امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1587
گیربکساتوماتیک
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)108
مصرف سوخت شهر (لیتر)11.2
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6.38
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)8.15
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)470
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
دیفرانسیلجلو
تعداد سرنشین5
طول (سانتی‎‏متر)450
عرض (سانتی‎‏متر)170
ارتفاع (سانتی‎‏متر)141
حداکثر سرعت (km/h)187
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)14.2
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
دماسنج خارجیدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
تهویه مطبوعدارد
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی40000 کیلومتر یا 24 ماه
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

171421 نظر

موسی
20

ما نمیگیم پارس tu5 قطعا عالیه و هیچ ایرادی نداره معلومه که داره.اما یک تکنولوژی جدیدتره. پس روی طراحیش کار شده فکر کردن و زمان گذاشتن.حالا بگردیم یک موضوعی که شاید شما سالی ماهی یکبار تو گردنه باشی اونم با صندوق پر کمی بیشتر گازبدی همین.والله من سمند داشتم موتور 1800 تو گردنه های حیران اردبیل که قطعا تشریف بردید پرگاز میرفتم و بالاتر که رفتم مجبورشدم حتی بزنم دنده یک.ما همون پیکان رو میپرستیدیم وصفهای طولانی برای خرید داشتیم.اما دیدیم که خودروهای بهتری هم هستند.بهتره کمی به روز باشیم.انشالله شمابا پارسxu7 مشکلی نداشته باشی و سال خوبی داشته باشی
16:34  1395/01/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
9

جاهایی رو که با سمند 1800 با دنده 3 رفتی با tu5 باید با دنده یک بری
گزارش
پاسخ دادن
18:17  1395/01/08

امین
10

آقا محمد لطفا حرف الکی نزن شما پارس تی یو 5 نداشتی اگه داشتی این جور نمیگی من دارم گردنه هم باسرنشین پر وصندوق پر رفتم از پارس1800 بهتره میره وکم صداست مال ما که این جور نیست
گزارش
پاسخ دادن
02:24  1395/01/12

امیر
3

موتور تو یه نگاه بکن ببین 1800 نیست خخخ
گزارش
پاسخ دادن
01:36  1395/01/16

موسی
17

گشتاور بیشتر xu7 اونم روی کاغذ قبول ولی در قبال چی؟ راننده تاکسی ندیدم از موتورxu7 به خاطر واشر سوزی و تعویض سرسیلندر ناراضی نباشه. همشون آب آلوده میریزند تو رادیات؟ نه محمد جان. و این مختص راننده تاکسی 6ا نیست فقط. یک سمند گرفتم فقط خدا میدونه مثل چشام مواظبت می کردم 3 بار در عرض 1.5 سال موتور باز کردم یا آب کم می کرد یا روغن. منم مسافر کش نیستم. آخرش مکانیک گفت این واشرها نمدی هستند و در اثر فشار و حرارت شسته میشند و ازبین میرند.سیلندر و سر سبلندر هم آلومینیومی کیفیت پایینه خودتو خسته نکن.منم مجبور شدم بفروشم
16:25  1395/01/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
3

اگر کاری که از xu7 میکشن و وضعیت سوخت گاز و روغن رو با tu5 انجام بدن حتی شش ماه هم دوام نمیاره . شما که میگی ناراضین پس چرا نمیرن 405 با موتور tu5 بگیرن؟ دلیلش واضحه چون همه میدونن tu5 مال کار سخت و مداوم نیست و اگر رفتاری که با xu7 میشه باهاش بشه از tu5 هیچی نمیمونه
گزارش
پاسخ دادن
18:15  1395/01/08

سهیل
15

همه بحث هارو مطالعه کردم
فقط نمیدونم که چرا شما فکر میکنی همه ملت میخوان با این ماشین مسافرکشی کنند؟؟؟یا همیشه باید با سرنشینان 5 نفره و صندوق عقب پر و در سربالایی های تند باشیم؟؟؟
سالی چندبار این اتفاق میفته؟یا اصلا مگه گاز پر کردن در سربالایی مشکل داره؟گاز پر کردن همیشه و تمام وقت مثل مسابقات ماشین را اذیت میکنه ولی نه سالی چندبار و تو جاده.
من 206 تیپ 5 داشتم و همیشه هم تخته گاز میرفتم ولی خدا رو شکر تو 6 سال هیچ مشکلی نداشت.
این موتور شتاب بهتری داره و زودتر دور میگیره و طبیعیه که تو دور بیفته صدتا پارس معمولی هم تو گردنه به پاش نمیرسن.من هیچ وقت دنده مرده رنندگی نمیکنم چه با این ماشین چه هرماشینی داشتم.
راستی در استان ما(کردستان)بعضی از عزیزانی که یک سری چیزها به سمت تهران میارند اکثرا یا ELX استفاده میکنند و جدیدا که به درد نخور شده دارند از SLX استفاده میکنند و البته بعضی ها با دیاگ تغییراتی دادن و بعضی هم اصلطلاحا دنده هاشون رو سنگین کردند(300 تا 400 خرجش میشه) و خیلی ها هم تغییراتی ندادند
گزارش
پاسخ دادن
18:45  1395/01/08

د
6

سلام.بعضی از دوستان با ماشین کشتی میگیرن یا خیلی زیاد فیلم سریع و خشن میبینند برادر عزیز 40 تومن پول میدی میخوای سوار پورشه بشی پژو یه شرکت درجه چهار اروپاست که هیچ کشور اروپایی اجازه ورود این برند ب کشورشو نداده چرا جوانان کشورمون میتوانند موشک بالستیک بسازند نمیتونند ماشین بزنن چرا چون اقایان منفعتی از این برند فرانسوی میبرند که منو شما اگاه نیستیم
گزارش
پاسخ دادن
17:45  1395/01/09

د
0

پژو پارس 1800 داشتم توکفی 170 میرفت ولی پدال گازو ول میکردی یه زوزه تو موتور می افتاد فروختمش /الان میخوام ال ایکس سفارش مدیران بگیرم ولی بین ال ایکس و دنا و ال90 موندم/میگن این ماشین های جدید که از اسفند 95 میاد قیمت هارو تغییر میده /میگن مدیر عامل ایرانخودرو گفته 405 تا سه سال دیگه و بعد از ان 206وپرشیا تولید نمیشه اون وقت قیمت این ماشین ها اینقدر میاد پایین که با التماس باید بفروشیم/شما نظرتون چیه بهتر نیست یه پلت فرم جدید بگیرم
گزارش
پاسخ دادن
17:53  1395/01/09

میلاد
14

به نظر من دنا خیلی جا نیوفتاد مثل سورن زیاد فروش نداره و استقبال خوبی نشد. اگه با چهره و مخارج بالا و مشکلات چپ کردن و صندلی نیمکتی و خسته کننده و بدون آپشن ال 90 کنار میایید خوبه که بگیرید ولی اگه نه پارس lx خوبه و موتور خوب و بی آزاری داره. ایران خودرو چند ساله اعلام میکنه که تولید 405 میخواد متوقف بشه ولی اعلام کرده پارس تولید خواهد شد.تجربه هم ثابت کرده که خودرویی که تولیدش متوقف بشه قیمتش چندبرابر میشه.مثل ریو که تو سال 91 مثل طلا بود. در هر صورت انتخاب با شماست موفق باشید
گزارش
پاسخ دادن
02:00  1395/01/10

رامین
17

تعریف نیروهای خودسر(خودجوش یا ارزشمدار یا همیشه در صحنه) چیست و چه خصوصیاتی دارند؟
این نیروها ک معمولا به نام دفاع از خواست ملت!!!و آحاد ملت و ارزش های آنها در صحنه حضور دارند به صورت کاملا خودجوش به طرف مقابل و ارزش های دیگران بدون در نظر گرفتن واقعیت ها و خواسته ها و دیدگاه های آنها یورش برده و تمام آنها را لگد مال میکنند...
حالا اینجا هم همین اتفاق افتاده،کسانی پیدا شدند که نمیخواهند بفهمند که کمپانی مثل پژو با واحدهای فراوان R&D موتور قدیمی را از رده خارج کرده و برای خودرویی با وزن 1290 کیلوگرم(پژو 307) هم حتی آمده و از یک موتور اقتصادی تر و پاکتر و همچنین پرقدرت تر به نام tu5 استفاده کرده و کسانی که این خودرو pars lx tu5 را گرفته اند به خواست خود و با معیارها و ارزش های خود انتخاب کرده اند،چه دلیلی داره شما از یک صفحه دیگر اینچنین به خواست و انتخاب دیگران حمله میکنید را نمیدانم و دلیل اینهمه تعصب نابجا را نیز نمیدانم...فقط میدانم اینجا برای کسانی است که این خودرو را دارند تا در مورد آن با هم دیالوگ برقرار کنند و کسی که اینجا سوال میپرسه مخاطب آن،من مالک هستم نه شما.
15:30  1395/01/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
3

شما گفتی پر قدرت تر ؟ قدرت موتور رو گشتاور تعیین میکنه . جهت اطلاع شما عرض کنم گشتاور xu7 برابر 153 در دور 3000 هست ولی tu5 در دور 4000 تازه به 142 میرسه تازه با بنزین مرغوب و با اکتان 97 چون نسبت تراکم بالاتری داره پس در عمل از 142 هم کمتر میتونه تولید کنه چون دسترسی به چنین بنزینی مشکله . پس نگو قویتر . tu5 یعنی مصرف کمتر به ازای از دست رفتن کشش خوب ماشین
گزارش
پاسخ دادن
16:03  1395/01/08

رضا
3

شما برو به دسته موتورهای پارس tu5 نگاه کن . خودت متوجه اوج سرهم بندی کردن این ماشین و موتور میشی . گیربکس و کلاچش هم که نگو . این موتور مال این ماشین نیست
گزارش
پاسخ دادن
16:15  1395/01/08

سهیل
6

آقا رامین با اینا کل کل نکن
یهو دیدی کامپوتراشون رو گذاشتن کنار و دوباره دست به چماق و چوب و باتوم شدنا :)))))
بذار آروم بمونن و تو جهل مرکب خودشون باشن،ابنجوری آرومتر هستن و جامعه از گزند آسیب هاشون در امان میمونه :))))
خلاصه کار به جاهای باریک میکشه برادر.
ما که میگیم شما خداوند گشتاور هستید و شما خوبید چرا ول نمیکنید و برید سر کارتون؟اصلا ما همه از ماشین هامون ناراضی هستیم و میخوایم بیایم پارس سال بخریم.خوبه؟آقا اصلا بریزیم در ایرانخودرو و از دیوارش بالا بریم و نذاریم از این موتور 206 ها تولید کنه رضایت میدید؟
گزارش
پاسخ دادن
18:50  1395/01/08

رامین
13

«تعهد متعصبانه» چیست؟
بیشتر انسان ها(علی الخصوص در کشور کمتر توسعه یافته)تحت تاثیر فرهنگ هایی خاص قرار دارند.تعهد متعصبانه نوعی پایبندی بیش از حد به انتخاب ها و تصمیم گیری های قبلی ،علیرغم وجود شواهدی مبتنی بر امکان نادرست بودن آن انتخاب ها و تصمیمات است.علت این پدیده این است که افراد نمیخواهند بپذیرند و اعتراف نمایند که بر تصمیمات و انتخاب های قبلی آنها خدشه ای وارد است.لذا بجای بررسی گزینه های جدید،آنها نسبت به راه حل های قدیمی دلبستگی و تعهد زیادی نشان میدهند...
پ.ن:حالا ببینیم فرهنگ خاص چیست؟
فرهنگ خاص یعنی همین که هنوز افراد جامانده در تاریخ هستند که از موتور پیکان و خرکار بودن آن دفاع میکنند و ملاک خوب بودن برایشان آن است...یعنی همین که هنوز افرادی هستند دلبسته پژو2000 کاربراتوری هستند و فکرمیکنند بهترین ماشینه...یا همین ماکسیما که در افراد کمی فاصله گرفته از تاریخ هنوز بهترین است...
شواهد چیست که در بالا گفتیم؟
شواهد نیز این است کارخانه تولید کننده این خودرو دیگر از موتور قدیمی xu7 خود دیگر سالهاست استفاده نمیکند و در این وزن بیشتر از موتورtu5 استفاده کرده
15:10  1395/01/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
3

قدیمی یا جدید هیچ فرقی نداره . موتور باید گشتاور کافی تولید کنه که ماشین کشش کافی داشته باشه . tu5 گشتاور ضعیفی داره و کشش کمتری نسبت به xu7 میتونه تولید کنه . حالا تو فکر کن tu5 موتور سال 2016 باشه ! وقتی گشتاور کافی نمیتونه تولید کنه نتیجه اش میشه کشش ضعیف . یعنی چیزی که پارس tu5 ازش رنج میبره
گزارش
پاسخ دادن
15:36  1395/01/08

رامین
16

ملاک ها و ارزش های بیشتر را هیچوقت فدای 7% تکرار میکنم فقط 7% گشتاور بیشتر نمیکنم...علی الخصوص تو ماشین تولید جدیدتر پارس معمولی...
انصافا من الان بهم بگن بیا همون 405 مدل 83 یا همون پارس 82 یا حتی آخرین پارسی که داشتم مدل 87 بود را صفر و با همان کیفیت و قطعات بهت میدیم قبول میکردم ولی نه این پارس سال مدل بالای افتضاح...من انواع خودروهای پژو رو در سال های 82 تا الان داشتم یا باهاشون رانندگی کردم و هیچ دفاعی نمیتوانم از خودروی پارس معمولی مدل های علی الخصوص 87 به بالا داشته باشم...
برادر گرامی اینجا جای بحث بر روی پارس سال نیست پس لطفا ادامه ندهید و بی فایده است...
قبلا گفتم باز هم میگم شما برو با ماشینت خوش باش با گشتاور بالا و 7% بیشتر و از ما سبقت بگیر و کیف کن(البته اگر سربالایی تند بود و سرنشین کامل و صندوق پر)دست هم تکان ندادی مهم نیست فقط یک بوق بزن بدونیم شما xu7 داری و نگاه هم چپ چپ کن تا به یقین برسیم...فقط لطفا به انتخاب دیگران احترام بگذار و هر بحث را در جای خود مطرح کن و اگر کسی آمد در مورد پارس معمولی در صفحه مربوطه به خودتان سوال کرد حتما از گشتاور سخن گو
گزارش
پاسخ دادن
16:06  1395/01/08

رامین
16

من متاسفانه جواب خودم رو نگرفتم که بالاخره دوستان بیشتر از مهندسین پژو میفهمند و اطلاعات بیشتری دارند یا خیر؟؟؟
عزیز من موتور از رمده خارج xu7 دورش گذشت...
هی میگید ماشین خر کار کنی دارید...همه مسافرکش ها دارند...
ما نه مسافرکش هستیم و نه هر روز با 5-6 نفر سرنشین و صندوق پر تو سربالایی شیب تند...
ما دلمون نمیخواد نیسان سواری و پیکان سواری کنیم...بیخیال میشی عزیز دل برادر؟
عزیز دل برادر من خودم 250000 هزار کیلومتر پارس معمولی زیر پام بود و انصافا مشکلی نداشت(200000 تاش فقط تو جاده هراز راه رفت) ولی یادم نمیاد هیچوقت ماشین پر و صندوق پر تو گردنه امامزاده هاشم با دور 2500یا3000 از دنده ای به دنده بالاتر رفته باشم...شما اگر قادر به انجام این کار هستید قطعا راننده ای حرف ای هستید و نباید با امثال من ناشی هم کلام شوید...من تابحال به این حد مهارت حتی نزدیک هم نشدم و دلم هم نمیخواد نزدیک شم.
راه رفتن ماشین تو سربالایی با دور موتور بالا طبیعی است و غیر از اون یعنی با دور 2500و3000 چیزی جز غیرعقلانیت نیست.
شما با گشتاور153 در سربالایی ها خوش باش و از ما سبقت بگیر و دست تکان بده
14:54  1395/01/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
4

ما هم همین رو میگیم ! شما به مصرف کمتر ماشینت دل خوش کن ما هم به کشش عالی و سخت کاری و سخت جونی xu7 . شما میگی xu7‌موتور قدیمی و پر مصرفی هست . من هم این حرفت رو قبول دارم . اما ماشین رو سال ساخت موتور حرکت نمیده . ماشین رو گشتاور خروجی از موتور حرکت میده و گشتاور xu7 وضعیت خیلی بهتری داره چون هم گشتاور بیشتری تولید میکنه و هم این گشتاور رو توی دور پایین تر تولید میکنه . ضمنا پارس tu5 یک مشکل خیلی جدی دیگه هم داره . مشکل کلاچ و گیربکس بسیار بی کیفیت be4 رو نمیشه به آسونی نادیده گرفت
گزارش
پاسخ دادن
15:40  1395/01/08

سعید
3

کلا کیت کلاچ این ماشین مشکل داره . کلاچ سفت با گیربکس خیلی بد . این ماشین هم از این سرهم بندی شده های ایران خودرو هست مثل آر دی و روآ . موتور 206 و بدنه پرشیا چه ربطی به هم دارن . tu5 اصلا زور نداره . من 405 slx داشتم اصلا واسه گردنه خوب نبود جون میکند کلاچ و گیربکسش هم که افتضاح بودن
14:30  1395/01/08
گزارش
پاسخ دادن
رامین
9

آقا سعید عزیز
اشتباه تشریف آوردید دوست گرامی
صفحه مورد نظر شما درگروه 405 است نه پارس
پس لطفا به صفحه خود رفته و نظرات خود را به دفعات پیاپی و به کرات اعلام فرمایید
گزارش
پاسخ دادن
15:35  1395/01/08

محمد
4

وقتی پارس tu5 میگیری همه چیز در ابتدا عالی هست . موتور کم صدا و شتاب خوب ولی این فقط تا زمانی هست که با ماشین پر به سربالایی و گردنه نرفته باشی . tu5‌هم گشتاور دور پایین ضعیفی داره و هم گیربکس be4 بسیار ناهماهنگ هست و دنده های 3 و 4و5 سبکی داره . نتیجه اش میشه اینکه وقتی با ماشین پر و یا با کولر روشن به گردنه و سربالایی رسیدی کاملا ناامید میشی و اگر دور موتور رو دایما بالای 4500 نگه نداری از پراید هم جا میمونی و باید مدام دنده معکوس بدی تا دور موتور بالا بمونه . ولی xu7 در دورهای 2500 و 3000 به راحتی گشتاور کافی تولید میکنه و گیربکس be3 به مراتب هماهنگ تر هست و در نتیجه در سربالایی و گردنه هیچوقت حس نمیکنی ماشین کم میاره چه با کولر چه بی کولر چه با ماشین خالی چه با ماشین پر کشش کاملا معقول و مناسبی تولید میکنه و راننده نیازی نیست دایما نگران دور موتور و دنده معکوس دادن باشه . کشش ماشین رو گشتاور موتور تعیین میکنه نه تعداد سوپاپ هاش !!!
09:55  1395/01/08
گزارش
پاسخ دادن
موسی
14

حرف شما متین و صحیح. اما ارزشی نداره به خاطر کمی گشتاور بیشتر اونم فقط صرفا تو گردنه با ماشین پر که حالا معلوم نیست کی با این شرایط رانندگی کنیم مشکلات xu7 که شامل کم کردن روغن موتور و واشر زدن های مداوم و خرج بالا و مصرف زیاد و آلودگی هوا و صدای زیاد موتور و صدای سوپاپ و شین بندی و آپشن های کمتر و ترمزهای ضعیف و زوزه گیربکس و ... رو نادیده بگیریم. شما سری به مکانیک ها بزنید و بپرسید. دقت کنید هیچ وقت ایران خودرو برای پارسlx فروش نقدی نداره اما تا دلت بخواد xu7 هست این نشون دهنده فروش بالای این خودرو و رضایت نسبی مردمه.موفق باشید.
گزارش
پاسخ دادن
11:10  1395/01/08

محمد
5

آقای عزیز موتور xu7‌و کلا موتورهای خانواده xu بسیار سخت کار و مقاوم هستن . اگر برخی راننده ها به جای آب مقطر و ضد یخ درون رادیاتور از آب لوله کشی استفاده میکنند و روغن فله ای میریزن توی موتور و ماشین هم سال تا سال رنگ بنزین رو نمیبینه و همش روی سوخت گاز کار میکنه و ترموستات گیر میکنه و دما بالا میره دیگه این تقصیر xu7 نیست . من به شخصه سه مدل xu7 داشتم هیچکدام نه روغن کم کردن نه واشر زدن . معمولا ماشین رو تا 250 هزار کیلومتر نگه میدارم و بعد نو میخرم . همیشه هم راضی بودم ازش چون ازش خوب نگهداری میکنم . شما tu5‌رو هم بذار رو سوخت گاز و روغن فله ای بریز توش شک نکن ظرف شش ماه واشر میزنه . سواری های بین شهری و تاکسی ها همه xu7 دارند اگر tu5‌واقعا مقاوم و با کشش مناسب بود اول از همه تاکسی ها و سواری بین شهری میرفتن و tu5 میخریدن . این رو بدون هر ماشین و موتوری رو که اصولی نگهداری نکنی و ازش کار بکشی فقط خیلی زود از پا در میاد . اگر tu5 در شرایط xu7 کار کنه ظرف شش ماه ازش هیچی نمیمونه .
گزارش
پاسخ دادن
12:28  1395/01/08

محمد
4

ضمنا آقا موسی موتور ماشین باید قدرت و کشش خودش رو توی گردنه نشون بده و دستت رو توی پوست گردو نذاره وگرنه پراید هم توی کفی خوب راه میره . من نمیگم پارس tu5 بد هست اما باید این رو هم بدونید که تبلیغات منفی و غیر فنی علیه xu7 کاملا نادرست هست . xu7 موتور بسیار سخت کار و پر کششی هست که اگر با اصول علمی ازش نگهداری بشه به راحتی و بدون مشکل کار میکنه . من تاکسی سواری بین شهری با کیلومتر کارکرد 930 هزار تا هم دیدم که در کل این مدت فقط یک بار سرسیلندرش رو عوض کرده . موتور tu5 هیچوقت حتی به نصف این کیلومتر کارکرد نخواهد رسید و خیلی زودتر به طور کامل از پا درمیاد . خودت برو به کیلومتر کارکرد این تاکسی ها و سواری های بین شهری نگاه کن و از راننده بپرس چه روغنی میریزه و چند وقته که ماشینش رنگ بنزین رو ندیده . انوقت متوجه میشی که چرا آمار خرابی tu5 ظاهرا کمتره . بله tu5 از زیر پارکینگ خونه و با بهترین روغن و بنزین کمتر خراب میشه !!!
گزارش
پاسخ دادن
12:34  1395/01/08

رضا
10

آقای موسی و آقای محمد بحث نکید باهم ، بنظرم شما آقا محمد برو ایکس یو سون بگیر ، شما هم آقا موسی برو تی یو فایو بگیر ، ما یه سفر رفتیم با تی یو فایو مشکلی نداشتیم ، صندوق عقب پر بود از وسایل (البته وسایل سفر نه آجر) خودمون هم سه نفر بودیم ، مشکلی نبود ، نمیدونم کسی با گردنه بدرانلود توی بجنورد آشناییت داره یا نه ، اونجارو من گاز دارم واقعا ماشین ها با دنده دو میان بالا همه ، من با سه میومدم ، مشکلی هم نداشتیم ، ماشین هم خیلی عالی ، توی این سفر ما حدود سه ساعت ماشینمون درجا کار کرد و مصرف سوخت هم برابر 6.4 لیتر بود. البته که شما میگی روغن فله میریزن من متعجبم که یعنی کسی که 36 تومن پول پارس سال میده یا کسی که 38 تومن پول پارس ال ایکس میده واقعا اینقدر اهمیت نمیده که 50 تومن بیشتر پول روغن بده ، من زمانی که رفتم نمایندگی ماشین بگیرم ، از نوع کارتکسی ، طرف 206 برامون روشن کرد ،پارس سال هم روشن کرد ، واقعا تفاوت صداش محسوس بود ، و من بخاطر صدای زیاد پارس سال تصمیم به انتخاب تی یو فایو کردم ، درکل دوستان تکنولوژی هرچی جدید تر باشه بنظر منطقی تر میاد برای انتخابش تا قدیمی.با احترام
گزارش
پاسخ دادن
14:46  1395/01/08

رضا
16

کشش ماشین رو تعداد سوپاپ هاش معلوم نمیکنه ، درسته ، اما شتابش که بیشتر اهمیت داره سوپاپ هاش تعیین میکنه ، ظرفیت بالای 1800 در صورتی که امکان تغذیه ی مناسب (هوا دهی بهتر) وجود نداشته باشه عملا فایده ای نداره ، شما تصور کنید که موتور 1600 در شتاب اولیه با 16 سوپاپ و هوادهی بهتر عملا عکس العمل سریعتر و در نتیجه شتاب بهتری ایجاد میکنه تا 1800 با هشت سوپاپ ، در ضمن اینرو در نظر داشته باشید که شما بیشتر شتاب اولیه به کارتون میاد یا گردنه و سربالایی ، و مصرف کمتر ماشین بی سر صداتر ، من با تفاوت های دیگه اش از جمله ترمز دیسکی عقب کار ندارم ، فقط مقایسه موتور ماشین در نظر بگیرید .
گزارش
پاسخ دادن
14:51  1395/01/08

محمد
4

این موتور 1600 مثلا 16 سوپاپ شما فقط زمانی شتابش خوبه که خالی و توی جاده کفی باشه . توی چنین حالتی پراید هم خوب راه میره . موتوری که حجم نداشته باشه توربوشارژ هم نباشه سربالایی اصلا زور نداره . مخصوصا با این گیربکس ناهماهنگ be4
گزارش
پاسخ دادن
15:44  1395/01/08

کوروش
4

بابا خودتو کشتی با این be4 عشقتxu7برو بچسب بغلش خوابت ببره همه فهمیدن 1800 شماها توان بالایی داره اصن tu5 موتور رنو پی کی موتور ماشین شماها بنز یه بنده خدا 405 خریده مصرف بنزینش صدی17 از تراکتور بیشتر مصرف بنزینشه ماشینو میاری دنده 4سر 140تا گیر میکنه هیچ کیلومتر برمیگرده به عقب کاری ندارم
شما برو با xu7 be3 حال کن
گزارش
پاسخ دادن
02:57  1395/01/10

سیروس
4

سلام دوستان عزیز
اگرشما هم مثل من برابدست آوردنش حسرت میخوردید الان قدرشو میدونستید خداییش من جون کندم تا یکی گرفتم بابا اینقد کل کل نکنیدنعمتیه واسه خودش خلاصه هرچی باشه پرشیاست سرش همیشه بالاست
02:04  1395/01/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
4

دوست عزیز من با حرف شما کاملا موافقم . پارس tu5 یکی از بهترین ماشین های داخلی هست اما نباید واقعیت ها رو نادیده گرفت و مثل بعضی شاگرد های تعویض روغنی همش گفت چون 16 سوپاپه پس خیلی قویه . نه عزیز من واقعیت این هست که tu5 گشتاور خوبی نداره و باید با این ضعف کشش ماشین کنار بیای و قبولش کنی . اگر اهل جاده کوهستانی رفتن و مسافرت با نفرات زیاد و سنگین هستی باید مثرف بنزین بیشتر و صدای زیادتر xu7 رو تحمل کنی و xu7 بگیری . وگرنه پارس tu5 هم مزایای خودش رو داره و برای شهر مناسب تره
گزارش
پاسخ دادن
10:01  1395/01/08

رضا
12

شما هر موقع تونستی احترام بزاری به مخاطبت و کسی اینجا شاگرد تعویض روغنی در نظر نگیری ، چه طرفدار ایکس یو سون چه طرفدار تی یو فایو ، بعدش تشریف بیارید نظر کارشناسی بدید دوست عزیز.
گزارش
پاسخ دادن
14:53  1395/01/08

رامین
17

دوستانی که از موتور 1800 xu7 با 8 سوپاپ دفاع میکنند میتوانند دلیل مناسبی برای کنار گذاشته شدن این موتور توسط کمپانی پژو بفرمایند تا ما قانع شویم موتور خوبی بوده؟ویا دلیل بیاورند که انتخاب 1600 16 سوپاپ tu5 و استفاده آن در انواع مختلف پژو اشتباه بوده؟؟؟
موتور xu7 در سال 1987 توسط پژو و بر روی 405 کار گذاشته شد ولی موتور tu5 تا همین 2008 بر روی خودروی 307 عرضه شد و بعد از اون هم مدل های ارتقا داده شده آن با بیش از 120 اسب بخار به کرات استفاده شد...
آیا پژو به اندازه این عزیزان عقل نداشت که همان موتور قدیمی را به مشتریان عرضه کند؟یا آیا پژو به فکر مشتریان خود نبود که در سربالایی ها نگویند این موتور ضعیف است و کم میاورد؟؟
307 سنگین تر از 206 بوده(یه چیز حدودی مثل همین پرشیا خودمون) و با همین موتور 1600 عرضه میشد...
امیدوارم نفرمایید بیشتر از مهندسین پژو اطلاعات و دانش دارید در این زمینه
23:49  1395/01/07
گزارش
پاسخ دادن
محمد
4

آقای عزیز چند بار بگیم برای ایجاد کشش کافی به تاریخ ساخت موتور نگاه نمیکنن به گشتاور موتور و توزیع گشتاورش باید نگاه کنی . موتور z24 وانت نیسان هم همش 104 اسب بخار هست اما 5 تن بار میکشه تا حالا از خودت پرسیدی پس چرا نمیان tu5 مثلا 108 اسبی رو بزنن روی وانت نیسان به جای این موتور z24 قدیمی و پرمصرف ؟ جدی تا حالا از خودت دلیلش رو سئوال کردی ؟ جوابش میشه اینکه موتور z24 توانایی تولید گشتاور 190 نیوتن متر در دور 2800 داره . چیزی که tu5 حتی بهش نزدیک هم نمیشه . اسب بخار در دور 6000 چه فایده داره ؟ چند درصد زمان رانندگی در دور 6000 هستی ؟ کشش موتور رو خروجی گشتاور موتور تعیین میکنه نه تعداد سوپاپ هاش . بعضی موتورها مثل موتور وانکل اصلا سوپاپ ندارن ! چرا حرفهای کوچه بازاری رو تکرار میکنید . بله موتور xu7 قدیمی و پر مصرف هست اما برای ماشین خانوادگی مثل پارس که قرار هست 5 نفر سوار بشن و صندوق هم پر باشه و کولر هم بزنی بدون شک خیلی کشش بهتری نسبت به tu5 ایجاد میکنه که در دور 4000 به سختی به 142 نیوتن متر میرسه .
گزارش
پاسخ دادن
09:47  1395/01/08

بهنام
10

هی میگن گشتاور گشتاور بابا ول کنین این حرفارو عههه مگه مسافرت همش گردنه و سربالاییه یا تو سربالایی قرار مسابقه بدیم
گزارش
پاسخ دادن
11:05  1395/01/08

رامین
12

برای تشبیه بیشتر عرض میکنم:
دوربین موبایل های سونی و هوآوی را ببینید...سونی زده 20 مگاپیکسل و هوای هم همینطور مگاپیکسل بالا بردند ولی برید ببینید آیا قابل قیاس با دوربین های اپل هستند با 8 مگاپیکسل؟جواب آن : خیر است...پس یاد بگیریم همه چیز عدد و رقم نیست و با این اعداد بازی نکنیم...دیگران رو هم گمراه نکنید...
اگر tu5 بگیرید قطعا نوع رانندگی با این ماشین دستتون میاد.یاد میگرید دنده مرده رانندگی نکنید(دقیقا تو ماشین های روز دنیا که اکثرا اتومات هستند دقت کنید که ماشین به صورت خودکار معکوس میکشه و نمیذاره شما دنده مرده برید)
رانندگی در سربالایی و با دور 4000 تا 5000 غیر طبیعی نیست و من خودم با پارس معمولی که داشتم و دانشجو مازندران بودم و هر هفته جاده هراز میرفتم و میومدم با همون گشتاور مثلا بالاتر همیشه با دور بالا سربالایی هایی مثل امامزاده هاشم رو میرفتم...
دور موتور بالا طبیعیه برای سربالایی...
اما اگر واقعا میخواید کشش مناسب تری داشته باشید به گفته دوست عزیزمون توجه کنید و دنده 3و4و5 رو با مدل 405 عوض کنید...
کلیپ تغییرات شتاب رو هم میتونید تو آپارات سرچ کنید ببینید
20:12  1395/01/07
گزارش
پاسخ دادن
رامین
14

متاسفانه بحث بیش از حد فرسایشی شده به علت حضور افراد معلوم الحال که همچون نیروهای خودسر به یک صفحه یورش میبرند و با تعصب بیجا از تصورات ذهنی خود دفاع تمام قد میکنند...
در کل من خدمت شما بزرگواران عرض میکنم که موتور tu5 ضعف گشتاور ناچیزی نسب به xu7 داره در سربالایی های تند و البته با سرنشینان پر و صندوق پر...که آن هم هردو خودرو در این شرایط کم میارند و باید توقع ماکسیما از این ماشین ها نداشته باشیم...بحث گشتاور هم پارس معمولی هم دقیقا همینجاست که هیچوقت با سرنشین کامل و صندوق پر نمیشه رو دور گاز 3000 دنده داد تو سربالایی و قطعا باید پرگاز رانندگی کرد.
حالا باید ببینیم ما چه مدت از طول رانندگی با خودروی خود را با این شرایط قراره رانندگی کنیم؟؟
اما من که هم از سال 82 تا 87 405 داشتم و از 87 تا اسفند94 هم پارس معمولی داشتم و در همین سال ها 206 اس دی داشتم(پدرم داشت که من هم استفاده میکردم و الان هم برادرم دارد) و جدیدا tu5 خریدم خدمت شما عرض میکنم که واقعا عدد گشتاوری که دوستان میفرمایند به این حد تاثیرگذار نیست.عدد و رقم به تنهایی کافی نیست که اگر کافی باشد tu5 110 اسب بخار
20:04  1395/01/07
گزارش
پاسخ دادن
امیر
2

108 اسب جانم
گزارش
پاسخ دادن
22:07  1395/01/07

رامین
11

با تغییرات ایجاد شده در این موتور و آپدیت های انجام شده در ای سی یو شده 110 اسب ولی به علت گیربکس متفاوت پرشیا 108 اسب بخار می باشد...
در ضمن موتور 1800 8 سوپاپ هم 97 اسب بخار هست که بعد از تغییرات شده 100 اسب(قابل توجه)
بحث بالا هم بر روی انواع موتور بود فارغ از گیربکس و ...
این موتور tu5 در کل 10 اسب بیشتر از xu7 1800 تولید میکند
این موتور 1600 و 16 سوپاپ بر روی 307 هم نصب شده ولی کسی هی نمیگه کم میاره تو سربالایی و با سرنشین پر :)))) چون اونجا از این تیپ بحث های بی فایده ندارند
گزارش
پاسخ دادن
23:35  1395/01/07

محمد
1

اسب بخار در دور 6000 هیچ ارزشی نداره چون زمان خیلی کمی از رانندگی در دور 6000 هستیم !! توانایی حرکتی و کشش ماشین رو گشتاور موتور تعیین میکنه و گشتاور دقیقا نقطه ضعف tu5 هست . tu5 فقط جاده کفی و یا زمانی که ماشین سبک باشه خوبه وقتی با ماشین سنگین به سربالایی رسیدی واقعا ناامیدت میکنه و متوجه میشی که فقط پول آپشن و رینگ اسپرت دادی . بی کیفیتی و و مشکلات مداوم کلاچ و گیربکس من درآوردی be4 هم که همیشه همراه این ماشین هست
گزارش
پاسخ دادن
09:58  1395/01/08

محمد
0

ضمنا آقا رامین ، پژو بر روی 406 و 405 زمانی xu5‌ هم نصب کرده که یک موتور 1600 کاربراتوری بوده . بر روی همین 406 موتور xu10 و xu7 و ew10 هم نصب کرده . اینکه روی 307 چه موتوری نصب کرده یا نکرده ربطی به بحث ما نداره . موتور پیکان رو هم ایرانخودرو زد روی بدنه 405 . بالاخره راه میره اما چطور راه رفتن مهمه . ما داریم میگیم کشش پارس xu7 بهتر از پارس tu5 هست همین و بس . همانطور که مصرف و صدای پارس tu5 بهتر هست . مزایا و معایب رو باید باهم بگیم
گزارش
پاسخ دادن
10:06  1395/01/08

سجاد
2

شما چند سال توی پیج های فرانسوی بودی جانم که ببینی در مورد 307 چی میگن tu5 گشتاور نداره خودتونو به زمین بزنید به اسمون بزنید . شما میگید tu5 کم مصرف هست اما اینم در نظر بگیر باید بنزین سوپر بزنید که موتور دچار ناک زدن نشه و بنزین سوپر هم قیمتش باید لحاظ شه tu5 یه چیز ساختگیه من xu7 بهتر میپسندم .
گزارش
پاسخ دادن
00:35  1395/01/09

پدرام
19

ضمن عرض ادب به همه دارندگان پارس موتور xu7 . ولی به نظرم نباید از یک تکنولوژی قدیمی دفاع کرد.پارسtu5 موتور به روز تربوده و دوام و عمر زیادی داره. تفاوت پارس lx با 206 انگار یک نفر بیشتر تو ماشینه.
16:52  1395/01/07
گزارش
پاسخ دادن
رضا
4

قدیمی یا جدید بودن ربطی به گشتاور نداره . اگر اینطور بود باید موتور وانت نیسان رو در میاوردن به جاش tu5 نصب میکردن . tu5 گشتاور ضعیفی داره و دنده های 3 و4 و5 سبکی هم داره و سربالایی اگر ماشین سنگین و پر باشه حسابی کم میاره . واسه شهر خوبه کم مصرفه و صداش هم کمتره اما کشش و زور xu7 رو توی سربالایی نداره . باید انصاف داشت و واقعیت ها رو گفت . اگر نگران مصرف بنزین هستی tu5 بگیر اما اگر کشش خوب میخوای باید xu7 یا xum بگیری
گزارش
پاسخ دادن
17:24  1395/01/07

وحید
2

به نظر من tu5 اگر فرانسه اصل میزد خوب بود. اما مشکل اصلی tu5 خود موتور نیس گیربکس و صفحه کلاچش هس که هیچ علاجی نداره. اما موتور 1800 اونم اگر اصل فرانسه الان بود عالی بود. اما الان کلا قطعات چینی شده شتاب نداره موتور هنگه یا تنبله. زود واشر میزنه از نظر من هیچ کدوم به درد نمیخوره.
گزارش
پاسخ دادن
19:59  1395/01/07

موسی
15

از قرارxu7 رو نیسان با بار زیاد و وزن سنگین هم جواب میده. پیکان هم اول 1800 بود بعد شد 1600. خودروهای جدید تو دنیا هم حجم موتورشون کمتر شده. این گشتاوری که از صحبت میشه اونقدری نیست که اذیت کنه. دوشاخه کلاچ ایراد داشت که تو مدلهای جدید اصلاح شد.
گزارش
پاسخ دادن
20:22  1395/01/07

محمد
0

حرف شما اصلا صحیح نیست و ماشین های امروزی هم اگر ماشین با ارزشی باشن حجم موتور کافی دارن . مثال میزنم . اپتیما 2400 آزرا 3000 جنسیس 3800 مگان 2000 الانترا 1800 سوناتا 2400 کمری 2500 . این ماشین ها در سطح جهانی ماشین های چندان گرونی هم نیستن ولی ماشین ها کم ارزشی نیستن . موتور تنفس طبیعی زمانی باارزش هست که اول حجم کافی مطابق بدنه داشته باشه وگرنه ماشین همیشه ضعف کشش داره . مگر اینکه واسش توربو شارژ نصب کنند .
گزارش
پاسخ دادن
10:10  1395/01/08

بهنام
5

بالاخره من امروز تحویل گرفتم از تهران تا همدان هم تو جاده اومدم باهاش سیستم صوتی خوب بود شتاب خوب بود گیربکس خوب بود دنده ها به نرمی جا میرفت در کل قابل قبول بود یه کم احساس کردم صندلی ها شله تکون داره ولی از شتابش خوشم اومد من قصد نگه داشتنش رو ندارم گذاشتم واسه فروش کسانی که تکمیل وجه کردین ماشین زودتر دستتون میرسه مال من که 25 روز زودتر فاکتور شد
14:17  1395/01/07
گزارش
پاسخ دادن
مهدي
0

ماله شما fh يا gh
گزارش
پاسخ دادن
22:32  1395/01/23

بهنام
1

بالاخره من امروز تحویل گرفتم از تهران تا همدان هم تو جاده اومدم باهاش سیستم صوتی خوب بود شتاب خوب بود گیربکس خوب بود دنده ها به نرمی جا میرفت در کل قابل قبول بود یه کم احساس کردم صندلی ها شله تکون داره ولی از شتابش خوشم اومد من قصد نگه داشتنش رو ندارم گذاشتم واسه فروش کسانی که تکمیل وجه کردین ماشین زودتر دستتون میرسه مال من که 25 روز زودتر فاکتور شد
14:15  1395/01/07
گزارش
پاسخ دادن
مجتبی
0

من دراسفندماه تکمیل وجه کردم به نظر شما در ماه فروردین خودرو را تحویل میدن ۰۰ ایا در هفته دوم تعطیلات عید از مدیران فروش در جاده کرج هستند کی میدونه لطفا راهنمایی کنه ممنونم
گزارش
پاسخ دادن
22:57  1395/01/07

مجتبی
1

من در مورد تحویل خودرو میخوام برم اداره فروش هنوز خودرو فاکتور نکردن کسی میدونه کجا و کی باید برم در این تعطیلات هفته دوم عید هستندلطفا راهنمایی نمایید متشکرم
گزارش
پاسخ دادن
23:01  1395/01/07

رضا
2

شمایی که فکر میکنین tu5 روی پارس خیلی خوب جواب میده و قویه تا حالا نگاه به گشتاور tu5 کردین ؟ در دور 4000 تازه به 142 نیوتن متر میرسه . این میدونی یعنی چی ؟ یعنی اینکه ماشین فقط در کفی خوب راه میره به سربالایی که رسیدی دیگه نفس نداره مخصوصا که دنده های 3 و 4و 5 هم ضرایب دنده خیلی سبکی دارن و حسابی تو سربالایی کم میاره . این موتور مال این ماشین نیست . واسه همون 206 خوبه که قرار نیست با نفرات زیاد صندوق پر باهاش مسافرت خانوادگی بری . برای کشش و قدرت ماشین مهمترین عامل ، گشتاور موتور هست . هرچی موتوری گشتاور بیشتر و در دور کمتر بتونه تولید کنه کشش بهتری داره
09:41  1395/01/07
گزارش
پاسخ دادن
Tu5
1

مهندس وزن پارس از ٢٠٦ اس دي سبك تره
بدنه ٢.٦ چند لايس
به اين هم توجه كنيد
گزارش
پاسخ دادن
13:24  1395/01/07

رضا
3

همون 206 اس دی هم کشش ضعیفی داره و تو سربالایی ها کم میاره مگر اینکه شدیدا دور بالا بری و بهش فشار زیادی بیاری . این رو همه میدونند که پارس tu5 در دنده های 3 به بالا واقعا کشش ضعیفی داره مخصوصا اگر ماشین پر و سنگین باشه . این چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشه . tu5 یک موتور شهری برای یک هاچبک کوچیک شهری هست حالا اگر ایرانخودرو روی هر چیزی میخواد سرهمش کنه این ربطی نداره . گشتاورش توی دور 4000 تازه میشه 142 نیوتن متر . در حالیکه گشتاور xu7 در دور 3000 برابر 153 نیوتن متر هست . در دورهای زیر 4500 برتری کامل با xu7 هست . tu5 رو باید خیلی دورش رو بالا نگه داری و بهش گاز بدی تا سربالایی رو بالا بره حتی روی 206 . حالا فرض کن پارس رو 5 نفر سوار کردی با صندوق پر . من خودم پارس tu5 داشتم . نمیگم ماشین بدیه اما کشش خوب نداره . واسه شهر خیلی خوبه اما واسه جاده و مسافرت و گردنه اذیت میکنه
گزارش
پاسخ دادن
14:46  1395/01/07

محمد
0

دوستان واقعیت داره که پارس میخوان با موتور ef7 بزنن. اگه بزنن بی نظیر میشه. دیگه مشکل کشش و گیربکس این ماشین 99 درصد حل میشه. شتابش راحت 10 میزنه. امیدوارم بزنن.
16:45  1395/01/06
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
1

با سلام دوستان بین سورن کلاس11 و پارس tu5 موندم بعضی ها می گن برای استفاده سورن بهتره ولی برای فروش پارس البته من می خوام حداقل پنج سال زیر پام باشه از نظر شما دوستان عزیز چیکار کنم؟
15:20  1395/01/06
گزارش
پاسخ دادن
ارین
2

به نظر من سورن بگیر که موتورش عمر و کشش بیشتری داره تازه داشبورد جدیدش خیلی هم قشنگه
گزارش
پاسخ دادن
23:30  1395/01/07

مصطفی
0

سلام.چرا دنا نمیگیری? ما سورن کلاس 11 داریم. بهتر از پارسه خدایی
گزارش
پاسخ دادن
14:41  1395/02/08

اکبر
0

سلام دوستان من یه پارس tu5 94 دارم توسربلاییها مشکل دارم میخام بفروشم ازاین موتور2000 xum ها بگیرم هرچی باشه موتورش پرقدرته لطفا راهنماییم کنید ممنون
14:46  1395/01/06
گزارش
پاسخ دادن
میلاد
10

فکر می کنم xum همون موتور xu7 با حجم مموتوربیشترباشه. پس همون مشکلات واشر زدن و روغن کم کردن و مصرف و استهلاک بالا رو باید داشته باشه. به نظرم اگه کمی انتظارمون رو از موتور tu5 اونم صرفا تو گردنه ها کم کنیم موتور tu5 از هر لحاظ بهترینه.حداقل طراحی استانداردی داره و البته نیازی به قدرت زیاد نداریم وانت باربری که نیست. باز هر طور خودتون صلاح بدونید.
گزارش
پاسخ دادن
21:26  1395/01/06

