چرا نباید در صحنه تصادف پول نقد بگیریم؟

چرا نباید در صحنه تصادف پول نقد بگیریم؟

 
شاید برای شما هم پیش آمده که در یک تصادف رانندگی، به‌علت جزئی بودن خسارت و بی‌حوصلگی برای مراجعه به بیمه و برآورد خسارت یا حس نکردن آسیب جسمی، به گرفتن وجه نقد در صحنه تصادف اکتفا کرده‌اید؛ اما این کار اشتباه بزرگی است که می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به‌همراه داشته باشد.
محسن عارفی: اگر شما هم تابه‌حال در هنگام رانندگی ناگهان با صدای برخورد خودروی دیگری به‌خود آمده‌اید، بهتر از هرکسی می‌دانید تصادف کردن چه حس بد و چه دردسرهایی به‌همراه دارد؛ چراکه شما مجبور هستید چندین روز دنبال دوندگی‌های بیمه و صافکاری خودروی آسیب دیده خود باشید.
 
به‌گزارش یو‌اس‌ای تودی، در بسیاری از تصادفات رانندگی، وقتی خسارات جزئی به‌نظر می‌رسد، راننده خاطی سعی می‌کند با دادن وجه نقد سر و ته قضیه را هم آورد و به غائله خاتمه دهد. شاید در این مواقع، شما هم ترجیح دهید پول نقد را بگیرید و قال قضیه را بکنید اما باید به شما متذکر شویم که این اصلا ایده خوبی نیست.
 
لابد می‌پرسید چرا؟ چون اغلب مردم در برآورد خسارات و هزینه تعمیر، حتی درصورتی که میزان خسارت کاملا قابل مشاهده باشد، دچار اشتباه می‌شوند چراکه ممکن است به ماشین آسیب‌هایی وارد آمده باشد که از نظر شما پنهان است. همچنین ممکن است خود شما نیز از نظر جسمی دچار آسیب شده باشید که به‌علت گرم بودن بدنتان از آن مطلع نباشید.
 
بنابراین، هرگز سعی نکنید با گرفتن پول نقد به غائله خاتمه دهید چراکه یک شکستگی ساده چراغ عقب ماشین ممکن است چند صد هزارتومان خسارت روی دست‌تان بگذارد چون در برخی موارد، کل سیستم چراغ باید عوض شود. در برخی تصادفات، خسارات بدنه ماشین قابل رؤیت است اما بعضی آسیب‌هایی که از چشم شما ممکن است پنهان بمانند شامل موارد ذیل می‌شود:
 
آسیب پشت سپر عقب: خودروهای جدید، یک پوشش ضربه‌گیر بزرگ روی سپر خود دارند که این پوشش ضمن جذب ضربه و صدای برخورد باعث می‌شود شما از میزان شدت ضربه مطلع نشوید و شواهد کمتری از میزان خسارت به خودرو به جا بماند. 
 
آسیب به سیستم اگزوز: لوله اگزوز، درصورتی‌که از پشت ضربه بخورد، به جلو هُل داده می‌شود و در داخل منبع و لوله ترک ایجاد می‌شود. بنابراین، اگر در صحنه تصادف کنار خودروی خود بایستید و فقط به ضربه‌گیر سپر خود نگاه کنید قطعا متوجه این آسیب نخواهید شد.
 
آسیب به سیستم تعلیق: حتی آسیب جزئی به سیستم تعلیق می‌تواند چرخ‌ها را از محور خارج کند. شاید تا مدتها پس از تصادف متوجه این آسیب نشوید و وقتی متوجه این مساله شوید که ماشین به اصطلاح فرمان‌کِشی دارد و مدام به یک سمت جاده منحرف می‌شود.
 
آسیب به بدنه یکپارچه: بدنه بعضی خودروهای امروزی به‌جای اینکه از چندین قسمت جدا ساخته شده باشد، از یک بدنه یکپارچه ساخته شده که در هنگام وقوع تصادف، این بدنه مثل آکاردئون جمع می‌شود. 
 
با توجه به موارد ذکر شده، برای اطمینان بیشتر، قبل از ترک صحنه تصادف یا حل و فصل ماجرا، حتما باید از یک کارشناس خبره کمک بگیرید. به‌عنوان مثال، عدم رفع عیب ایرادهایی که براثر تصادفات به ظاهر معمولی در خودروی شما ایجاد شده، به مرور زمان منجر به لاستیک سایی و نهایتا ترکیدن آنها می‌شود. چه کسی دوست دارد وقتی با سرعت 100 کیلومتر در حال رانندگی است ناگهان لاستیک خودرو‌ بترکد؟ این اتفاقات در بسیاری از موارد منجر به وقوع تصادفات خطرناک می‌شود و می‌تواند خطراتی را برای شما به ارمغان آورد که براحتی قابل پیشگیری بود.
 
به گزارش اقتصادنیوز، برای برآورد خسارت و آسیب‌های واقعی به خودرو، نیازمند یک کارشناس خبره هستید تا خودروی شما را روی بالابر بگذارد و حتی زیر خودرو را وارسی کند. گرفتن پول نقد در محل تصادف شاید در همان لحظه خیال شما را از منتظر ماند برای سر رسیدن مامور راهنمایی رانندگی و دوندگی برای رفتن به بیمه راحت کند، اما اصلا تصمیم درستی نیست چراکه خسارات اصلی به شکل موذیانه‌ای رفته رفته خود را نشان می‌دهند. 
 
همچنین، جراحت‌های جسمی در صحنه تصادف، به دلیل آنکه آدرنالین خونتان افزایش پیدا کرده شاید چندان جدی و دردناک به‌نظر نرسد اما با گذشت چند ساعت و حتی چند روز متوجه درد در گردن، زانو و سایر مفاصل خود می‌شوید.
 
آسیب‌های ناحیه گردن، بیش از نیمی از آسیب‌های جسمی در تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد؛ این آسیب‌ همچنین از جدی‌ترین و خطرناک‌ترین آسیب‌های جسمانی گزارش شده در حوادث رانندگی به حساب می‌آید. پس در هنگام بروز چنین اتفاقاتی، مدارک بیمه راننده خاطی را دریافت کنید تا بتوانید اقدامات قانونی و درمانی مرتبط را انجام دهید. سپس با پلیس تماس بگیرید و اگر هم پلیس به دلیل جزئی بودن تصادف از آمدن به صحنه تصادف خودداری کرد، مدارک و ادله تصادف را صورتجلسه کرده و شخصا به اداره پلیس ببرید.
 
همچنین، اگر راننده مقصر بیمه نداشته باشد، احتمال اینکه بیمه خود شما این خسارات را پوشش بدهد نیز می‌رود اما فراموش نکنید که مدارک و اطلاعات تماس کامل راننده خاطی را اخذ کنید.
 
 
چرا نباید در صحنه تصادف پول نقد بگیریم؟
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , بیمه , تصادف , پول , خسارت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

این قد دعوا مرافه میشه که دیگه این چیزا اجرایی نمیشه.
دوستم تو امارات تصادف کرد.کامیون زد پشت کادیلاکش کل عقبو جمع کرد.گف ماشینو بردیم کنار نششستیم تو ماشین شرطه اومد کروکی و خسارت رو مشخص کرد و رفتیم دنبال کارمون.
یکی دیگه مال چین و مالزی تعریف میکرد که هر وقت تصادف میکنن میان با لبخند مدارک شناسایی رد و بدل میکنن و میرن و بیمه خسارت طرفین رو میده.
17:26  1394/10/12
پاسخ دادن
هادی
0

ملت کم شرّ بودن، اینم میخونن هر چی بلد نبودن یاد می گیرن، شررر تر می شن! ول کنین تورو خدا...
11:36  1394/10/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد