امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1761
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)100
مصرف سوخت شهر (لیتر)13.8
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)7
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)9.5
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)470
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
دیفرانسیلجلو
تعداد سرنشین5
طول (سانتی‎‏متر)450
عرض (سانتی‎‏متر)170
ارتفاع (سانتی‎‏متر)141
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)11
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
دماسنج خارجیدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

4133 نظر

فرجام
0

اگه راهنمایی کنید ممنون میشم
یه پارس 94 داشبورد جدید 2 ماه کارکرده با کارکرد 8000 خریدم. مالک قبلی هنوز سرویس اولیه نرفته بوده و روغنی هم که داخلش بوده تا الان همون روغنیه که شرکت زمان تولید داخلش ریخته. متاسفانه چند روز پیش نگاه کردم دیدم 1 لیتر روغن کم کرده. بنظر شما دلیلش چی بوده؟
ممنون
21:01  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
مهرداد
0

این که دوستان نظرات فنی بدن هیچ اشکالی نداره .خیلی هم خوبه .دست شما هم درد نکنه میری تحقیق میکنی و با دوستان به اشتراک میذاری.اما اینکه جنابعالی میای میگی فلان ماشین گدایی هست. یا این ماشین برای کسانی خوبه که جونشون به پولشون بنده ....آیا این نظرات فنی است .من راجع به هیچ ماشینی نظری ندارم .چون اولین ماشینی که داشتم شورلت نوا وبعد به ترتیب پیکان .پراید.پژو 405.سمند وپژو پارس ....داشتم.هر کدوم محاسن و معایبی داشتند.دوستان در ارایه نظرات بزرگنمایی را جنار بگذارند.



20:40  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
علي
0

پژو پارس سال، بدترين ماشين توليد ايرانخودرو است آخه موتور ٨ سوپاپ منسوخ شده ، كجائ دنيا شما چنين ماشيني سراغ داريد مصرف كننده إيراني چه گناهي داره كه اين نوع موتور عتيقه رو بايد سوار شه،
19:27  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
ش
0

من یه ماهی هست کل اگزوز به جز کاتالیزور رو عوض کردم . حتی سایلنسر ها رو هم . بعد به دلیل کوپ کردن ماشین هنگام حرکت و حین دنده معکوس و سفتی کلاچ و بد جا رفتن دنده 1 صفحه رو با والئو سبز فرانسه عوض کردم با بلبرینگش روغن گیربکس تا حالا عوض نکردم الان تو دور نزدیک 3 و حوالی اون تو جاده که میشه سرعت حدود 110 یه صدای بم و کلفت میاد تو ماشین .قبلا این صدا نبود یه بار نظر دادم دوستان جواب ندادن . ماشین لرزش کوچکی داره چیکار کنم دوستان نظری ندارن .موندم جوش اگزوز مشکل داره یا صدای گیربکسه ممنون میشم جواب بدید
19:17  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
محمود
1

اگر بتونی جایی رو پیدا کنی که اس 5 رو بهت اجاره بدن برا یه مدتی اجاره کنی و سواری ازش بگیری بعدا بهتر میشه تصمیم گیری کرد بشرطی که شرايط طوری نباشه که هزینه اجاره بیش از ضررهای معاوضه بشه موفق باشی.
گزارش
پاسخ دادن
09:05  1394/05/15

hassan
0

ممنون اقا رضا اره احتمالا از سیم کلاج باشه
19:12  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

امیدوارم ایرانیان عزیز به این موضوع توجه کنن که هنوز هم 90
% ما در حال استفاده از محصولات ایران خودرو و سایپا هستیم و هنوز هم به لحاظ مقاومت از خودروهای خارجی خیلی سرترن و با همه این گرونی هنوز هم ما میتونیم خودروی ایرانی بخریم و بودجه خرید خودروهای چینی آشغالی و یک بار مصرف رو ندارم به حمد اله ، ما ایرانی هستیم و باید ماشین ایرانی سوارشیم و فقط کافی خودروسازهامون موتور محصولاتشون رو به هر روشی که امکانش هست کم مصرف تر و محیط زیستی تر کنن وگرنه بی ایربک هم اجداد ما ماشین روندن و اتفاقی براشون نیفتاده من حاضرم بدون توجه به مدرک تحصیلی و قر و فر و چشم و هم چشمی ، آردی آی عزیز رو که از کارخانه ایرانی خارج شده سوار شم ولی حسرت و پوز ماشین های خارجی رو با جیب خالی ندم و اظهار نظر احمقانه هم راجع به تولیدات داخلی نکنم وقتی جز توان خرید تولیدات داخلی رو ندارم . ایران خودرو خسته نباشی سایپا خسته نباشید .
18:59  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

میگن برای حمایت از حقوق دوسه تا تولید کننده خودروی داخلی باید تعرفه ورود خودروهای خارجی بالا بمونه .پس حقوق چندمیلیون مصرف کننده داخلی چی میشه.مثل حق استفاده از خودروی ایمن با پرداخت هزینه کمتروایجادآلودگی هوای کمتروتنفس هوای سالمتر و حق انتخاب بیشتروحق استفاده از تکنولوژی جدید وحق داشتن آسایش بیشترو….
18:56  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

ببینید بعضی از شما ها حرفاتون درسته اما ماشین سمند و دنا که از خود ایران هست نسبت به قیمتش تو ایران واقعن خوبه کسی اگه الان بخواد پول بر یک میتسوبیشی لنسر 2014 بده باید 85 میلیون پول بده در حالی که دنا از اون ارزون تر هست تازه اون میتسوبیشی موتور 1600 اون قیمت هست و ماشین های اشغال چینی که ارزش نگاه کردن رو ندارن و یه چیز دیگه از ماشینی که استفاده نکردی هیچ وقت نظر نده
18:53  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
احمد
0

پارس پرمصرف کم شتاب پر استهلاک بی کیفیت قیمت گران نسبت به 405 که برابر همونه فقط یکی دومیلیون وسایل مثل اینه راهنما دار رودری و بخاری اتومات داره . همین
18:51  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
ش
0

این دوست طرفدار ef7 بابا اصلا ماشین شما عالی بابا برو پیج خودت هر چی مینویسی بنویس بزار کارمون رو بکنیم . اصلا موتور شما خوب باب تموم کنید ماشین تون هم بنز bmw بابا ول کنید عجب .
عجب پیجی شد .
طرفین خویشتن داری کنید ممنون
ادمین ای که دستت میرسد کاری بکن. ممنونت
16:29  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
پارس
0

اگه علی دست از نظرات افراطی برمی داشت به خدا هرکسی می رفت توی صفحه خودش . باور کنيد پيج پارس بزرگترين ضربه را خورده اگه يه تازه وارد بياد تو پيج ما خودش و هفت جدش ديگه سراغ پارس نمی رن
تو رو خدا ديگه دست برداريد
15:57  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
hassan
0

اقا رضا ته کلاج من یه کم سفت شده از وقتی هوا سرد شده انگار اینطوری شده به نظرت چه اتفاقی براش افتاده
15:56  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Reza
0

اگه قطعات EF7 از آلمان بیاد قیمتش خیلی بیشتر از اینا می شه.بعضیا نمی خوان بفهمن که قطعات EF7 نه تنها از آلمان نمی یاد بلکه از چین و هند و بعضیاشم از همین ایران هست.
14:06  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
امید اهوازی
0

در ضمن حسن اقا شرکت شورلت اگه وتنت هم تولید میکنه ی طراحیه مجزا از نظر بدنه و موتور واسش داره شما هیچ وقت نمیبینی ک بگن شورلت کامارو وانت ب بازار اومد درسته؟وانت میزنه با ی مشخصات خاص ظاهری کاملا متفاوت ن اینکه اتاق پارس ببرن موتور ار دی ازار سپرشو رنگ نکن .
12:56  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
ش
0

اقا تموم کنین بحث موتور ها رو ادمین جلوی اینکار رو بگیر همه تو پیج خودشون برن. چیه اینکارا ماله من خوبه ماله اون بده. هر ماشینی یه بدی یا خوبی داره .توپیج ها بیاین مشکلات رو مطرح کنیم اونم مربوط به ماشین همون پیج .و همدیگر رو راهنمایی کنیم برای رفع ایرادات ماشین همون پیج و در ضمن برای کسایی که قصد خرید دارن و میان تو یه پیج مخصوص نظر میپرسن در مورد همون ماشین که داریم و مربوط به همون پیجه راهنمایی کنیم . نگیم اون یکی بده این خوبه .بره یه ماشین خاص به دلیل نظرات جهت دار ما بخره از شانسش اونم بد دربیاد. تا عمر داره ما رو فحش لعن بکنه . بیام فقط راجع به ماشینی که الان داریم بحث کنیم خواهششششششش از دوستان و برادران بزرگوار . بیام پس معایبی رو که به وجود اومده مطرح کنیم در مورد ماشین خودمون و کمک بگیریم از هم . نشه عرصه مبارزه و هماورد طلبیدن . ما 2 تاماشین داریم slx xu7 و پارس . نمیتونم راجع به سمند یا 206 که نداشتیم نظر بدم. خواهششششششش میکنم دوباره از بزرگواران همدلی کنیم . و پیشنهاد به ادمین یه پیج بزن در مورد مقایسه موتور ها برن عزیزان و دوستان اونجا بحث و مناظره . یا حق
12:56  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
امید اهوازی
0

حسن ربطشو یکم متنو با دقت بخونی متوجه میشی بعدشم شورلتو با چی مقایسه میکنی؟؟ اره تویوتا لیفتراک هم تولید میکنه چ ربطی داره؟؟؟من در مورد بازار ایران صحبت میکنم
12:46  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
شاهين
2

بچه هاي كه تحويل گرفتن چند تا موردو توجه داشته باشن
1- موقع روشن كردن ماشين يه صدايي مث صداي آب داخل موتور به مدت 1 يا 2 ثانيه مياد كه اين واسه تست سيستم absهستش و نگراني نداره.
2- با اينكه ماشين 3 سال گارانتي داره اما سيستم صفحه كلاج 3 ماه يا 6000 كيلومتر (هر كدوم زودتر فرا رسيد)بيشتر گارانتي نداره. پس اين سه ماه رو يه كم با ماشين بيشتر راه بريد كه اگه كلاج عيبي داشته باشه بزنه بيرون. مخصوصا تيبا كه گيربكس خيلي خوبيم نداره
3- تا 1000 كيلومتر اول از كولر استفاده نكنين
4- تا 1000 كيلومتر اول دور موتورتون از 3 سعي كنيد بيشتر نشه
5- تا 5000 كيلومتر اول جز در شرايط اضطراري ترمز ميخ نزنين.
گزارش
پاسخ دادن
23:46  1394/05/14

مهران کهنسال
0

من ی پارس شهریور ماه خریدم پارس سال
ماشینه خوبیه ولی صدا موتور توش خیلی زیاد میاد داشبرد ب صدا افتاده روغن کم میکنه بعضا دنده 3 میپره بیرون ولی در کل ازش راضیم همین ک وسط جاده نمیزارتم ازش ممنونم
12:25  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
امید اهوازی
0

من شنیدم ا اقایون نا اگاه مثل علی و رضا میان میگن ای اف روغن کم میکنه اخوی محض اطلاعت بهت بگم کم کردم روغن بخاطر سیستم موتور نبود بخاطر اویل مازول بود ک کاملا بر طرف شده موتور 405 2000 اگه یادت باشه ک نیست اون موتور هز هزارتا باید ی لیتر میریختی روش شنیدم میگی ای اف راه نمیره بهت حق میدم ایمو بگی چون تا حالا نشستی پشتش ولی من از سال 81 تا 87 پارس عوض میکردم فکر میکردم اخره ماشین اما وقتی سورن ای اف 7 سوار شدم فهمیدم اشتباه میکردم میخوای بیام دنبالت ی دور بزنی باهاش؟
12:21  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
hassan
0

به غیر ال نود که خداییش ماشین بی ازاریه درسته ظاهرش شاید دلچسب نباشه ولی موتوریش عالیه اگه یه زمانی بخوام پارسو بفروشم یه ال نود میخرم البته مدلای پایین ترش این جدیداشو یکی از همکارام گرفته انگار صدای موتورش یه کم بیشتر شده من موندم واقعا مهندسین ما تو هر ماشینی دست میبرن خرابش میکنن
12:08  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
امید اهوازی
0

رضا گرونی هیچ ربطی ب کیفیت نداره ک میگی اگه پارس بد بود گرون نمیشد تو جوابت باید بگم پراید از 6 ملیون رسید ب بیست میلون پزو از 12 میلیون رسید ب بیست ملیون کیفیت فرق کرد؟والا بدترم شده پس خودتو گول نزن اگه الان مردم پارس میخرن فقط و فقط بخاطر اینکه فکر میکنن مثلا این ماشین باکلاسه در صورتی ک ماشینی ک وانت بشه هیچ کلاسی نداره
12:03  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
امید اهوازی
0

علی و رضا از نظره من شما بصورت عملی و فیزیکی تست نکردین موتور ای اف 7 رو
جون صحبتاتتون بویه کاغذ میده میرید چندخط تو اینترنت میخونید میاید میگید
شک ندارم با موتر ای اف 7 نروندید تو جاده ک قدرت موتورو بچشم ببنید بجایه این صحبت هایه قلمبه سولمبه برید بشنید پشت ی ای اف7 وبعد نظر بدید
11:58  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
hassan
0

به نظر من بین ماشینهای مندراوردی که تو بازار هست مثل پارس تی یو فایو و سمند ای اف سون و رانا که موتورو گیربکسشون به هم نمیخوره و بعضی ها مثل پارس تی یو فایو موتور از پس اتاق برنمیاد پارس با موتور xu7 انتخاب معقولی هست درسته مصرفش یه کم بالاتر هست ولی شما هیچ ماشینی تو این رنج قیمت پیدا نمیکنید که همه چیزش کامل باشه شما یه کم بنزین بیشتر بهش میزنید ولی عوضش بخاطر هماهنگیه موتورو گیربکسش کمتر دچار دردسر میشید ولی از اونور پارس تی یو فایو بنزین کمتر مصرف میکنه ولی بخاطر مندراوردی بودنش صدتا مشکل داره
11:29  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
احمد
0

سلام من m vm315دارم توی دنده۲ زوزه می کشد کسی اطلاع دارد راهنمایی بکنه
07:58  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Reza
0

آقای میرزایی شما که تو نمایندگی هستین ، پارس ELX با موتور XUM چطوریه؟خوب دراومدن یا نه؟
ممنون می شم اگه جواب بدین.
01:02  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Reza
0

این مقایسه ای که آقا سعید در چند پست پایین انجام داده واقعا غیر منصفانه س.
مقایسه در صورتی درسته که اون دو ماشین در یک رنج قیمت باشه و از یک کلاس.
مثلا پارس نباید با 206 هاچ بک مقایسه شه چون 206 هرگز یه سدان نیست.
پارس باید با 206 اس دی ، 405 ، سمند ، دنا ، سورن ، ال90 ، ام وی ام 530 و کلا ماشینایی که تو این رنج هستن و سدانن مقایسه بشه نه با ماشین 200 تومنی!
حالا این که خوبه ، فرید الان می یاد بی ام و i8 رو با پارس مقایسه می کنه!!!
00:43  1394/09/12
گزارش
پاسخ دادن
احسان
0

باسلام. دوستان راهنمایی میکنین لطفا. من میخوام سمند بخرم بنزین سوز. Ef7 بخرم یا 1800 ال ایکس سال. من الان 2 هفتس به تمام تعمیرگاههای نمایندگیهای ایرانخودرو سر زدم برای خرید 206 صندوق دار و رانا ولی همشون پشیمونم کردن و گفتن خیلی خرابی داره. درسته؟ بر خلاف میل باطنی مجبورم سمن بخرم چون بهم گفتن از لحاظ خرابی بهتر از ماشینای دیگست. پرشیا و ال نود هم خوشم نمیاد . حالا نظرتون چیه ؟
23:27  1394/09/11
گزارش
پاسخ دادن
احسان
0

باسلام. دوستان راهنمایی میکنین لطفا. من میخوام سمند بخرم بنزین سوز. Ef7 بخرم یا 1800 ال ایکس سال. من الان 2 هفتس به تمام تعمیرگاههای نمایندگیهای ایرانخودرو سر زدم برای خرید 206 صندوق دار و رانا ولی همشون پشیمونم کردن و گفتن خیلی خرابی داره. درسته؟ بر خلاف میل باطنی مجبورم سمن بخرم چون بهم گفتن از لحاظ خرابی بهتر از ماشینای دیگست. پرشیا و ال نود هم خوشم نمیاد . حالا نظرتون چیه ؟
23:24  1394/09/11
گزارش
پاسخ دادن
ش
0

اما موتور xu7 که رو پژو پارس و 405 هست وتا 10 سال سالم.میمونه البته اصلش تو سمند جواب نمیده و موتور خسته میشه جواب نمیده . همون ef7 ها اول موتور خوبی بودن چون اصل بودن . tu5 هم موتور خوبی البته اصلش واسه شهر بسیار ایده ال هست هم مصرفش کمه ام الان مصرف اونم زیاد شده. اما الان هیچکدوم از اینا به دلیل رعایت نشدن اصول سازنده خوب نیست . موتور xu7 هم به همین دلیل هم مصرفش زیادتر شده هم صداش تو ماشین های جدید البته. و در ضمن همون موتور بیصدای ef7 هم که صد ای خاص و کم خودشو داشت الان اون دارای صداهای عجیب غریبی شده
در همه این مباحث شرایط خارجی چون بنزین و نحوه رانندگی و نوعمهندسی ماشین مهمه
22:27  1394/09/11
گزارش
پاسخ دادن
ش
0

حالا نوبت گیربکسه که مهمتر از موتوره چرا چون الان تمام ماشین های چینی اسب بخارش حدود 150 البته شاسی بلند . اما چرا کم نمیارن به دلیل مهندسی دقیق و ضرایب دقیقه گیربکسه که ضعف موتور رو پوشش میده و تکنولوژی اون هست ما هم میام گیربکس من دراوردی درست میکنیم . البته الان گیربکس های پارس و 405 هم کیفیتشون افتضاحه پس ما میتونیم با گیربکسه خوب دور موتور زیاد ef7 و tu5 رو پایین بیاریم
در مورد مصرف ما خودمون پارس داریم اما مصرفش ایده ال هست همسایه ما یه 405 مدل 84 داره از اول ماله خودشه ماشین عروسه بیصدا تازه بعده 10 سال امسال واشر زد همون موتور xu7 اما نه صدا داره نه مصرف و حشتناک قبول دارم در عدد و روی کاغذ مصرفش از ef7وtu5 بیشتره اما الان همون پارسه یکی از اشناها خودش میگفت تو جاده 12 تا 13 میسوزونه ماشین یکسال کارکرده الان همون موتور های کم مصرف tu5 و ef7 هم مصرف زیادی دارن چون گفتم تو نظر قبلی قطعه درست نیست من دراوردی گبرلکس هم نمیخونه. حالا ما بیام بگیم ایم خوبه اون خوبه اگه همش اصل باشه خوبن
22:18  1394/09/11
گزارش
پاسخ دادن
کلاه بر سر رفته
0


منشور
در هر عرصه ای که وارد میشویم:

از نظر کیفیت در رتبه ی نخست قرار میگیریم
از نظر سرعت عمل و چابکی نظیر موسسات کوچک اقدام مینمائیم
هر زمان با مشتری مواجه میشویم:

با تبسم و احترام به دیدگان او نگریسته
جلب رضایت او را وظیفه ی خود میدانیم
هاهاها.....................
گزارش
پاسخ دادن
15:20  1396/05/24

ش
0

اولا بدون تعصب باید به قضیه بنگریم الان ما دیگه موتوری به اسم ef7 xu7tu5نداریم میگید چرا چون وقتی یه جایی مثلا شرکت پژو یه موتوری میسازه میگه باید جنس الیاژ این باشه ecuباید با تاخیر مشخص و سرعت محاسبه ایده ال و کیفیت مناسب داشته باشه سنسور ها دقیق و جنس خوب گیربکس باید اصل و متناسب با موتور باشه و هدف از این موتور چیه برید هدف طراحی موتور ها رو بخونید تو نت موجوده. اما ما میام همون موتور ها رو بین المللی میسازیم یه روز ecu از فرانسه از هند از المان از چین از ایران میاد سنسورها هم همینطور بعد از جنس موتور نگیم شمع ها و سیم ها باید کیفیت و قدرت انتقال الکتریکی معینی داشته باشن اما ما با یه موتور سرهم بندی شده بین المللی مواجهیم مصرف بالا نه گشتاور دقیقه نه مصرف سوخت نه اسب بخارش و قدرتش چون با اون ایده ال های سازنده اصلی ساخته نشده که اینا درست باشه بعد از این فجایع نوبت گیربکسه در کامنت بعدی
22:06  1394/09/11
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

میدونید چرا tu5 رو چند وقتی روی سمند زدن بعد خودشون فهمیدن و زود جمعش کردن ؟ شتاب صفر تا صدش 18 ثانیه بود با !! تازه گیربکس سنگینتر هم داشت . دنده های 3 به بالاش سنگینتر از be4 بود و مثل be3 بود ضرایبش . میدونید چرا xu7 با 100 اسب بخار میتونه سمند رو به خوبی بکشه اما موتور 108 اسبی tu5 نمیتونه ؟؟ همین سوال در مورد ef7 هم مطرح هست . ef7 حدود 60 سی سی حجم بیشتری نسبت به tu5 داره و گشتاورش کمی بهتره . چرا ef7 با 114 اسب و tu5 با 108 اسب به خوبی موتور 100 اسبی xu7 نمیتونند سمند رو در سربالایی بکشن ؟ جوابش رو خودتون فکر کنید ببنید چی هست ؟ جوابش آسون هست . این اسب بخارها برای دور 6000 هست و این دور استفاده ای در رانندگی روزمره نداره و از طرفی چیزی که کشش ماشین رو تعیین میکنه گشتاور موتور در دور پایین هست . از نظر کشش هیچکدام از این موتورها حریف xu7 نمیشن . با xu7 به راحتی میتونید با 5 نفر سرنشین و صندوق پر با کولر روشن بدون فشار آوردن به موتور و دوربالا رفتن و دنده معکوس زیاد , با خیال راحت سفر برید و گردنه ها رو به راحتی پشت سر بگذارید و هیچوقت چیزی به اسم ضعف کشش رو حس نکنید
21:24  1394/09/11
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

مخفی کردن گشتاور موتور و نحوه توزیعش از دیده خریدار و اتکا به تبلیغ اسب بخار دقیقا کاری هست که شرکت ها برای فروش موتورهای کم ارزش خودشون میکنند . اگر عملکرد موتور رو میخواید بررسی کنید باید قبل از هرچیزی نمودار تولید گشتاور موتور رو بررسی کنید . اسب بخاری که در دور 6500 به دست میاد تقریبا هیچ کارایی در عملکرد موتور نداره چون در رانندگی معمولا دورهای بین 1500 تا 4000 استفاده میشه و این محدوده ای هست که عملکرد xu7 کاملا خوب و معقوله . رانندگی با دورهای بالاتر به شدت سبب استهلاک موتورها و بدنه ماشین و گیربکس میشه مخصوصا موتوری مثل ef7 که مشکلات سیستم روغن و کیفیت پایین هم قسمتی از وجودش هست . اگر میخواید یک موتور رو دقیق و علمی تحلیل کنید قبل از هرچیزی نمودار گشتاورش رو بررسی کنید . موتورهای روی ماشین های با ارزش همیشه در دورهای پایین هم به خوبی از پس کشیدن بدنه بر میان نه اینکه فقط در دور بالا . وقتی گشتاور موتور در دور کم کافی نباشه در سربالایی راننده مجبور هست همیشه با دنده معکوس دادن های زیاد دور موتور رو بالا نگه داره و همیشه مواظب باشه که دور موتور پایین نیاد .
20:58  1394/09/11
گزارش
پاسخ دادن
ef7
0

دوستان پارس سوار من دارم برميگردم توی پيج خودروی محبوب خودم . اگه شما هم به اين نتيجه رسيديد که تخريب و بدگويی کردن از ماشين های انتخاب شده توسط ديگران کار اشتباهيه ، لطفا توی پيج خودتون بمونيد و بهم ديگه اطلاعات مفيد بديد
18:37  1394/09/11
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

دوستان خدایی بس کنید.اصلا روتون میشه واژه گشتاورو اسب بخارو سوپاپو رو این گاریا به کار ببرین.اصلا معنی نمیده این مفاهیم رو گاری.من خودم پارس ای ال ایکس مدل ۸۹دارم خستم کرده میخوام اتیشش بزنم راحت شم.یکی از فامیلامون گرنجور گرفته میشینی توش صدای زیبای موتورو و راحتیشو ارامشش احساس سرزندگی به ادم میده . اصلا انگار ماشین من در مقابلش اسمش ماشین نیست یه موجود ناشناختست خخخ مثلا گل سرسبده ایران خررو تشریف داره
14:59  1394/09/11
گزارش
پاسخ دادن
مجید
0

شرکت سازنده مصرف پژو پارس رو زده ۱۳/۸ نمیدونم رضا چه اصراری داره ۱۱ مصرف میکنه .پژو پارس ما تو تهران داخل شهر با ۳۴۰۰۰ کیلومتر کارکرد حداقل مصرفش کمتر از ۱۴-۱۵ لیتر نیست .تازه بنزین سوپر بزنی هم داغ میکنه هم مصرف به ۱۷-۱۸ لیتر میرسه .دور بالای ۳۵۰۰ هم به شدت باعث داغ شدن موتور میشه .پارس سال مدل فروردین ۹۳
14:44  1394/09/11
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

میدونید چرا ایرانخودرو حجم ef7 رو فقط 1644 در نظر گرفت ؟ چون موتوری که چند تا دانشجو طراحی کنند اگر حجمش کمی بیشتر بود مصرفش میشود اندازه وانت نیسان ! اما ایرانخودرو هدفش جلب مشتری بود به خصوص مشتریانی که حاضرند ماشین راه نره اما کم مصرف تر باشه !
13:28  1394/09/11
گزارش
پاسخ دادن
سوسن
0

پارس قیافش خیلی خز مصرف بنزینم زیاده از سروصدای توش نمیشه نشست بنظرم تو ایرانیا فقط 206 و تندر
13:06  1394/09/11
گزارش
پاسخ دادن
سهیل
0

مهم گشتاوره اصلا سوپاپ و اسب بخار رو برا تزیین زدن مصرف بنزینم زیاده چون میخوان پمپ بنزین و پالایشگاه چیا بیکار نباشند بیچارن پس کی نون اونا رو میده .حالادیدن پرشیا گشتاور داره وانت پرشیا رو زدن برای زدن بار بیشتر .. راه تورا میخواند .. ویران خودرو
11:56  1394/09/11
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

طرفداران ef7 این داستان های که تعریف میکنید ققط واسه گول زدن خودتون خوبه . دریغ از یک دلیل فنی و علمی که بتوانید ذکر کنید . پارس و xu7 محبوب ترین و پرفروشترین ماشین و موتور در بین مردم هست واقعیت رو نميشه انکار کرد
11:44  1394/09/11
گزارش
پاسخ دادن
رسول رضاييان
0

نظر شخصی من اينه که توی خريد ماشين مصرف بنزين بايد اولويت اول باشه چون قيمت بنزين تا 1800 امکان بالا رفتن داره اونم با شيب ملايم!! در صورت خريد پارس xu7 با عدد مصرف اعلامی شرکت نزديک به 40 در صد درآمد من کارمند فقط صرف پرکردن باک بنزين ميشه
11:39  1394/09/11
گزارش
پاسخ دادن
امین
7

صدای قرچ قرچ فقط ایراد کیت کلاجه دیسک و صفخه و بلبرینگ عوض بشه صداها قطع میشه و تفاوت فاحشی احساس خواهی گرد
گزارش
پاسخ دادن
22:20  1394/05/15

واقع بین
0

شما که اینقدر گشتاور گشتاور میکنین و با دنده زیاد و دور پایین راحت رانندگی میکنین و اصلا هم تو سربالایی ها معکوس نمیکشین فکر کنم پیکان همین شرایطو داره فقط یکم شتابش کمه با پیکان میشه راحت با دنده 4 تو سربالایی تو ترافیک و... رفت هیچیش هم نمیشه.
08:49  1394/09/11
گزارش
پاسخ دادن
کاشانی
0

دوستان پارس با موتور فعلی اصلا ارزش خريد نداره مصرف بنزينش ديوانه واره ولی شتابش در حده پيکانه ، کارکرد موتور تا دور 3500 خوبه ولى توی دور بالاتر موتور حالت خفگی پيدا ميکنه و به سرعت داغ ميکنه. من تا الان يه تعوض موتور داشتم ولی موتور جديدم بيشتر از 140 راه نميره .
01:39  1394/09/11
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

خروجی یک موتور به هر طریقی که کار کنه دو چیز بیشتر نیست . گشتاور و اسب بخار . حالا میخواد دیزل باشه بخار باشه بنزینی باشه یا هر سیستم دیگه . چرخش چرخ های ماشین توسط گشتاور انجام میگیره نه هیچ چیز دیگر . موتور هر تاریخ ساخت و هر تکنولوژی که داشته باشه ازش قبل از هر چیز انتظار تولید گشتاور مناسب بر اساس بدنه ماشین میره . موتوری پیشه گفت نسبت به نسل قبل پیشرفت کرده که در کنار افزایش یا حداقل حفظ گشتاور مناسب دارای مصرف کم هم باشه . بهترین مثالش موتور ew7 نسبت به xu7 هست . موتورها سال به سال پیشرفت میکنن و کم مصرف تر میشن اما قرار نیست کم گشتاور تر بشن . Ef7 اگر قرار بود توزیع گشتاوری مثل xu7 داشته باشه شک نکنید خیلی بیشتر از xu7 بنزین مصرف میکرد . مصرف کمتر ef7 فقط به لطف کاهش گشتاور و کشش دور پایین موتور بدست اومده و درنتیجه به این نمی گن پیشرفت به این میگن مخفی کاری ایرانخودرو و فروش یک موتور با گشتاور و کشش ضعیف به اسم یک موتور پیشرفته . موتوری که فقط در دور بالا ميتونه از پس کشیدن سمند بربیاد لایق جایگزینی یک موتور سخت جون و با کشش عالی مثل xu7 رو نداره
20:46  1394/09/10
گزارش
پاسخ دادن
کاظم زاده
0

من یه خبر خیلی جالب از یه نمایندگی شنیدم . قراره اول سال آینده یه فیس لیفت پیشرفته از پژو پارس با موتور ملی بیاد به بازار البته بدون آرم پژو. با قدرت و شتابی که من روی موتور ملی تجربه کردم اگه روی اتاق سبک تر پارس بیاد تبدیل به موشک زمینی میشه و مصرفشم توی جاده کمتر از6 لیتر میشه
19:52  1394/09/10
گزارش
پاسخ دادن
اهواز
0

دسته موتور
گزارش
پاسخ دادن
08:37  1402/05/16

مجید
0

اصلا تا موتوری مثل معیوب ef7 نباشه خوبیهای پارس مشخص نمیشه !
18:58  1394/09/10
گزارش
پاسخ دادن
شایان
0

پارس فقط tu5 حیف پول که بدی بابت پارس سال هر بنگاهی که بری تا بگی پارس lx روش اسکناس نقد میزارن
18:37  1394/09/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Reza
0

درسته که EF7 قدرتش 114 اسب بخاره اما وقتی گشتاور نداره چطوری می خواد به دور 6500 برسه؟
راستی در مورد اونایی که می گن قدرت EF7 با بنزین و گاز یکیه ، حداکثر گشتاور این موتور با بنزین 155 نیوتن متر در دور 5000 و با گاز 135 نیوتن متر در دور 3500 هست.
قدرتش با بنزین 114 اسب بخار در دور 6500 و با گاز 103 اسب بخار در دور 6000 هست که خیلی بعیده به این قدرت برسه.
15:51  1394/09/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Reza
0

ایرانخودرو باید برای پارس و سمند و دنا یه موتور 2000 سی سی با گشتاور حداقل 170 نیوتن متر در دور های بین 2000 تا 5000 و قدرت 120 اسب بخار بذاره با مصرف صدی 9-10 لیتر که کم صدا هم باشه.
15:26  1394/09/10
گزارش
پاسخ دادن
majid.ef
0

علی تکنولوژی دنیا به سمت موتورهای کم حجم کم مصرف و پربازده رفته الان از موتور 1200 سی سی 120 اسب قدرت تولید میشه و خودروی شاسی بلند را به حرکت در میاره مشکل xu7 فقط و فقط تکنولوژی قدیمی اونه من سال 84 یه پارس xu7 خریدم و با پنج هزار تومن باکش را پر میکردم الان که سال 94 هست با 60 هزار تومن باکش پر میشه اونم ماهی 4 بار در حالت عادی .حالا شما توجه داشته باش حجم xu7 فقط 8 درصد از ef7 بیشتره ولی مصرف سوختش 70 درصد از ef7 بیشتره و ef7 به علت تکنولوژی جدیدش از هر لحاظ که شامل قدرت بیشتر .گشتاور پایدار بیشتر. توان بیشتر و در عین حال حجم کمتر و مصرف بسیار کمتر برتری مطلق نسبت به xu7 پر حجم و پرمصرف و به شدت آلاینده داره. اون چیزی که یه موتور جدید را به گردش درمیاره حجم زیاد و مصرف لجام گسیخته سوخت نیست بلکه دانش فیزیک شیمی و کامپیوتره که یه موتور مکانیکی محض را به یه موتور پربازده و هوشمند تبدیل میکنه
13:57  1394/09/10
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

ef7 به طرز عجیبی تداعی کننده شاسی بلندهای چینی هست . در ظاهر این شاسی بلندها آمار خوبی دارن و اسب بخار و کارایی بالایی روی کاغذ دارن اما در عمل از ضعف موتور و گیربکس و بی کیفیتی بسیار شدید رنج میبرن . در واقع فرق بین یک شاسی بلند چینی با یک شاسی بلند ژاپنی یا حتی کره ای نشون میده که شاسی بلندهای چینی فقط سایه یک شاسی بلند هستن و فقط اسم شاسی بلند رو یدک میکشن و در عمل آن چیزی نیستن که ادعا میشه . ef7 هم دقیقا همچنین وضعیتی داره موتوری که ایرانخودرو براش زیاد تبلیغ میکنه و ظاهرا کارایی بالایی هم روی کاغذ داره اما در عمل بسیار ضعیف تر عمل میکنه و از ضعف گشتاور و بی کیفیتی شدید رنج میبره به طوری که حتی در بسیاری موارد و آیتم ها مغلوب موتور قدیمی تر xu7 میشه . این نشون میده که ef7 یک سایه موتور هست و نه یک موتور واقعا پیشرفته . ef7 بیشتر برای افرادی خوب هست که از مصرف چند لیتر بنزین اضافه وحشت دارن و دلشون رو به اسم 16 سوپاپ و پیشرفته خوش میکنن اما در عمل کارایی ef7 بسیار ضعیف تر از چیزی هست که ادعا شده توسط ایرانخودرو
13:37  1394/09/10
گزارش
پاسخ دادن
صفحه اول 44 45 46 47 48 49 50 صفحه آخر
صفحه 47 از 90

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 34 نظر
X33 Cross cvt 26 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J4 ashkan : سلام و ارادت یک سوال جک j4 ثبت نام آذر رو شنبه باید بریم خداروشکر برای تحویل داشتم فکر میکردم لازمه کارشناس ببرم برای مثلا رنگ؟ دوستان تجربه ای دارن؟!
X5 narges : دوستانی ک پرسیده بودن بابت برگ سبز باید بگم خیر نیومده فقط کارت ماشین فاکتور کارخونه و بیمه نامه دستمه گفتن برگ سبز و پست میکنن
سیا x5 آبان : سلام ‌. باید برای طرح دادخواست هر دعوی مطالبه مالی سه و نیم درصد هزینه دادرسی پرداخت کنید ولی مستند به ماده ۵۱۹ قانون آئین دادرسی مدنی تقاضای محکومیت شرکت به پرداخت خسارات دادرسی هم رو بخواید تا علاوه بر اصل خواسته به پرداخت هزینه ی دادرسی هم شرکت محکوم بشه . نگران این موضوع نباشید
سیامک x5 آبان : عزیزم سه و نیم درصد باید بعنوان تمبر هزینه دادرسی باید برای دادخواست پرداخت کنید ولی با مطالبه مطلق خسارات دادرسی بهمراه خواسته اصلی که همون وجه التزام قراردادی هست نهایتا دادگاه شرکت رو به پرداخت هزینه دادرسی هم مستند به ماده ۵۱۹ قانون آئین دادرسی مدنی محکوم میکنه .به زبان ساده این هزینه دادرسی رو اول پرداخت میکنید ولی دادگاه شرکت رو محکوم میکنه بهتون علاوه بر خسارت تاخیر در تحویل پرداخت کنه . نگران نباشید
تارا اسفند 1403 : سلام اسفند ماه چرا فاکتور نمیشه
چانگان cs55 : ندا جان متاسفانه خودرو های وارداتی باید فقط دستگاه قضایی شکایت کرد ،نمیشه اداره صنعت معدن شکایت و اونجور چون سخت تره پیگیری طول میکشه آدم پشیمون میشه
شاهین پلاس اتومات اسفند : البته تاریخ ثبت سخا هم مهم هستش
محمد : سخا کی بوده؟ شاید به خاطر سخا فاکتور نشدی
S3 : دقیقا حداقل بقیه ثبت نامی ها باز نیمه دوم سال پیشن ما ک خیلی در حقمون ظلم شده معلوم هم نیس کی بدن اصلا بدن
بستان j4 : سلام کسی از مشهد جدیدا جی۴تحویل گرفته؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین دوگانه 75 تحویل سی اسفند : مگه خسارت تاخیر ندارین برا چی پول پرداخت میکنید؟
تبریزی : داداش خوبی سایپا کمبود چی داره قطعات
اریزو 5 مدل 403 : اشتباه میکنید داداش نهایتن 1 درصده به خدا همونم هیچکی نمیده
حسین : سلام منم تازه دیروز تبدیل مخزن 75 به 100 زدم و 4500000دیگه پول دادم اما هنوز فاکتور نشدم‌.
ساینا : سلام دوست عزیز مطمئنی هزینه حمل 3100؟؟؟؟
چک کننده : بیا نمایندگی تا چکت بدهم بری نقدش کنی فقط شیرینی ما یادت نره
سورن دوگانه : من موندم
اشتری : دوستان یه کاربری به اسم اوزجان تماس داده بود.البته به صورت رمز نوشته بود.اینجا تماس بدی منتشر نمیکنه.همونو پیدا کنید
حسین دوگانه 75 تحویل سی اسفند : از تکمیل وجه 19 دی تحویلی سی اسفند کسی مونده فاکتور نشده باشه
حسین دوگانه 75 تحویل سی اسفند : سلام دوستان تبدیل از 75 به 100 رو با گوشی میزنید یا از طریق نمایندگی