خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
دعوت رسمی از خودروسازان جهانی در سالن اجلاس سران
1394/12/11
07:00
دعوت رسمی از خودروسازان جهانی در سالن اجلاس سران
سالن اجلاس سران دیروز در حالی میزبان نمایندگانی از خودروسازان و قطعه سازان مختلف جهان بود که طی آن، مسوولان صنعت خودرو کشور باز هم رسما از آنها برای آمدن به ایران و سرمایهگذاری در «جاده مخصوص» دعوت کردند. در گردهمایی دیروز که از آن با نام سومین همایش بینالمللی صنعت خودرو کشور یاد میشود و امروز نیز ادامه دارد، علاوهبر وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسوولان صنایع خودرو و قطعه کشور، نمایندگانی از شرکتهایی مانند پژو، رنو، بنز و همچنین شرکتهای قطعهسازی و طراحی دنیا نیز حضور داشتند.
هرچند همایش دیروز سومین گردهمایی از این دست طی سه سال گذشته بهشمار میرود، با این حال فرق بزرگ آن با دو همایش قبلی این است که ایران دیگر ابرهای تحریم را بر فراز خود نمیبیند و از همین رو میهمانان خارجی با فراغ بال و اطمینان بیشتری روانه کشور شدهاند. بهعبارت بهتر، همایش دیروز را میتوان به نوعی بزرگترین گردهمایی صنعتی کشور در دوران پساتحریم به حساب آورد و وزارت صنعت و خودروسازان بسیار امیدوارند تا در این همایش، قدرت چانهزنی و درصد توفیق آنها در مذاکره با شرکتهای خارجی بالا برود. هرچند در همایش دیروز مدیران عامل شرکتهای خودروسازی و قطعهسازی معتبر دنیا حضور نداشتند، اما به هر حال آمدن نمایندگانی از شرکتهای معتبر اروپایی از جمله پژو، رنو و بنز نشان داد این شرکتها برای ایران پساتحریم برنامه داشته و میخواهند سهمی از بازار کشور را برای خود بردارند. نکتهای که تقریبا تمام سخنرانان خارجی روز اول همایش، به آن اشاره کردند، ناچاری آنها در ترک بازار ایران و لحظه شماری شان برای بازگشت بود، چه آنکه تاکید داشتند اگر تحریمهای بینالمللی نبود، به هیچ وجه این بازار بزرگ را از دست نمیدادند. از سوی دیگر، اظهارات آنها بهطور کلی نشان میداد در دور جدید حضور در کشور، قصد یک رنسانس در فعالیتهایشان را داشته و نمیخواهند مانند گذشته رفتار کنند. در واقع، تاکید همه سخنرانان خارجی همایش بر سرمایهگذاری در ایران بود، چه آنکه تاکید کردند قصد آموزش نیرو در خودروسازی و قطعهسازی کشور را دارند و همچنین به سمت بومیسازی قطعات خواهند رفت. با این حال اما شاید مدعوین ایرانی بهدنبال تضمینی بابت ماندن این شرکتهای خارجی در ایران بودند؛ چراکه پس اجرای برجام و لغو تحریمها، اگر چه شرکتهای بزرگ خودروسازی و قطعهسازی کشور مشتاق حضور در ایران هستند، اما همچنان این نگرانی وجود دارد که بار دیگر به دلیل اتفاقاتی مشابه تحریم، آنها به تعهدات شان پشت کرده و چمدانهایشان را ببندند و بروند. در این شرایط، تاکید طرفهای ایرانی و خارجی بر «امید به آینده» است، چه آنکه معتقدند باید از فرصت به وجود آمده استفاده کرد و به اصطلاح منفی فکر نکنند.
مذاکره با خودروسازان کرهای و ژاپنی
در همایش دیروز چهرههای مختلفی از وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور گرفته تا مدیران میانی رنو و پژو، پشت تریبون رفته و سخنرانی کردند و این در حالی بود که سخنرانان خارجی، بیشتر وقت خود را به معرفی شرکتهای خود اختصاص داده و کمتر از جزئیات برنامههایشان در ایران گفتند. اما محمدرضا نعمتزاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از سخنرانان این همایش در اظهارات خود بر لزوم ارتقای کیفی خودروهای تولید داخل تاکید کرد. وی با بیان اینکه نباید حتی از 100 هزار خودرو، یک خودرو دارای ایراد باشد، گفت: اگر ارتقای کیفیت به قیمت توقف تولید نیز باشد، این کار باید انجام شود تا خودرو معیوب دست مشتریان ندهیم. وی با اشاره به مقام سوم خودروسازی در اشتغالزایی کشور تاکید کرد: صنعت خودرو از نظر سطح فناوری نیز در سطح متوسط به بالا قرار دارد و حدود 10 درصد ارزش افزوده بخش صنعت مربوط به خودروسازی است که البته باید بیش از اینها بشود. وزیر صنعت، معدن و تجارت اما با تاکید بر امضای تفاهمنامه اولیه با دایملربنز برای تولید موتورهای پیشرفته دیزلی، تولید خودروهای تجاری، خدمات پس از فروش و صادرات، از مذاکرات خودروسازان ایرانی با سایر شرکتهای خودروسازی دنیا خبر داد. نعمتزاده اما در حاشیه برگزاری این همایش در جمع خبرنگاران از مذاکره با یک هیأت بزرگ کرهای خبر داد و گفت: طرف کرهای برسرمایهگذاری در ایران تأکید دارد و قبلاً نیز مذاکراتی در این خصوص با آنها داشتهایم. وی ادامه داد: با ژاپنیها هم در زمینه صنعت خودرو در حال مذاکره هستیم. پس از وزیر صنعت مهدی جمالی مدیرعامل سایپا به سخنرانی پرداخت و در اظهاراتش تاکید کرد که این شرکت امسال از محدوده زیان خارج و به سوددهی خواهد رسید. وی با بیان اینکه هماکنون دو پلتفرم در مرکز تحقیقات سایپا در حال طراحی است، گفت: روی این دو پلت فرم قرار است 20 محصول مختلف ساخته شود. جمالی با بیان اینکه با طرح اصلاح ساختار سایپا این شرکت و زیرمجموعههای آن پس از تایید سازمان بورس از زیان انباشته خارج خواهند شد، گفت: سایپا تا پایان امسال سودده شده و در 25 اسفندماه امسال پس از فولاد مبارکه و بانک صادرات دارای بیشترین حجم سرمایه خواهد بود. به گفته جمالی، ارزش سایپا هفت میلیارد دلار است. اظهارات جمالی که به پایان رسید، هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو نیز پشت تریبون رفت و خطاب به میهمانان همایش گفت ایرانیها بهدنبال محصولات زیر 15 هزار دلار هستند، چه آنکه 19 میلیون خودرو فروخته شده در کشور در این محدوده قیمتی بودهاند. وی با بیان اینکه پژو، رنو، سوزوکی و بنز شرکای خارجی ایران خودرو هستند، خاطرنشان کرد: مذاکره با شریک خارجی پنجم نیز تقریبا نهایی شده و یک شریک ششم نیز در آینده به جمع شرکای فعلی اضافه خواهد شد. مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: پیشبینی میشود در سال 2025 تقاضای خودرو در منطقه به 6 میلیون و 700 هزار دستگاه افزایش یابد و در آن سال، تولید خودرو ایران نیز به سه میلیون دستگاه خواهد رسید. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه هماکنون ظرفیت تولید دو میلیون و 150 هزار دستگاه خودرو در ایران وجود دارد، تاکید کرد: بنابراین نزدیک به 10 میلیون دستگاه خودروی فرسوده باید در ایران اسقاط شود و این نشان میدهد برای هر سال، یک ظرفیت یک میلیون دستگاهی وجود دارد.
ایران مرکز تولید رنو
سخنرانان بعدی همایش مدیران پژو، رنو و بنز بودند و در این بین، ژان کریستف کمار تاکید کرد که پژو 301 جدید و پژو 208 در سال 2018 و پژو 2008 در سال 2017 وارد ایران خواهند شد. معاون آفریقا و خاورمیانه شرکت پژو با اشاره به اینکه همکاری مشترک با ایران خودرو از اواسط سال 2016 اجرایی خواهد شد، گفت: در نیمه دوم سال 2017 سایت تولیدی مشترک ایران خودرو و پژو در تهران فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. به گفته وی، خودروهای برقی پژو نیز در آینده نزدیک وارد ایران خواهند شد. در ادامه اما برنارد کامبیه معاون آفریقا و خاورمیانه شرکت رنو با اشاره به اینکه ایران قرار است به مرکز تولید محصولات رنو در خاورمیانه تبدیل شود، گفت: رنو تعهد کاملی به همکاری و افزایش حضور در بازار ایران داشته و محصول جدید در این بازار عرضه خواهد کرد. همچنین استفان گوشنر نماینده شرکت مرسدس بنز نیز با اشاره به تولید دوباره کامیونهای بنز در ایران گفت: اولین کامیون بنز در خط مونتاژ در ایران قرار گرفته و تولید آمبولانس بنز در ایران نیز آغاز خواهد شد. وی افزود: در عرضه محصولات سنگین بنز در ایران محصولات جدید با تکنولوژی روز عرضه خواهد شد که دارای حداقل آلایندگی بوده و انتشار گازهای مضر را کاهش خواهد داد. به گفته وی، بنز متعهد است که تولید محصولات خود در ایران را بومیسازی و نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کند.
حرفهای های صنعت خودرو کانال وانکار را از دست نمیدهند.
منبع
دنیای اقتصاد
برچسب :
همایش بین المللی صنعت خودرو
,
سالن اجلاس سران
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
3 نظر
فرهاد
1
اين دولت هم كه دولت سرمايه دارى وزرق وبرقه ،صبركنيد جوجه روآخرپاييز ميشمرن كليدكه فعلا قفل خودشون بازكرده!
13:53 1394/12/11
گزارش
پاسخ دادن
علي
9
اون بندگان خدا هم حق دارند
در ايران چه تعهدي هست كه مثلا" دوره بعد يا دو دوره بعد احمدي نژاد يا امثال احمدي نژاد دوباره بيان روي كار و تمام كاسه كوزه ها رو دوباره بشكنن؟
همين سليقه اي رفتاركردن دولت ها و ادامه ندادن يك برنامه اصلي در جهت پيشرفت كشور دليل اصلي عقب افتادن ايران در هر دوره از دولت هاي مختلف است .
09:00 1394/12/11
گزارش
پاسخ دادن
حميد
5
احمدي نژاد كه به زباله دان تاريخ ايران پيوست . بعيد مي دونم دوباره بخواد كانديد بشه
بقيه اصول گراها هم بستگي به مردم داره كه انتخاب بكنن يا نه البته اگر مثل زمان احمدي نژاد دوباره جوگير نشن
12:48 1394/12/11
گزارش
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
شاهین اتومات هفته ۴ اسفند ۴۰۳ ، ۲۹۰ واریز
18 نظر
محمد-::::::::
13 نظر
سوم بهمن
9 نظر
اطلاعات خودرو
توحید ارومیه
189 نظر
توحید ارومیه
94 نظر
پارسا.
68 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شرایط فروش شاهین G پس از مدتها اعلام شد [آذر 1403]
سیروان
: دوستان عزیز ایران خودرو بخشنامه داده پیش فروش ها شامل افزایش قیمت نمیشه این سایپای خراب شده هم افزایش نده
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
مجتبی
: دمت گرم اکبر اقا بابت تمام اطلاعاتی ک دادی🌹
فروش خودرو ریرا بزودی آغاز خواهد شد
ریرا
: یبار رفاقتی دکمتو زدم دیگه این شلوغ بازیا چیه جنبه داشته باش
فروش خودرو ریرا بزودی آغاز خواهد شد
ریرا
: تویی ک خودتو جا خانعلی جا زدی بیام دکمتو بزنم؟
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
ایمان
: با سلام من ثبت نام مهر مبلغ 290 پیش پرداخت بودم اسفد دعوتنامه صادر شد 22 اسفند واریز وجه کردم ولی هنوز فاکتور نشده.
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
سینا
: سلام دوستان. امروز کسی پلاک شده؟
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
Cvt 403
: پیش فروش عادی بودین؟
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
Cvt 403
: سلام دوستان منم امروز زنگ زدم میگن تو ۲ مرحله برای اسفند ۴۰۳ دعوتنامه هاشونو ارسال کردن. برای بقیه هم گفتن تو مرحله ۳ ارسال میشه . کسی براش دعوتنامه cvt برای اسفند ۴۰۳ اومده؟
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
حسین
: چطور ۲۲ اسفند هنوز فاکتور نشده ولی شما فاکتور شدی؟
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
داودa5
: سلام خیر دیگه واقعا شورشو درآوردن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
MVM 550 اتومات
هادی اریزو
: من 28 خرداد هستم یعنی زودتر شما اسم نوشتم دیون دادم شما چه جوری دیون ندادی حتی از 403 دیون گرفتن بعد شما دیون ندادی جوک مگر
ساینا
مهرانا
: سلام به همگی من ساینا دوگانه 26 اسفند تکمیل وجه کردم کسی اطلاع داره ساینا دوگانه تا چه تاریخی فاکتور شده؟؟ آقا توحید اگه شما میدونین ممنون میشم جوابمو بدین
دنا 1.7
6دنده
: اصلا اردیبهشت کسی فاکتور شده
پژو 207i دستی
207 پانا مرداد
: سلام، دعوتنامه مرداد پانا رینگ فولاد صادر شد، مبلغ 396410000
ساینا
فروش فوق العاده
: سلام مبلغ مابتفاوت رو از سود تاخیر کم میکنن ؟ احتیاجی به پرداختش نیست؟؟
سایپا اطلس جی
صبر ایوب
: سلام ویژه بر مادران مدیران سایپا
سورن ELX EF7
سورن 2 تیر
: شماره قرارداد تون چنده؟
سایپا اطلس جی
علی 27 مهر
: من 27 مهرم فاکتور نشدم 25 خرداد حتما باید بریم حقمونو بگیریم
پژو 207i دستی
مهدی
: 1402 از ایران خودرو ماشین گرفتم نزدیک 13 میلیون سود مشارکت بعد 4 ماه بهم تعلق گرفت الان اندازه دو برابر همون پول دادم برای پیش فروش ولی بعد 5 ماه زده سود مشارکت صفر یعنی ایران خودرو خود دزد مخصوصا با این مدیریت جدید
MVM 550 اتومات
هادی اریزو
: 02147651 این شماره هست ا