افت کیفی 206 صندوقدار و سراتو/ جک اس5 دوستاره شد

 

افت کیفی 206 صندوقدار و سراتو/ جک اس5 دوستاره شد

 
به گزارش اقتصادنیوز، آخرین گزارش منتشر شده از وضعیت کیفیت خودروهای ساخت داخل بیانگر آن است که از میان 33 مدل خودرو سواری تولید شده در ایران هیچ کدام موفق به کسب درجه کیفی چهار و پنج ستاره نشده‌اند.
 
بر اساس این گزارش، در خرداد ماه گذشته دو خودرو پژو 206 صندوقدار و کیا سراتو که به ترتیب در ایران‌خودرو و سایپا به تولید می‌رسند، با افت کیفی مواجه شده‌اند؛ به طوری که پژو 206 صندوقدار از درجه کیفی دو ستاره به یک ستاره و کیا سراتو از درجه کیفی سه ستاره به دو ستاره سقوط کرده اند. در این میان خودرو جک اس5 تولید شده در کرمان موتور، از درجه کیفی یک ستاره به دو ستاره ارتقا داشته است.
 
این گزارش حاکی از آن است که نیومزدا3، هایما اس7، انواع ال90 و رانا با کسب سه ستاره با کیفیت‌ترین خودروهای سواری ساخت داخل محسوب می‌شوند.
 
بر اساس این گزارش از 33 مدل خودرو تولید شده (سواری) در کشور، 7 مدل، دارای درجه کیفی سه ستاره، 8 مدل دارای درجه کیفی دو ستاره و 18 مدل دارای درجه کیفی یک ستاره بوده‌اند.
 
این گزارش بیانگر آن است که در خرداد ماه امسال حدود 85 هزار دستگاه انواع سواری (33 مدل) و وانت (11) مدل در کشور تولید شده که 58 هزار دستگاه از این تعداد دارای درجه کیفی یک ستاره یا حداقل کیفیت موجود بوده‌اند.
 
تازه‌ترین گزارش کیفیت خودروهای داخلی در حالی اعلام شد که طبق آن، سه محصول با افت و خیز کیفی روبه‌رو شده و باقی خودروها تغییر خاصی را تجربه نکردند. در گزارش منتشره که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تهیه و به خرداد ماه امسال مربوط می‌شود، 33 خودرو داخلی مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و با توجه به رده قیمتی‌شان، در پنج گروه دسته‌بندی شده‌اند.
 
بر این اساس، 33 خودرو موردنظر در گروه‌های قیمتی بالای 100 میلیون تومان، 75 تا 100 میلیون تومان، 50 تا 75 میلیون تومان، 25 تا 50 میلیون تومان و زیر 25 میلیون تومان گروه‌بندی شده و معادل شرایط کیفی‌شان، «ستاره» کسب کرده‌اند.
 
در روشی که شرکت بازرسی لحاظ کرده، خودروهای داخلی قابلیت دریافت یک تا پنج ستاره کیفی را دارند و این در حالی است که طی ارزیابی کیفی خرداد ماه، هیچ‌کدام از خودروها موفق به کسب بیش از سه ستاره نشده‌اند. هایما، مزدا3، تندر-90 و رانا خودروهایی هستند که در گزارش خرداد ماه، سه ستاره کیفی به دست آورده‌اند و باقی خودروها دو یا یک ستاره دارند. اعلام کیفیت خودروها بر حسب «ستاره‌های دریافتی» در حالی است که پیش‌تر شرکت بازرسی با ارزیابی کیفی خودروها در 9 معیار مختلف، عددی را به‌عنوان «مجموع نمرات منفی» برای هر خودرو اعلام می‌کرد و این «عدد» نشان‌دهنده سطح کیفی بود. بر این اساس، هر خودرویی که نمره منفی کمتری دریافت می‌کرد، طبعا از کیفیت بالاتری برخوردار بود و هرچه نمره موردنظر بالا می‌رفت، نشان از پایین بودن کیفیت خودروها داشت.
 
هرچه هست، طبق گزارش منتشره، مزدا3 با کسب سه ستاره، بهترین خودرو گروه بالای 100 میلیون تومانی‌ها شده، کیاسراتو نیز با دو ستاره اش، در صدر گروه خودروهای 75 تا 100 میلیونی‌ها نشسته، هایمای سه ستاره، لقب بهترین عضو دسته 50 تا 75 میلیون تومانی‌ها را به‌دست آورده، پارس تندر با سه ستاره جایگاه اول گروه 25 تا 50 میلیونی را به خود اختصاص داده و در نهایت پراید 131 سایپا با تک‌ستاره اش توانسته بهترین خودرو در دسته زیر 25 میلیون تومانی‌ها لقب بگیرد.
 
