تبعات حذف چینی‌ها از بازار خودروی ایران

 

تبعات حذف چینی‌ها از بازار خودروی ایران

معاون وزیر صنعت در حالی به چینی‌ها اخطار داده که اگر قطعات خود را داخلی‌سازی نکنند از بازار خودرو ایران حذف می شوند که برخی کارشناسان معتقدند حذف چینی‌ها از بازار خودرو ایران به راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود.
 
به گزارش اقتصادنیوز، محسن صالحی‌نیا روز گذشته در جریان بازدید از نمایشگاه  صنعت خودرو هشدار داد که با توجه به تعرفه‌های تعیین شده، چینی‌ها باید به سرعت در زمینه توسعه داخلی‌سازی محصولات‌شان در ایران عمل کنند، در غیر این صورت سال آینده از بازار خودروی ایران حذف خواهند شد.
 
صالحی‌نیا با اشاره به مذاکره خودروسازان ایرانی با شرکای اروپایی گفته است که فولکس‌واگن آلمان، رنو، هیوندایی و کیاموتورز در حال مذاکره با خودروسازان هستند و به نظر می رسد آنها بتوانند جایگزین مناسبی برای چینی‌ها باشند.
 
در همین زمینه، امیرحسن کاکائی، عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت به اقتصاد نیوز می‌گوید:  در حال حاضر دوباره رابطه ایران با بزرگان صنعت خودرو دنیا برقرار شده و بستر توسعه صنعت خودرو به سبک و سیاق خودروسازان اروپایی و ژاپنی فراهم شده است.
 
او می‌گوید: با برقرار شدن روایط ایران با خارجی‌ها ما آماده یک جهش هستیم که این جهش خود را در کیفیت، قیمت و سطح تکنولوژی نشان خواهد داد و صنعت خودرو ما را به سمتی می‌برد که بتوانیم به همکاری خود با برندهای معتبر روی آوریم که در چنین شرایطی طبیعی است از خودروسازان چینی فاصله بگیریم.
 
این کارشناس صنعت خودرو می افزاید: چینی‌ها در دوره تحریم‌ها برای خود جایگاهی در صنعت خودرو ایران به دست آوردند به طوری که صاحب سهم در بازار ایران شدند و بعید است به راحتی از این بازار خارج شوند چرا که ورود خودروسازان جدید و عرضه محصولات آنها زمانبر بوده و دستکم دو سال زمان می‌برد.
 
کاکایی در خصوص اظهارات معاون وزیر صنعت تصریح می کند: به نظر می‌رسد در دوره‌ای قرار گرفته‌ایم که باید به سمت داخلی‌سازی قطعات برخی خودروها برویم از این رو هشدار  معاون وزیر صنعت هوشمندانه بوده و به نظر می‌رسد که اگر چینی‌ها قصد ماندن در بازار ایران را دارند بهتر است به تولید برخی قطعات در داخل ایران روی آورند.
 
در همین زمینه فربد زاوه به اقتصانیوز می‌گوید: حضور خودروسازان چینی در صنعت خودرو ایران رو به افزایش است و جای خالی یک اظهار نظر مناسب و قوی در خصوص ادامه فعالیت چینی‌ها حس می‌شد بنابراین اظهارات معاون وزیر صنعت در این خصوص به موقع بود.
 
این کارشناس بازار خودرو می‌افزاید: وقتی خودروسازان ما در مذاکره با بزرگان صنعت خودرو از آنها می‌خواهند 30 درصد صادرات محصولات تولیدی و 40 درصد ساخت داخل را بر عهده گیرند، پس بهتر است که از چینی‌ها هم بخواهیم که چنین راهی را برگزینند و فقط به فکر تولید برای بازار ایران نباشند بلکه از ظرفیت‌های کشورمان برای تولید محصول و صادرات آن به بازارهای منطقه استفاده کنند.
 
 
 
 
 
تبعات حذف چینی‌ها از بازار خودروی ایران
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , حذف خودروسازان چینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

14 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

خخخخ . بشین که چین بره و اروپاییا و ژاپنیا و کره ای ها هم بیان.
زهی خیال باطل
20:46  1394/12/11
پاسخ دادن
سهند 1
4

همین چین اگه باهاش قرارداد ببندن و راه رو براش باز کنن ماشینهای کوچک با کیفیت و قیمت مناسب تولید می کنه .....
19:02  1394/12/11
پاسخ دادن
سهند 1
3

شما فکر می کنین ماشین چینی نیاد ، ماشین اروپایی و امریکایی و ژاپنی سوار می شین ؟ نه بابا ، اون کسی که پول داره همین الان هم حداقل ماشین کره ای یا فرانسوی می تونه سوار بشه ولی........
18:58  1394/12/11
پاسخ دادن
سهند 1
2

خودرو سازای ما که یه مدل ماشین رو بگیرن تا 30 سال ولکنش نیستند تازه بعدش هم از پلاتفرم و موتورش استفاده می کنن برای تولیدات نسل بعد البته ایرانیزه شدش...... حداقل چینیها یه تنوعی و نو اوری در مدلهاشون میدن . با این اوضاع قیمت دلار وضعیت اقتصادی باز خوبه چینیها میان و گرنه دیدین تا یه تقی به توقی خورد پژو و رنو و مزدا و....... همه کشیدن کنار......
18:51  1394/12/11
پاسخ دادن
سهند 1
3

یه طوری میگین خوردرو چینی ،که انگار ما همش داریم سوار ماشینای المانی ، ژاپنی ، امریکایی و.... می شیم ، حداقل این چینیها یه تنوعی تو بازار ما دادن .....
18:45  1394/12/11
پاسخ دادن
امیر(سابق)
9

تبعات خروج چین یعنی ورشگستگی صنعت به معنای واقعی.. فکر کنید.. تمام پیچ و مهرهای صنعت از چین توسط دلالان محترم دولتی وارد میشه . طوری تو ایران ریشه دوانده که ایران شده یکی از ایالتهای چین . پول نفت به ما نمیده میگه جنس میدم پول گاز نمیده میگه جنس میدم . ای بابا این که از ایران بره را از سرتون بیرون کنید کجای دنیا میتونه مثل ایران پیدا کنه که زباله های تولیدی خودشو بریزه توش و ازش تشکر هم بشه
18:43  1394/12/11
پاسخ دادن
حسین
2

چین داره کمپانیهای اروپایی هم در اختیار میگیره. کجا بره.
15:30  1394/12/11
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
5

بله بازار اروپا رو داره در اختیار می گیره ولی نه با لیفان و جک و ام وی ام !
18:02  1394/12/11

بهنام
2

چین خودروهایی که به اروپا میده خیلی فرق داره تا این خودروهایی که در ایران
18:18  1394/12/11

بهنام
8

عمرا چین بزنن کنار.
چین پرروتر از این حرف هاست.
13:35  1394/12/11
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
4

تو همین یه ماه لیفان و هاوال دو مدل جدید رو برای فروش گذاشتند،قبلش هم مدیران خودرو مدل تیگو بیرون داده بود. پس اینها برنامه دراز مدت برای ماندن در کشور دارند. کالاهای چینی در همه بازارهای دنیا هستند که نشانگر بازاریابی عالی و رقابتی بودن این چشم بادومی ها است.
15:32  1394/12/11

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد