نظرات : فرشاد 206

نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها



نام مقالهمتن نظر
پنج عامل که باعث ایجاد لرزش در خودرو می‌شوند راهکار کاهش لرزش در دنده دو: بدلیل ارتفاع بیش از حد ماشین های ایرانخودرویی به نسبت مدلهای وارداتی 206 نسبت به سطح زمین موقعیت قرارگیری پلوس ها کمی زاویه دارتر خواهد بود و این زاویه در دور پایین موجب ایجاد لرزش در ماشین و اصطلاحا تلو تلو خوردن میشه. فنر های موجود در خودرو های صفر برای تیپ 2 فنر دو زرد و یک آبی (لکه های رنگ نروی فنر شاندهنده نوع فنر) هست. ارتفاع فنر زمانی که تحت بار نیست حدود 42 سانتیمتره. که ارتفاع لاستیک از لبه گلگیر حدود 10 سانتیمتره (5 انگشت)! و اما راهکار: تعویض فنر های فابریک با فنر مرسوم به تیپ 4 ای (برای موتور 1400 سی سی) که به فنر سه آبی معروف است بدون تغییر یاتعویض کمک فنر فابریک ارتفاع این فنر ها در حالتی که تحت بار نیست حدود 37 سانت است که موقع قرارگیری ارتفاع لاستیک تا لبه رینگ رو حدود 3 انگشت یا 6 سانت میکند!!! و خودروی شما یه ارتفاع فابریک میگیره و نرمی برای سرعت گیرها و آسفالت های غیر استاندارد ایران در حین داشتن هندلینگ کمی بهتر نسبت به فنر فابریک (ایرانخودرویی) در مدل تیپ 5 فنر تیپ 4 ای رنگش متفاوته و دو بنفش یک زرد است!
بررسی کوییک اتوماتیک، محصول جدید سایپا نقاط قوت طراحی سپر جلو، فرمان و نمای عقب که کمی بهتر از تیبا 2 هست داشبورد بسیار زمخت و جانمایی مانیتور بسیار بد! دست دنده و گردگیرش بسیار بد انگار داره میوفته!!!! آپشن ها از حد تولیدات روتین فراتر رفته واین بسیار خوبه که شاهد هستیم تولیدات ایرانی هم رنگ و بویی دیگه گرفته. ولی اگر به سبک تیبا و پراید تولید بشه و با همان کیفیت به احتمال زیاد این آپشن ها با عملکرد نامطلوب ممکنه مخل آسایش بشه. با اینکه از تیبا خوشم نمیاد ولی این حرکت نسبتا رو به جلو تولید کننده وطنی رو تحسین میکنم که حداقل میخوان از درجا زدن بیان بیرون ولی ای کاش از این فرصت که تولیداتشون علیرغم بازار انحصاری و تمایل زیاد هموطنان از سر ناچار به خرید این محصولات استفاده کنند و سود سرشار رو به سمت R&D ببرن.
علایم افت توان موتور چندتا چیز رو باید چک کنی؟ اولا سطح مایع خنک کاری ک باید در حد نرمال باشه و سیستم خنک کاری نشتی نداشته باشد دوم اقدام برای تعویض ترموستات! اگر تاحالا عوض نکردی حتما عوضش کن "دقت کن این قطعه مصرفیه و در صورت سالم بودن بد نیست دو سه سالی یه بار عوض شه وقتی موتور سرده در مخزن انبساط رو باز کن ببین توش کف نمیبینی؟! اگر دیدی سریع مراجعه کن برای تعویض واشر سرسیلندر
معرفی کامیون-کشنده FAW J6-CA4180 پاسخ به حامد اصلا این اشتباه نکن که بخوای کاوه رو مقایسه کنی با این ماشین که من میگم شاهکار چینی ها!! تو چینی ها ازین زیباتر هم هست ولی این عملکردعالی و کیفیت بسیار خوبی برخورداره. پدر بنده از اولین سریهاش که با قیمت 92 میلیون میدادن گرفت و تا الان داره و حدود 400 هزارتا رفته باهاش و هیچ خرجی جز لوازم مصرفی براش نداشته. سنسوراش همه بوش المان کامپیوتر بوش آلمان لوازم داخلی موتور ساخت آلمان اینو از یه مهندس خبره تو تراکتورسازی تبریز پرسیدم گفت قطعات داخلی موتور اکثرا آلمانین!!! بلوک سیلندر چینی دینام ماشین با اینکه چینی بعد 5 سال مثل روز اول کار میکنه. پدرم ولوو داشت یه ساله خراب شد!!! ریموت کنترل FH مهمونه یکی دو ساله ولی این تا الان کارکرده و میکنه. موتور بسیار نرم و کم مصرفه البته به نسبت FH 420 و البته پرشتابتر چون common rail هست صداش کمتر از پمپ واحدی یا یونیت پمپ FH هست. ترمز موتورش Knorr bremes آلمانیه. توربوش Holset تورمزاش Wabco با سوپاپهای قوی و بزرگ. موتورش هم از مشارکت faw و Deutz آلمان هست. اوناییکه راهسازی داشتن میدونن Deutz مرگ نداره. خلاصه شک نکن بخررررررررررر
معرفی کامیون-کشنده FAW J6-CA4180 البته با قطعات آلمانی FAW از سوزن پرفته تا قطعات متحرک داخل موتور آلمانین. منبع معتبر پرسیدم که میگم
عرضه 4 محصول جدید سایپا تا پایان سال 96 من موندم واقعا یکی تو بخش طراحی یا در سمت های بالاتر سایپا نیست که بگه چرا اینقدر افتضاح طراحی میشن. یا شایدم همشون بد سلیقه اند؟؟ یاد حرف مدیر شرکت سنگ یانگ افتادم که گفت ما مفتخریم که زشت ترین ماشین های دنیا رو طراحی میکنیم! حالا سایپاهم باید به فکر تغییر شعار باشه