بررسی مرسدس بنز کلاس M

بررسی مرسدس بنز کلاس M

شرکت مرسدس بنز از سال 1990 تصمیم گرفت با همکاری شرکت میتسوبیشی شروع به تولید خودروی شاسی بلند کند. این قرارداد تا سال فوریه سال 1997 ادامه داشت که W163 کلاس M یکی از محصولات آن است. پس از آن کمپانی بنز تصمیم گرفت که به تنهایی به طراحی و تولید این نوع خودروها بپردازد که نتیجه آن افتتاح یک کارخانه در توسکالوسا در آلاباما بود.

بررسی مرسدس بنز کلاس M

مدل ML به خاطر کیفیت پایین مواد مصرفی مورد انتقاد قرار می گرفت تا زمانی  که Mk2 ML به بازار عرضه شد و توانست جوابگوی بسیاری از این انتقادها باشد. کمپانی دیملر در آلاباما بیش از 100,000 دستگاه خودرو را برای بزرگ ترین بازاهای فروش اتومبیل تولید می کرد. مدل ML در سال 1997 به مرز فروش 1.2 میلیون دستگاه رسید و آن را در ردیف یکی از  لوکس ترین خودروهای شاسی بلند جهان قرار داد. اما مهم ترین مساله ارتقای سطح کیفی کلاس M  است که طی نسل های گذشته پیشرفت خوبی را از خود نشان داده است.اوایل دهه 90 بود که نمونه اولیه Gelandewagen با ظاهری زمخت اما لوکس و شیک روانه بازار شد که برای اولین بار از موتور 4 سیلندر دیزلی استفاده شد و این انتظار می رفت که آمار درخواست ها را به طور چشمگیری بالا ببرد.

 

طراحی خارجی

بررسی مرسدس بنز کلاس M

طراحی منطقی و قابل قبول کلاس M امکان تجربه شاسی هایی که با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا همگام هستند را به شما می دهد؛ شاسی هایی که از پس هر نوع جاده ای برمی آیند. سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم و دیفرانسیل با قابلیت قفل شدن از مزایای این خودرو محسوب می شوند.. سازگاری در کمک فنرهای قوی و میل تعادل که در اکثرخودروهای شاسی بلند مشاهده نمی شود. مدل ML250 Bluetec یکی از خودروهای کلاس M است که ویژگی هایی از جمله راحتی، ایمنی، جاداری و لوکس بودن را یکجا دارد.

بررسی مرسدس بنز کلاس M

 نمای جلوی خودرو، با آرم ستاره در وسط جلو پنجره یکی از جذابیت های این شاسی بلند آلمانی است. نواری از جنس کروم که از پایین سپر جلو به بالا کشیده شده است جذابیت این خودرو را دوچندان کرده است. علاقه شدید خریداران انگلیسی به چرخ های بزرگ، طراحان را مجبور به انتخاب چرخ هایی با عرض 19 اینچ کرده ، که تنها رینگ های 21 اینچی مناسب آن ها است. ستون های قسمت  C رو به عقب طراحی شده اند و ستون های قسمت D باز هم مثل همیشه به گونه ای در عقب خودرو تعبیه شده اند که از دید خودرو کم نشود؛ هم چنین وجود یک باد شکن سه قسمتی که نقش روان کردن جریان هوا و جلوگیری از اصطکاک را ایفا می کند.

بررسی مرسدس بنز کلاس M
بررسی مرسدس بنز کلاس M بررسی مرسدس بنز کلاس M

 

طراحی داخلی

بررسی مرسدس بنز کلاس M

زمانی بود که خودروهای شاسی بلند تنها در ردیف وسایل نقلیه  برای حمل بارهای سنگین در جاده های صعب العبور قرار می گرفتند؛ اما امروزه از این خودروها به عنوان اتومبیلی راحت، جادار و آرام برای هر نوع سلیقه و جاده ای، استفاده می شوند که مرسدس های کلاس M نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

بررسی مرسدس بنز کلاس M
بررسی مرسدس بنز کلاس M بررسی مرسدس بنز کلاس M

در مورد تزیینات داخلی و طراحی اسپرت، این خودرو در مقایسه با رنج روور و پورشه کاین نمره قابل قبولی را نمی گیرد اما خصوصیاتی از قبیل معماری تشریفاتی و استفاده از رنگ های سنگین، دلایل خوبی برای نگه داشتن ML 250 در کورس رقابت هستند. طراحی دسته دنده، درست مطابق با سایز یک شاسی بلند انجام شده. هم چنین داشبورد پهن و برآمده و تودوزی زیبا از جمله موارد خیره کننده در طراحی داخلی به شمار می روند. صندلی قابل تنظیم برای راننده این امکان را به او خواهد داد که بهترین وضعیت را برای رانندگی خود انتخاب کند. هم چنین عرض دسته های قرار گرفته بر روی درها به اندازه 34 میلی متر افزایش یافته اند. علاوه بر این برای راحتی بیشتر یک زیر آرنجی  با عرض 25 میلی متر روی کنسول تعبیه شده است. در این مدل صندلی های ردیف وسط از طراحی خوبی برخوردار نیستند، اما فضای اختصاص داده شده به صندلی های ردیف سوم به گونه ای هستند که می توانید همانند یک تاکسی، در راه خود، مسافر هم سوار کنید!

 

عملکرد

بررسی مرسدس بنز کلاس M

قدرت 93 اسب بخاردر هرلیتر برای این خودرو مطابق با استاندارد موتورهای دیزلی است، اما کمی زمان می برد تا به این نوع قدرت موتور عادت کرد، مخصوصا برای افرادی که موتورهایی با قدرت 100 اسب بخار در لیتر را از ماشین های شاسی بلند انتظار دارند.قدرت 201 اسب بخار برای حجم موتور 2.1 لیتری و وزن 2310 کیلوگرم آن کافی نیست، اما گشتاور 500 دور بر نیوتن متر و جعبه دنده 7 سرعته برای انتقال قدرت، نیاز این خودرو را برآورده کرده است. علاوه بر این مدل ML250 در مقایسه با  رقبای خود که از موتورهای حجیم بهره می برند، ضعیف ظاهر شده است. مدت زمان صفر تا صد در این مدل 8.8 ثانیه است که برای این خودرو نقطه ضعف محسوب می شود.

بررسی مرسدس بنز کلاس M

انعطاف پذیری در تعویض دنده ها بسیار ستودنی است؛ بطوری که با وضعیت دنده هفتم شما سرعتی معادل 112 کیلومتر بر ساعت را تجربه خواهید کرد و به  راحتی در هنگام نیاز می توانید سرعت را کاهش دهید و از دنده سنگین استفاده کنید.از دیگر مزایای قابل توجه می توان به پمپ سوخت و مدت زمان کم در انتقال سوخت به موتور است، که باعث شتاب و سرعت بیشتر آن شده است، با توجه به این مساله چرا شاسی بلند دیگری را انتخاب کنید؟

بررسی مرسدس بنز کلاس M

صدای تولید شده توسط موتور ML 250  بسیار کم است و تنها صدایی را می شنوید که شما را از روشن بودن موتور مطمئن می کند. نهایت سرعت ثبت شده برای ML، 222 کیلومتر بر ساعت بوده است. مدل 6 سیلندر ML350 قابلیت های خود را نشان داده است، اما اینکه بتوان کاهش صدا، آلودگی، لرزش و افزایش عملکرد و کارایی را در یک شاسی بلند 4 سیلندر در کنار هم داشته باشیم، از شاهکارهای شرکت بنز به شمار می رود. مدل ML63 از دیگر مدل های این کلاس است که موتور هشت سیلندر خورجینی با حجم 5.5 لیتری و قدرت 518 اسب بخار، سرعت  این خودرو  2345 کیلوگرمی را در کمتر از پنج ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رساند. گشتاور 699 نیوتن بر متر در 1750-5500 امکان سبقت در هر شرایطی را فراهم اورده است.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی مرسدس بنز کلاس M

کمی لغزش در هنگام دور زدن در اکثر شاسی بلندها مانند X5 دیده می شود که ML نیز از این قاعده مستثنی نیست. مدل ML برای کمک  فنرهای خود از سیستم تعلیق بادی استفاده کرده است که در اکثر رنج روورهای اسپرت استفاده می شود. پایداری بدنه به خوبی مدل های پورشه کاین و بی ام و X5 نیست، اما قدرت مانور آن بسیار بالا است. در حین رانندگی صدای باد و جاده خیلی وارد کابین می شود و فرمان آن حتی در سرعت های پایین بسیار نرم عمل می کند. هندلینگ ML در مقایسه با شاسی بلندهای هم ردیف خود قابل تحسین است و در سرعت های پایین علی رغم وزن زیاد، بازخورد خوبی دارد. به خاطر نوع کمک های خاصی که در این مدل به کار گرفته شده است، با بالا رفتن وزن، چابکی لازم را در این خودرو مشاهده نمی کنید. وجود میل تعادل فعال ML را در ردیف خودروهای با عملکرد سریع قرار داده است.

 

مصرف سوخت و امکانات ویژه

بررسی مرسدس بنز کلاس M

قیمت مرسدس بنز ML250  در ردیف رقبای اصلی و قدرتمند خود از قبیل رنج روور اسپرت، پورشه کاین و بی ام و X5 نام برد که دارای موتورهای دیزلی با حجم 3.0 لیتر هستند. برگ برنده برای مدل ML250 مصرف سوخت پایین آن است که دلیل این مساله تعداد سیلندر کم تر است. مصرف سوخت 6 لیتر در هر 100 کیلومتر با حجم باک 93 لیتری، امکان مسافرت تا مسافت 1,500 کیلومتر را فراهم آورده است.انتخاب مدل ML 350 با دو سیلندر بیشتر و حجم 844 سی سی بالاتر به مراتب باعث عملکرد بهتر می شود. کمپانی مرسدس مدعی است که مصرف سوخت ML350 7 لیتر در 100 کیلومتر است.

 

نظر نهایی

بررسی مرسدس بنز کلاس M

اگر شما علاقه مند به رانندگی سریع در جاده ها هستید و اتومبیل شما شاسی بلند است، باید بگوییم که مرسدس بنز کلاس M انتخاب خوبی برای شما نخواهد بود. خودروی ML سواری روان و مطمئن را به شما هدیه می دهد. همه کارشناسانی که این خودرو را مورد آزمایش قرار دادند از سرعت آن راضی بودند و این بدین معنا است که می توانید از یکسری ضعف های موتور آن چشم پوشی کرد. علاوه بر این، مصرف سوخت کم این خودرو در مقایسه با رقبا سبب شده است که بیش از پیش توجه علاقه مندان را به خود جلب کند.

با کلیک بر تصویر زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی مرسدس بنز کلاس M


منبع AutoCar

 

 

 

 

 

 

برچسب : مرسدس بنز , بی‌ام‌و , پورشه , کلاس M , کاین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

احمد
0

از بغل یه جوریه طراهیش.ولی رنده(خوبه)
15:12  1392/08/27
گزارش
پاسخ دادن
نيما
2

به نظر من توي اين رده از ماشين ها بهترين انتخابه
22:30  1392/08/24
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یه مقدار دیگه طاقت بیاری مال ما هم میاد فقط عجله نکن لطفا
X5 : سلام دوستان.یه راهنمایی بدید.به نظرتون برا تحویل باید کارشناس رنگ ببرم با خودم؟
نازنین : سلام دوستان مال من اومد مال شما چی هنوز نیومده؟؟؟؟پیام تکمیل وجه رومیگم
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید اتو فلز 30 دی : بله،من 5 ابان تکمیل کردم،9 تبدیل زدم،12 فاکتور شد و 13 پلاک.
نیسان دوگانه اکستند : نیسان ابی یا اکستند؟
کوییک اس شهریور : الان اونایی فاکتور شدن جلوی شماره گذاری چی نوشته براشون؟من یه هفته فاکتور شدم نوشته در انتظار بازدید افسر
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره
نیسان دوگانه اکستند : دوستان اکستند دوگانه کسی پلاک شده خاهشا راست بگین؟
ساینا تکمیل وجه 30اردیبهشت : 5 آبان فاکتور شدم امروز هم تحویل بالاخره بعد 5 ماه تاخیر راحت شدم خداحافظ همگی امیدوارم شماهم راحت بشید
مظلومی : چرا به ترتیب پذیرش نیس اینم یجور پارتی بازیه دیگه بنده بجز خدا کسی رو ندارم توی نمایندگی از 10 تا ماشین 9 تا اومده بعد از من بعد نیگن ننمیدوتیم چرا اینجوریه
مظلومی : داداش گلم چرا پس و پیش پلاک میزنن، بنده 7 مردادم موندم دوگانه ولی برج 6 و 7 پلاک شدن اگه به ترتیب هست این کجاش ترتیبه، وشما میگی پلاک میشن کجا یه هفته راکت مونده لامصبا
سعید اتو فلز 30 دی : با سلام،207 اتوماتیک سفید. واریز اول 7 مرداد،تکمیل 5 ابان،9 آبان تبدیل به60611، 12 آبان فاتور،13 آبان پلاک،انشاالله واسه همه خیلی زود فاکتور بشه،