هواپیمایی سنگاپور، طراحی داخلی هواپیماهای درجه یک خود را به طراحان دفتر کمپانی بی ام و در آمریکا سپرد. طراحان این کمپانی با ایجاد یک محیط آرام، جادار و خصوصی برای کابین ها، تجربه جدیدی را برای مسافران فراهم می آورند. طراحی جدید صندلی ها و کابین ها، نخستین بار در ماه سپتامبر و در برخی از پروازهای بویینگ 777300ER در مسیر سنگاپور- لندن مورد استفاده قرار می گیرد. طراحان کمپانی بی ام و آمریکا، در تلفیق اصول پرواز و استانداردهای ایمنی با تجهیزات پیشرفته مورد نیاز مسافران با چالش بزرگی روبرو شدند. هواپیمایی سنگاپور در راستای ارتقای کیفیت و تعیین معیارهای جدید در پروازهای درجه یک، از خلاقیت طراحان کمپانی بی ام و استفاده کرد. طراحی مجدد فضای داخلی، نه تنها امکانات پیشرفته تر و لوکس تر و فضای بار بیشتری را در اختیار مسافران قرار می دهد، بلکه محیط کابین را نیز شخصی تر می کند.
به منظور حفاظت از این مامن آسایش از نظر دیداری و شنیداری، طول دیواره های خارجی کابین افزایش یافته است. صندلی های این هواپیما، با عرض 89 سانتی متر و طول 203 تا 208 سانتی متر، در زمره بزرگ ترین و راحت ترین صندلی های تختخواب شو در هواپیماهای درجه یک به شمار می روند. گفتنی است نوع طراحی و رنگ های بکار رفته و هم چنین کیفیت مواد مورد استفاده، علاوه بر این که بیانگر بیشترین میزان راحتی هستند، نمایان گر هنر طراحان داخلی اتومبیل نیز می باشند. فضای بزرگ و طراحی مدرن کابین در کنار رنگ قهوه ای صندلی ها، محیط گرم و آرامش بخشی را برای مسافران پدید می آورد. استفاده از رنگ خاکستری و طرح های براق در خارج کابین، مرز فضای خصوصی کابین و محیط اطراف را مشخص می کند.
یکی از مهم ترین اصول طراحی هواپیماهای درجه یک، استفاده از مواد مرغوب می باشد. با بکارگیری روش های جدید جهت روکش کردن صندلی ها با چرم مرغوب، میزان کشش پارچه افزایش پیدا می کند و همین امر سبب می شود صندلی، حتی پس از چند ساعت استفاده، نرم و دست نخورده به نظر برسد. همچنین نورپردازی مناسب فضای داخلی نیز، بر جذابیت هرچه بیش تر آن می افزاید. میزهای قرار گرفته در جلوی صندلی ها نیز به راحتی باز و بسته می شوند.
با کلیک بر روی آیکون زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.