یک دوست
9

1- پارس 2000 واقعا 2000 نیست و 1900 سی سی حجم داره...
2- موتورش 8 سوپاپ داره و قدرت کمتری هم نسبت به تی یو5 داره
3- اگرمدل قدیمی مثل 83تا86 بود ما هم میگفتیم بهتره ولی این موتور 1900 که معلوم نیست از کجااومده و مصرف بالاتر و شتاب کمتر و 8 سوپاپ روکجای دلمان بگذاریم؟؟؟
اگر دنبال این هستید که همیشه در سربالایی و با سرنشین و صندوق پر رانندگی کنید میتونید تی یو 5 بگیرید و دنده های 3و4و5 رو با 405 عوض کنید...دنده های 1و2 پرشتاب و دنده های 3و4و5 با کمب قدرت بیشتر از 405
ولی در آخر بازهم تکرار میکنم xum ماشین بدردبخوری نیست که فکر میکنید...هیچوقت درحد 16 سوپاپ قدیم 1800 و حتی همین 16 سوپاپ 1600 هم راه نمیره
گزارش
پاسخ دادن
01:51  1395/01/07

رضا
0

xum قدرت کمترین نسبت به tu5‌داره ؟؟؟؟ عجب!!!! ظاهرا شما اصلا نمیدونی گشتاور چیه !!! برو ببین گشتاور tu5 چقدر ضعیفه . tu5 فقط کفی خوب راه میره وگرنه سربالایی که نیاز به کشش و گشتاور داری نسبت به xu7 هم کلی کم میاره دیگه چه برسه به xum . موتور xum میتونه دو تا tu5 رو بکسل کنه با خودش بکشه بالا از سربالایی اما tu5 خودش رو هم از سربالایی به زود دور 4000 و 5000 میتونه بالا بکشه . اسب بخار در دور 6000 چه فایده داره ؟ برای مقایسه قدرت باید گشتاورها رو مقایسه کنی . ضمنا اینهمه xu7 ندیدی توی جاده و شهر مثل شیر در رفت وآمدن ؟ اینهایی که واشر میزنن مال سوخت گاز و روغن فله ای هست که میریزن توش . شما هم برو توی Tu5 روغن فله ای بریز و بذارش رو سوخت گاز بعد میبینی که دو ماه هم دوام نمیاره
گزارش
پاسخ دادن
09:02  1395/01/07

رضا
0

ضمنا xum از بوش های موتور xu9 استفاده میکنه که حجم 1905 سی سی داره . موتورهای خانواده xu با تغییر بوش ها قابل تبدیل شدن به هم هستن به جز xu10 روی زانتیا . آقای یک دوست شما اطلاعات خیلی سطحی در مورد موتورها داری پس با این جدیت و تعصب نظر نده . اول در مورد خانواده موتورهای xu شرکن پژو سیتروئن تحقیق کن و بعد بیا نظر بده . در مورد گشتاور و ارتباطش با قدرت و کشش ماشین هم تحقیق کنی بد نیست
گزارش
پاسخ دادن
09:05  1395/01/07

پارس
1

tu5 مال 206 هست روی 206 خوبه که قرار نیست پر از مسافرش کنی و صندوقش پرکنی . tu5 شهری هست و واسه پارس اونجوری که باید جواب نمیده . شاید کفی خوب راه بره اما ضریب دنده های 3 به بالاش خیلی سبکه و سربالایی خیلی اذیت میکنه وقتی ماشین پر باشه
12:39  1395/01/06
گزارش
پاسخ دادن
اکبر
0

سلام دوستان با این همه نظراتی که من خوندم میخام ماشینمو بفروشم ازاین موتور2000 xum ها بگیرم بهتره خلاصه هرچی باشه موتورش ازهمه اینا پرقدرته شما ها نظرتون چیه ممنون
12:17  1395/01/06
گزارش
پاسخ دادن
اکبر
0

سلام دوستان با این همه نظراتی که من خوندم میخام ماشینمو بفروشم ازاین موتور2000 xum ها بگیرم بهتره خلاصه هرچی باشه موتورش ازهمه اینا پرقدرته شما ها نظرتون چیه ممنون
12:14  1395/01/06
گزارش
پاسخ دادن
محمد جواد
0

سلام دوستان ،ماشین من 13 اسفند اومد نمایندگی و تحویلش نگرفتم به امید اینکه بفروشمش اما چون مدلش 94 خورده فروش نشد امروز 5 فروردین که رفتم نمایندگی ماشینو تحویل بگیرم بعد از چک کردن بدنه متوجه شدم روی یکی از درب ها دو تا تو رفتگی جزئی داره که کاملا مشخصه و ماشینو تحویل نگرفتم و فورا تماس گرفتم به 096440 و شکایتمو برام ثبت کردن ،لطفا دوستان راهنمایی کنند چه کاری باید انجام بدم
01:18  1395/01/06
گزارش
پاسخ دادن
امیر
0

شاید از ايناس که تگرگ خودرو ،اگر اونجوريه تحویل نگیر
گزارش
پاسخ دادن
09:01  1395/01/06

محمد جواد
0

سلام امیر جان ،نه تگرگ خورده نیست ،اندازه کف دست زیر نوار مشکی روی درب هستش،ماشین به نام خودم سند خورده ،اگه تحویل نگیرم چی میشه؟لطفا دوستانی که اطلاعات دارن راهنمایی کنن
گزارش
پاسخ دادن
17:08  1395/01/06

امیر
2

شما حق دارید خودرو رو تحویل نگیرید یا تقاضای خسارت کنید،کوتاه نیاین و حق تون رو بگیرید،در صورت لزوم تهدید کنید که به سازمان بازرسی و نظارت کشور و تعزیرات حکومتی شکایت میکنید
گزارش
پاسخ دادن
23:09  1395/01/06

محسن
0

سلام.من یک پژو پارس۱۸۰۰ ۹۳دارم صدای موتورش زیاده.اگه راهی برای کم شدن صداش داره لطفا راهنمایی کنید
16:15  1395/01/05
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

روغن ایرانول رونیا. بریز توش و به حرف بقیش گوش نکن. و لذت ببر
گزارش
پاسخ دادن
18:12  1395/01/05

؟
1

کسی جیزی نگفته که گوش نکنه .
گزارش
پاسخ دادن
00:41  1395/01/06

کسری
0

سلام این بار ۱۰۰ میام سوال میپرسم. بهترین روغن چی هست واسه tu5. یکی میگه موتوسل خوبه یکی میگه توتال فلزی. بعد یکی میگه همه ایرانی ان بدن. الان من میخوام بدونم بهترین روغن بدون در لحاظ داشتن قیمتش هرچقد باشه مهم نیست چی هست واسهtu5. لطفا هرکی میدونه بگه. موتوسل خوبه؟ توتال؟ یا هرکدوم که میدونید.
14:22  1395/01/05
گزارش
پاسخ دادن
رامین
2

1- توتال 9000 فوق العاده است و واقعا نیاز به تعویض تا حداقل 15هزار نیست...و الکی نرید زود به زود تعویض کنید چون خود توتال میگه تا 20هزار باید کار کنه ولی ما میگیم استفاده نامناسب و آلودگی هوا و ترافیک داریم و دیگه خیلی زود عوض کنیم 15هزار...
2- بین پارس سوپر پایا و ایرانول رویال و یا رویال پلاس(که روبال پلاس بهتره) هم میتونی یکی رو انتخاب کنی
فقط به دو چیز توجه کن
1- روغن 10-40 یا 5-40 بریز
کلاس SL , SM , SN استفاده کن...SN کیفیت بالاتری داری و بعد SM و در آخر SL
خود پژو-سیتروئن هم توتال 9000 و 7000 پیشنهاد داده
گزارش
پاسخ دادن
17:43  1395/01/05

علی
0

روغن رونیا محصول ایرانول یا روغن بهران سوپر رانا قیمت هرکدوم فک کنم 80 باشه.
گزارش
پاسخ دادن
18:10  1395/01/05

بهزاد
0

سلام دوستان لطفا به دور از تعصب بگید کدوم مدل پارس برای خرید خوبه؟!!
پرایدمو فروختم دو هفته ماشین ندارم !!!
13:01  1395/01/05
گزارش
پاسخ دادن
پارس
5

هم پارس سال خوبه هم پارس tu5 اما با هم فرق هایی دارن .هر کدوم مزایا معایب داره . پارس سال مصرفش و صدای موتورش بالاتره اما کشش بهتری برای سربالایی داره . tu5 مصرفش کمتره حدود 2 تا 3 لیتر در 100 کیلومتر اما ضریب دنده های 3و4و5 خیلی سبک هستن و گشتاور tu5 هم ضعیف تر هست و در دور بالاتر هم به دست میاد برای همین باید سربالایی ها رو باهاش دور بالا رانندگی کنی . راستش من پارس tu5 داشتم واسه سربالایی وقتی ماشین پر بود اصلا کشش خوبی نمیداد باید باهاش خیلی پر گاز و با دنده های سنگین بالا میرفتی اما سمند 1.8 که داشتم با اینکه سنگین تر بود خیلی کشش بهتر داشت وقتی پر بود . گیربکس و کلاچ tu5 اصلا جالب نیست از طرفی موتور 1.8 هم باید مواظب آب و روغن باشی که خیلی دما بالا نره تا واشر نسوزونه . خرج موتور 1.8 کمتره اما tu5 اگر به خرج بیافته خیلی خرجش بیشتره . در کل بگم هر دو تا خوبن اما tu5 که همون موتور 206 هست واسه شهر بهتره و وقتی ماشین سبکه اما موتور 1.8 برای جاده مخصوصا برای مسافرت و جاده کوهستانی و سرنشین زیاد بهتر جواب میده و کشش بهتر میده
گزارش
پاسخ دادن
13:09  1395/01/05

امیر
7

دنا یا سورن توربو شارژ بخر
والسلام
گزارش
پاسخ دادن
16:05  1395/01/05

رضا
1

خودت به خودت لایک دادی؟ بذار بقیه حرفت تایید کن در مورد این ماشین در مقایسه با انواع پارس
گزارش
پاسخ دادن
20:28  1395/01/05

بهزاد
2

مرسی از پاسختون با این توضیح فکر کنم پارس سال برای من بهتر باشه اخه ماشینی ه به درد مسافرت بخوره برا من مهمه من زیاد بیرون شهر میرم تقریبا هر جمعه هم میرم بیرون! دو سه لیتر بزنین که چیزی نیست
فقط نمیدونم صدای موتور دقیقا چقدر زیاده ازار دهنده است یا نه
گزارش
پاسخ دادن
22:09  1395/01/06

بهزاد
0

با تشکر ولی دنا ماشین خوبیه به درد من نمیخوره کابینش کوچکه من زیاد مسافرت میرم نفر پنجم اذیت میشه! پرایدمو برا همین فروختم!
به توربو ژارز ه مفکر نکردم چون پارس هم شیکه و جوون پسند زیاد با ظاهر سمند حال نمیکنم
گزارش
پاسخ دادن
22:13  1395/01/06

سجاد
2

بهزاد جان مصرف پارس سال و tu5 درجاده مثل همه فرقی نمیکنه تو شهر 3 لیتر بیشتره
گزارش
پاسخ دادن
23:20  1395/01/07

علی
4

باسلام دوستان ماشینی بخرید که فردا نیایید تو اینجا از مشکلات صفحه کلاچ گیربکس عدم کشش صحبت کنید به شخصیت خودتون احترام بگذارید این موتور واسه این ماشین طراحی نشده حالا هزار بارم که بگی باز نفری هس بیاد دفاع کنه.
07:58  1395/01/05
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
3

گل گفتی دمت گرم .
گزارش
پاسخ دادن
14:19  1395/01/05

هفت
0

سلام روغنelf اماراتی و روغن گیربکس elfبرای موتورtu5 خوبه؟
22:59  1395/01/04
گزارش
پاسخ دادن
رضا
1

قا سلام خدمت همه دوستان. امروز پیام اومده برام که *خدمتي نوين از امداد خودرو ايران*مشتري محترم،طرح جديد"Golden Service " انجام خدمات خود*خدمتي نوين از امداد خودرو ايران*مشتري محترم،طرح جديد"Golden Service " انجام خدمات خودرويي بي نياز از حضور شما در نمايندگي های مجاز براي شما درنظرگرفته شده است.جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره 096440 تماس بگيريد.رويي بي نياز از حضور شما در نمايندگي های مجاز براي شما درنظرگرفته شده است.جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره 096440 تماس بگيريد. کسی در جریان این چیه؟ تماس گرفتید ببینید چیکار می کنن؟ مرسی پیشاپیش
02:01  1395/01/04
گزارش
پاسخ دادن
علی
1

سلام عید همگی مبارک
کی اطلاع دارد به جز رنگ هایی که داخل سایت ایران خودرو آمده می توان رنگ دیگری سفارش داد در ضمن منظور از پرشین که پسوند رنگ خودرو مثلاً نقره ای پرشین چیست
ممنون
21:23  1395/01/03
گزارش
پاسخ دادن
mojtaba
0

منظورش نقره ای ایرانی..مسخره بازی
گزارش
پاسخ دادن
14:48  1395/01/05

سیروس
0

باعرض سلام خدمت دوستان عزیز بنده حقیر یه پارس tu5 مدل خرداد 94دارم دور موتورش به 6100 که میرسه کات اف میزنه مشکلش ازچیه ممنون میشم اگه راهنماییم بکنیددر ضمن ایسیوش هم کروزهست با تشکر
15:08  1395/01/03
گزارش
پاسخ دادن
1
2

6100 خوبه که مگه میخای بیاد رو چند نهایت بیاد 6400 که تاثیر نداره
بیشتر از 5600 دیگه تاثیر خاصی نداره تو شتاب
گزارش
پاسخ دادن
15:46  1395/01/03

رامین
3

اگر دقت کنید همین پایینتر من گفتم که ای سی یو کروز کات آفش رو 6100 و بوش 6500 هست...
ای سی یو کروز توسط شرکت کانتیننتال چین کپی برداری شده از روی ای سی یو زیمنس هست و همچین ایراداتی داره...
به علت تحریم از سال حدودا 91 بود اگر اشتباه نکنم دیگه فرانسه قطعات به ایران نداد و ایرانخودرو مجبور شد به شرکت های کپی کننده چینی پناه ببره و این ای سی یو رو کپی...
زیاد سخت نگیر،مگه ریس و دراگ شرکت میکنی که اون 400 تا برات اینقدر مهمه؟باور کن اونقدر مهم نیست که بخوای حساس بشی...
در ضمن اگر میخوای در مورد تعویضش هم بپرسی و یا بهش فک کنی باید خدمتت عرض کنم که فکرشم نکنی...چون باید کل سیم کشی و ای سی یو و .... عوض کنی که اصلا به صرفه نیست
گزارش
پاسخ دادن
21:37  1395/01/03

علی
6

اقا صد رحمت به سمند جدیدا انگار همه از صندلی این ماشین بسیار ناراضی هستن این ماشین اروم قرار نداره. من خودم قصد خرید داشتم اما نمیخرم ارزش این همه گرفتاری نداره. یا گربکس خرابه یا صفحه یا دیسک ترمز یا صندلی یا داشبورد. تو خریدتون دقت کنید. شما همه رفاه با اسایش میخوابید. نه زیبای پارس.
03:22  1395/01/03
گزارش
پاسخ دادن
نیما
13

با عرض سلام خدمت مدیریت سایت و همه دوستان و عزیزان. عید همه مبارک.انشالله سالی پر از موفقیت و شادی و سلامتی برای همه باشه.امسال سعی کنیم با احتیاط رانندگی کنیم و آروم تر که در کنار عزیزانمون شاد و سلامت باشیم. سال نو مبارک
10:23  1395/01/01
گزارش
پاسخ دادن
وحید
0

افزایش قیمت دادن ولی فروش نداره من زنگ زدم نمایندگی
گزارش
پاسخ دادن
17:01  1400/08/11

امیر
0

آ ره غلط کردن از ما ۴۵ روزه بوده بعد ۸ ماه هنوز ندادن معلوم نیست کی بدن وای به حال اینا گولشون نخورید اینا حقه بازن کلاه بردار ن
گزارش
پاسخ دادن
18:25  1400/08/11

S5
0

احتیاجی به فروش نیست.برا اونا که منتظر دعوت نامه هستن. احتمالا تا یکی دو هفته اینده کرمان موتور یه فروش دیگه میزنه
گزارش
پاسخ دادن
22:36  1400/08/11

Chevy
4

ولي براي داخل شهر باور كنين هيچي پرايد نميشه
01:38  1395/01/01
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
1

بچه همدانی
گزارش
پاسخ دادن
21:11  1395/01/01

Chevy
1

آره بهنام خان مخلصيم
گزارش
پاسخ دادن
00:53  1395/01/02

بهنام
0

همشهری درومدیم پس من شنبه میرم از تهران تحویل بگیرم ماشینمو یکماه زودتر فاکتور شد ولی من قصد نگه داشتنش رو ندارم میفروشمش بعداز عید ماشینای فرانسوی ثپت نامش شروع میشه قیمت افت میکنه
گزارش
پاسخ دادن
14:21  1395/01/02

Chevy
0

خيره ان شاءا٠٠٠
گزارش
پاسخ دادن
15:33  1395/01/02

علی
7

به فرض ام که فروش ماشین فرانسوی شروع بشه. حالا فک کردی قیمت ماشین فرانسوی که داره میاد زیر 30 میلیون هس که روی قیمت این ماشین تاثیر بذاره. کمترین قیمت ماشین فرانسوی که ثبت نامش شروع بشه زیر 55 میلیون نیس.
گزارش
پاسخ دادن
00:39  1395/01/03

Chevy
0

دوستان سلام
كساني كه تازه اين ماشينو گرفتن دقت كنن ٢ تا تعميركار خبره به من گفتن كه بعد تقريبا١ هفته از تحويل ماشين بايد آچاركشي بشه كه من رفتم رو كيلومتر٩٠ وجلوبندي سازه گفت تايمت به هم خورده بود واگه سفر ميرفتي لاستيكاتو ميخورد، گفتم تازه گرفتم ماشينو گفت ماشين صفر اولش جاباز ميكنه سيبكش و بايد تايم بگيري بعد چند روز حتماً
بعدش اينكه لاستيكاتونم حتما ٢٠٥ بندازين براي امنيت و ترمز و زيبايي و هندلينگ و نرمي بهتر ماشين
واينكه همونطور كه فكر ميكنم آقا رضا گفت بوستر ترمزو با يه فويل آلومينيوم روشو بپوشين كه تو بارنزگي و شستشو خيس نشه
امروز ازهمدان تا تهران رفتم، توجاده ماشين خيلي عالي بود، بي صدا و نرم و شتاب خوب و سيستم صوتيشم ديگه هنگ نكرد و خيلي حال داد، تو جاده فقط بديش صندليشه كه خيلي مزخرفه و مث تندر و سمند تنظيم گودي كمر نداره و كمرم خورد شد تا رسيدم و پشت سريشم بالاپايين فقط ميره وجلو نمياد و بي استفاده ست
ولي تهران كه رسدم دنده١ و٢ش خيلي اذيتم كرد كه شايد باتعويض دوشاخ كلاچ و واسكازين رفع بشه
در كل براي جاده تو رنج قيمت خودش عاليه و بهترينه
01:36  1395/01/01
گزارش
پاسخ دادن
امیر
1

عزیزم ترمز رو من گفتم نه رضا،بعد من نگفتم بوستر ترمز،گفتم در کنار بوستر ترمز جایی که فیش و لوله های مربوط به ترمز ABS هست رو بپوشونيد تا آب نره توش پمپ ABS تون بسوزه!
گزارش
پاسخ دادن
17:49  1395/01/02

Chevy
0

عذرخواهي ميكنم اميرجان
راستش فني زياد واردنيستم ، اصلا نميدونم بوستر ترمز چي هست!
اون چندتا لوله كه موازي هم هستن بايد پوشيده بشه؟ من اون قطعه كه به سمت چپ چسبيده رو پوشوندم ، فكر كنم اونجا آب ميخوره .
چراكارخونه عقلش نميرسه به اين چيزا؟
گزارش
پاسخ دادن
23:06  1395/01/02

امیر
1

اون لوله ها و جاش و فیش کنارش،کارخونه فقط فکر دزديهاگه بیست سانت لاستیکی زیر برف پاک کن رو اضافه ميگرفت و تا آخر کاپوت ادامه میداد آب نمی رفت توش
گزارش
پاسخ دادن
08:50  1395/01/03

رامین
0

راستی یک صدایی وقتی ماشین خاموشه ولی سوئیچ تا آخر بازه از جلو آمپر میاد...انگاری یک فن کوچیک اون تو کار گذاشته باشند که با دور تند کار کنه،یه چیزی کوچیکتر از فن لپ تاپ...
خلاصه یه همچین صدایی وجود داره از جلو راننده...
کسی میدونه واسه چیه؟اصلا دلم نمیخواد خودم بیفتم بجونش،میترسم جای اولش رو نگیره و به صدا بیفته
22:35  1394/12/29
گزارش
پاسخ دادن
محسن
0

سلام مال منم همین صدا رامیده خیال کردم مشکل داره قصدداشتم بعدازتعطیلات ببرم ایران خودرو؟صداازکجاست راهنمایی کنید
گزارش
پاسخ دادن
23:06  1394/12/29

امیر
0

اگه اشتباه نکنم صدای انژکتوره،تو ماشین های انژکتوری وقتی سوئیچ بازه چند ثانیه سیستم عیب یاب خودرو ماشین رو چک میکنه و بعد صدای انژکتور قطع میشه،معمولا توصیه میشه ابتدا سوئیچ رو چند ثانیه قبل از استارت باز بذاريد تا خودرو چک،چراغ های چشمک زدن خاموش و صدا قطع بشه و بعد استارت زده بشه
گزارش
پاسخ دادن
17:52  1395/01/02

رامین
0

امیر عزیز صدای ویز انژکتور رو میشناسم برادر...
دیگه در این حد مرخص نیستم :)
این صدا کلا وقتی سوئیچ بازه هست و قطع نمیشه و گفتم چه جوریه...همش فکر میکنم فن ریز کار گذاشتن!!!!نمیتونم درکش کنم...آخرش میترسم تا پایان تعطیلات دوام نیارم و بیفتم به جون آمپر و داشبرد :) فعلا دارم خودکنترلی انجام میدم :)))
گزارش
پاسخ دادن
21:45  1395/01/03

رامین
0

یک چیز مهم و البته هنوز تست نکردم...
مدل ای سی یو بوش 7.4.4 همان مدلی است که سال ها بر روی 206 تیپ 5 و 6 بود و در نتیجه باید امکانات اون رو هم داشته باشه و یحتمل بتونیم مثل 206 که با دیاگ میشد برخی گزینه ها رو فعال و غیر فعال کرد بشه همان گزینه ها رو بر روی پارس ال ایکس هم فعال کرد...
مثل چراغ همراهی(وقتی نور بالا میزدیم و از ماشین پیاده میشدیم 30 ثانیه نور بالا روشن میموند)
یا مثل اتولاک(قفل درب ها بعد از سرعت 10 کیلومتر)
یا مثل نور بالا و نور پایین به صورت همزمان
باید دیاگ بزنم و برم تو تنظیمات و ببینم میشه مثل 206 فعالش کرد یا نه...
در ضمن چک کنم ببینم نسخه ای سی یو آپدیت هم باشه
گزارش
پاسخ دادن
21:58  1395/01/03

mojtaba
0

سلام برادر صدای موتور بخاریته که وقتی سویچ باز میشه راه میوفته
گزارش
پاسخ دادن
14:54  1395/01/05

