خودروهای دوربین‌دار پلیس

خودروهای دوربین‌دار پلیس

 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز فعالیت رسمی خودروهای دوربین دار پلیس برای ثبت تخلفات رانندگی خبر داد.
به گزارش فارس، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام خبر آغاز به کار رسمی خودروهای دوربین دار پلیس تهران بزرگ گفت: اجرای این طرح باعث کاهش ترافیک‌های کاذب خواهد شد.
 
وی افزود: از چندی قبل اجرای محدود و پایلوت استفاده از خودروهای دوربین دار در شهر تهران آغاز شده بود اما از امروز این سامانه به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
 
سردار حسینی با تشریح تخلفاتی که این خودروها اقدام به ثبت آن خواهند کرد گفت: این خودروها براساس مقررات موجود حاکم در خیابان محل تردد خود تخلفاتی نظیر پارک دوبل، پارک در محل توقف ممنوع و سایر تخلفات را مورد بررسی قرار خواهند داد.
 
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برای این خودروها در کنار پروژه‌هایی که تعریف کرده بودیم شناسایی خودروهای سرقتی و همچنین شناسایی خودورهایی هم که دارای سابقه شکایت هستند در حوزه فعالیت ‌های این خودروها گنجانده‌ایم.
 
سردار حسینی تصریح کرد: از آنجا که این خودرو می‌تواند در همه معابر اصلی و فرعی تردد کند و منعی برای آن ندارد می‌تواند جایگزین مناسبی برای نیروی انسانی باشد.
 
وی افزود: فعلا تا پایان سال ۹۴ این خودروها در مناطق مرکزی شهر تهران یعنی مناطق ۶، ۷، ۱۱، ۱۲ و ۳ که تردد و حجم وسایل نقلیه بالاست فعالیت خواهد کرد اما از سال ۹۵ فعالیت این خودروها به کل شهر تهران خواهد رسید.
 
پیش از این سرهنگ مرادی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با فارس صفر تا صد نحوه فعالیت این خودروها را تشریح کرده بود.
 
وی گفته بود تجهیز پلیس راهور به سیستم مکانیزه کنترل پارک خودرو در معابر شهر تهران، در راستای اجرای تدابیر سردار فرماندهی ناجا صورت گرفته که با تعامل و هماهنگی این پلیس با سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عملیاتی شده است.
 
مرادی عنوان کرده بود که مدیریت و کنترل پارک های حاشیه ای توسط نیروی انسانی پلیس، به علل گوناگونی از جمله عدم توانایی رسیدگی به صورت تمام و کمال به تخلفات ساکن، دخالت سلیقه، سوء استفاده افراد متخلف از خلأهای ناشی از کمبود نیروی انسانی، مسئولان حوزهی ترافیک را به این فکر سوق داد تا با به کارگیری سیستمهای مکانیزه و هوشمند مشکلات مذکور را مرتفع نمایند.
 
وی اشاره کرده بود که در این راستا پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، با بررسی های کارشناسانه، به تجهیز خودروهای مخصوص کنترل مکانیزه پارکهای حاشیه‌ای اقدام نموده است. سیاست استفاده از تجهیزات الکترونیک و هوشمند، کاهش نیروی انسانی برای کنترل ترافیک و ثبت تخلفات است. مدیریت داده، شبکه ارتباطی مجزا، نیروی انسانی آموزش دیده و فرآیند جامع مدیریت عملیات، رویکرد جدیدی در زمینه مدیریت پارک حاشیه‌ای ایجاد کرده است.
 
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ همچنین گفته بود سیستم کنترل مکانیزه پارک حاشیه‌ای با استفاده از خودرو، تاکنون در هیچ جای جهان اجرا نشده است اما اکثر امکانات مورد استفاده در این مکانیسم به اشکال مختلف در سایر کشورها مورد استفاده قرار گرفته است.
 
سرهنگ مرادی در اهداف اصلی به کارگیری این سیستم را این چنین بیان کرده بود:
 
1- کنترل پارک های حاشیه ای و نظارت بر کلیه توقفهای غیرمجاز جهت اعمال قانون
 
2- کاهش نیروی نظارتی و کنترلی انسانی و در نتیجه کاهش هزینه‌ها
 
3- اعمال قانون و مقررات در سطح وسیع
 
این در حالی است که تخلفاتی که توسط این سامانه اعمال قانون می شوند عبارتند از: توقف در حریم تابلوهای توقف مطلقا ممنوع، توقف در حریم تابلوهای ایستادن ممنوع، توقف در ابتدا و انتهای پیچ ها، روی پل ها، حریم تقاطع‌ها، توقف غیرمجاز در ایستگاه های وسایل نقلیه عمومی (اتوبوس و تاکسی)، توقفات دوبله و هر نوع توقفی که باعث سد معبر یا اختلال در عبور و مرور می شود و توقف وسایل نقلیه غیرمجاز در ایستگاه های مخصوص بارگیری و تخلیه بار و ...
 
بنابراین به همشهریان توصیه میشود، مقررات راهنمایی و رانندگی را به نحو احسن رعایت نمایند تا ضمن احترام به قانون و رعایت حقوق شهروندی یکدیگر، از ترافیک آرام و مطمئن و عاری از هرگونه هرج و مرج بهره مند گردند.
 
 
 
خودروهای دوربین‌دار پلیس
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

همشهری

 

برچسب : خودروی پلیس , مکانیزه , دوربین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

حمید
5

ازنظر من اصلا این طرح درست نیست علتش هم خدمتتون عرض میکنم وقتی ایران خودرو وسایپا روزانه هرکدوم سه تا چهار هزار خودرو تولید میکنن مسئوولین توجه داشته باشن این ماشینا که تولید شدن اسباب بازی نیستن اینا هرکدومشون یه جای پارک میخوان تواین خیابونا،، شما ماشین تولید میکنین بعد مردم باید بخرن به زور وام حالا میخواد استفاده کنه بهش میگین باید یکروز درمیان سوار شی ولی بیمه رو باید عین 365روز باید تمدید کنی و..... بقیه پرداختیهای ماشین پس لطف کنید ازاین طرحها ندید تواین وضع اقتصادی که برای مردم وجود داره نه بازار درست حسابی هست که مردم کاسبی کنن توروخدا نکنید بامردم این کارارو به فرض مثال منه شهروند ماشینم خراب میشه حالا پنچر یاهر علتی که باعث شده من در جای ممنوعه پارک کنم همون لحظه خودروی دوربین دارتون ازراه میرسه آیا میاد از من سوال کنه چرا اینجا ایستا دی نه نمیاد اون عکسشو میندازه ومیره کاری نداره من مشکلم چی بوده حالا برو جریمشو بده خداییش این درسته خودتون قضاوت کنید ؟؟؟؟؟؟
18:18  1394/12/09
پاسخ دادن
علی
7

جدیدترین تکنولوژی ها رو برای پوا درآوردن از ملت میارند ، اما تو زمینه رفاه و آسایش مردم تو دوران ناصر الدین شاه هستیم.جاده ها افتضاح، بدون روشنای و گارد ریل مناسب و حتی روکش آسفالت خوب، اونوقت تو همین جاده وجب به وجبش دوربین و پلیس کار گذاشتن تا از مردم پول بگیره. واقعا جای تاسف داره
12:59  1394/11/28
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
0

این خیابان ها دیگه جوابگو نیستند.خصوصا الان که یهویی 120000 خودرو وارد خیابان ها شدند.حتی اتوبان ها هم نمی تونن مشکل ترافیک رو حل کرد.
به نظر من به جای دوربین ، باید فرهنگ سازی بشه.بارها دیدم کسی که می خواد بره سر خیابان نون بگیره ، با ماشین می ره.اکثر خودروها هم تک سرنشین هستن.
از طرف دیگر ، ناوگان حمل و نقل عمومی در ایران واقعا در حد زمان ناصرالدین شاه هست.اتوبوس های پوکیده و از رده خارج ، هم هوا را آلوده می کنند هم آدم عارش می شه سوار بشه.
16:44  1394/11/26
پاسخ دادن
بهنام
5

برای کاهش ترافیک باید فکر اساسی کرد و دوربین کارساز نیست
متاسفانه درکشور ما نظارت فقط برای ملت ساده است ولی هیچ نظارتی بالای سر مسئولین نیست
14:35  1394/11/26
پاسخ دادن
رضا
16

کاش از این دوربین های نظارتی برای مسئولینی که پولهای مردم را میدزدن هم کار میزاشتن نمیدونم چرا این حکومت همش دنبال اینه که هر طور شده یه جوری از این مردم پول بکنه. یکی نیست بگه از دزدیهاتون کم کنید خجالت هم خوب چیزیه.
12:28  1394/11/26
پاسخ دادن
کاربر: REZA XU7
7

ای کاش می شد.هر چند کرم از خود درخته
17:23  1394/11/26

امیر(سابق)
18

آخه مگه زیر ساختها مثل پارکینگهای طبقاتی و.... را آماده کردید که به جان مردم افتادین و فقط دارید از مردم میکنید. بخدا خسته شدیم از دست شما همینجوری هر کس تو تهران باید سالی یک میلیون جریمه ماشین بده. تو خارج اول زمینه و زیر ساخت و آماده میکنند بعد از این کارها انجام میدن. چون مردم اتحاد ندارند و صداشون در نمیاد شما هم در نهایت سوئ استفاده هر کاری که بتونه جیب مردم را خالی کنه میکنید. از مدرسه بچها گرفته که باید رایگان باشه تا..... وای به عاقبت قومی که ارزش و اعتبار خودشون و فراموش کنند
12:18  1394/11/26
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد