رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان معتقد است: در شرایطی که بازار خودرو در انحصار محصولات بیکیفیت دو شرکت ایران خودرو و سایپاست اجرای مصوبه شورای رقابت مبنی بر آزادسازی قیمت خودروهای داخلی، نادرست است.
محمد جعفری در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: شورای رقابت باید توضیح دهد که با چه استدلالی معتقد به رقابتی بودن تولید برخی از خودروهای داخلی است.
وی با بیان اینکه بازار خودرو هماکنون در انحصار دو شرکت ایران خودرو و سایپا است، خاطرنشان کرد: انحصار این دو خودروساز در حدی است که با کاهش یا افزایش تولید خود، قیمت خودرو در بازار آزاد را تعیین میکنند.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان ادامه داد: در این شرایط اگر اختیار تعیین قیمت کارخانهای خودرو نیز به خودروسازان داده شود دیگر سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد.
[1395/02/21 11:00]
تازهترین نام ایرانی، در میان بزرگان صنعت خودروی دنیا، محمد حسین امینی یکتا است که با وجود سن کم، به استخدام تیم طراحی گروه دایملر درآمده است.
یکی از جوانان خلاق کشورمان محمد حسین امینی یکتا است که با طرحهای فوقالعاده زیبای خود برای شرکت مرسدس بنز، توانست نام خود را در زمره بهترین طراحان خودرو جهان ماندگار کند. او ۳۲ ساله، متولد تهران و دانشآموختهی طراحی صنعتی خودرو از دانشگاه میلان ایتالیا است. تز پایاننامهی او، طرحی با مشخصات لامبورگینی به نام گانادور بود که علاوه بر کسب جوایز مختلف، شهرت زیادی به دست آورد و پای امینی یکتا را به تیم طراحی دایملر باز کرد. از نمونه کارهای اخیر او برای مرسدس بنز، میتوان به کامیون مفهومی اوربان ایتراک (Urban etruck) و مدل مفهومی ویژن ون اشاره کرد که اعتبار خاصی برای او فراهم کرد. محمد حسین امینی یکتا، روز گذشته در کنار آخرین دستاورد طراحی خود، اسمارت ویژن EQ ایستاد و مورد تحسین کارشناسان قرار گرفت.
[1396/08/25 14:00]
نادر فقیه زاده در سال ۱۳۵۵ در تهران بدنیا آمد . او در سال ۱۹۸۶ به خاطر شغل پدرشان که در کنسولگری ایران در فرانکفورت و هامبورگ بود به اتفاق خانواده به آلمان مهاجرت کردند.
[1393/02/30 8:18]
نادر فقیه زاده یکی از شناختهشدهترین طراحان دنیا برای ماست. فقیه زاده اخیراً با طراحی خودروی آواتر ۰۱۱ خبرساز شد، خودرویی چینی که به خاطر طراحی متمایزش شناخته میشود. همه میدانیم که خودروسازان چینی در سالهای اخیر برخی محصولات زیبا و جذاب را معرفی کردهاند تا به نوعی جبران کپی کاری های فاحش قبلی انجام شده باشد. چینیها پس از تقلا کردن برای یافتن هویت خاص خود ظاهراً راه و چاه طراحی محصولات زیبا و باکیفیت را پیدا کردهاند. این همان راهی است که چند دهه پیش خودروسازان کرهای پیمودند و حالا شانه به شانه برندهای مطرح جهانی میتازند.
[1401/06/24 10:00]