رامین
1

یک چیز جالب اینکه پی بردم در تایید حرف قبلی خودم«این مدل پارس دپو نشده و هرچی تولید میشه مستقیم وارد بازار میشه»
تاریخ ساخت قطعات این ماشین کمتر از برج 11 نبود...مثلا چراغ های جلو یکی 15 و دیگری 16 اسفند 94 بود...یعنی این خودرو خیلی زود از خط مونتاژ خارج شده باشه باید 17/12/94 اومده باشه بیرون...تازه این تاریخ واسه چراغ بود و به گفته عزیزی آخرین قطعه ای که سوار ماشین میکنند رودری های خودرو است...
دریچه گاز برقی ساخت آلمان هم رو ماشینه...
فقط یک چیزی هست و اونهم اینکه گویا منم از دست کروز در امان نبودم و یونیت ای بی ای و ترمز مارک کروز هست...نمیدونم باید خوشحال باشم یا ناراحت،ماندو کره اسما باید بهتر باشه ولی تو این چند وقته کلی مشکل داشته و خبرساز شده تو تصادفات...مشکل ماندو چوب کردن بود...
منتظر بشیم ببینیم نمونه های اصلی رو کی نمایندگی میاره تا اگر نیاز شد برم این کروز رو هم از ماشین بردارم...دوست بابام نمایندگی داره و اگر قطعه ترمز هم برسه تو دوران گارنتی میگم واسم امداد بزنه و تعویض کنه...
کسانی که از سیستم ترمز کروز استفاده کردن راضی هستن؟مشکلی نداره؟
22:31  1394/12/29
گزارش
پاسخ دادن
یاسین
0

سلام دوستان منم tu5گرفتم دو هفته میشه سوار میشم یهو که ترمز میگیرم یه صدای خر خری میده بعد چن ثانیه سیخ وامیسته از ماشینای شما هم چنین صدایی میده؟؟؟؟
19:42  1394/12/29
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
0

سلام نگران نباش ائن برای ترمز ای بی اس ماشین است و طبیعی است اگر این جوری نباشه باید ناراحت بشی و بری نشون بدی این خرخر نشونه درست عمل کردن ترمز ای بی اس است.
گزارش
پاسخ دادن
02:08  1395/01/01

امیر
0

احساس میکنم مربوط به سیستم ABS باشه،در واقع ترمز صد قفل خودرو یه حالتی مثل دو سمبه مانند هست که زمانی که شما ترمز ناگهانی میکنی و بویژه در سرعت های بالا بصورت مداوم به دیسک شما ميچسبه و ول میکنه و گویا صدای تق تق پشت سر هم میده،معمولا دوستانی که خودرو صفر تحویل میگیرن حتما با رعایت نکات ایمنی و در محیط خلوت یکبار باید ترمز ناگهانی بگیرن و از صحت سیستم ترمز صد قفل اطمینان حاصل کنند،هرچند که این سیستم روی خودروهای ایرانی جواب نمیده و روی برف و یخ این سیستم از کار ميفته و اختلال در روند کاريش ایجاد میشه!
گزارش
پاسخ دادن
17:59  1395/01/02

احسان
1

سلام من امروز ماشینم تحویل گرفتم اخرش مدل 95 خورد با اینکه سریالش f بود ولی رینگش یازده پری و لاستیکشی چینی بود که در جا عوض کردم با رینگ پنج پر دوبل و 205 هانکوک ،وای پلاکش نیومده
16:35  1394/12/29
گزارش
پاسخ دادن
saeed
0

سلام رینگای ۱۱پر رو چقد برداشت ازت و دوبلا رو چقد داد؟
گزارش
پاسخ دادن
17:32  1394/12/29

رامین
0

سلام...مبارکه
واسه من 5پر دوبل بود با همین لاستیک های چینی...
قبلا رینگ 5پر تو پُر مینداختن واسه شرکت اروند که تحت لیسانس بی بی اس و با تکنولوژی و کیفیت بالاتری بود اما الان نی ریز میندازن.اتفاقا رینگ اروند خیلی به ماشین بیتر میومد چون گوشتی تر بودو زیر ماشین قشنگ تر بود...ولی الان کلی بازار رو گشتم و اصلی اروند پیدا نمیشد و نمونه تقلبی و چینی بود...بعد از کلی گشتن 1دست زیر صفری با لاستیک بارز فابریکی پیدا کردم و رینگ و لاستیک خودم رو باهاش تعویض کردم و 200 سر دادم...
چراغ ها رو هم بالا دودی ELX فابریک شرکت جمع ساز انداختم...قشنگ میشه..فقط یکم ارتفاع رو جلو باید بیاریم پایین تا بشه عروسک...در حدی که فاصله بین لاستیک و بدنه بشه 4 انگشت و نکوبه
گزارش
پاسخ دادن
18:56  1394/12/29

سعید
0

مال من ۱۱ پر بود با صلیبی عوض کردم ۳۰۰ سر دادم
اصلا از ۱۱ پر خوشم نمیومد
گزارش
پاسخ دادن
21:32  1394/12/29

احسان
0

با دست مزد عوض کردنش صد تومن گرفت داداش لاستیکامم از چابهار خریدم 390 مشهد 550 بود
گزارش
پاسخ دادن
21:55  1394/12/29

دانیال
0

پارس آپشن و زیبایی خوبی داره .... لوگان هم موتور و گیربکس فوق العاده ای داره ،،، اون چیزی رو بخر که دوست داری و باهاش حال میکنی ،، من خودم لوگان 94 پارس خودرو خریدم نمیگم خوبه اما بد هم نیست ... ولی به زودی با یک مگان یا ماکسیما عوضش میکنم
12:30  1394/12/29
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

سلام.دوستان من ی پارس tu5 93 دارم کلا از کلاچ زلیله کلاچو ک ول میکنم دوک میخوره خیلی شدید نمیدونم چ مرگشه دریچه کازشو عوض کردم نشد گیربوکس عوض کردم نشد راهنمایی کنید ممنون
02:00  1394/12/29
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

سلام تندر نود خوبه یاپارس سفارشی تیوفایو
01:12  1394/12/29
گزارش
پاسخ دادن
امیر
0

از لحاظ موتور،قدرت،شتاب و مصرف قطعا تندر
گزارش
پاسخ دادن
12:34  1394/12/29

2
1

از نظر عدم تعادل و افت کولر و قیافه و هزینه دستمزد و وسایل کدوم؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
15:17  1394/12/29

رامین
0

پارس کولر و تعادل خیلی بهتری نسبت به لوگان داره و سرپیچ قابل قیاس نیست اصلا...
ال 90 ماشین درون شهری خوبیه
گزارش
پاسخ دادن
19:00  1394/12/29

امیر
0

از لحاظ پایداری و قطعات پرشیا،از لحاظ قدرت موتور و کولر قطعنامه تندر 90،تندر بدلیل اینکه سیستم کولرش با موتور با هم کوپ. هست به هیچ عنوان حتی در دنده های سبک افتی نداره،ولی در خودروهای دیگه شما بصورت کاملا ملموس افت ماشین رو ملاحضه میکنید،شما در حال حرکت میتونی با تندر دکمه ی کولر رو بزنی و لی در بقیه ماشینها اینجوری نیست،
نحوه ی صحیح روش کردن سیستم تهویه مطبوع در خودرویی بجز تندر :
ابتدا دور موتور را به اندازه ی کافی و نه زیاد از حد بالا برده(مثلا اگر تو دنده 4 هستی یکم پرگاز حرکت کن) و بعد ماشین را خلاص میکنیم، سپس بعد از حدود 8 ثانیه که موتور هیچ درگیری نداشت و بصورت خلاص کار کرد سیستم تهویه مطبوع رو روشن کرده و بعد دنده ی مربوط(4) را به خودرو داده و ادامه مسیر میدهیم،دوستان توجه کنن در سرازیری ها هیچ گاه خودرو رو خلاص نکنید!
گزارش
پاسخ دادن
18:06  1395/01/02

امیر
2

نخرید.هم 1800داشتم هم tu5همین هفته پیش تی یو5 فروختم .تازهecuماشین من بهترینش بود که بوش بود انقد اشغال بود وای به بقیه.البته ماشین سایپا ایرانخودرو شانسیه.بعض مشگلات که کلیه.پلاستیک خشگ و بی کیفیت.صروصدای بدنه و داخل ماشین سر صبح.قدرت کم.الکی تبلیغ نکنید مردم رو نندازین تو این چاه.یک سال صبر کنید قطعات خوب بیاد بعد بخرید.الان هرکی بخره باید عین من با ضرر بفروشه.تو که نخریدی یک سالم روش
19:38  1394/12/28
گزارش
پاسخ دادن
دانیال
2

سلام دادا ، مشکل ecu شما چیه؟ اصلا از کجا میشه فهمید که این قطعه درست کار میکنه یا نه؟
گزارش
پاسخ دادن
22:03  1394/12/28

رامین
4

ال ایکس رو فروختی و ساده رو نگه داشتی؟؟؟عجب!!!!
بعد شما چه پیشنهادی داری؟ماشین های جدید ایرادات کلی و بزرگ ندارند ولی قطعا ایرادات جزئی دارند که یا قابل حذف و یا قبل اغماض هست...البته ماشین های مشکل دار هم گیر میاد...
اما تو این چند وقته هرکس با این ماشین مشکل داشته اکثرا مشکل گیربکس و دیسک ترمز عقب داشت که صدا میداد که گیربکس ها گویا کامل با فراخوان تعویض دوشاخ و بوش استوانه ای برطرف شد و دیسک عقب هم همین طور...
حالا برسم سراغ پارس سال که مشکلات فراوانش اعم از واشر زدن و صدای تراکتور تا مصرف بالاش و غیره.
شما لطفا با کلی گویی و ناامید کردن دیگران افراد رو گمراه نکنید...این ماشین تو این قیمت بهترین هست...من خودم هم یک روز نمیتونم بدون ماشین بگذرونم...بعدشم اگر مشکلی داشتم دو سال گارانتی داره قطعه عوض میکنم و به قول شما قطعه خوب هم که تا اون موقع اومده...میدونم گارانتی ایران حداقل هست ولی با همین هم میشه خیلی مشکلات رو حل کرد..طرف دوبار گیربکس پارس سال عوض کرده بود و یا یکی دیگه دوبار واشر زده بود و تعمیر موتور کرد...
گزارش
پاسخ دادن
01:06  1394/12/29

افشین
1

واقعاحرف امیروتاییدمیکنم من1800داشتم بزرگترین مشکل زوزه گیربکس که دوبارگیربکس عوض کردم بدترشددوم صدای زیادداشبوردسوم لش بودن ماشین چهارم کم کردن اب خلاصه باکلی ضررفروختم الان هم نفس راحت میکشم واقعانخریدپولتونودورنریزید
گزارش
پاسخ دادن
01:51  1394/12/29

رامین
2

متوجه نشدم 1800 چه ربطی به این ماشین داره؟
گزارش
پاسخ دادن
03:55  1394/12/29

نیما
3

پارس سال و پارسtu5 قابل قیاس نیستند. پارس 1800 موتور قدیمی و پر مصرف و مشکلات عدیده ای داره. هیچوقت نمیشه از تکنولوژی قدیمی تر دفاع کرد. البته پارس tu5 هم خودروی برتر نیست ولی قطعا از سال بهتره. با احترام به همه دارندگان پارس سال
گزارش
پاسخ دادن
07:29  1394/12/29

Reza xu7
6

سلام بچه ها .نام کاربریمو هک کردن نمیتونم نظر بذارم با اون. میخواستم بگم tu5 روی بدنه پارس بدرد نخوره . نه کشش داره نه گشتاور.
12:18  1394/12/28
گزارش
پاسخ دادن
سلام
7

درباره این ماشینی که تحویل 30 فروردین زده تو دعوتنامه اش. دوست عزیز پس اون سود پولی که برا شما تا اخر فروردین حساب میشه چی ؟ اینو پرسیدین ؟
11:31  1394/12/28
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
4

سود تاخیر رو که در روزای تعطیل حساب نمیکنن زودتر اگه فاکتور شه که به نفع شماس دیگه شرکت که نمیگه پول بریز حسابم
گزارش
پاسخ دادن
13:01  1394/12/28

dani
1

سلام دوستان ،، آخرش دریچه سیمی بهتره یا برقی .. من ال 90 صفر دارم دریچه سیمیه ،، روی ای سی یو هم نوشته continental یعنی چی ؟؟ شما دوستان در این زمینه واردید یعنی اینا قدیمه ؟
10:05  1394/12/28
گزارش
پاسخ دادن
حامد
2

کانتیننتال یه شرکت چینی هست که ای سی یوکپی میکنه بیشترم از زیمنس کپی میکنه این ایسو ها به دلیلی کیفیت پایین قطعات کارایی لازم رو نداشته ودر راندمان متور اختلال ایجاد میکنن.فرق قیمت ایسیو اروپایی با کانیننتال هم خیلی زیاده کانتیننتال چین 300تومن و اروپایی 700تومنه. عمر مفید کانتیننتال هم بیشتر از چند سال نیست در حالی که نوع اصلش از ماشین بیشتر عمر میکنه بنده حقیر تعمیر کار ای سییو وبرق خودرو هستم
گزارش
پاسخ دادن
14:48  1394/12/28

سام
0

سلام دوستان ..تحویل اسفند بهتره یا فروردین
09:58  1394/12/28
گزارش
پاسخ دادن
تکاور
0

علت سفت بودن تسمه تایم هست مخصوصان موتور سرده
گزارش
پاسخ دادن
16:17  1400/08/19

ممم
0

در جواب سعید که پرسیده بود چجور بشه فهمید دریچه برقیه یا سیمی
یکی از دوستان گفته بود دور موتور ببر تا کات اف؟؟؟
نیاز نیست کافیه کاپوت رو باز کنی اگه دریچه برقی نباشه سیم گاز که کاملا معلومه میتونی با دست گاز بدی
02:09  1394/12/28
گزارش
پاسخ دادن
جولد
0

مال منم همینطوره سه بار تا حالا باز کردم همه رو عوض کردم دیگه نميدونم چکار کنم
گزارش
پاسخ دادن
08:04  1400/07/22

جواد
0

سلام مال منم همینطوره سه بار تا حالا باز شده همه رو عوض کردم دیگه نميدونم چکار تسمه شرکتی انداختم هرز گردها تسمه دینام هم عوض کردم دیگه خسته شدم
گزارش
پاسخ دادن
11:22  1400/07/22

سعید
1

اره کاپوت رو زدم بالا سیمی بود
گزارش
پاسخ دادن
07:33  1394/12/28

بهنام
1

بچه ها امروز ماشین من فاکتور شد تحویل بهمن بودم تو دعوتنامه زده بود تحویل 30 فروردین خودمم موندم چه زود فاکتور شد پلاک هم تو سیستم نشست ولی از بدشانسی خوردم به تعطیلی رفت هفت فروردین بگیرمش
14:43  1394/12/27
گزارش
پاسخ دادن
S3
0

مبارکه . ببخشید از وقتی فاکتور شد تا لحظه تحویل چند رو طول کشید؟ از کدام شهر بودید؟
گزارش
پاسخ دادن
11:27  1400/07/11

S3
0

مبارکه. ببخشید از لحظه فاکتور تا تحویل ماشین چند روز طول کشید؟
گزارش
پاسخ دادن
14:40  1400/07/11

رضا
0

سلام چرا تا حالا هی میگفتم کی فاکتور شده از ای سه خرداد اطلاع رسانی نمی‌کردی مگه ما می‌خواستیم حق تو رو بخوریم
گزارش
پاسخ دادن
18:57  1400/07/11

رامین
1

مبارکه،ایشالا به دل خوش مرد بزرگ
منم دقیقه آخری رفتم امروز پلاکم رو گرفتم.
آخرین پلاکم که فک شده رو زدن روش...امروز یکم به خودت میجنبیدی تحویل میگرفتی،اگر هم لازم نداری که هیچی...
در کل خیلــــــــــــــــــــــی مبارکــــــــــــــه
گزارش
پاسخ دادن
19:37  1394/12/27

بهنام
0

ممنون رامین جان 12 ظهر تازه فاکتور شد ساعت دو تازه پلاک نشست تو سیستم هیچ راهی نبود آمدم ایرانخودرو تا دو بیشتر نبودن رفت تا هفتم البته من میخام بفروشم مال مارو خوب میخرن الان چون سری اول 95 هستیم بعداز عید دیگه تحویلاشون تاخیر نداره به خاطر همین قیمت افت میکنه
گزارش
پاسخ دادن
21:19  1394/12/27

رضا
0

سلام آقا بهنام
مبارک باشه. برادر فروختی قیمتش بزار اینجا ببینیم 95 چند فروختی. صفر می خواهی بفروشی ؟
گزارش
پاسخ دادن
00:10  1394/12/28

بهنام
1

بین 39 تا 40 باید بلشه
گزارش
پاسخ دادن
00:21  1394/12/28

بهنام
1

بچه ها من تحویل بهمن بودم تو دعوتنامه زده بود تحویل فروردین ولی امروز ظهر فاکتور شد مدل 95 خودم تعجب کردم یه ماه زودتر فاکتور شد!!!!!!ولی رفت واسه هفت فروردین تحویل بگیرم چون امروز تا دو بیشتر باز نیست ایرانخودرو ایشالا مال سایر سایربجه ها هم زود فاکتور شه
14:36  1394/12/27
گزارش
پاسخ دادن
محسن
0

سلام مبارک باشه شماره شاسی fh شروع میشه یا چیزدیگه است اخه مال من کارتکس است باfh شروع شده منم به تعطیلی خوردم وهفتم مدارک میدم تحویل حالا 95میخوره برام
گزارش
پاسخ دادن
19:45  1394/12/27

بهنام
0

ممنون از 25 اسفند خورده 95
گزارش
پاسخ دادن
21:14  1394/12/27

سعید
0

اقا رامین میشه بگی از کجا بفهمم که دریچه گازش برقیه یا سیمی؟
13:43  1394/12/27
گزارش
پاسخ دادن
رامین
1

سعید عزیز اینجا قابلیت ارسال عکس نداره برادر گلم،
یک سرچی تو اینترنت بزن و عکس هاش رو ببین و برو کاپوت ماشین خودت رو بزن بالا و مطابقت بده
گزارش
پاسخ دادن
14:36  1394/12/27

رامین
2

عزیزم اینجا قابلیت آپلود عکس نداره
گوگل سرچ کن و برو کاپوت رو بزن بالا ببین برای شما کدومه
گزارش
پاسخ دادن
19:13  1394/12/27

رامین
1

یک راه هم هست البته اگه ماشینت صفره این کار رو نکن
من خودم رو ماشین خیلی حساسم،علی الخصوص آببندی کردن که نباید دنده مرده و خیلی پرگاز راه بری...
این چند وقته ای سی بوش رو با دریچه برقی و ای سی یو کروز رو با دریچه سیمی بستن...
کروز کات آف رو دور موتور 6100 انجام میده و بوش 6500...
واسه همین میگم اگه صفره این تست رو نکن چون باید گاز پر کنی..
همون تو گوگل عکس ها رو ببین و مطابقت بده
گزارش
پاسخ دادن
19:43  1394/12/27

سعید
1

باشه ممنون
گزارش
پاسخ دادن
21:40  1394/12/27


ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T8 : ثبت نامی اردیبهشت اخر مهر شاسی بیمه هم صادر شده تو مرحله پلاک گیر کردیم
Arash : دوستان چطوری بفهمیم که چند نفر جلومان هستن من تکمیل وجه ۱۵ اردبیهشت هستم
حسین : سلام برادر من اول مهر تحویل گرفتم (شاهین جی ال) مابه التفاوت سانروف رو واریز کردن (حدود 20 میلیون) ولی خبری از سود دیرکرد نیست راست پیگیرشم نبودم
شاهین پلاس : انشاالله به زودی فاکتور میشه
شاهین : لطفا اگر فاکتور میشید بگید
علی : سلام آقای محسنی شماره چه تاریخی تکمیل وجه کرده بودید
اهورا : سلام دوستان تاریخ سخا رو کجا میزنه؟ چطوری باید فهمید
سهند اسفند : صب زنگ زدم نمایندگی گفتن ۹مرداد دارن فاکتور میشن برا رنگ سفید
شاهین gl 4 تیر : خیرشو ببینی راحت شدی داداش کی تکمیل وجه کردی؟
ایذه : سلام وقت بخیر شماره پذیرش درخواست میگی برا من3 اردیبهشت دومرحله رفته عقب شده مرحله دعوت نامه صادر شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا : دعوتنامه دوگانه تا مرداد اومده
داداش : راس میگی داداش شمارتا بذار کارت دارم
علی : سلام و عرض ادب خدمت کاربران عزیز دوستان خبر دارند که آخرین دعوت نامه تکمیل وجه ساینا دوگانه سوز برای پذیرش چه تاریخی اومده؟ یا آخرین تحویل ساینا دوگانه سوز برای پذیرش چه ماهی بوده؟ من خودم بهمن ماه 1403 پذیرش شدم هنوز دعوت نامه تکمیل وجه ساینا دوگانه سوز نیومده برام.
علیرضا : 4 شهریور ثبت نام کن فروش،فوری تحویل اول دی بفروشی میشه اخر دی 😂 تا شما باشید حمله نکنید برا ثبت نام نوش،جونتون🫶🤣
مهدی فرسوده اذر : یادم نمیاد در پیامها بی احترامی به کسی کرده باشم، ولی با نهایت احترام به شما و سایر دوستان از خدمت شما مرخص میشم و پیامی اینجا نمیذارم، شاید اینجا جای بود واسه درد دل مصیبتی که از اول سال توش گیر کردیم و بی ماشینی و غیره ، با این حال سعی کنید همیشه با احترام و مودبانه صحبت کنید. همه شما و الخصوص اقای امید رو بخدا میسپارم
مریم : سلام تاریخ اماده برای صدور فاکتور بروز بشود ماشین فاکتور میشود؟؟
علی 4شهریور : لطفا هر کسی از 4شهریوری فاکتور میشه شماره پذیرش لطف کنه منم 5628هنوز فاکتور نشدم
حامد : کارت سبز با ماشین میاد باید برین خودتون از پست تحویل بگیرین
امید داوالا : با سلام یه چیز دیگه یادم رفت طرف دیگه داریم هی میاد میگه دسترسی به کاستومر ندارم برید برام نگاه بکتید زنگ بزنید شرکت اینم رو مخه وجدانن تمامه اینجا شده دقیق بحث این چند نفر میاد میگه فایده نکردم ضرر کردیم ارزون ازمون برداشتن خیال دارن گران بردارن مگر کسی اجبارتون کرده منت کشیدید اسم نوشتید هنوزم باشه برگردیم به قبل ثبت نام تو صف شما نخستین نفر وایساید ما تو تاخیر هستیم فاکتور نشدیم مثل شما رفتار نمیکنیم این حرکات چیه در میارید فکر کنم تازه نو خریدید گیح منگ شدید هیجان زده شدید یه قرص اروم بخش بخورید نهایت یه تشت اب سرد بزار خخ
دنا : سلام دوستیان نمایشگر مدیا زده کد وارد کنید ممنون میشم راهنماییم کنید باید چه کدی وارد بشه