گزارش درجه‌بندی کیفی خودروها چه تاثیری در بازار دارد؟

 

گزارش درجه‌بندی کیفی خودروها چه تاثیری در بازار دارد؟

 
به گزارش اقتصادنیوز، گزارش اخیر درجه‌بندی کیفی خودروها چه تاثیری در بازار دارد؟ فربد زاوه، کارشناس و فعال بازار خودرو به این سوال پاسخ می‌دهد.
 
وی در این مورد می‌گوید: تا جایی که مشتری در بخش زیادی از بازار ایران حق انتخاب چندانی ندارد این گزارش‌ها چندان تاثیر‌گذار نیستند. علت اصلی هم بسته بودن بازار خودرو ایران در بخش اصلی آن است. مردم مجبور هستند پراید بخرند حالا گزارش کیفی بگوید کیفیت پراید پایین است، چه فرقی برای این بخش از بازار دارد، مردم مجبور هستند پراید بخرند چه کیفیتش پایین باشد چه کیفیتش بالا باشد. البته گزارش‌های کیفی خودرو در بخش خودروهای چینی و همین‌طور خودروهای وارداتی تاثیر‌گذار است. در این بخش بازار تنوع بالایی وجود دارد و مشتریان به دنبال یافتن بهترین خودرو هستند. در این بخش از بازار گزارش‌های کیفی خودرو می‌تواند به خریداران کمک کند تا انتخاب بهتری انجام دهند.
 
زاوه که با هفته‌نامه تجارت‌فردا سخن می‌گفت، اضافه می‌کند: این گزارش به صورت کلان روی بازار خودرو در بخش انحصاری آن تاثیر چندانی نمی‌گذارد، البته در بخش‌هایی از همین بازار که رقابتی است، سبب می‌شود آگاهی مردم افزایش پیدا کند. به عنوان نمونه همین مورد رانا یک نمونه آن است. ایران‌خودرو با این گزارش و اگر تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی درستی انجام شود می‌تواند ذهنیت مردم را برای خرید این خودرو تقویت کند و سبب شود میزان فروش و در نهایت تولید رانا افزایش پیدا کند.
 
وی تصریح کرد:نکته مهمی که درباره گزارش کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران وجود دارد این است که گزارش این شرکت تاکنون بسیار دقیق و بی‌طرفانه مانده است. این شرکت تاکنون در گزارش‌هایش دروغی منتشر نکرده البته ممکن است به دلیل فشارهایی طی بازه زمانی گزارش منتشر نکرده باشد یا برخی موارد را سانسور کرده باشد. اما یک نکته مهم درباره گزارش وجود دارد و آن این است که این گزارش درباره کیفیت طول عمر خودرو نیست بلکه درباره کیفیت مونتاژ خودرو است. این دو عامل با هم بسیار متفاوت هستند. یک خودرو ممکن است بسیار خوب مونتاژ شده باشد ولی بعد از مدت کمی خراب شود. 
 
این کارشناس بازار خودرو متذکر شد:شاید یکی از عواملی که تاثیر این گزارش و کاربردی بودن آن را را در بازار خودرو ایران کم می‌کند همین عامل است. حتی این عامل ممکن است سبب بی‌اعتمادی مصرف‌کنندگان شود. چون برای مردم کیفیت طول عمر مهم‌تر از کیفیت مونتاژ است و عده‌ای هم ممکن است این گزارش را با کیفیت طول عمر خودرو اشتباه بگیرند. در بررسی طول عمر کیفی خودرو میزان مراجعه خودرو به تعمیرگاه در بازه‌های زمانی سه، شش و 9‌ماهه بررسی می‌شود. اما در گزارش شرکت بازرسی کیفیت مونتاژ خودرو بررسی می‌شود مثلاً اینکه آب به داخل خودرو می‌آید یا کیفیت مونتاژ چگونه است یا مثلاً ترمز خودرو خوب کار می‌کند یا نه، این کاری است که در همه جای جهان توسط واحدهای کیفیت خودرو‌سازان به دقت بررسی می‌شود اما در ایران چون واحدهای کنترل کیفیت درست کار خود را انجام نمی‌دهند کار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مهم می‌شود و مردم هم با مراجعه به این گزارش متوجه می‌شوند کدام خودرو خوب مونتاژ شده و کدام خودرو کیفیت مونتاژ مناسبی ندارد.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , کیفیت خودرو , بازار خودرو , خودرو های تولید داخل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

فرزاد
3

در ایران عزیز فقط یه راه و روش فرعی برای غالب کردن هر آشغالی به عنوان خودرو با قیمتی کذایی به مردم میباشد ولی در قانون و اعتقادات اجنبیها به معنی بالا بردن کیفیت و تناسب قیمت و کیفیت و احترام به شعور مردم میباشد.
16:26  1395/05/09
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : هیچ ماشینی فاکتور نشد فقط حرف میزنن تا مردم اروم بشن
شاهین جی : سلام من چندتا شاهین جی تو دیوار دیدم ک تحویل گرفته بودن گفتن 12آذر بودیم ولی تو دیوار خیلی شاهین جی دنده ای نیست
رامین : سلام دوستان دعوتنامه ها از فردا صادر میشه فقط دعا کنین افزایش قیمت نباشه 🤲
پویا : سلام به همه ی دوستان من تارا وی یک پلاس ثبت نام کردم و خرداد ماه تحویل گرفتم امروز میخواستم بفروشم با خریدار رفتیم کارتکس و معلوم شد ایراد رنگ داره رو گلگیرش و من با نمایندگی تماس گرفتم و موضوع رو گفتم ولی اونا گفتن که باید ماشین رو بیارین نمایندگی بمونه اینجا تا کارشناس بیاد و تایید کنه که چند روز یا چند هفته طول می‌کشه کارشناس بیاد من هم چون به پولش احتیاج داشتم نتونستم صبر کنم و با ضرر ده میلیونی فروختم گفتم اینجا اطلاع رسانی کنم تا شما هم بعد از تحویل گرفتن خودرو حتما به کارتکس نشون بدین
شاهین ۲۵ اسفند : سخا هم مهمه من ۱۶ اسفند سخا بوده و واریزیم ۷ صبح در ۲۵ اسفند بوده
شاهینg : نگفت کی شروع به فاکتور میکنن
شاهینg : نگفت کی شروع به فاکتور میکنن
مهدی ۲۵ اسفند : لطفا شماره درخواست اعلام میکنید با تاریخ سخا
مهدی ۲۵ اسفند : لطفا شماره درخواست اعلام میکنید با تاریخ سخا
مهدی ۲۵ اسفند : سلام تکمیل وجه ۲۵ اسفند ساعت ۱۰ صبح سخا ۲۶ اسفند فاکتور نشدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
س : مگه دو هفته اولم داشتیم ؟؟؟؟ کلا تو ثبت نام اولیه زده بود هفته چهارم فلان ماه دیگه هفته اول و دوم نداشت که!!!!
حسین : سلام من موعد تحویل 31تیر هستم و پیش فروش برا من توسایت زده آخرین موعد درحال تحویل دهه سوم خرداد پس ینی خسلی مونده تا نوبت من؟؟! رنگ سقید
رضا پیش فردش : پیام تو هم فشاری شدی؟؟؟😀😀😀
معصومه : اگه منظورتون فاکتوری های که موعدتحویلشون آذر ماه بوده 23اسفند آخرین فاشه ظاهرأ که تایازدهم فاکتورشده امروزم یدونه تاریخ 12فاکتورشده
تبدیل رانا به 207 : فروش فوق العاده هستم موعد تحویل 3 تیر هنوز فاکتور نشدم
پانا فولادی : بزن حتما ، 24 تومن اختلافشه ولی 2 ماه زود تر گیرت میاد
اطلس دی : فاکتوری ها اعلام کنند تا چندم اسفند تمام می شوند؟
جانسون : قبلا6ماه بود الان احتمالا12یا14ماهه شده مونده به درامدشیرکت
هفته اخر اذر : سلام ببخشید از چه سایتی نگاه می کنید
پیام ح : رضا پشی فروش این سوالی که تو کردی سایپا هم روی جوابش قفل فعلن با صابون گلنار مشغول شو هنوز صبوری واست سم ظرفیت نداری اصلا