آن طور که شرکت بازرسی اعلام کرده، گروه خودروهای بالای 100 میلیون تومان، تنها یک عضو دارد و آن مزدا 3 است. این محصول دارای سه ستاره کیفی بوده و در بخش خصوصی خودروسازی کشور مونتاژ می‌شود. مزدا3 در مقایسه با آمار کیفی قبلی تغییر خاصی را تجربه نکرده است.
 
اما در گروه قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان، کیا سراتو (محصول مونتاژی سایپا) در حالی توانسته با کیفیت‌ترین عضو لقب گیرد که موفق به کسب دو ستاره شده است. این یعنی سراتو در مقایسه با ارزیابی کیفی اردیبهشت ‌ماه، یک ستاره کمتر دریافت کرده و در نتیجه کیفیت آن آب رفته است. پس از این محصول مونتاژی کره ای، با دو خودرو چینی در این گروه روبه‌رو می‌شویم، تیگو 5 و جک S5 کرمان موتور. در این بین، تیگو دارای دو ستاره است و این یعنی در مقایسه با ماه گذشته تغییر خاصی نداشته است. این در حالی است که جک S5 در مقایسه با گزارش قبلی، یک ستاره بیشتر کسب کرده است.
 
به گروه 50 تا 75 میلیون تومانی‌ها برویم، جایی که 6 عضو دارد و همه شان نیز چینی هستند. این گروه یک میهمان جدید به نام هایما دارد، شاسی‌بلندی که در ایران خودرو خراسان به مونتاژ می‌رسد و در اولین حضور خود توانسته صدرنشین گروه شود. هایما تنها خودرو گروه 50 تا 75 میلیونی‌ها است که سه ستاره کیفی دارد و باقی اعضا، دو یا تک ستاره‌اند.
 
این در شرایطی است که هیچ یک از این خودروها در مقایسه با گزارش کیفی قبلی، تغییر خاصی را تجربه نکرده‌اند. بر این اساس، جک J5 و برلیانس H330 هر دو دارای دو ستاره کیفی هستند و ام وی ام 550 و ام وی ام X33 جدید و لیفان X60 نیز موفق به کسب تنها یک ستاره کیفی شده‌اند. اما نگاهی بیندازیم به شلوغ ترین گروه که خودروهای 25 تا 50 میلیون تومان را در خود جا داده است. صدرنشینان این گروه را تندر-90‌ها به همراه رانا تشکیل می‌دهند، خودروهایی که همه سه ستاره کیفی به دست آورده‌اند. طبق گزارش شرکت بازرسی، پارس تندر، تندر اتومات، تندر پارس خودرو و تندر ایران خودرو در ارزیابی کیفی خرداد ماه حضور داشته و در مقایسه با رده بندی قبلی، دچار تغییر خاصی در سطح کیفی خود نشده‌اند. رانا نیز تغییرات خاصی نسبت به ارزیابی کیفی اردیبهشت ماه نداشته است.
 
نکته جالب در گروه 25 تا 50 میلیون تومانی‌ها، افت کیفی پژو 206 صندوقدار است، خودرویی که در مقایسه با گزارش کیفی قبلی یک ستاره‌اش را از دست داده و در حال حاضر محصولی تک ستاره به شمار می‌رود. البته مدل هاچ بک 206 همچنان دو ستاره کیفی را روی شانه هایش احساس می‌کند. دیگر خودروهای دو ستاره این گروه اما ام وی ام 315 جدید و دنا هستند که در مقایسه با گزارش کیفی قبلی با تغییر خاصی مواجه نبوده‌اند. سایر خودروهای این گروه شامل، پژو پارس، 405،سمند و تیبا2 همه دارای تنها یک ستاره کیفی بوده و تغییر خاصی نیز نسبت به گزارش اردیبهشت ماه نداشته‌اند.
 
واما خودروهای زیر 25 میلیون تومان یا همان دسته ارزان قیمت ها؛ در این گروه، پراید 131 سایپا در حالی توانسته بهترین عضو لقب بگیرد که تنها یک ستاره کیفی دارد و نسبت به گزارش قبلی نیز تغییری به خود ندیده است. این گروه البته چهار عضو دیگر نیز دارد که اتفاقا آنها نیز تنها دارای یک ستاره هستند. تیبای معمولی، پراید 111، پراید 132 و پراید 131 پارس خودرو چهار محصول موردنظر هستند که البته با توجه به عدم اعلام نمرات آنها، مشخص نیست کدام یک دارای کیفیت بهتری در مقایسه با سایرین است.
 
البته اگر به همین ستاره‌های اعلامی اکتفا کنیم، معنایش این است که کیفیت هر پنج خودرو گروه زیر 25 میلیون تومانی ها، تقریبا در یک سطح قرار دارد. این در حالی است که به نظر می‌رسد جزئیات کیفی این خودروها متفاوت از یکدیگر بوده و شبیه هم نیست.
 
 

منبع

اقتصادنیوز

 

برچسب : خودرو , افت کیفی , 206 صندوقدار , سراتو , جک اس5 , دوستاره






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

14 نظر

همایون
6

پژو پارس مهمون هر روز تعمیر گاه هروز صبح باید ببری ،غروب باید بیاری و هر روز خراب تر از دیروز
11:37  1395/04/23
پاسخ دادن
علی
2

گدایی ترین ماشین دنیا همین ال نود هست . هدف از طراحیش فقط ارزون سازی بوده از روز اول . از ماشینی که داچیا رومانی طراحی کرده چه انتظاری میشه داشت . در ال90 از کولر خوب از تعادل خوب از سواری نرم و راحت از صندلی راحت از آپشن و امکانات از زیبایی و جذابیت هیچ خبری نیست . تا تو شهری ال 90 خوبه اما وقتی رفتی جاده انوقت میفهمی که تو سرعت بالای 80 دیگه ماشین رو هواست و با کوچکترین انحراف خیلی راحت چپ میشه . تازه تو شهر مخصوصا کولرش اصلا جواب نمیده چون فقط یک فن داره رادیاتورش و دایم آف میکنه . اصلا به ال نود نمیشه گفت ماشین خانوادگی
09:20  1395/04/23
پاسخ دادن
محمد
8

پژو پارس رفته قعر جدول بی کیفیت ها
22:47  1395/04/22
پاسخ دادن
+2
0

یک ستاره ای ها چه زجری میکشن ،چه زوری میزنن،چه خالی هایی میبندن بگن فرغون یک ستارشون ماشینه ؛اما متاسفانه هر ماه چند قدم به قعر جدول نزدیک میشن .
و توسری خور ترین شون هم پژو پارس مفلوک ،زهوار در رفته ،زاقارت و...

13:50  1395/04/21
پاسخ دادن
داچیا رومانی
3

تو آمار چپ کردن و نداشتن کولر درست و حسابی هم در صدر هست این ال90 ‍‍. راستی خیلی مواظب گردگیر پلوس باشه . همه این هایی که گیربکسشون سوخت هم فکر میکردن خیلی کیفیت داره . سوختن گیربکس ال90 فقط یک لحظه و بدون هیچگونه اخطار و نشانه قبلی پیش میاد مخصوصا در جاده
13:07  1395/04/21
پاسخ دادن
کامی
4

داچی ماچی جون گمون کنم سواد هم نداری !!! اینجا پیج سراتو هست !!! نه ال نود!!! که هر از گاهی بیایی و اظهار فضله کنی!
دوستان این داچی ماچی را خوب بشناسید چون ممکنه در این پیج هم بر ضد سراتو با اسامی مستعار مطلب بنویسه! موفق باشید.
14:17  1395/04/21

مجتبی
0

لطفا این عکس سراتو رو عوض کنید این عکس مربوط به مدل 2014 میشه اونی که سایپا داره تولید میمنه مله 2010 هستش و یه شکل دیگه ایه
12:51  1395/04/21
پاسخ دادن
کاربر: m&z
5

تو این اوضاع بهتره اگه ماشینی دارید که ازش راضی هستید نگه دارید و اصلا به فکر نو کردنش نباشید که پشیمون میشید. قشر متوسط توانشون در حد ماشینهای نو چینی یا داخلی هستند که بهتره بیخودی پول صرفشون نکنید.
12:12  1395/04/21
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
3

دقیقاً. اما هنوز خیلیا قبول نمیکنن
17:04  1395/04/21

DD
0

پژو پارس در کف جدول خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
11:33  1395/04/21
پاسخ دادن
+2
0

پژو پارس مفلوک ،همچنان قهر جدول و بی کیفیت ترین خودرو تولیدی ایران خودرو .
فقط دیگه قابلیت مقایسه با ماشین چمن زنی رو داره
11:31  1395/04/21
پاسخ دادن
رضا
0

سلام.میشه بگید بر چه اساسی شما ستاره میدید
11:10  1395/04/21
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد