
هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد
کابین نسخه های اولیه سانتافه نسل سوم در این تست تصادف مقاومت چندان خوبی از خود نشان نداده و حدود 10 اینچ (حدود 25 سانتی متر) از قسمت لولای پایینی درها به سمت داخل تغییر شکل می داد.
 
همچنین سر آدمک ها تماس مناسبی با ایربگ ها نداشت و ستون فرمان حدود 5 اینچ (حدود 12 سانتی متر) به سمت راست جابجا می شد.
 
هیوندای در سانتافه 2017 با تقویت سازه کابین، بازنگری در کمربند راننده و تقویت لولای در ایرادات قبلی را رفع کرده، طوری که میزان تغییر شکل کابین فقط به 4 اینچ کاهش پیدا کرده است.
 
با تغییرات صورت گرفته و عملکرد بی نقص سانتافه در سایر تست ها، این شاسی بلند محبوب ایرانیان موفق به کسب بالاترین امتیاز ممکن یعنی Top Safety Pick Plus از موسسه IIHS شده است.
هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد
هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد
البته ناگفته نماند که عملکرد چراغ های استاندارد هالوژنی سانتافه با انتقاداتی همراه بوده است؛ نوردهی این چراغ ها در مسیرهای مستقیم و سر پیچ ها چندان کافی نبوده و در عین حال باعث اذیت رانندگان مقابل می شود.
 
البته در صورت انتخاب آپشن Tech package چراغ های HID جایگزین چراغ های هالوژنی شده و مشکل نوردهی نامناسب را برطرف خواهند کرد.
 
گفتنی است که تست تصادف اسمال اورلپ، به عنوان سخت گیرانه ترین تست تصادف جهان شناخته می شود. در این تست که فعلا تنها در آمریکا انجام می شود، تنها یک چهارم عرض خودرو با مانع درگیر شده و طبیعتا بیشترین آسیب به چرخ، گلگیر و ستون A وارد می آید.
 
این تست با هدف تصادفات گوشه به گوشه که شایع ترین نوع تصادف در هنگام رانندگی در جاده های دو باند است، طراحی شده است.
 
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

برچسب : خودرو , سانتافه , آسان موتور , هیوندای سانتافه , خودرو شاسی بلند , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: m&z
0

هرچقدر ایراداتش برطرف تر میشه دیگه دست مردم هم ازش کوتاه تر میشه. خواهشمندیم یه ماشین با ایرادتر ولی ارزانتر تولید نمایید
16:20  1395/05/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 66 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد به نرگس تارا دستی : سلام نرگس خانوم منم تارا دستی سی اسفندم شما چه رنگ بودی ...بخدا دیگه سر درد گرفتم از بی ماشینی ...
ناشناس : سلام خدمت اقا امید ایشالله مبارکتون باشه اقا شما سخا رو کی ثبت کردید؟ بعد از تکمیل وجهه دوم؟ یا زمان تکمیل وجهه اول؟
وحید : چند روز از برداشتن سرامیک ماشینتون میگذره
رز زرد : سلام به همگی ببخشید یه سوال .... من که پیش فروش هستم باید سخا رو تحویل نمایندگی بدم؟ یا باید صبر کنم بعد تکمیل وجه ؟؟ لطفا کسی اطلاع داره جواب بده ممنون
رضا : سلام دوستان بالاخره تارا دستی امروز فاکتور شد انشالله برای شما هم فاکتور خواهد شد.تارا دستی .مشکی متالیک آبنوس واریز اولیه ۲۲ مرداد تکمیل وجه ۹ دی .پرداخت مابه‌التفاوت ۲۶ فروردین. جریمه تأخیر ۱۱ تومن .تحویل اسفند بودم بدون سرامیک.
حامد : ممنونم من سرامیک بودم اول برج دو رفتم نامه دادم سرامیک رو حذف کردم الان پولشم برگشته رو مطالبات ماشین هم فاکتور شده
تارا تیتانیوم : سلام مبارکه چه رنگی بودید؟
علیرضا : سلام تارا V4 تیتانیوم سرامیک تحویل برج ۱۲ کسی هست فاکتور شده باشه
Puya : سلام. وقت بخیر بنظرتون بعدازصدور دعوت‌نامه امکان افزودن آپشن وجود داره؟؟
سجاد جی۴ : من ثبتنام کردم ولی هنوز زرده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
افشین : سلام پیش فروش تکمیل وجه 17بهمن فاکتور 22 اردیبهشت پلاک 24 اردیبهشت امروز تحویل گرفتم 100 کیلومتر هم رانندگی کردم بسیار خوش دست نرم پرشتاب عالیه در ضمن یه شاهین 1403 هم دارم واقعا نسبت به قیمتش عالیه سوار شید لذت ببرید کم خرج جمع و جور راحت انشالله قسمت همه فقط تو کیلومتر 100 فرمون مبارزه باید بالانس بشه
محمد رضا : تحویل اردیبهشت و تکمیل وجه 22 اسفند ماه کوییک GXl امروز فاکتور شدم.
ساینا : احتمالا امروز یا فردا براتون پیام. میاد که روزش انتخاب کنین
عباسی : 10خرداد فاکتور نشدم
مجید : توی همین روزا باید تکمیل وجه کنی و فکر نمیکنم افزایش بخوره . . .
207پانا تبدیل ب رینگ الومینیوم : سلام کسی خردادفاکتورشده ک رنگ ماشینش مشکی باشه من تبدیل 24زدم هنوزک فاکتورنشده
مهدی : سلام عرض ادب آقا من پرداختم کردم بابت سنسور کمربند برید درگاه فروش ایرانخودرو از اونجا میاره پرداخت کنید
اطلس آذر اصفهان : دوستان امروز فاکتور داشتیم ؟؟
207پانا : هرروزهمین حرف میزنه کدوم فرداهست خدامیدونه
31خرداد : مال منم فاکتور نشد فقط تاریخ صدور فاکتور هی تغییر میکنه