خسارت "توقف خودرو" را دریافت کنید

 

خسارت "توقف خودرو" را دریافت کنید

 
خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم هستند در صورتی‌که تعمیر و حل عیب خودروهای تحت گارانتی آنها بیش از مدت زمان استاندارد به طول انجامد، خسارتی به عنوان خسارت توقف خودرو را به مالک آن پرداخت کنند.
 
تعمیرگاه مرکزی پیکان در سال 1351
به گزارش خبرنگار ایسنا، اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.
 
براساس یکی از بندهای این قانون، تمام عرضه‌کنندگان خودرو در ایران در صورت تاخیر در تعمیر خودروهای تحت گارانتی، ملزم به تامین خودروی مشابه جایگزین یا پرداخت خسارت توقف خودرو شده‌اند.
 
در این زمینه در ماده ۱۷ این قانون آمده است:" عرضه‌کننده خودرو موظف است چنانچه حل عیب خودرو در دوره تضمین که ناشی از خسارت حاصل از سانحه یا تصادف نباشد، بیش از دو روز کاری یا زمان استاندارد تعمیرات تایید شده به طول انجامد، به تامین خودروی مشابه جایگزین در طول مدت تعمیرات و در صورت عدم امکان، پرداخت خسارت حق توقف خودرو اقدام کند".
 
در تبصره یک ماده ۱۷ این قانون نیز تصریح شده است:" مدت زمان توقف خودرو برای پرداخت خسارت در دوره تضمین و دوره تعهد به ترتیب دو و هفت روز کاری و یا زمان استاندارد تعمیرات تایید شده، برای تمام روزهای توقف خودرو در نمایندگی اعم از تعطیل و غیر تعطیل بدون در نظر گرفتن فرایندهای داخلی سازنده و واردکننده خودرو و واسطه خدمات پس از فروش و یا نمایندگی مجاز آنها، آغاز و در روزی که نمایندگی مجاز پس از انجام تعمیرات لازم، آمادگی تحویل خودرو را به مصرف‌کننده اعلام کند، به پایان می‌رسد. در هر صورت مدت زمان توقف خودرو به دوره تضمین یا تعهد خودروی مربوطه اضافه می‌شود".
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , خسارت توقف خودرو دریافت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

میلاد
2

تا زمانی که میخوایم بجای پیشگیری درمان کنیم هیچی درست نمیشه !
13:59  1395/04/15
پاسخ دادن
امید ایران
2

این قانون ها رو از کجا میارن؟؟
اینها که ادعای رتبه چندم جهانی رو دارن باید کیفیت و جوابگویی و خسارت به مصرف کننده رو لااقل مانند تویوتا و نیسان و ....جوابگو باشن!تا چه زمانی باید خون مصرف کننده مکیده بشه؟ما که ادعای اسلام و مسلمانی و عدالت میکنیم چرا بابد دولت ما و ابر شرکت های ما رواج دهنده کم فروشی و تقلب فروشی و عدم تعهد به مصرف کننده باشن،چرا سیستمی برا نظارت و دفاع از حقوق مصرف کننده نیست.بخدا مشتری داشتم اومده رو پژو 405 صفر،رادیو پخش و مونیتور بسته ؛بعد یه هفته مونیتور بدست اومده،از ماشینش سوال کردم ،گفت:تو نزدیک های قم آتش گرفت و سوخت،فقط تونسته بود مونیتور رو از سینه ماشین بکنه و جونش رو نجات بده!!بعدها دادگاه برا کارشناسی براش نوشته بود و کارشناس هم از ایران خودرو!!!!تعیین شده بود و جناب کارشناس فرموده بود تقصیر ما نیست!!!بنزین زیاد ریختی!!!!!!والله داعش خودرو انصافش بیشتر از ایران خودرو هستش!!
13:57  1395/04/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی اطلس سفید : سلام.اطلس یا کوییک؟؟؟
رضا : اطلس سفید مشکی طرح مادران واسه همین زود میدن
ح : سلام شک نکنید برای پول گرفتن دعوتنامه را میفرستن بعد تکمیل وجه میگن ماخبرنداریم
لیدا : من که زنگ زدم و گفتم بنده خدا اپراتورشم دهنش باز مونده بود و گفت حتما پیگیری میشه... ترئخدا بقیه هم زنگ بزنید تو اخبار بگن حداقل یه مسول پیگیری کنه
ح : سلام دوستان عزیز لطفا هرکی طحویل گرفت لطفاخبر بدین ممنون این هم یک تجربه ای بود برای مردم
اطلس بهمن : آقا رضا بسلامتی ماهم طرح مادران هستیم ایشالا واریزی دوم چقد پول ریختی
رضا a5 مشکی : سلام.دوستانی که با کرمان موتور تماس میگیرن همین شماره 02142724 داخلی 7 و بعد داخلی 3 رو میگیرن؟ من که هر چی این چند روزه زنگ میزنم به این شماره بعد گرفتن داخلی فقط بوق آزاد میخوره و کسی پاسخگو نیست.
علی : سلام لطفا از تجربه رانندگی بگید از معایب خودرو بگید
اطلس 30مرداد : سلام دوستان تنهاامیدهمین162تماس بگیریدداخلی4بزارید رسانه ایی شه بلکه فرجی بشه به ماشینامون برسیم یه تماس گرفتن بهتراز دست رو دست گذاشتنه که
فربد : البته شاید چون خودروی دوستمون رنگ مشکی هست هنوز فاکتور نشده. خودروی ما سفید سقف مشکی هست. احتمالا اطلسهای رنگ سفید با سقف مشکی تا تاريخ ۲۸ مرداد فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جواب بی وفای پنج تیر پرونه : با همه مشکل داره
محمد رضا : موضوع شکایت باید چی انتخاب کنیم؟!؟
ملیحه 207 ارتقاع یافته : حد اقل 2 ماه بعد
آبتین : رانا پلاس تا چه ماهی دعوت نامه واریز وجه اومده؟
پروین‌ساراجون : دوستان‌آدرماهیها‌مبلغ‌دعوتنامه‌چقدربودبراتون‌منم‌دیماهیم‌میخوام‌بدونم‌،ممنون‌که‌جواب‌میدید.
جی ایکس آر ال : نمایندگی الکی سر مردم کلاه میزارن سریع تحویل میدن تازه آشنا هم هست مجبور شدم ماشینم بفروشم خدا میدونه اینا کی فاکتور بشن کی تحویل بدن اینجوری که من نظرات میخونم هنوز ثبتنامهای قبل از مهرماه تحویل نگرفتن
جی ایکس آر ال : سلام دوستان از طرح جوانی فروش فوق العاده مهرماه کسی فامتور شده؟
رانا : هنوز تحویل شهریور ندادن انشاالله 2 سال دیگه گیرتون می یاد
سعید x55 pro : شما بفرمایید کی ثبت نام داشتید و لیزینگی بوده ؟ من 3 آبان قراردداد 17 تایید لیزینگ و شماره شاسی خورده نمایندگی میگه تحویل برج 12خیلی هم اطمینان داده به تحویل امسال
سعید x55 pro : آقای نوری چه ماشینی؟ برای امسال هست تاریخ تایید لیزینگ میفرمایید لطفا و چه بانکی؟ وامتون واریز نشده ؟