سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از خریداران خودرو خواست به هنگام خرید خودروهای وارداتی از داشتن گارانتی و وارانتی آن اطمینان حاصل نمایند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه ای نوشته است:
با عنایت به اینکه در اجرای ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان یکی از عمده ترین اهداف صدور دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو درشهریورماه سال 94 جلوگیری از ورود خودروی فاقد گارانتی به کشورمی باشد ، بنابراین انتظار آنست ،خودروهای وارداتی توسط واردکنندگان فاقد نمایندگی رسمی که بر اساس مکانیزم فوق وارد کشور گردیده است دارای ضمانت ارایه خدمات پس از فروش تعهد شده توسط شبکه نماینده رسمی باشد . در غیر این صورت تلقی این است که خودروی مذکور فاقد اصالت لازم ازحیث مواردی نظیر دارا بودن استاندارد یورو 2 به جای یورو 5، کار کرده ، تغییرات غیر استاندارد در سیم کشی خودرو ، عدم تطابق آپشنهای اعلامی با آپشنهای واقعی و .... می باشد.
لذا باتوجه به مراتب فوق به کلیه خریداران و مصرف کنندگان خودروهای وارداتی که تمایلی به تامین خودرو از طریق شبکه نمایندگان رسمی ندارند ، توصیه می گردد به منظور پیشگیری از بروز شبهات بعدی دراصالت خودرو ، در هنگام خرید از واردکنندگان فاقد نمایندگی رسمی حتما" از شرایط خدمات پس از فروش خودرو و همچنین وجود کارت گارانتی خودرو آگاهی و اطمینان حاصل نموده و از خرید خودروهای فاقد کارت گارانتی اکیدا خودداری نمایند.
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کمافی السابق از طریق تلفن 124 آماده رسیدگی به شکایات در این زمینه می باشد.
[1395/03/27 10:00]