هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد

 

هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد

 
هیوندای سانتافه یکی از موفق ترین محصولات هیوندای در بازارهای جهانیست که از نسل دوم وارد ایران نیز شده است. این شاسی بلند زیبا با دو نسلی که در ایران حضور داشته، به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته و از گزینه های پرطرفدار در میان SUV های شهری به شمار می رود.
 
نسل جدید این خودرو در بازار کشورمان بر خلاف مدل قبلی با موتور شش سیلندر ارائه نمی شود (به دلیل قانون منع واردات خودروهای لوکس با موتورهای بیش از 2.5 لیتر) و از یک موتور 2.4 لیتری با قدرت حدودی 185 اسب بخار سود می برد که تناسب چندانی با بدنه بزرگ و سنگین وزن سانتافه جدید ندارد.
 
با این وجود سانتافه نسل سوم در بازار کشورمان فروشی کم نظیر را تجربه کرده و علیرغم قیمت نسبتا زیادش (بین 170 الی 210 میلیون تومان بسته به سطح تجهیزات، مدل و گارانتی) موفق تر از سایر SUV های موجود در بازار نظیر تویوتا RAV4، کیا سورنتو و هوندا CRV ظاهر شده است.
هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد
نسل سوم این شاسی بلند کره ای که از سال 2012 بر روی خط تولید قرار دارد، با زبان طراحی جدید هیوندای همگرایی بیشتری پیدا کرده و نسبت به نسل قبلی مجهزتر و ایمن تر شده است.
 
در سالهای اخیر کره ای ها بر روی ارتقای ایمنی محصولات خود سرمایه گذاری های زیادی انجام داده اند؛ نتیجه اینکه خودروهای تولیدی این کشور اکنون بهترین امتیازها را در تست های تصادف کسب کرده و شانه به شانه خودروسازان بزرگ حرکت می کنند.
 
عملکرد هیوندای سانتافه 2017 در تست تصادف موسسه IIHS که جزییات آن اخیرا منتشر شده مهر تایید دیگری بر این مدعاست.
هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد
یکی از نقاط ضعف سانتافه نسل سوم که بین سال های 2013 تا 2016 تولید شده، عملکرد نه چندان خوب آن در تست تصادف برخورد لبه جلویی با مانع (small overlap crash test) بود.
 
در نسخه فیس لیفت 2017 هیوندای این مشکل را به بهترین شکل برطرف کرده؛ طوری که در تست انجام شده توسط موسسه IIHS سانتافه حائز امتیاز “خوب” شده است. این در حالیست که مدل های قبلی امتیاز سوال برانگیز “حداقل” (marginal) را کسب کرده بودند.
هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد
کابین نسخه های اولیه سانتافه نسل سوم در این تست تصادف مقاومت چندان خوبی از خود نشان نداده و حدود 10 اینچ (حدود 25 سانتی متر) از قسمت لولای پایینی درها به سمت داخل تغییر شکل می داد.
 
همچنین سر آدمک ها تماس مناسبی با ایربگ ها نداشت و ستون فرمان حدود 5 اینچ (حدود 12 سانتی متر) به سمت راست جابجا می شد.
 
هیوندای در سانتافه 2017 با تقویت سازه کابین، بازنگری در کمربند راننده و تقویت لولای در ایرادات قبلی را رفع کرده، طوری که میزان تغییر شکل کابین فقط به 4 اینچ کاهش پیدا کرده است.
 
با تغییرات صورت گرفته و عملکرد بی نقص سانتافه در سایر تست ها، این شاسی بلند محبوب ایرانیان موفق به کسب بالاترین امتیاز ممکن یعنی Top Safety Pick Plus از موسسه IIHS شده است.
هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد
هیوندای ایرادات ایمنی سانتافه را حل کرد
البته ناگفته نماند که عملکرد چراغ های استاندارد هالوژنی سانتافه با انتقاداتی همراه بوده است؛ نوردهی این چراغ ها در مسیرهای مستقیم و سر پیچ ها چندان کافی نبوده و در عین حال باعث اذیت رانندگان مقابل می شود.
 
