افزایش ۴برابری فروش رنوی فرانسه به ایران

 

افزایش ۴برابری فروش رنوی فرانسه به ایران

 
فروش رنوی فرانسه به ایران در دو ماه نخست سال جاری میلادی با افزایش ۴برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۸هزار و ۵۴۰ دستگاه رسید.
 
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت خودروسازی رنوی فرانسه اعلام کرد در دومین ماه سال جاری میلادی 5540 دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده است. در مدت مشابه سال قبل فروش رنو به ایران صفر اعلام شده بود.
 
در ژانویه 2016 نیز که توافق هسته‌ای به اجرا گذاشته شد 3 هزار دستگاه از محصولات این شرکت به ایران فروخته شده بود.
 
بر این اساس در مجموع طی دو ماه نخست سال جاری میلادی و پس از لغو تحریم‌ها فروش این شرکت فرانسوی به ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 4 برابر شده است. رنو در ژانویه و فوریه سال 2015 بالغ بر 2050 دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخته بود که این رقم در مدت مشابه سال جاری به 8540 دستگاه رسیده است.
 
خودروی لوگان پرفروش‌ترین محصول این شرکت در ایران است که با نام ال90 و به‌صورت سی‌کی‌دی در این کشور مونتاژ می‌شود.
 
بر اساس این گزارش در مجموع 12ماهه سال میلادی گذشته 51هزار و 500 دستگاه از محصولات رنو به ایران صادر شده است که این رقم نسبت به سال قبل از آن رشد 56درصدی داشته است. رنو در سال 2014 بالغ بر 33هزار دستگاه محصول تولیدی خود را به ایران فروخته بود.
 
رنو در سال 2013 بالغ‌ بر 39هزار و 600 دستگاه خودرو به ایران صادر کرده بود. این شرکت در سال 2012 نیز 100هزار و 783 دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخت.
 
 
 
 
 
 

منبع

تسنیم

 

برچسب : خودرو , افزایش فروش رنو در ایران , تولید رنو , فروش رنو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

42 نظر

مهران
1

من خودم یکی از محصولا جدید رنو را دارم و فوق العاده راضی هستم. البته مقایسه ها نسبی است.
فقط در کیفیت رنو همین بس که ال 90 با این ریخت و قیافه هچق وجق هنوز هم تو ایران برایش سر ودست می شکنند و حسابی تو بورسه!
23:51  1395/01/12
پاسخ دادن
یو 235
1

کدوم محصول؟
01:23  1395/01/13

مهران
1

رنو فلوئنس. واقعا ماشین سالاریه. نرم، پرقدرت، پرشتاب، راحت، جادار، ایمن، کم استهلاک، طراحی زیبا و....
09:22  1395/01/13

یو 235
2

فرانسه خودروساز اشغال و بیخودی
عشق است ژاپن
21:32  1395/01/12
پاسخ دادن
عماد
0

این صحبت نشان دهنده اطلاعات کم شماست.اگر کمی تحقیقکنید منوجه میش ید سالهاست رنوونیسان شریک هستند و از بیش از یک دهه قبل محصولاتشون با پلتفرم وموتور گیربکس مشترک روانه بازار میشود وفقط طراحی ها با هم متفاوت است.پس این که رنو را تماما فرانسوی ونیسان را کاملا زاپنی بدانیم اشتباه است.ماشین های این دو خودروساز ترکیبی از علم وهنر ژاپن واروپا هستند
13:56  1395/01/13

یو 235
0

عماد جان شما هرچی بگی من زیاد با فرانسه خوب نیستم
البته تکنولوژی فرانسه عالیه ولی خودروسازی شو دوست ندارم.
من المان و ژاپن و امریکا اول میبینم.رنو هم خودروهای متوسط داره ن عالی
14:10  1395/01/13

سلام
0

اگه هم خوب باشن خودرو باید یه کمی هم ظاهر داشته باشه خودروهای فرانسه هیچ کدومشون خوشکل نیستند
15:55  1395/01/11
پاسخ دادن
بهنام
3

سیتروئن ظاهر قشنگی داره
16:28  1395/01/11

بهنام در جواب علیرضا
4

من نمیگم رنو بد ولی بهترین ها هم نیست.خیلی از خودروسازان دیگه ای هستن بهتر از رنو درحال فعالیت هستن مانند لکسوس و تویوتا و ائودی و خیلی های دیگه.قبول داری که؟؟؟؟
02:20  1395/01/10
پاسخ دادن
بهنام
0

من رنو را به لحاظ سطح قیمتی یک پله پایین تر از بنز وایودی ولکسوس میدم.برای رقابت با اینها زیر مجموعه لوکس ساز رنو نیسان که همون اینفینیتی باشه وجود داره.رنو نیسان به لحاظ کیفی وقیمتی هم سطح تویوتا و هوندا و یک پله بالاتر از کره ای ها هستن
00:46  1395/01/12

alireza
1

شاید بد نیست بدانید اعتبار رنو به حدی است که کمپانی دایملر یا همان مرسدی بنز به رنو سفارش ساخت پیشرانه میدهد وحتی مدلی از بند به نام ون Citanدر کارخانه رنو در فرانسه ساخته میشود و به طور کامل بر اساس رنو Kangoo ساخته شده وپیشرانه و شاسی وسایر قطعات ان رنو هستند
19:50  1395/01/09
پاسخ دادن
بهنام
3

کدوم محصول رنو توان رقابت داره با المانی ها؟؟؟؟؟؟شما که ادعا میکنید بفرمائید؟
21:16  1395/01/09

alireza
2

در پاسخ به بهنام.اقا بهنام اصلا کلاس ورنج قیمتی بنز ورو یکی نیست.بنز لوکس سازه.رنو اکثر ماشین هاش برای قشر متوسطهمنظور اینه که رنو انقدری معتبر وقابل اعتماد عست که بنز ازش خواسته براش پیشرانه وماشین تولید کنه.بنز ورنو جز رقبای اصلی وبا سابقه در فرمول یک هستند.همیشه رقابت اصبی بین این دو بوده
01:32  1395/01/10

کاربر: نوید جهرمی
5

دوستان چرا اینقدر احساساتی برخورد میکنن؟
یکم یاد بگیریم صفر و صدی نبینیم. اول هم با خودم هستم. شخصا از ماشینای فرانسوی متنفرم اما نمیتونم خوبیاشون رو هم رد کنم.
رنو درسته توی ایران موند و مثل پژو پشت مارو خالی نکرد اما همچین هم فرشته ی نجات نبوده.
این که رنو رو اینقدر بالا ببریم یا کره رو اینقدر پایین بیاریم معقوله؟
رنو شریک تجاری نیسانه و اشتراکات زیادی باهم دارن.نیسان رو زمانی که خرید از ورشکستگی نجات داد اما امروزه سهم بزرگی از سودهیشون وابسته ب نیسانه.
دغدغه ی اصلی ما نباید درگیرشدن ب دعواهای زرگری ای باشه که خودروسازا میخوان. ما هنوزم با خودروسازی خیلی فاصله داریم و دلمون خوش شده ب مونتاژ.اونم مونتاژ محصولات از رده خارج و دسته چندم.
اگر مثلا در رابطه با رنو محصولات ب روز خودش رو نه داچیا و یا رنوهای 10 -15 سال پیششو مونتاژ میکردیم اینقدر حرص نداشت.
مانع بزرگ نه رنو و پژو بلکه خودروسازا و مسئولین هستن که نفع خودشون توی اولویت اول قرارداره.
19:10  1395/01/09
پاسخ دادن
بهنام
3

ولی نوید خودروسازی فرانسه خیلی عقب تر از المان و ایتالیا و ژاپن قبول داری؟
19:32  1395/01/09

کاربر: نوید جهرمی
1

بررسی کشوری رو شخصا قبول ندارم.اونم در این زمونه ی تجارت آزاد.
اما کلی که بخوایم بگیم قدمت خودروسازی فرانسه اندازه ی آلمان و انگلیسه.
عقب تر بودنش رو قبول ندارم. با وجود درجایی که توی دهه ی قبل داشتن رشد کنونیشون خوب بوده(منظورم میزان فروش نیست)
اما هر چقدر هم خوب و موفق باشن نمیتونم طرفدار ماشینای فرانسوی بشم(ربطی هم ب دیدگاه من از پژوهای داخلی نداره)

07:35  1395/01/11

بهنام
3

پس چرا فرانسه مانند المان نمیتونه بهترین باشه؟؟؟؟؟
خودروسازی المان همه قبول دارن ولی فرانسه با این که خیلی قدیمی ولی چندان باکیفیت نیست
14:50  1395/01/11

بهنام
2

اروپایی ها فرانسه را قبول دارن.شما امار فروش را ببینید بعد از فولکس رنو وپژو هستند.پس مورد قبول هستند.ولی یک لول از بنز وایودی ولی ام و پایبنتر.خود فولکس هم از بنز و ...پایبنتره به لحاظ بازار قیمتی مورد هدف
00:48  1395/01/12

کاربر: نوید جهرمی
0

فرانسه از نظر اقتصادی از آلمان پایین تره و دلایل مختلفی داره.
بنز و ب ام و و آئودی هم که میگی در رده ی خودروهای لوکسن و فقط برند دی اس زیرمجموعه ی پژو سیتروئن رقیبشه که اصلا ب نظرم در حد این آلمانی ها نیست.
فولکس رو هم موفق تر از پژو سیتروئن و رنو میدونم.
اما همین رقابتاشونه که پیشرفت و توسعه ب ارمغان میاره.
22:19  1395/01/15

حمید
1

قابل توجه همه . تو یکی از این نمایندگی ها سوال کردم رنو داستر فرانسوی . طرف یه جورایی با ابهام گفت : حالا . یه جورایی فرانسوی . از اون وقت مطمئن شدم یه نوار چینی دور کشور کشیده شده و هر چی بیاد تو یه جورایی چینی شده .کلاه سرتون نره پول اضافی بدین .
14:20  1395/01/09
پاسخ دادن
دانیال
2

عزیزم به چه عنوان حرف اون طرف واسه شما شده برهان و دلیل که از اونجا تازه اینو فهمیدی ‏!!‏
15:17  1395/01/09

کاربر: نوید جهرمی
1

داستر مال داچیای رومانیه. اون طرف هم که گفته ی جورایی فرانسوی منظورش این بوده احتمالا.
ربطی ب چین نداره.
18:59  1395/01/09

alireza
2

خودروهای الکتریکی رنو مثل Zoe .kangoo.twizyجز پرفروش ترین های اروپا هستند ورنوzoe در صدر این لیست قرار داره.رنو کپچر هم پرفروش ترین در کلاس هاچ بک های کوچک در اروپا.رنو کلیو هم جز چند خودرو اول در لیست هاچ بک هاست…در کلاس خودرهای سنگین هم رنو حرف های زیادی داره و سری T سال ۲۰۱۴خودروی سال اروپا در قسمت خودرهای تجاری شده.در فرمول یک هم رنو جز تیم های پر افتخار وبا سابقه است ضمن اینکه برای بقیه تیم ها هم ماشین فرمول یک میسازه مثل تیم رد بول و…در قسمت خودرهای نظامی هم رنو برای ناتو وبقیه ماشین نظامی تولید میکنه…
07:14  1395/01/09
پاسخ دادن
بهنام
1

ولی المان بهترین
17:33  1395/01/09

alireza
3

رنو خودروهای فوق العاده با کیفیتی داره.علی الخصوص که به لحاظ شاسی و پیشرانه و کلیه قطعات فنی با نیسان ژاپن مشترکه.هرچند ممکنه ظاهر خودروهاش عامه پسند نباشه ولی کیفیت اون جایی برای تردید نمیگذاره.ال نود من الان ۲۵۰هزارتا رفته.تا به حال گیربکس موتور وحتی جلوبندی ماشین دست نخورده.فقط اب وروغن وتسمه تایم و…دوست من هم مگان داره ۴۰۰هزار تا رفته.اون هم فقط خرج های معمول داشته وتمام.رنو پرفروش ترین برند اروپاست بعد از فولکس واگن.کمپانی رنو نیسان مالک اینفینیتی لادا داچیا اتوواز ترکیه سامسونگ موتورز کره.ماک امریکا….بالای ۱۱۵سال تجربه در دنیای خودرو و چهارمین خودروساز جهان.متاسفانهسلیقه ما ایرانی ها کره ای پسند شده وگرنه نباید برندهایی مثل تویوتا رنو هوندا ونیسان زیر سایه کیا هیوندای باشند.خودرهای مثل فلوینس پرفروش ترین سدان ترکیه هستند.کیا هیوندای در اروپا در رتبه ۱۴و۱۵هستند.فقط ایرانه که کره ای اینقدر فروش داره وگرنه بقیه دنیا برندهای معتبر هستند که بربازار تسلط دارند نه برندهای درجه دوی کره ای
07:12  1395/01/09
پاسخ دادن
بهنام
1

ولی پژو خودروساز خوبی نیست
17:30  1395/01/09

بهنام
2

علیرضا عزیز شما خیلی داری تعریف میکنی از رنو.دیگه اینقدر هم شاخ نیس
امریکا و المان و ایتالیا و انگلیس و ژاپن باید تعریف کرد البته نسبی
شما خودروهای ژاپنی سواربشی دیگه رنو از سر شما خواهد افتاد.
18:46  1395/01/09

alireza
0

اقا بهنام رنو های جدید به لحاظ فنی ساخت نیسان هستند.پس رنو سوار در واقع زاپنی سواره تا فرانسوی سوار باشه.رنو ترکیب ژاپنی واروپاییه.هنر دو حودرویاز معتبره.من هم به شما توصیه میکنم یکبار سوار رنوهای جدید بشی.نطرت ۱۸۰درجه عوض میشه.رنو را در حد ال نود ومگان ۱۴سال پیش نبین
00:51  1395/01/12

بهنام
1

افرین به علیرضا عزیز.خوشم اومد ازت.ژاپن خوب اومدی
15:53  1395/01/12

دانیال
2

دادا شما غنی ، ما فقیر این را میخوای بگی بگو ... من گفتم رنو تو مشارکتش با ایرانخودرو و سایپا بهتر عمل کرده و محصولاتش به مراتب بهتر از پژو و سمند و . . هست ... شما فقط میخواستی بگی : من ثروتمندم که گفتی وگرنه نظر حرفه ای و مرتبط با این موضوع نداشتی
22:58  1395/01/08
پاسخ دادن
بهنام
2

دانیال دوست داشتنی من هرچقدر هم ثروتمند باشم اخرش مرگ باید برم از دنیا.انسان ها همه برابر هستن و هیچ ربطی به ثروت و فقر نداره. شما منظور من بد برداشت کردی.منظور من اینکه فرانسه خودروساز خوبی نیست.درضمن انسان به نفسی بند مرگ هرلحظه همراه انسان و من غرور ندارم
00:10  1395/01/09

بهنام
2

انسانیت مهم.انسان نباید به مالش بنازه.
بازم ازشما پوزش میطلبم اگه ناراحت شدی
00:19  1395/01/09

دانیال
1

سالاری بهنام خان .. خدا بیشتر بهت بده بتونی این مدل آخریه بوگاتی‏ رو بیاری تو ایران ، ما هم افتخار کنیم به هموطنمون
02:01  1395/01/09

بهنام
0

دانیال باعشق انشالله سلامتی و ارامش داشته باشی و بعدش ثروت هم خداوند بهت عطا کنه
15:59  1395/01/09

دانیال
2

از آمار و نتایج تست کیفیت ها هم میشه پی برد که رنو فرانسه تو بدترین شرایط هم بازار ایران رو خالی نکرده و همین لوگان یا تندر 90 که مونتاژ داخل هست به طور محسوسی نسبت به دیگر محصولات داخلی از کیفیت و فنی بالایی برخوداره .... فقط رنو اگه یکم به مسئله طراحی اتاق و زیبایی بیشتر اهمیت میداد خیلی بهتر بود
21:57  1395/01/08
پاسخ دادن
بهنام
0

شما که ماشین خوب سوارنشدی میگی رنو خوبه.
22:16  1395/01/08

رامتین
1

من معتقدم 1 ریال هم ارزش نداره حرفهای دوستان و بنده. چرا که همیشه بر مبنای احساسات و منطق شخصی نظر میدیم. تا وقتی خودرویی نخریده و تست نکرده باشیم بنظرم شوماخر هم باشی نباید نظر داد. اما واقعا من بعد 1سال احساس میکنم رنو براحتی کیا و هیوندا را پشت سر گذاشته و کیفیت بهتری داره و میتونه رقیب تویوتا باشه.
اگه خود شرکت رنو، در ایران مستقلا سرمایه گذاری کنه، من خودم به شخصه ترجیح میدم رنو تالیسمان را به کمری. چرا؟ چون کمری الان دیگه ژاپنی نیست و ساخت استرالیاست، اما تالیسمان یا مگان ساخت خود پاریسه. خدمات پس از فروش رنو هم که 100برابر بهتر از تویوتا و هر برند دیگه در صورت خرید پارس خودرو میشه.
19:01  1395/01/08
پاسخ دادن
ارسلان
2

رامتین جان با کمال احترام....دیسلایک.....
22:35  1395/01/08

علي
1

باتوجه به اينكه ژاپن اكنون يكي از ايالت هاي آمريكا محسوب مي شود
و در واقع هم پيمان اصلي و اول آمريكا مي باشد
شما هيچ برند ژاپني كه توليد مستقيم خود ژاپن باشد را در ايران پيدا نمي كنيد ( مگر سفارش عربستان و عمان كه خارج از بروكراسي نمايندگي مربوطه وارد شده باشد )
حرف آقا رامتين صحيح است . حتي محصولات ميتسوبيشي كه آرين موتور در سايتش خود را نمايندگي ميتسوبيشي موتورز ژاپن معرفي كرده است از توليدات تايلند تحت ليسانس اين برند را وارد مي كند و شما را تا لحظه تحويل خودرو از اين موضوع آگاه نمي كنند .
10:41  1395/01/09

nader
3

واقعا ماشین خوبیه، خیلی بهتر از بهترین های کره ای ، خودروهایی که سریع به سرو صدا می افتند، رقیب های کشور همسایشون چین هم ارزون تره هم از اونها بازده واقعی بهتری داره تو تست
13:44  1395/01/08
پاسخ دادن
بهنام
0

