عملکرد خودروسازان اصلاح می‌شود؟

 

عملکرد خودروسازان اصلاح می‌شود؟

 
در شرایطی که مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان ناراضی هستند براساس یک قانون جدید، وزارت صنعت، معدن و تجارت ملزم شد با استفاده از شرکتهای بازرسی بر عملکرد خودروسازان نظارت کند.
 
خط تولید خودرو
به گزارش خبرنگار ایسنا، مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان داخلی ناراضی هستند. این نارضایتی‌ها در حدی است که چندی پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت از برخورد نامناسب پرسنل بخش‌های فروش و خدمات پس از فروش برخی از خودروسازان با مشتریان انتقاد کرده و از خودروسازان خواست با برگزاری دوره‌های آموزشی، آموزش‌های لازم را به پرسنل خود در این رابطه ارائه کنند.
 
محمدرضا نعمت‌زاده از تحویل خودروهای معیوب به مشتریان از سوی خودروسازان نیز انتقاد کرده و اظهار کرد معنا ندارد شرکت خودروساز خودروی معیوب را به مشتریان تحویل داده و برای رفع عیب نیز آنها را روانه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش کند.
 
وی پیش از این نیز با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی اظهار کرده بود که "چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از ۱۰ هزار کیلومتر پیمایش، به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند!؟ ".
 
نعمت‌زاده خاطرنشان کرده بود که "توقع مشتریان داخلی افزایش یافته، ولی با این حال خودروسازان نتوانستند به همان نسبت کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است".
 
در شرایطی که هم مصرف‌کنندگان و هم سیاست‌گذاران صنعتی کشور از عملکرد خودروسازان ناراضی هستند براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف به نظارت بر عملکرد خودروسازان شده است.
 
در این زمینه در تبصره ماده ۳۰ این قانون تاکید شده است:" نظارت و ارزیابی ادواری عرضه‌کننده خودرو، واسطه فروش، واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگی‌های مجاز آنها و ارائه گزارش‌های ارزیابی به وزارت صنعت و عرضه‌کننده خودرو، بر عهده شرکت بازرسی منتخب وزارت صنعت، معدن و تجارت است".
 
در این شرایط باید دید نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت بر خودروسازان باعث بهبود و اصلاح عملکرد این شرکتها و کسب رضایت مصرف‌کنندگان خواهد شد یا آنکه نارضایتی مصرف‌کنندگان همچنان ادامه خواهد داشت.
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , عملکرد خودروسازان اصلاح می‌شود؟






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

7 نظر

کاربر: m&z
2

"عملکرد خودروسازان اصلاح می‌شود؟" جوابش 2 کلمه است: "نه"
15:52  1395/04/12
گزارش
پاسخ دادن
سالار
0

یک کلمه بیشتر نبود
16:09  1395/04/12

گزارش
کاربر: m&z
0

ببخشید منظورم 2 حرف بود، یک کلمه ;-)
11:29  1395/04/13

گزارش
کاربر: mehdi
1

جالبه آقای نعمت زاده خبر نداره که ماشین صفری که میگیری دو روز بعد باید ببریش نمایندگی و حرف اولشون هم اینه که قطعه نداریم باید برات امداد کنیم از دوهفته تا یکماه هم طول میکشه آقای نعمت زاده نگو که این چیزه ها را تازه فهمیدی! حالا به فکر شدی؟
14:46  1395/04/11
گزارش
پاسخ دادن
یو اس اس اینترپرایز
1

از اینها هیچ بخاری بلند نمیشه.دلخوشی الکی
17:38  1395/04/10
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
8

وقتی قانون گذار(صنعت خودرو) تولید کننده، ناظر ، تعرفه گذار و رسیدگی کننده یکی باشه امیدی به بهبود نیست
11:35  1395/04/10
گزارش
پاسخ دادن
مهرداد
9

اینا همش حرفه و هیچ عملی در کار نیست اگر هم باشه دروغه و ظاهر سازی این مشکلات انقدر ساده هستن که باید 20 سال پیش به فکر حل کردنش میوفتادند ولی اینا نمیخوان چیزی باکیفیت درست کنند فقط میخوان آشغال بدن دسته مردم یه جوری صحبت میکنن انگار صنعت (مونتاژ) خودرو مون مثلا 5 سال قدمت داره و اینا هنوز جا نیوفتادند بابا کجای کارید داغون ترین کشور ها هم از شما زدن جلو با سابقه خیلی کمتر از شما پس کی میخواید به خودتون بیاید!
11:01  1395/04/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهنام : همین الان زنگ زدم گفت تا 15 اسفند به هر کسی یه جور جواب میدند برای اعتراض قرار جمع بشند؟ اگر آره کی و کجا؟
تارا v1 پلاس سفید : دوستان عزیز من چند روزه تحویل گرفتم احساس میکنم یه مقدار شتابش کم هست، کسی این مشکل رو داره یا طبیعیه
سپیده : سلام از کدم شهر هستین
مهدی پلاس : درودبرشما مبارک باشه اکبرآقا به شادی استفاده کنید
مقدم : اکبر آقا 15 اسفند بوده
علی : سلام من 18 اسفند ماه تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم
ایکس۵ : سلام و وقت بخیر خدمت همگی من هم الان تماس گرفتم گفتن که خروج خورده
ایکس 5 : تو دهن ما رو سرویس کردی از بس این حرفی صدبار زدی، نه عامو نننننننننننننننننننننن مشکلی نیست
وحید : سلام تکمیل وجهتون کی بود؟
محمد : کلا ۷ نفر پاشدن رفتن خب حالا چی شد رفتین؟گرون کنن راحت میشین؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
25 مهر : مبارک باشه چندم پلاک شدی تهرانی
خسارت دیده از سایپا : از تجمع چه خبر دوستان
حسین : 11 خرداد
مهدی : آقا جون هر کسی که دوست دارید بعد تحویل ماشینتون حتما برید شکایت کنید از شرکت. انشالله جواب بگیریم. من اکستریم ثبت نام کردم. دیون رو هم دادم ولی هیچ خبری نیست. لعنت به مردم آزار
محمودرضا : دوستانی که تحویل خردادماه هستند نگران چیزی نباشند اولا که هنوز 14 روز از این ماه باقی مانده و طبیعتا اگر شروع به فاکتور کنند تا پایان خرداد همه تعهدات را فاکتور می کنند. مضافا بر اینکه قیمت خرداد مشخص شده و افزایش قیمتی برای تعهدات خرداد اعلام نشده است. حتی اگر تو این ماه هم فاکتور نشدید به ازای هر روز تاخیر تو فاکتور شدن ماشین، روزی حدود 200 هزار تومان (برای پیش فروشها) و 600 هزار تومان (برای فروش فوری ها) بهتون جریمه تاخیر پرداخت خواهد شد. پس نگران چیزی نباشید
امیر انوری : همینکه تاریخ تحویل پرونده به روز شد فاکتور میشه
سورن3تیر : سلام امروز بازم اماده برای فاکتور به روزرسانی شد کی فاکتور میشه؟؟
علی : سلام من 1 تیر هستم ولی فاکتور نشده هنوز
31خرداد : لطفا بگین چرا تاریخ اماده برای صدور فاکتور هی بروز رسانی میشه و عوض میشه؟
واریزی 9 فروردین1404 : مال منم 6 تیر هست فعلا منتظریم تا خردادی ها زود تر فاکتور بشن تا شاید از تیرماهی را به موقع تحویل بدن البته با این روال مشخصه که ایرانخودرو نمیخواد زود فاکتور کنه و قطره چکانی تحویل مشتری بده اونم بابت اینکه شورای رقابت نذاشته خودروها گران تر بشن و اینم کم کم تحویل میدن