البته در صورت انتخاب آپشن Tech package چراغ های HID جایگزین چراغ های هالوژنی شده و مشکل نوردهی نامناسب را برطرف خواهند کرد.
 
گفتنی است که تست تصادف اسمال اورلپ، به عنوان سخت گیرانه ترین تست تصادف جهان شناخته می شود. در این تست که فعلا تنها در آمریکا انجام می شود، تنها یک چهارم عرض خودرو با مانع درگیر شده و طبیعتا بیشترین آسیب به چرخ، گلگیر و ستون A وارد می آید.
 
این تست با هدف تصادفات گوشه به گوشه که شایع ترین نوع تصادف در هنگام رانندگی در جاده های دو باند است، طراحی شده است.
 
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

برچسب : خودرو , سانتافه , آسان موتور , هیوندای سانتافه , خودرو شاسی بلند , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: m&z
0

هرچقدر ایراداتش برطرف تر میشه دیگه دست مردم هم ازش کوتاه تر میشه. خواهشمندیم یه ماشین با ایرادتر ولی ارزانتر تولید نمایید
16:20  1395/05/23
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v1p : سلام منم تحویل ۲۶ دی هستم ۲۵ فاکتور شد ولی پلاک نشده ,احتمالا چون پنجشنبه وجمعه تعطیله شنبه پلاک بشه
سهند s : فاکتور نشده این هفته ببینیم چی میشه
J4 اقساطی مرداد ماه سفید ۱۳۶۳ : سلام اقساطی نود روزه بودید. من شاسی نیامده.
امین : من ایکس تری داشتم ۱۵ روز بعد شاسی دادن
masoud : قاعدتا آخر دی ماه میاد
J7 : سلام عزیزم منم مثل شما خانم هستم دیشب دیدم اون آقا نوشته دعوتنامه اومده افزایش خورده نوشتم
J7 : بعد از اعلام قیمت های جدید دعوتنامه ها صادر میشه
مهدی.شاهین پلاس موعد تیرماه : البته نظر شخصی هست مشکی واقعا خاص هستش تو استایل شاهین یه چیز ناب
مهدی.شاهین پلاس موعد تیرماه : پس تیر ماه چی شد یه سری خرداد داریم که مال ارگانها بوده و زیاد نیستن ان شاالله تیر ماه بعدش مرداد و بقیه
شاهین GL : داداش امسال نمیدن دیگه از سال اینده پیامک میدن اونم تازه برا مهر ماهی ها دی احتمالا تا ۱۴۰۶تحویل طول بکشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اکستند : 28ابان ثبتنام کردم هنوز فاکتور نشدم این چه وضعیه شرکت راه انداخه
اطلس آذر : دوستان کسی هست که از آبان فاکتور شده باشه و تحویل گرفته باشه؟
کوییک اس : دوستان عزیز دعوتنامه تکمیل وجه هفته چهارم دی ماه کی میاد به نظرتون؟
کوییک اس : دوستانی که امروز فاکتور شدید به سلامتی، هیچ آپشن اضافه ای نزده بودید؟
کوییک اس : من تمام آپشن های سایت رو زدم. صندلی چرم و کنسول و سینی زیر موتور و جک کاپوت یعنی دیرتر فاکتور میشه؟
کوییک اس : داداش مگه چه کوییک هستی آپشن چی داره که فاکتور نمیشه
ساینا تک : دعوتنامه دی واسه من که اومد تا 14 آذر هم مهلت تکمیل وجه داشت
207 تحویل آذر : سلام دوستان مشهدی کسی اطلاع داره ازین تریلی که فقط 207 بار داشته نزدیک مشهد چپ کرده چه خبره و مال کدوم نمایندگی بوده آخه مال من از 22 خروج خورده ولی هنوز تحویل ندادن میگن باقطار میاد
مریم : سلام..تحویل چه موقع و چه طرحی بودید؟
امیر : لعنت به سایپا، کوییک شهریورو تموم نکرده داره مهرو فاکتور میکنه