دوست عزیز فرانسه هم چیزمالی نیست که اینجوری تعریف میکنی
17:49  1395/01/08

بهنام
1

یعنی اینقدر محصولات رنو باکیفیت شده که اینجوری استقبال کردن؟
13:34  1395/01/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی اطلس سفید : سلام.اطلس یا کوییک؟؟؟
رضا : اطلس سفید مشکی طرح مادران واسه همین زود میدن
ح : سلام شک نکنید برای پول گرفتن دعوتنامه را میفرستن بعد تکمیل وجه میگن ماخبرنداریم
لیدا : من که زنگ زدم و گفتم بنده خدا اپراتورشم دهنش باز مونده بود و گفت حتما پیگیری میشه... ترئخدا بقیه هم زنگ بزنید تو اخبار بگن حداقل یه مسول پیگیری کنه
ح : سلام دوستان عزیز لطفا هرکی طحویل گرفت لطفاخبر بدین ممنون این هم یک تجربه ای بود برای مردم
اطلس بهمن : آقا رضا بسلامتی ماهم طرح مادران هستیم ایشالا واریزی دوم چقد پول ریختی
رضا a5 مشکی : سلام.دوستانی که با کرمان موتور تماس میگیرن همین شماره 02142724 داخلی 7 و بعد داخلی 3 رو میگیرن؟ من که هر چی این چند روزه زنگ میزنم به این شماره بعد گرفتن داخلی فقط بوق آزاد میخوره و کسی پاسخگو نیست.
علی : سلام لطفا از تجربه رانندگی بگید از معایب خودرو بگید
اطلس 30مرداد : سلام دوستان تنهاامیدهمین162تماس بگیریدداخلی4بزارید رسانه ایی شه بلکه فرجی بشه به ماشینامون برسیم یه تماس گرفتن بهتراز دست رو دست گذاشتنه که
فربد : البته شاید چون خودروی دوستمون رنگ مشکی هست هنوز فاکتور نشده. خودروی ما سفید سقف مشکی هست. احتمالا اطلسهای رنگ سفید با سقف مشکی تا تاريخ ۲۸ مرداد فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پروین‌ساراجون : دوستان‌آدرماهیها‌مبلغ‌دعوتنامه‌چقدربودبراتون‌منم‌دیماهیم‌میخوام‌بدونم‌،ممنون‌که‌جواب‌میدید.
جی ایکس آر ال : نمایندگی الکی سر مردم کلاه میزارن سریع تحویل میدن تازه آشنا هم هست مجبور شدم ماشینم بفروشم خدا میدونه اینا کی فاکتور بشن کی تحویل بدن اینجوری که من نظرات میخونم هنوز ثبتنامهای قبل از مهرماه تحویل نگرفتن
جی ایکس آر ال : سلام دوستان از طرح جوانی فروش فوق العاده مهرماه کسی فامتور شده؟
رانا : هنوز تحویل شهریور ندادن انشاالله 2 سال دیگه گیرتون می یاد
سعید x55 pro : شما بفرمایید کی ثبت نام داشتید و لیزینگی بوده ؟ من 3 آبان قراردداد 17 تایید لیزینگ و شماره شاسی خورده نمایندگی میگه تحویل برج 12خیلی هم اطمینان داده به تحویل امسال
سعید x55 pro : آقای نوری چه ماشینی؟ برای امسال هست تاریخ تایید لیزینگ میفرمایید لطفا و چه بانکی؟ وامتون واریز نشده ؟
X33 اتومات علی : دمت گرم با این طرز فکر مثبت و منطقیت
محسن تیگو 8 پرومکس : شما به همین خیال باش ولی جوجه رو آخر پاییز میشمارن آذر نزدیک است...
علی : سلام من هم تحویل دی ماه هستم ولی پیام تکمیل وجه نیومده برام نمیدونم کی قراره تحویل بدن اصلا قطعا دی ماه تحویل نمیدن و امیدوارم ماشین مدل 403 رو ماه آخر امسال بهمون ندن دیگه...
خودرو... : سلام خدمت همه عزیزان؛ به امید پروردگار که هر چه سریعتر خودروتون رو تحویل بگیرید؛ مدیران خودرو در زمستان پارسال ثبت نام داشت، بهار و تابستان هم در امسال ثبت نام داشت؛ قبل از زمان اخرین ثبت نامی (تابستان)، خبر دروغی درباره ترخیص سریع خودروها و ورود سازمان فلان و فلان در سایت‌های خبری پر شد و همه این تیتر رو زدند تا مدیران خودرو بتونه دوباره ثبت نام کنه و از مرم پول بگیره؛ هنوز هم دوباره ثبت نام جدید داره و رسانه ها دارن تیر میزنند که سازمان فلان و فلان ورود کرده و خودروها رو دارن میدن و خروجی ها زیاد شده، تا دوباره ثبت نام کنن و از مردم پول دریافت کنند؛ ما مردم برای بار چندمین باید از یک سوراخ گزیده بشیم؟! چرا همیشه فکر می‌کنیم واسه بقیه پیش میاد واسه ما نه! چرا اگه پول نقد دارید از بازار یه مدل بالا و پایینتر نمی‌خرید و همون روز سوار شید؟! یکی از دلایل اصلی تحویل ندادن خودروها، حفظ اختلاف قیمت بازار آزاد با قیمت کارخانه هاست نه تعداد زیاد خریداران و ثبت نامی‌ها عزیزانی که تاخیر دارند از 1 روز یا 200 روز، در سامانه 111 ثبت شکایت کنید، اگر تعداد زیاد باشه تاثیر زیاد ...