بازگشت پژو به ایران با قرارداد 400 میلیون یورویی

بازگشت پژو به ایران با قرارداد 400 میلیون یورویی

 
با توافقی که در جریان سفر رییس جمهور اسلامی ایران به فرانسه به امضا رسید، خودروساز فرانسوی پژو سیتروئن با قرارداد شراکتی به ارزش 400 میلیون یورو (436 میلیون دلار) با شرکت ایران خودرو، به ایران بازخواهد گشت.
 
به گزارش ایسنا، پژو تحت این قرارداد با شرکت ایران خودرو همکاری خواهد کرد و نخستین خودروی محصول این همکاری در سال 2017 از خط تولید خارج خواهد شد.
 
به این ترتیب پژو نخستین خودروساز غربی است که از زمان اجرایی شدن برجام و برداشته شدن تحریمها از بازگشت به ایران خبر می دهد.
 
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکتهای پژو و سیتروئن با ایران خودرو برای تولید سالانه 200 هزار خودرو با استفاده از قطعاتی که در ایران تولید می شوند همکاری خواهند کرد.
 
تحت این همکاری، مدلهای پژو 208، شاسی بلند 2008 و مدل کامپکت 301 تولید خواهند شد.
 
پژو در سال 2012 در پی وضع تحریمهای غربی علیه برنامه هسته ای ایران از کشور خارج شد. ایران در آن زمان دومین بازار بزرگ این شرکت خودروسازی بود و این شرکت در سال 2011 پیش از تشدید تحریمها 458 هزار خودرو در ایران فروخته بود. خروج پژو از ایران 10 میلیون یورو در ماه از درآمد سال 2012 پژو کاست و یکی از عوامل تاثیرگذار در 576 میلیون یورو ضرر کل سال این شرکت بود.
 
با وجود خروج پژو، ایران خودرو به تولید خودروهای پژو که مدلهایی مانند 206 و 405 بودند ادامه داد و در سال 2014 حدود 350 هزار خودروهای برند پژو تولید کرد که حدود یک سوم از بازار خودروی ایران به حساب می آمدند.
 
فروش بازار ایران در سال 2011 به 1.6 میلیون خودرو رسید و در دوران تحریمها که کمبود قطعات وارداتی تولید داخلی را محدود کرد، به پایین یک میلیون خودرو کاهش یافت. طبق برآورد پژو، تقاضا برای خودرو در ایران ممکن است در دو سال آینده به 1.6 میلیون دستگاه افزایش پیدا کند و تا سال 2022 به دو میلیون خودرو برسد.
 
به گفته مدیرعامل پژو، در حال حاضر حداقل سه میلیون پژو در جاده های ایران وجود دارد.
 
مدیران پژو اظهار کرده اند که در 18 ماه گذشته با این انتظار که توافق هسته ای صورت خواهد گرفت و تحریمهای ایران برداشته می شوند، سرگرم مذاکره برای بازگشت بوده اند.
 
انتشار خبر بازگشت پژو به ایران کمک کرد ارزش سهام این شرکت در بازار پاریس 1.5 درصد صعود کرده و به 14.35 یورو برسد.
 
همچنین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو پس از امضای این قرارداد گفت: همکاری استراتژیک با گروه پژو سیتروئن به عنوان یک فرصت منحصر به فرد برای طرفین خواهد بود تا از مزایای رقابتی یکدیگر به خصوص در زمینه فن آوری و ایجاد یک چشم انداز درازمدت بهره برداری کنند.
 
یکه زارع افزود: یکی از مزیت های ویژه این همکاری عرضه خودروهایی با بالاترین فن آوری به مشتریان خواهد بود.
 
وی در ادامه به سه محور اصلی قرارداد اشاره کرد و گفت: گروه صنعتی ایران خودرو و پژو به زودی شرکتی مشترک با سهامداری مساوی را ایجاد خواهند کرد که به تولید جدید ترین محصولات پژو بر اساس پلتفرم مورد استفاده ایران خودرو خواهد انجامید.
 
یکه زارع افزود: علاوه بر این، امکان استفاده از بازارهای صادراتی این محصولات در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) نیز محور دیگر قرارداد است.
 
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه در نتیجه همکاری های گذشته دو شرکت هم اکنون حدود چهار میلیون خودرو پژو در ایران تردد می کنند، افزود: تعدادی از محصولات پژو در حال حاضر نیز در ایران خودرو تولید می شوند که امضای قرارداد همکاری های جدید شرایط را برای ادامه تولید این خودروها و همچنین تقویت شبکه خدمات پس از فروش تسهیل می کند.
 
گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت پژو پس از امضای این قرارداد بیانیه ای مطبوعاتی منتشر کرد که در این بیانیه آمده است: «این توافق نامه یک هفته پس از لغو تحریم های بین المللی بیانگر شروع فصل جدیدی برای طرفین خواهد بود که از سوی شرکت های انتقال دهنده فن آوری و فعالان داخلی نیز مورد حمایت قرار گرفته و در اواسط سال2016 به اجرا درخواهد آمد. نخستین محصولات نیز در نیمه دوم سال 2017 از خط تولید ایران خودرو خارج خواهد شد.
 
در سال 2011 حداکثر یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو وارد بازار ایران شد که پیش بینی می شود تا سال 2020 تولید خودرو به بیش از یک میلیون و 400 هزار و در نهایت دو میلیون دستگاه در سال افزایش پیدا کند.
 
بر اساس آمار فعلی، تعداد خودروهای پژو موجود در جاده های ایران بیش از چهار میلیون دستگاه است.
 
ایران یکی از مؤلفه های کلیدی استراتژای توسعه شرکت پژو سیتروئن در خاورمیانه و افریقا و سومین بازار بین المللی به سرعت در حال رشد این شرکت به شمار می رود. این گروه در سال 2015 در حدود 180 هزار دستگاه وسیله نقلیه در منطقه فروخته است که یک رشد بیش از شش درصدی را نشان می دهد.»
 
 
 
بازگشت پژو به ایران با قرارداد 400 میلیون یورویی
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , بازگشت پژو , توافق ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

21 نظر

رضایب
0

لعنت بر فرانسه .چه سرنوشتی برا کشور عزیزمون رقم زد.هم عامل خطره خودشو رفع کرد هم چپاول کرد.ایشالا داعش دوباره به خاک و خون بکشه مردمشو
11:59  1394/11/12
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
6

حیف ک ب جای این قراردادهایی که معلوم نیست چطور بسته شده و دارن ب ما اینجور میگن.
کاش همین پژو هم که میخواس بیاد دستش آزاد بود که مستقل کارکنه.
کاش ب جای پژو با تویوتا همکار میشدیم تا لاقل اگر ماشین از رده خارج هم تولید میکردن خیالمون از بابت کیفیتش راحت میشد.
و هزارتا کاش دیگه.
08:32  1394/11/11
پاسخ دادن
امیر(سابق)
6

نوید جان حسرت ای کاشهای زیادی به دلمون میمونه تا زمانی که این مدیران کنونی و منفعت طلب و بیسواد بر مسند اقتصاد این کشور سوار هستند. و هموطنانی هستند که با عدم فکر بلند مدت و پایین آوردن ارزش ایرانی اونها رو تشویق به گرانی و رانت خواری میکنند
14:51  1394/11/11

کاربر: نوید جهرمی
3

دقیقاً امیرجان.
خدا کنه سیستممون درست و اصلاح شه تا ایرانی ب اون چ که لایقشه برسه.
15:27  1394/11/11

ایرانی باغیرت
3

هیچ فکر کردین چرا این قدر اصرار به قرار داد با پژو فرانسه را دارند حتی از سالها پیش از تحریم تا به امروز .؟!؟!
بله ریشه های آن از انقلاب 57 شکل میگیریه . این فقط یکی از امتیازاتی هست که ما به فرانسوی ها دادیم و باید می دادیم !
فرانسه ای که نقش خودشو در توطئه جهانی که برای بر کناری خاندان پهلوی خوب بازی کرد.
نفرین نفرین .
02:50  1394/11/12

A.Bugatti
1

سلام دوستان
امکان داره قیمت ماشین پایین تر بیاد ؟؟
یا اصلا تو سال جدید قیمتا بالا میره ؟؟
در کل الان وقت خوبی برای خرید یه ماشین 110 ملیونی هست ؟؟؟؟
ممنون میشم کمکم کنید...
17:59  1394/11/10
پاسخ دادن
یاسر
2

قیمت ماشین تابع نرخ ارز و دلاره و تا دلار 3600 تومن باشه نباید انتظار
پایین اومدن محسوس قیمت خودرو داشت
برو با اون 110 تومن یه تویوتا کرولا بخر حالشو ببر
هیچوقت دلار پایین نمیاد مطمئن باش
21:15  1394/11/10

A.Bugatti
0

تویوتا کرولا که 140 ملیونه
رنو فلونس چه طوره ؟؟؟
21:19  1394/11/10

یاسر
2

رنو فلوئنس که 90 میلیونه نه 110
بعدشم به نظرم حیفه این همه پولو بدی و یه ماشین باکیفیت نداشته
باشی
میتسوبیشی لنسر هم خیلی خوبه ها
21:31  1394/11/10

کاربر: نوید جهرمی
2

امکان پایین اومدنش در حد دو سه میلیون ممکنه اما کاهش قیمت محسوس خیر.
ب نظر خودم ک افزایش پیدا میکنه.
با 110 تا دستت بازه برای خرید.اگر ماشین صفر میخوای نمونه های 2015 رو دارن با شرایط خوب میدن. اگر کارکرده هم موافقی که ماشینای کارکده با این رکود افت قیمت زیادی داشتن و دنبال مشتری نقد میگردن.
در کل بهترین راه خلاف جهت بازار عمل کردنه.الان هم رکود و انتظار مردمه پس بهتره هرچی میخوای بخری.
رنو فلوئنس گزینه خوبیه.کرولا ایکس ال آی نه جی ال مدل 15 قیمتش 115س. لنسر هم که پیشنهاد خودمه مدل فولش 125ه. که میشه ی گزینه کم کارکرد رو 110 خرید.
12:27  1394/11/11

کاربر: رایزو
1

البته که نباید زیاد به این قرار داد بالید.. چون کمپانی های دیگه ای هستند که پژو هنوز باید خیلی ادامه بده تا به اونها برسه. اما در مقابل ماشین های چینی الان به نظرم پژو آنچنان ماشین بدی هم نباشه. مگه اینکه حالا که دوباره بازار بزگ گذشته رو به دست آورده جرقه ای باشه برای پیشرفت محصولات هر دو کمپانی
17:25  1394/11/10
پاسخ دادن
ایرانی
2

بااولین تحریم جدید فرانسه مثل قیل خیانت میکند
17:13  1394/11/10
پاسخ دادن
آرشام
0

صد در صد درست است....
22:36  1394/11/10

یاسر
6

خدا رو شکر . حداقل این بار کیفیت خودروها و قطعات بهتر خواهند شد
ان شاءاللّه ایران بتونه با شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا مثل تویوتا و
بنز و bmw هم اینطوری به توافق و همکاری برسه
اینطوری خیلی عالی میشه
16:15  1394/11/10
پاسخ دادن
بهنام
0

اقا یاسر شما همونی که سر ائودی با من بحث میکردی؟؟؟؟؟؟یا کسی دیگه ای؟؟؟؟ اخه یاسر عشق پانامرا و بنز بود ن پژو
20:09  1394/11/10

ALI
0

اگر توافق کنن بازم قیمت اونا رو بالا میبرن
کار اینا حساب کتاب نداره
20:46  1394/11/10

یاسر
3

اقا بهنام من عاشق پژو نیستم اتفاقا به جز ماشین ژاپنی و آلمانی علاقه
چندانی به خودروهای دیگه ندارم
اما خوب من حقیقت رو گفتم و اونم اینه که پژو و سیتروئن از ارابه های چینی
خیلی بهترن همین
من از برندهای ژاپنی عاشق لکسوس و از برندهای آلمانی عاشق پورشه و
بنزم
21:12  1394/11/10

بهنام
0

برندهای ژاپنی تویوتا و لکسوس خیلی طرفدار داره
المان هم پورشه و بنز و بی ام و
ولی فرانسه زیاد خودروساز قابل احترامی نیست و محصولاتش تعریفی نداره
فرانسه فقط بوگاتی که حرف اول خودرو میزنه که بوگاتی هم موتورش طراحی و ساخت فولکس واگن المان.
21:27  1394/11/10

یاسر
0

اقا بهنام بوگاتی تحت نظر ایتالیایی هاست نه آلمانی ها
21:42  1394/11/10

بهنام
0

اقا یاسر عزیز بنیانگذار کمپانی بوگاتی ایتالیایی بوده بنام اتوره بوگاتی
ولی موتورهای بوگاتی توسط فولکس واگن المان طراحی شده
بوگاتی شیرون جدیدترین اتومبیل این کمپانی که با قدرت 1480 اسب بخار توسط فولکس واگن طراحی شده.شما مییتونی بری بخونی
21:54  1394/11/10

بهنام
0

اقا یاسر یادم رفت بگم. شرکت بوگاتی در سال 1998 میلادی توسط گروه فولکس واگن المان خریداری شده و الان بوگاتی تحت کمپانی فولکس واگن درحال فعالیت جهانی میباشد.
بوگاتی در سال 1909 توسط صنعتگر معروف بنام اتوره بوگاتی تاسیس شد
دفتر مرکزی بوگاتی در فرانسه است ولی موتور بوگاتی تحت نظر فولکس المان انجام و ساخته میشه
22:12  1394/11/10

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد