برچسب :: تفاوت

کدام تیپ از پژو 206 بهتر است؟




اکنون که حدود 15 سال از ورود پژو 206 به بازار ایران می گذرد، تعداد مدل های عرضه شده این خودرو به حدی رسیده که بسیاری از مشتریان هنوز نمی دانند که بالاخره کدام پژو 206 را برای خرید انتخاب کنند؟

[1395/12/14 13:00]

مهمترین تفاوت های مرسدس بنز S کلاس ۲۰۱۸ با مدل ۲۰۱۷




در نمایشگاه سال جاری شانگهای (2017)، مرسدس از نمونه فیس‌لیفت شده کلاس S رونمایی کرد که بنابر نظر همگان بهترین بنز دیده شده در کلاس S جهان است. هیچ صفت تفضیلی وجود ندارد که در خصوص توصیف این خودرو نتوان به کار برد. در واقع بسیاری از مردم و کارشناسان جهان بنز کلاس S را بهترین خودروی دنیا می‌نامند و دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد.

[1396/02/05 13:00]

قیمت خودروهای آلمانی در ایران و آلمان




می‌دانید خرید خودروهای چند صد میلیونی آلمانی برای خود آلمانی‌ها چقدر آب می‌خورد؟ به گزارش ایسنا و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «ب‌.ام‌.و ایکس یک مدل 2011 در ایران با قیمت 310 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همین مدل در آلمان کمتر از 40 هزار یورو فروخته می‌شود.» مبالغ ذکر شده از پایگاه خودروی "آتو ویوا" استخراج شده است.

[1394/11/11 13:00]

اجاره خودرو یا کرایه تاکسی؟ کدام بهتر است؟




امروزه حمل‌ونقل که از نیازهای اساسی هر فردی است، روش‌های مختلفی دارد. از کرایه تاکسی به‌صورت سنتی گرفته تا اجاره خودرو بدون راننده، هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب مختلفی دارند. انتخاب بین اجاره خودرو یا کرایه تاکسی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، به خصوص برای کسانی که به دنبال راحتی، صرفه‌جویی در هزینه و آزادی عمل هستند. در این مطلب، با بررسی دقیق مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها، به شما کمک می‌کنیم تا تصمیم بهتری درباره پاسخ به سوال "اجاره خودرو یا کرایه تاکسی؟" بگیرید.

[1403/05/21 13:30]

تفاوت بنزین Q16 و C16 ، بهترین سوخت برای مسابقه کدام است؟




بنزین‌های مسابقه‌ای Q16 و C16 هر دو برای خودروهای پرقدرت و تیون شده طراحی شده‌اند، اما تفاوت‌هایی در ترکیب و کاربرد آن‌ها وجود دارد. Q16 یک بنزین اکسیژنه است که برای موتورهای با تراکم بالا و موتورهای توربو مناسب است. به دلیل اکسیژنه بودن، نیاز به افزایش جریان سوخت دارد اما انرژی بیشتری نسبت به بنزین‌های اکتان 116 تولید می‌کند. C16 یک بنزین با استاندارد عملکرد ثابت است و بیشتر برای مسابقات درگ و موتورهای توربوشارژ، سوپرشارژ و نیترو استفاده می‌شود.

[1403/05/17 16:30]

شرایط متفاوت فروش خودرو در ایران و جهان




عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: در بازارهای جهانی خودرو به صورت تمام قسط بدون بهره عرضه می‌شود اما در ایران به دلیل انحصاری بودن بازار، شرایط کاملا متفاوت است. ابوالفضل خلخالی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته رقابت بالایی بین خودروسازان مختلف برای یافتن مشتری و فروش خودرو وجود دارد. وی با بیان اینکه حاصل این رقابت مناسب بودن شرایط عرضه خودرو در این کشورها به نفع مشتریان است، خاطرنشان کرد: خودروسازان جهانی در کشورهای توسعه یافته محصولاتشان را به صورت تمام قسط بدون بهره عرضه می‌کنند. این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: علاوه بر آن این امکان برای خریداران خودرو وجود دارد که پس از پایان یافتن اقساط، خودروی خریداری شده خود را با یک خودروی نو تعویض کنند. وی افزود: اما در بازار خودروی ایران به دلیل انحصاری بودن بازار شرایط کاملا متفاوت بوده و خودروهای وارداتی با قیمت‌های بسیار بالا و غیر واقعی به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود. خلخالی با بیان اینکه یک خودرو در کلاس C بین ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار در بازارهای جهانی قیمت دارد، تصریح کرد: با این حال همین خودروها در ایران حدودا به سه برابر قیمت اصلی عرضه می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: بازار خودروی ایران انحصاری و غیر رقابتی است و به همین دلیل شرایط فروش خودروها به سود عرضه‌کنندگان خودرو و به ضرر خریداران است.

[1395/04/03 11:00]

تفاوت قیمت خودروها در کارخانه و بازار




به گفته رییس شورای رقابت با ابلاغ فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو فاصله قیمتی خودروها در بازار آزاد و کارخانه از بین خواهد رفت.

[1393/03/21 8:37]

خودرو دو نرخی شد!




برخی از خودروهای عرضه شده در بازار آزاد به دلیل تفاوت پلاک (93 و 94) با دو نرخ متفاوت به فروش می‌رسند.

[1393/12/04 9:30]

سه روش متفاوت فروش خودرو در ایران




به گزارش اقتصادنیوز، با افزایش رکود در بازار خودرو، خودروسازان ایرانی و چینی به همراه برخی از نمایندگی‌های واردات خودرو، سه روش متفاوت را برای فروش محصولات خود برگزیده‌اند تا بلکه بتوانند با ایجاد جذابیت، مشتریان را مجاب به خرید خودرو کنند. بر این اساس خودروسازان داخلی با پرداخت سودهای مشارکت و انصراف 25 تا 27 درصدی سعی بر آن دارند تا سرمایه و نقدینگی مورد نیاز خود را از بازار تامین کرده و سودی بالاتر از نرخ رسمی به مشتریان ارائه دهند. کارشناسان بازار خودرو بر این باورند که خودروسازان کشور در شرایط کنونی چاره دیگری جز این ندارند تا بتوانند به تامین نقدینگی خود بپردازند از این رو مجبورند به منظور بازارسازی برای محصولات‌شان از فرصت کاهش نرخ سود بانکی استفاده کرده و سود بیشتری را به متقاضیان خودرو بپردازند تا آنها به خرید خودرو و سرمایه گذاری در این بازار مجاب شوند. در این میان خودروسازان چینی و اروپایی روش متفاوتی را برگزیده‌اند. آنها سعی می کنند با ارائه تسهیلات بلند مدت با نرخ سود کم یا صفر، این امکان را برای مشتری فراهم آورند که خودرو قسطی را با کمترین قیمت خریداری کنند. تبلیغات سراسری خودروسازان چینی در کشور، این موضوع را نشان‌ می‌دهد که آنها سعی دارند با کمترین پیش پرداخت و ارائه بالاترین میزان تسهیلات با نرخ سود کم آنها را صاحب خودروهایی کنند که بین 50 تا 70 میلیون تومان قیمت دارند. کارشناسان بازار بر این باورند که چون محصولات چینی به خودی خود دارای مشتری نیستند، تنهای راهی که برای ایجاد بازار باقی می‌ماند همین فروش خودرو با تسهیلات بلند مدت است وگرنه بدون ارائه تسهیلات کمتر کسی حاضر است که پول نقد خود را صرف خرید خودروهای چینی کند. اما در این میان برخی از خودروسازان اروپایی سعی دارند با ارائه تخفیف هایی به مشتریان خود در بازار فروش نقدی فعال شوند. این خودروسازان اخیرا با صدور بخش‌نامه های فروش، سعی کرده‌اند تا در بازار 80 تا 190 میلیون تومانی فعالیت کرده و محصولاتشان را با تخفیف و تحویل فوری یک هفته‌ای به مشتریان پیشنهاد دهند.

[1395/03/18 11:00]