شش خودروساز در ایران ماندگار شدند

شش خودروساز در ایران ماندگار شدند

 
دبیر شورای سیاستگذاری خودرو با اشاره به عقب‌ماندگی تولید خودرو از برنامه، گفت: حضور خودروسازان ژاپن، آلمان، فرانسه، اتریش، ترکیه و ایتالیا در بازار و صنعت خودروی ایران قطعی شد.
 
ساسان قربانی در جمع خبرنگاران با اشاره به عقب ماندگی تولید خودرو از برنامه، گفت: احتمال اینکه به برنامه تعیین شده برای تولید خودرو برسیم، کم است ولی جبران تولید در ماه‌های آینده برنامه‌ریزی شده است و سعی می‌شود عقب‌ماندگی تولید را جبران کنیم، البته روند تولید افزایش یافته ولی اینکه برنامه محقق شود، درصدش کم است.
 
دبیر شورای سیاستگذاری خودرو  افزود: اینکه بتوانیم چه میزان از عقب‌ماندگی ۳۶۰ هزار دستگاهی را جبران کنیم، سئوال سختی است و پارامترهای متعددی دارد ولی هم اکنون نسبت به سال قبل، ۱۷ درصد از برنامه عقب هستیم و تنها ۶۵ درصد از برنامه را محقق کرده‌ایم اما تمام تلاش این است که حداقل به تولید خودرو در سال قبل برسیم و این در دستور کار خودروسازان برای ماه‌های باقیمانده سال قرار دارد.
 
وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد بعد از برداشته شدن تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام، خودروسازان خارجی که در گذشته مذاکرات خود برای حضور در صنعت خودروسازی ایران را تکمیل کرده‌اند، وارد بازار شوند؛ بر این اساس ژاپنی‌ها به صورت قوی وارد ایران خواهند شد و با توجه به هیات گسترده‌ای که از ایتالیا به ایران آمدند، به نظر می‌رسد ایتالیایی‌ها با توجه به مذاکرات، حضور پررنگی در صنعت و بازار خودروی ایران داشته باشند.
 
به گفته قربانی، فرانسه، آلمان، اتریش و ترکیه نیز در بازار و صنعت خودروی ایران حضور خواهند یافت و اکنون نیز مذاکرات خود را به انجام رسانده‌اند و علاقه‌مند به همکاری مشترک هستند. البته محدودیت‌هایی در تحریم برای خودروسازی و قطعه سازی ایران به‌وجود آمده بود که امیدواریم با عملیاتی شدن برجام، بسترها برای حضور و مشارکت خودروسازان و قطعه سازان صاحب نام دنیا با ایران فراهم شود.
 
وی اظهار داشت: البته برخی شرکت‌های قطعه ساز صاحب نام اروپایی مذاکرات خود را با قطعه سازان ایرانی نهایی کرده اند و هیات‌هایی را نیز به ایران اعزام کرده که کار مذاکرات را نهایی کرده اند. البته از طرف‌های ایرانی خود خواسته اند که تا زمانی که تحریم‌ها برداشته شود، نام آنها را اعلام نکنند.
 
دبیر شورای سیاستگذاری خودرو از دو نوع قرارداد مشارکت برای همکاری با خارجی‌ها در صنعت خودرو خبرداد و گفت: اولین نوع قرارداد این است که داخلی سازی قطعات خودروهای موجود برندهای بین المللی صورت گیرد و تولید خودرو در ایران انجام شود و نوع دوم این است که خودروهای جدید در ایران تولید شود که فرآیند این نوع تولید، سه سال زمان می برد که البته هر دو نوع را به صورت موازی، دنبال می کنیم. در حالت ایده‌آل اگر بتوانیم دو درصد از سهم جهانی صنعت خودرو را به خود اختصاص دهیم، شرایط خوبی است.
 
قربانی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر امضای قرارداد پژو در سفر آتی رئیس‌جمهور به فرانسه گفت: اینکه قرارداد همکاری با پژو در حاشیه اجلاس خودرو که قرار است اسفندماه امسال برگزار شود، امضا شده یا به زمان دیگری موکول شود، به نظر مدیرعامل ایران خودرو بستگی دارد. 
 
وی در خصوص تعرفه واردات خودرو گفت: در پیوستن به سازمان جهانی تجارت که به شدت از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌شود، باید سطح عمومی تعرفه‌ها در نهایت به صفر میل کند، این در شرایطی است که در دوران ابتدایی عضویت به این سازمان، اجازه داده می‌شود که به مدت محدودی، سطح تعرفه ها بالا باشد اما به مرور باید به صفر میل کند و کاهشی شود. 
 
دبیر شورای سیاستگذاری خودرو خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا لیزینگ‌ها برای فروش خودرو وارد عمل شده و به این شکل که به خریداران تسهیلات داده شود، عمل نمی‌شود، این در شرایطی است که تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی که دولت برای خرید خودرو به مردم داد، حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو بود و حمایت از تولیدکنندگان به شمار نمی‌رفت.
 
قربانی معتقد است، متاسفانه در قالب این طرح، دولت مسیر خوبی را برای حمایت از خودرو انتخاب نکرد و در مجموع این طرح، متمرکز بر حمایت از خودروسازان نبود. باید به این نکته هم توجه داشت که تولیدات ایرانی باید رقابتی شوند و با توجه به استانداردهای بین‌المللی به تولید بپردازند، ضمن اینکه نمی‌توان با روند تولید محصولات موجود جایگاه خوبی در صنعت خودروی جهان داشته باشیم.
 
همچنین محمدرضا نجفی‌منش، عضو شورای سیاستگذاری خودرو در پاسخ به سئوال مهر مبنی بر سهم قطعه سازان از تسهیلات ۲۵ میلیونی خرید خودرو گفت: پیشنهادی که وزیر صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان داده، این است که ۷۰ درصد از منابع حاصل از فروش خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی را به قطعه سازان بدهند و ۳۰ درصد را برای تولید خودرو بردارند اما هنوز این پیشنهاد عملیاتی نشده است.
 
 
 
شش خودروساز در ایران ماندگار شدند
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

مهر

 

برچسب : خودرو , خودروساز خارجی , قرارداد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

احسان
0

یعنی دیگه از ماشین ای کره ای خبری نیست ؟
11:39  1394/10/16
پاسخ دادن
بهنام
2

امکان نداره اتومبیل های کره ای واردکشور نشه چون در ایران طرفدار خوبی داره مخصوصا وراکروز و سانتافه و توسان و جنسیس و کادنزا. محصولات کره ای در خیابان های ایران زیاد قابل مشاهده است
15:38  1394/10/16

بهنام
1

المان اعجوبه خودروسازی. ایتالیا سوپراسپرت اگزوز وحشی اسفالت میکنه اتومبیل های وحشی معروف.ژاپن هم لوکس و باکیفیت و قیمت عالی معروف.
22:52  1394/10/15
پاسخ دادن
امیر(سابق)
13

میگم مردم از دست پژو نارضی هستند بعد میخوایم با ترکیه که مونتاژ کار آشغالهای فرانسوی هست چه قراردادی ببندیم با توجه به توهینهایی که به ما میکنند . شما مگه ایرانی نیستید چرا عزت ایرانی را بخاطر منفعت خودتون به لجن میکشید . بخدا ایران و ایرانی در دنیا عزت و احترامی داشت. که شما بخاطر پول خودتون همه را به باد دادین
17:59  1394/10/15
پاسخ دادن
کاربر: Reza
2

درسته که پژو در مقابل بنز و بی ام و و تویوتا و نیسان عددی نیست اما انصافا محصولات جدیدیش در رنج قیمت خودشون بسیار خوبن.مثل پژو 508 که 5 ستاره ی ایمنی رو گرفته.
18:30  1394/10/15

کاربر: نوید جهرمی
5

گمونم که اگه ب ایناس میرن از عربستان هم گدایی میکنن.
عزت و شرف که مهم نیس. مهم سبیله که باید چرب باشه.
23:19  1394/10/15

کاربر: نوید جهرمی
4

من ک ب حرفشون اعتماد ندارم. فک نمیکنم کسی بیشتر از مذاکره کاری کرده باشه و حضور خارجیا خیال خامه. این پژو هم بازار بهتر و مفت تر از ایران نداره. کجا خودروسازی رو بره پیدا کنه ک تا محصولی از رده خارج و راهی موزه شد بیاد تولید کنه؟
بهتره کلن به مسوولین و دروغایی ک میگن توجهی نکنیم.
23:30  1394/10/15

امیر
1

سالهاست کسانی چون همین اقای قربانی(نفر وسط) و نجفی منش در سمت
راست ایشان نشسته اند سکان قطعه سازی و تولید خودرو را در دست دارند و
خروجی محصولشان هم سمند و پارس و... است که بیش از 12 لیتر در صد کیلومتر مصرف سوخت دارند.!!خودروهایی که از روز اول مشکل کیفیتی دارند.ایا
این اقایون نمی خواهند جای خودشان را به کسانی بدهند که فکر تولید محصولات روز ژاپن و کره و... در خط تولید باشند.!!؟
16:27  1394/10/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : سلام به بزرگواران راهنمایی کنید الان تاریخ چند فاکتور شد تاراv4 رنگ مشکی هستم تاریخ تحویل زده 1403/06/10 الان چند فاکتور شدن
J4 سفید اردیبهشت : ثبت نام J4 سفید ۱۷ اردیبهشت تحویل ۶۰ روزه، ۲۶ شهریور فاکتور شده و الان در مرحله صدور پلاک هست.
علیرضا : سلام کسی می‌دونه تارا V1پلاس رنگ سفید تا چه موعودی فاکتور شده ؟
تارا v4lx : طبیعیه رنگهای نقره ای حدود یک هفته تا ۱۰ روز از بقیه رنگها عقب تره
وحید : چرت و پرت نگو مگه مدیر عامل سایپایی اینجور صحبت میکنی محکم
تارا v4lx : بستگی به رنگش داره ولی روالش اینه که نیمه اول بهمن تحویل میگیرین
تارا v4lx : تیتانیوم بین ۳۰ تا ۷۰ روز تاخیر داره
تارا v4lx : مشکلی نداره معمولا یه هفته ای زمان میبره تا ارسال مدارکی که نمایندگی ارسال کرده تایید بشه بعدش پیام میاد براتون
J7 : منظور از تایید چک و مدارک همون سبز شدن قرارداده یا مثل تحویل سیستمی باید از نمایندگی بپرسیم؟
علیرضا : سلام من اردیبهشت ماه ثبت نام داشتم قسمت تکمیل وجه گیر کرده تی 8از نمایندگی اراک بابا اینا خداوکیلی یه مشت کلاهبردارن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : تشکر مجید جان
صفدر : تبدیل دوگانه به شاهین رو پنجشنبه تایید نهایی کردم هیچ اتفاقی نیافتاد والان که دباره میرم تو تغییر مدل و رنگ این پیغام میاد: شما یک رکورد تغییر رنگ و مدل ارسال نشده به سایپا دارید و امکان تغییر رنگ و مدل مجدد ندارید
X22 : اونایی که میان چرت و پرت میگن یا ماشین ثبت نام نکردن یا مبانی تاخیر رو نمیدونن پسرداییم تو لندن میگه اونجا هم صفر بخری شاید تاخیر بخوره و تو قرارداد میارن
احمد ایکس 55 : با سلام ماشین من x55 pro پنجشنبه 29 شهریور فاکتور شد الان در انتظار صدور بیمه و پلاک هست. موعد تحویلم 14 مرداد بود صبر داشته باشید انشاالله ماشین شماهم فاکتور میشه و میاد
ساینا 85گانه. اهواز : سلام ساینا تک یا دوگانه بودین
حسین : این ایراخودرو هم کاراش خیلی فیلم هستش. پنج شنبه و جمعه طبق فرموده عزیزان دنا اتومات فاکتور کرد. امروز دیگ تعطیلش کرد. خسته شدن از این همه فاکتور طی دو روز... حالا رفت تا کی خدا عالمه دوباره شروع کنننن. دستتون درد نکنه از این همه برنامه ریزی قشنگتون. احسنت.
،،..مهدی : دقیقا منم ماشینم دنا پلاس 6 سرعته هستش که 24 اسفند اولین واریزی بوده که 11/5/1403 هم تکمیل وجه کردم ولی فاکتور نشده موعد تحویل خودرو هم 31/5/1403 بوده به نظرتون کی فاکتور میشه
بهنام مشهد : دنا اتوماتیک آبشنال 29مرداد فاکتور نشد🥺🥺🥺🥺 رنگ مشکی متالیک فرپش فوری 90روز اصلا راه افتاد فاکتور ها دنا اتوماتیک آبشنال
اقتصاد دان : با شروع نیمه دوم سال بعد از این قیمت خودروها هفته به هفته و ماه به ماه و حتی روز به روز افزایش قیمت خواهند داشت نیمه دوم سال با تورم و افزایش قیمت خواهیم بود و تا عید ادامه دار است
سعید اولویت تابستان403 تحویل آبان : سلام آقا آرمین، شما پیش فروش دنا آپشنال هستید؟