پنج انتقاد مردم از خودروسازان

 

پنج انتقاد مردم از خودروسازان

 
مصرف‌کنندگان رضایت نسبی از عملکرد خودروسازان داخلی ندارند. براساس یک نظرسنجی بیشترین انتقادات مردم از خودروسازان پیرامون پنج محور اساسی و مهم است.
 
به گزارش ایسنا، در نظرسنجی صورت گرفته با موضوع "میزان رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال ۱۳۹۴" مصرف‌کنندگان انتقادات مختلفی را نسبت به عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو مطرح کرده‌اند.
 
براساس این نظرسنجی پنج موضوع "عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو"، "تاخیر در زمان تحویل خودرو"، "دیرکرد در تحویل مدارک و پلاک خودرو"، "وجود ایراد در خودرو در زمان تحویل" و "کم بودن تنوع آپشن‌ها" محور بیش از ۵۰ درصد انتقادات مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را تشکیل می‌دهد.
 
این انتقادات تایید کننده این باور رایج در میان عموم مصرف‌کنندگان است که تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای عرضه شده در ایران وجود ندارد. درواقع قیمت خودروهای داخلی در مقایسه با کیفیت آنها، بالاست.
 
علاوه بر آن مصرف‌کنندگان ایرانی اطمینانی از صحت خودروهای صفر کیلومتر تولیدی از سوی خودروسازان داخلی ندارند. در این زمینه در نظرسنجی‌ای که پیش از این از نیازها و خواسته‌های مشتریان ایرانی از فرایند فروش خودروهای داخلی انجام شده بود، پاسخ‌دهندگان "سلامت" خودروی صفرکیلومتر خریداری شده را به عنوان یکی از دغدغه‌ها و خواسته‌های اساسی خود از خودروسازان داخلی مطرح کرده بودند.
 
نتایج این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دغدغه خریداران خودرو در ایران دقیقا از زمان تصمیم به خرید آغاز می‌شود. اینکه چه خودرویی با چه قیمتی خریداری کنند؛ آیا خودرو در زمان وعده داده شده تحویل خواهد شد و از همه مهمتر اینکه آیا خودروی صفرکیلومتر خریداری شده سالم است یا اینکه بلافاصله پس از تحویل، نیاز به مراجعه به تعمیرگاه‌ها دارد!؟
 
در این زمینه عملکرد خودروسازان بزرگ داخلی نشان داده که قبل از تحویل گرفتن خودروی نو و تست آن، اطمینانی از صحت عملکرد خودرو وجود ندارد؛ شاهد این مدعا نیز شهروندانی هستند که بلافاصله پس از تحویل گرفتن خودروی صفرکیلومتر خود، برای حل عیوب خودرو مجبور به مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان شده‌اند.
 
نارضایتی مردم از عملکرد خودروسازان در حالی است که وزیر صنعت به عنوان عالی‌ترین مقام دولتی سیاست‌گذار صنعت خودرو نیز تاکنون چندین بار انتقاداتی را از عملکرد خودروسازان مطرح کرده‌ است.
 
در یکی از این انتقادات محمدرضا نعمت‌زاده اظهار کرده بود:" توقع مشتریان داخلی افزایش یافته، ولی با این حال خودروسازان نتوانستند به همان نسبت کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است".
 
وی همچنین از این انتقاد کرده بود که "چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از ۱۰ هزار کیلومتر پیمایش به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند!؟ ".
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , ایران خودرو , سایپا , پارس خودرو , خودرو داخلی , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

کیانوش
1

تا زمانی که مردم میخرن این آقایون هم میندازن
این که چیز جدیدی نیست داداش.ایرانی جماعت نمیتونه جلو خودشو بگیره.
به قرآن شش ماه هیشکی نخره ببین چی میشه
12:50  1395/05/22
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
3

رانای صفر خریدم رنگ داره...3ماهه پیگیر تعویضم با شکایت..
من ادم گیری هستم..اخرش موفق میشم.
10:46  1395/05/21
گزارش
پاسخ دادن
ارمااااان
11

ینی چی توقعات توقع مشتریان داخلی افزایش یافته ؟؟؟؟
این حرفش خودش بدترین توهینه ... برای یه خودرویی که 3.200 در میاد دارن 21 میلیون نقد میدن و انتظار دارن سالم باشه توقع زیااادیه ؟؟؟ یا برای خودرویی مثل پژو ایران 206 که 7 تومن در میاد دارن 37 تومن پول میدن و توقع دارن سالم باشه واااقعا توقع زیادیه ؟؟؟؟ این حرف خودش بدترین توهینه

اقا اگه نمیتونید خودرویی بسازید که صفرش خراب نباشه... خب بهتره جمع کنید و اینقد ادعا نکنید دیگه .باور کن ظالم تر از شما پیدا نمیشه اصلا .. اخه انتظار اینکه ماشین صفر همه چیزش سالم باشه توقع زیاااادیه؟؟. یا اینا حرف دهنشونو نمیفهمن اصلا یا واقعا خودشونو زدن به اون راه .شرکته ماشین تولید کرده چند تاش خراب شده همه خودروهاشونو قراخوان میکنن و با پرداخت خسارت همه رو درست می کنن ... اون وقت این میگه توقع زیادی دارن و توقعشون زیاد شده .حیف که انحصاریش کردین وگرنه اشغال ترین شرکت خارجی بجر چین بیاد و خودرو در رنج 30 یا 40 تومن بتونه بده .. شما ها باید برید و کلااااا همه چی رو تخته کنید ولی حیف انحصاری کردید و اون وقت میگید توقعشون بیشتر شده ...
00:55  1395/05/21
گزارش
پاسخ دادن
مجید
12

امید وارم برشکست بشن راحت شیم یک عمره دارن خون مردم رو تو شیشه میکنن !
21:41  1395/05/20
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمزه شاهین جی : گفتن که دست مانیست تاریخ دقیقی ندارد خیلی سرصدا کردم فایده ندارد باید دوستانی ک تهران هستن برن شرکت سایپا ک فاکتور بکنن
حسینی : هر وقت صحبت تجمع میشه میان میگن فاکتور شروع شده اصلا هیچی از فروش فوقالعاده ها فاکتور نشده یک نفر پیدا کنید ۱۲یا ۱۳ اذر فاکتور شده باشه سایپا دروغ میگه داره زمان میخره
حسینی : دروغ میگن اصلا فروش فوقالعاده فاکتور نکردن شما یکنفر ۱۲یا ۱۳اذر بیار فاکتور شده باسه اصلا نیست
سهند ۷اردیبهشت : منم دیروز رفتم نمایندگیم گفت تا ۱اردیبهشت فاکتور شده ان شاالله بزودی برای شما فاکتور میشه
شاهین جی سانروف : دوستان شاهین جی فروش فوق العاده آذر پذیرش ۱۲ آذر لطفا هر کی فاکتور شد بیاد اینجا اعلام کنه الان تماس گرفتم اپراتور گفت ۱۲ آذر داره فاکتور میشه ‌و بر اساس سخا داره فاکتور میشه گفتم باز مثل اون ۱۱ آذر ۸. با این ۱۲ طول میکشه گفت ن روند فاکتور خیلی خوب شده اگر همینجوری پیش بره تا آخر ما ۱۴ آذر فاکتور میشه بازم خدا داند لطفا اطلاع بدین حتی بچه های ۱۳ آذر پذیرش شدن
شاهین پلاس ۱ : خراب شده فاکتور نمیکنه
Reza : خواهش میکنم آقا صادق من شاهین دستی رو اولین ماشینم از سایپا خریدم با توجه به تجربه ماشین های ایرانخودرو مثل رانا پارس و هایما ، پذیرش گارانتی ایران خودرو و سایپا تقریبا با هم برابر هستن البته مکانیک و استادکارهای ایرانخودرو رو بهتر و با تجربه تر میدونم هر قطعه ای از شاهین من مشکل داشت راحت گارانتی کردن اما پاسخگویی و برخورد نمایندگی های سایپا خوب نیست
شاهین جی زمستان 403 : ای بابا انشالله که زودتر شروع کنن واقعا لازم داریم خیلی صبوری کردیم فاکتور شدید باز بیایید بگید ممنون
م م یزد : اره،همان دوهفته اول اومد
آرمان X5 : کرمان موتور از بابت بدقولی و تاخیر و جوابگو نمودن بین خودروسازان رتبه اول داره. من از مدیران خودرو قبلا ماشین گرفتم اونا هم اذیت کردن ولی نه اندازه کرمک موتور. ایندفعه اگر ماشینم رو بتونم به قوه الهی بگیرم دیگه سمت این بظاهر خودرو سازا نمیام
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس آذر ماهی مرودشت : آره واقعا مثل اینکه حضوری رفتن خیلی تاثیر داشته
ساینا اس : حتما یه دکتر اعصاب برو پس ، اگر ماشین نداری نا برات اسنپ بگیرم.
اطلس بهمن ماه : برای من دعوتنامه دیروز اومد بله تغییر رنگ هست میشه رنگ رو تغییر داد و مبلغ دعوتنامه 256 میلیون هست
شهرام : سلام ماشین من رینگ فولادی مرداد ...تبدیل ب رینگ کی واسم میاد تبدیل بزنم ماشینم زود بیا
207 : امروز چرا کسی رو فاکتور نکردن؟ کسی اطلاعی داره؟!
رحمن : حتما حتما ببر کارشناسی رنگ نشون بده
یاخدا : 340ملیون باقیمانده حواله چیه،،پول واریز کردیم با سودچندساله میشه پول ماشینشون،،که ماشین ندادن دادگاه مبلغ تعیین کرده جای ماشین بقیه حواله چیه که میگید
ادریس : رسول جان من پیش فروش بهمن واریز اول انجام دادم اردیبهشت ماه هم تکمیل وجه کردم حالا نمیدونم دیگه کی قراره فاکتور بشیم .نزدیکه به سه ماهه که تکمیل وجه و انجام دادم.
علی : سلام شما بعد ثبت نام در نمایندگی قرارداد امصا کردید و بهتون دادن ؟ ما فقط قرار داد داخل سایت رو موقع واریز وجه تایید کردیم نمایندگی چیزی از امضای قرارداد نگفت
اطلس آذر علی : سلام هفته پیش شنبه تعداد بیشتری رفتن نارضایتی کردن از یکشنبه بیشتر فاکتور کردن ولی این هفته همه خیالشون راحت شد دارن فاکتور میکنن باز اینا سست شدن