زیان انباشته ۴۲۰۰ میلیارد تومانی خودروسازان در دوران رکود

زیان انباشته ۴۲۰۰ میلیارد تومانی خودروسازان در دوران رکود

 
یک کارشناس مسایل اقتصادی با تاکید بر این‌که مشکلات مربوط به فعالیت‌های تولیدی ضررهای هنگفتی به‌ویژه به بنگاه های بزرگ تولیدی در کشور وارد کرده است، گفت: برای مثال رکود در صنعت خودرو منجر به بروز زیان انباشته ای معادل ۴۲۰۰ میلیارد تومان وافزایش موجودی انبارها به بیش از ۱۰۰ هزار خودرو شد و بسیاری از صنایع به دلیل مشکلات ناشی از عدم تأمین سرمایه در گردش، زیان های انباشته و موجودی انبار فراوان، متوقف یا در معرض توقف قرار گرفته‌اند.
 
سید محسن طباطبایی مزدآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص بسته اقتصادی خروج از رکود گفت: تا زمانی که ما درک صحیحی از دلایل ورود به این فضای رکودی نداشته باشیم نمی توانیم در خصوص بسته دولت تشخیص صحیحی ارائه کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از دلایل بروز رکود فعلی کاهش تقاضای کل اقتصادی است، افزود: در داخل کشور عواملی همچون کاهش ارائه تسهیلات، چشم انتظاری بازار برای اجرای برجام، سیاست های مالی انقباضی و کاهش درآمدهای نفتی منجر به کاهش تقاضای داخلی شده است و در سطح خارجی نیز اعمال تحریم های ظالمانه غرب راه را برای صادرات کالاهای ایرانی سخت کرد.
 
دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران یکی دیگر از عوامل تشدید کننده فضای رکودی را سخت شدن اوضاع تولید داخلی دانست و گفت: از یک سو افزایش قیمت دلار در سال گذشته از 2799 تومان به 2996 تومان منجر به افزایش هزینه های تولید در بخش مواد اولیه و کالاهای واسطه ای و سرمایه ای واردات شد که هم قدرت رقابتی کالای تولیدی در سطح بین المللی را کاهش داد و هم منجر به عدم توانایی خرید و کاهش رغبت تقاضای داخل به مصرف کالای تولید داخل شد.
 
مدرس دانشگاه خوارزمی بسته سیاستی خروج از رکود دولت را چرخش معنادار سیاست های مالی انقباضی به انبساطی دانست و گفت: در عرصه اجرا دولت و به ویژه سیستم بانکی با چالش های جدی مواجه هستند.
 
وی توضیح داد: به نظر می رسد با توجه به بدهی‌های هنگفت دولت و بخش خصوص به بانک ها منابع لازم برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به بخش تقاضا وجود ندارد و سیاست بانک مرکزی برای اعطای تهسیلات از منابع داخلی نیز می‌تواند منجر به آزاد شدن پول پر قدرت و صعودی شدن نرخ تورم شود.
 
 
 
 
زیان انباشته ۴۲۰۰ میلیارد تومانی خودروسازان در دوران رکود
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : صنعت خودرو , زیان , ضرر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

کاربر: arash61
0

دوستان شما نخرین بزار با نصف قیمتی که میخوان به ما بدن ،بدن به همین افغانستان عزیز اگه قبول کردن!!!؟ این ماشینا با این قیمت و کیفیت فقط وفقط ما ایرانیها هستیم که سوار میشیم و بابتش پول میدیم.بیاین مرد باشیمو نخریم تا هم معذرت خواهی کنن هم کیفیت و هم قیمت وتنوع محصولات رو بالا ببرند.به امید اون روز که کاری کنیم که مسئولای کشور به مردم احترام بزارند
20:38  1394/07/29
پاسخ دادن
حميد
0

من كه حاضر نيستم ماشينمو كه صفر خريدم تو آفتاب بذارم .
اما اين ماشين ها الآن كمه كم 6 ماهه تو محوطشون زير تيغ آفتابن . با اون مواد پلاستيكي بنجل داشبورد و فرمونشون چطور مي خوان به مشتري تحويل بدن ؟
راستي ماشيناي مدل 95 هم همينا رو مي دن ؟
چون پارسال يه خبري خوندم ناجا خودرهاي مثلا" امثال رو مدل سال بعد سند نمي زنه .
نمي دونم هنوز هم اين قانون هست ؟
17:45  1394/07/29
پاسخ دادن
علي
0

ببينيد عزيزان
دولت هاي ما قبلا " هم از آخور مي خوردن هم از توبره
اما الان مي گه اشكالي نداره حالا كه از ايرانخورو و سايپا ماشين نمي خريد من هم واردات رو آزاد مي كنم اما ... اما با گمركيه 300درصد
براي دولت فرقي نمي كنه چه ماليات خودروي داخلي چه گمركيه خودروهاي وارداتي . در هردو حالت بايد بديم ... با عرض معذرت
17:21  1394/07/29
پاسخ دادن
رسا
0

لطفا" كسي نگران اين مافياي اخطاپوسي نباشد . اينها بقدري در ساليان گذشته سود كرده و در شكم هايشان انباشته اند كه تا سال هاي سال به خوبي و خوشي مي توانند زندگي كنند .
الآنه كه خط توليدشان متوقف و نيروهايشان تعديل شده اند وگرنه تا پارسال 24ساعته و بصورت سه شيفت كار مي كردند . چون همچين روزهايي را پيش بيني مي كردند .
17:10  1394/07/29
پاسخ دادن
کاربر: محمدرضا از کرج
13

خودروسازان به ظلم کردن در حق مردم عادت کرده اند
ترک عادت موجب مرض است
تنها راه بالابردن کیفیت تولیدات داخلی فقط نخریدن هست
خودروسازان از عواقب شکستن قیمتها به دلیل پایداری کمپین بسیار هراسان و نگرانند
بنابراین به این زودیها تسلیم نمیشن پس بناچار مردم هم باید حداقل 2 سال صبر کنند و ماشبن صفر نخرند
خودروسازان هنوز ترفندهای سیاسی دیگر را اعمال نکرده اند که اگر اعمال کنند کلیه پرسنل شرکتهای دولتی و اداره جات دولتی را مجبور و تهدید به خرید ماشین صفر با تسهیلات بانکی میکنند در غیر اینصورت با آنها به چشم ضد انقلاب برخورد خواهند کرد
وظیفه مردم فقط صبر هست و تحمل
15:07  1394/07/29
پاسخ دادن
کاربر: BlackWolf70
10

بنظر بنده برای خروج از رکود باید به نصف قیمت به کشورهای دیگه بفروشن. فعلا که با این اوضاع کسی خریدار نیست داخل ایران.

برای آینده صنعت خودرو (اگر وجود داشته باشن) بهتره که از صفر شروع کنن و از سیستم قطعه سازی پیشرفته تری استفاده کنن. واقعا کیفیت قطعات تولید ملی در حد صفر هستن.

یاعلی
13:24  1394/07/29
پاسخ دادن
Ttt
19

مبادا تعطیل کنین ها...
تا کل این مملکت و با خاک یکسان نکنین ول کن نیستین به مولا!
11:00  1394/07/29
پاسخ دادن
امیر
32

دوست من مگه از جیب خودشون دارن میدن مگه مثل خیلی از جاهای دیگه از جیب منو تو دارن هزینه میکنند. فکر کردی واسه چی با حرفهای قشنگ دارن یواش یواش یارانه مردم را قطع میکنند
13:27  1394/07/29

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد