شرکای جدید خودروسازان ایرانی را بهتر بشناسیم

شرکای جدید خودروسازان ایرانی را بهتر بشناسیم

 
در حالی که کارشناسان امید داشتند خودرو سازان ایرانی به دلیل احتمال برداشته شدن تحریم ها به سراغ خودروسازان درجه یک دنیا بروند اما شرکت سایپا تاکنون روالی بر عکس این ایده را طی کرده و به سمت افزایش همکاری با خودرو سازان چینی رفته است.
در حالی که کارشناسان امید داشتند خودرو سازان ایرانی به دلیل احتمال برداشته شدن تحریم ها به سراغ خودروسازان درجه یک دنیا بروند اما شرکت سایپا تاکنون روالی بر عکس این ایده را طی کرده و به سمت افزایش همکاری با خودرو سازان چینی رفته است.مدیران سایپا اعلام کرده اند به تدریج همکاری خود را با شرکت ها چینی افزایش می دهند. شرکت های چینی چانگان و برلیانس از جمله شرکت هایی هستند که با سایپا وارد همکاری شده اند.
 
به گزارش اقتصادنیوز، شرکت هایی که حتی در چین نیز جزو تولید کنندگان خودرو با دانش فنی بالا محسوب نمی شوند. سایپا اعلام کرده است خودروهای شرکت چانگان در شرکت سایپا کاشان و محصولات برلیانس هم در پارس خودرو تولید خواهد شد.
 
جالب تر آنکه شرکت سایپا در ابتدا تولید خودرو های چینی شرکت چانگان را به صورت مونتاژ کامل شروع کرده است . این در حالی است که قبلا این شرکت از فاز مونتاژ کاری گذشته بود به عنوان نمونه تولید تندر 90 با داخلی سازی 50 درصدی در سایپا شروع شده بود.
 
شرکت سایپا به دلیل بر هم نخوردن بازار خودرو های چینی اش حتی در مذاکره با خودرو سازان اروپایی دست به عصا حرکت می کند .
 
یک منبع آگاه در رنو در گفت‌وگو با اقتصاد نیوز  یکی از مشکلات این شرکت با سایپا و پارس خودرو را قیمت گذاری محصولات جدید رنو دانست که قرار است در سایپا و پارس خودرو تولید شود و گفت مثلا یکی از مشکلات این است که قیمت ساندرو را می خواهند بالا ببرند تا بازار خودرو های برلیانس در پارس خودرو بهم نخورد.
 
شرکت پارس خودرو زیر مجموعه سایپا هم اکنون با سه شرکت چینی برلیانس ،جین بی و ژنگ ژو همکار شده است.
شرکت پارس خودرو که در گذشته با کیفیت ترین خودرو های ایرانی را می ساخت هم اکنون در حال تبدیل شدن به مونتاژ کار خودرو های چینی است.
دو خودرو برلیانس H330، H320  محصولات جدید چینی پارس خودرو هستند که این شرکت برای آنکه بازار این دو خودرو بر هم نخورد شرکت رنو را زیر فشار قرار داده تا قیمت ساندرو را افزایش دهد. ابتدا قرار بود ساندرو حدود3  میلیون تومان گران تر از تندر 90 باشد. اما مدیران پارس خودرو قصد دارند در آینده  قیمت این خودرو را به 45 میلیون تومان برسانند تا بازار خودرو های چینی بر هم نخورد .
 
برلیانس H320 با قدرت موتور103 اسب بخاری ، دو اسب بخار کمتر از ساندرو قدرت دارد  و  قیمتی بالای 45 میلیون تومان دارد و در صورتی که ساندرو محصول جدید رنو در شرکت پارس خودرو 40 میلیون یا زیر 40 میلیون تومان فروخته می  شد بازار این خودرو چینی کاملا بر هم  می خورد .
 
البته این مشکل تنها مختص پارس خودرو نیست دیگر محصولات چینی که یا در سایپا تولید می شوند یا قرار است تولید شوند در صورت آنکه سایپا با خودرو سازان اروپایی وارد همکاری شوند بازارشان بر هم خواهد خورد.سایپا هم اکنون با فیات و سیتروئن در حال مذاکره است.
در سایپا قرار است خودرو سیتروئن C-الیزه جدید با موتور 1.6 لیتری با قدرت 114 اسب بخار و جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا CVT عرضه شود. این خودرو میتواند با قیمتی در حدود 60 میلیون تومان عرضه شود اما اگر این خودرو با چنین قیمتی عرضه شود بازار بیشتر محصولات چینی سایپا بر هم خواهد خورد. برای همین احتمالا قیمت این خودرو را تا 80 میلیون تومان افزایش خواهند داد تا بازار خودرو های چینی سایپا حفظ شود.
یکی از شرکای چینی شرکت سایپا شرکت چانگان است . یکی از محصولات اصلی شرکت سایپا و چانگان هم خودرو Edao است. این خودرو با قیمت 80 میلیون تومان یکی از رقبای سیتروئن الیزه است. اگر الیزه با قیمت 60 میلیون تومان عرضه شود این خودرو چینی بسیاری از مشتریانش را از دست می دهد . ولی اگر الیزه با قیمت 80 میلیون تومان عرضه شود شاید به دلیل موتور قوی ترش که 120 اسب بخار است و اندازه بزرگتر خودرو برخی مشتریان را به سمت خود جذب کند . البته این خودرو  هم اکنون در بازار با استقبال مواجه نشده و قیمت بازار  چندین میلیون تومان ارزان تر از قیمت کارخانه است.
 
یکی دیگر از همکاران جدید چینی سایپا شرکت زوتای چین است که در صورت عرضه محصولات فیات و سیتروئن با قیمت مناسب در گروه سایپا، بازارش را در ایران از دست می دهد. 
 
سال 2005 زمانی که که تب طراحی خودرو با نشان ایرانی در شرکت سایپا با طراحی تیبا که ابتدا s81 نامیده می شد بالا گرفته بود ، یک شرکت خودروسازی در چین با نام زوتای (zotye) متولد شد. تولد این شرکت بیش از 40 سال بعد از تاسیس شرکت سایپا رخ داده بود . اما حالا پس از فروکش کردن تب طراحی خودرو با نشان ایرانی در گروه سایپا این شرکت به جایی رسیده است که با افتخار تولید خودرویی را با نام ایرانی اعلام می کند که در اصل خودرو همان خودروساز چینی است که در سال 2005 متولد شده بود.
 
شرکت سایپا در حالی فروش خودرویی با نشان و برند سایپا را آغاز کرده که اشاره ای به سازنده اصلی این خودرو یعنی شرکت زوتای (zotye) چین نمی کند .
سایپا این خودرو را آریو نام نهاده در حالی که اسم واقعی این خودرو z300 است.
شرکت سایپا فعالیت گسترده ای را برای مونتاژ خودروهای چینی آغاز کرده است . جالب تر آنکه سایپا حتی در چین هم به سمت شرکت های درجه دو و تازه کار رفته است .
زوتای شرکت تازه کاری است که در سال 2005 در شهر ژجیانگ چین تأسیس شده است و خودروهای مختلف خود را بر اساس پلت فرم های قدیمی و با طراحی کپی شده از سایر خودروها تولید می کند.
 
در خودرو شرکت زوتای که سایپا شروع به مونتاژش کرده از موتور 1600 سی سی با قدرت 120 اسب بخار در کنار گیربکس 4 سرعته اتوماتیک استفاده شده است . این خودرو هم اکنون توسط کارخانه  76 میلیون تومان قیمت گذاری شده است .
 
شاید نقطه قوت این خودرو استفاده از موتور میتسوبیشی است . موتور میتسوبیشی این خودرو در یک کمپانی تحت نظارت خود میتسوبیشی در چین تولید می شود. اما نکته مهم این است که گیربکس استفاده شده در این خودرو هماهنگی با موتور ندارد. شاسی این خودرو هم بر گرفته از یکی از محصولات شرکت تویوتا است .
 
در اصل شرکت زوتای با تلفیق کپی یا اصل موتور، گیربکس و سیستم تعلیق شرکت های مختلف در مرکز تحقیق و توسعه تازه کارش با کمک مشاوران خارجی سعی در خلق محصولات جدید خود دارد . برای همین در محصولات این شرکت مشکلاتی دیده می شود که در این مدل ارائه شده توسط سایپا عدم هماهنگی موتور و گیبرکس از جمله آن است .
 
به گزارش اقتصادنیوز، خودروسازان چینی معمولا کپی کاران خوبی هستند و با ترکیب موتور و پلت فرم های خودرسازان بزرگ که در این کشور تولید می شود سعی می کنند محصولات خود را که برخی کپی محصولات شرکت های بزرگ هستنند را خلق کنند. شرکت زوتای هم از همان اول همین رویه را در پیش گرفته به گونه ای که اولین محصول این شرکت با نام نومند در سال 2006 یک شاسی بلند کپی شده از خودرو دایهاتسو تریوس بود.در آن سال زوتای از موتور کپی شده پژو tud5 بهره گرفته بود .
 
زاتوی از سال ۲۰۰۹ تاکنون ۸ محصول جدید در کلاس های مختلف معرفی کرده که تقریبا همه آنها با استفاده از خرید امتیاز یا کپی برداری از محصولاتی چون سوزوکی، تویوتاو فیات بوده اند. زاتوی برای آینده ۴ محصول جدید دیگر را نیز در نظر دارد که آنها نیز خرید تکنولوژی از فیات و لانچیا هستند.
 
خودرو زوتای که سایپا نام آریو (بر گرفته شده از آریو برزن سردا فقید ایرانی) را بر آن گذاشته، کپی تویوتا آلیون با موتور میتسوبیشی است .
 
قیمت اعلام شده توسط سایپا برای این خودرو 76 میلیون تومان است . این خودرو در کلاس خودروی سی قرار می گیرد و رقیب اصلی  این خودرو  در محصولات شرکت سیتروئن، مدل الیزه است که قرار است توسط سایپا تولید شود . 
 
در حالی که مدیران سایپا قبل تر بر افزایش داخلی سازی ، توسعه نشان و خودرو ایرانی و همکاری با شرکت های بزرگ خودرو سازی دنیا تاکید می کردند ، طی دو سال اخیر بیشتر تمرکز خود را برای همکاری با خودرو سازان چینی برای مونتاژ محصولات درجه دو و سه چینی گذاشته اند .
 
تولید خودوری زوتای در شرکت بن رو صورت می گیرد. بن رو یکی از شرکت های گروه سایپا است که چندی پیش توسط سایپا خریداری شده بود .
 
شرکت بن رو تا پیش از خرید توسط سایپا به تولید محصولات فیات می پرداخت و حتی زمزمه می شد با خرید این شرکت و همکاری بن رو با فیات و زامیاد دیگر زیر مجموعه گروه سایپا با ایویکو (بخش خودروهای سنگین فیات) در آینده یک اتحاد استراتژیک بین گروه فیات و گروه سایپا رخ می دهد. اتحادی که اکنون ،تولید خودرو با سازندگان خودروهای چینی تازه کار جایش را گرفته است. 
 
البته مدیران سایپا وعده داده اند در آینده نزدیک سعی در داخلی سازی این محصولات چینی در ایران کنند . و صرفا به مونتاژ این خودرو ها نپردازند.
 
 
 
شرکای جدید خودروسازان ایرانی را بهتر بشناسیم
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : شرکای نامعتبر , چینی , خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

88 نظر

مصطفی
14

سلام. من فکر می کنم اگر برندهای خوب و با کیفیت جهان با قیمت ارزان در حدود قیمت همین ماشین چینی به من بدن عالیه ولی اگر قرار باشه اشغال داخلی بخرم ترجیح میدم سوار ماشین چینی بشم تا آشغال داخلی. اگر من جای دولتمردها بودم ایران خودرو و سایپا رو با تمام نیرو و امکانات به کیا و هیوندای میدادم تا تولید کنن و تمام مدیرهای پیشین و اکنون این دو رو محاکمه می کردم. ماشین داخلی از هر نظر مفتش گرونه البته این شامل چینی هایی که در داخل هم میشن میشه. شما حتی سراتو تولید سایپا رو با سراتو وارداتی مقایسه کنید می فهمید حتی اگر پورشه تو ایران مونتاژ بشه نابود میشه چون مدیریت ضعیف با عدم کارایی کارگر چه چیزی میشه.
08:55  1394/07/16
پاسخ دادن
کاربر: mojtaba asghari
5

با سلام خدمت دوستان
من اصلا کاری ندارم که چین خوبه یا بد من ماشینم چینیه اس5
ولی اینجوری که اینجا کامنت گذاشتن و اینجوری از چین وچینی دفاع شده خیلی تابلو هست لااقل تابلو نباشین معلوم پای منفعت وسطه که اینجوری دفاع کردین از چین
غقا اصلا چانگان بهترین ولی اخه الان که وضع تحریم مثل قبل نیست چه دلیل داره ایران با چین کار کنه تا وقتی المانی زاپنی و.... هست چین /نمی خواین بگین چین از ابنا هم بهتره
03:51  1394/07/16
پاسخ دادن
مهدی
2

دوست عزیز شما میتونی منتظر بمونی تا اونایی که گفتین بیان تو ایران تولید کنند به قیمت مد نظر شما و شما بخرید.پایدار باشید.
23:54  1394/07/16

آریا
10

جالبیه ماجرا اینه که من تا حالا اسم چانگان و نشنیدم از ده نفر از دوستام هم پرسیدم اما اونا هم چیزی راجع به چانگان نشنیده بودن اما در عوض میون بیست نفری که اینجا زیر این متن نظر گذاشتن 11 نفرشون شدیدا از چانگان دفاع کردن و نظرشون اینه که چانگان عالیه و خودشون این ماشین و دارن . خود این ماجرا نشون میده که یا 1 نفر داره با اسمای گوناگون از چانگان دفاع میکنه یا واقعا مسئولین سایپا قدرت تبلیغای اینچنینی رو دریافتن و ریختن تو سایتای ماشین برای جذب مشتری بی خرد ایرانی که از بی گزینه ای شاید خر شه چانگان بخره
00:10  1394/07/16
پاسخ دادن
کشمش
7

دوست عزیز ، ادب را رعایت کنید ، یه تیکه آهن پاره چه ارزشی داره که شخصیتت رو بخاطرش لکه دار کنی و به هموطن خود توهین کنی ،؟! شما نظرت رو بگو ، حالا طرف هرچی دوست داشت تهیه میکنه ، شما چرا جوش میزنی ؟! ضمنا خالی نبند ! من که چانگان ندارم ولی اسمش رو شنیدم و دیدم
01:46  1394/07/16

آریا
1

دوست عزیزم کشمش جان . از اینکه با نظر من مخالفی و اسم چانگان بارها و بارها به گوشت خورده خوشحالم . شما کدوم قسمت از حرفای من رو حمل بر بی ادبی دونستی؟ اینکه گفتم مشتری ایرانی بی خرده ؟ بنظرت اشتباهه که ما هممون از جمله خودم بی خردیم ؟ چون برای یه جنس بنجل ایرانی یا حالا چینی هم حاضریم پول ماشین ژاپنی رو بدیم هم اینکه بیایم اینجا و امثال اینجا سر کیفیت ماشینی که داریم یا نداریم بزنیم تو سر و کله هم . آخه کدوم آدم خردمندی چنین کاری میکنه ؟؟؟؟ و این که گفتم شرکتای ایرانی ریختن تو نت برای تشویش اذهان من و شما و تبلیغ اجناس بنجلشون و هر بار هم با همین مسائل مشتری محترم و فاقد قدرت تصمیم گیری منطقی ایرانی رو (از جمله خودم ) همچو خر یافتن اشتباهه ؟ نه بهم بگو دقیقا کدوم بخش از حرفام زشت و نا پسند بوده برات
12:21  1394/07/16

سیا
3

گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه ، پیف پیف، شما برو همون پرایدت را بخر.
12:28  1394/07/16

مسعود
2

نه عزیزم شما مثل اینکه تو زمان گذشته زندگی میکنی تعدادی از بچه هایی که خودرو چانگان دارن گروهایی در لاین وتلگرام دارن واز این طریق بهم دیگر اطلاع رسانی میکنن ودر مقابل تخریب گر هایی مثل نویسنده بی سواد این مقاله سرتاسر غلط موضع گیری میکنن
13:00  1394/07/16

کشمش
2

جمله * شاید خر شه *
13:16  1394/07/16

فرهاد
5

جناب آریا باشعور ـ شما و اون ده تا دوستتون حق دارید اسم چانگان را نشنیده باشی ـ بالاخره شما فقط بوگاتی و لکسوس و فراری سوارها را چه به ماشین چینی ـ
اینکه خریدار ایرانی را بیشعور و خر توصیف کردی البته قضاوت را میگذاریم بر عهده خوانندگان که رسانه را با چاله میدون اشتباه گرفتی ـ و البته همه فهمیدند خر کیست و بیشعور چه کسی استـ
ضمنا اون پاسخهای پایین همه دوستانی هستند که چانگان را خریداری کردند و بیش از 7 ماهه از سواری اون لذت میبرند ـ با تولید آن که بزودی خواهد بود هموطنان دیگری هم از داشتن ماشین. خوب و بروز بهره خواهند برد ـ البته که خزعبلات دیگران در تصمیم خریداران تاثیری نخواهد داشت
اظهار نظر این دوستان برای این بود که در این جهت اطلاع رسانی کنند ـ ضمنا اینکه گفتید اسم چانگان رانشنیدید دلیل بر نبودنش نیست هست و از بهترین برندهای چین هم هست ـ احتمالا برای اولین باره که یه سایت خودرویی را میبینی ـ
16:11  1394/07/16

مهدی
2

دوست عزیز ادب چیز خوبیه.حد اقل اسم آریا و آریایی رو لکه دار نکن.بدرود هموطن آریایی من.
23:50  1394/07/16

سعید
5

بچه ها تازگیا یه سری پیدا شدن تو این سایت.از من میشنوید جوابشونو ندید.متوجهین که.پاتوق میکنن.کامنت نویسان معروف.به قول دوستمون سایبر نژادی.جوابشونو ندید برن که سایت فیلتر میشه یدفعه.
23:25  1394/07/15
پاسخ دادن
کاربر: dodge
3

سلام اقایون من حال و حوصله ی خوندن مطلب و نظرات رو نداشتم ولی مطمئنم حق بهمون میرسه هیچ سنگی هم مانع ما نمیشه.....تماااااااااااااام
23:09  1394/07/15
پاسخ دادن
حسین وحشت
10

وقتی مردم ما میگن چینی خوبه کیفین داره! و ترجیح میدن خودروسازامون به جای تویوتا و ولکس واگن و نیسان با چینی ها همکاری کنن دیگه حرفی نمیمونه!
خلایق را هرچه لایق
22:33  1394/07/15
پاسخ دادن
سیا
4

همین ولکس واگن ، به جرم تقلب و کلاه برداری در آمریکا مورد تعقیب قرار گرفته است و همین تویوتا هر سال چند مدل از خودروهایش را فرخوان میدهد. همین بنز هم با مشکل خاموش شدن ناگهانی یک مدل از خودروهاش در حین رانندگش مواجه شده است. پس دیگران هم جنس آشغال تولید میکنند.
12:31  1394/07/16

m.s
3

آقایان و کاربرانی که چانگان ندیدن و سوار نشدند ، حق اظهارنظر ندارند ، تا زمانی که غذایی رو نخوردی در مورد طعم و مزه ی اون حرف نزن ، داداشم ، خری رو که سوار نشدی چطور می گی چهار نعل می ره ؟؟ سایپا دیوانه است که ۵ سال چانگانو گارانتی کرده ؟ چند برند چین که بد دراومده دلیل بر تعمیم نیست ، به قول آقا سیا ، همین الان اجناس چینی رو از خانه بیرون بریز ، باید رو زمین زندگی کنی ، بهتره تا قبل از استفاده و رویت جنس ، نسبت به اون اظهارنظر نشه ، از روی احساسات و بد زبانی و آرزوی بد برای دیگران هم کار پسندیده ای نیست. این سایت هم بهتر بود قبل از درج مطلب تحقیقات جامع تری انجام می داد. ممنون.
20:08  1394/07/15
پاسخ دادن
زغال
2

حتما و حتما سایپا دیوانست بدون شک
08:45  1394/07/16

کاربر: abe
9

خوب مشکلی نیست مثل اینکه همچنان نباید خرید
اولش سخت بود ولی الان به بی خودرویی عادت کردیم.
18:40  1394/07/15
پاسخ دادن
امیرحسین
7

من نمیدونم چطور میشه به دولت مثل چین دل بست که به مردم خودش رحم نمیکنه؟؟؟وضعیت کارگران در چین فاجعه بار هست و دولت حاضر به ارائه خدمات اجتماعی و بیمه به کارگران نیست.نکته جالب اینکه فعالین اروپایی به وضعیت کارگران شرکتهای اروپایی در چین اعتراض کردن و خواستار شرایط بهتر برای کارگران چینی شدن
دولتمردان چین فقط به دنبال آمال و آرزوهای جاه طلبانه خود هستن و نه مردم چین.هنوز زلزله زدگان استان سی چوان بعد گذشت سالها در چادر و حلبی آباد زندگی میکنن.حالا مسئولین ما این دولت رو دوست میدونن!!!
18:38  1394/07/15
پاسخ دادن
امیرحسین
15

یک آقایی به اسم "محمد رضا از کرج" هستن که شدید توهم وزارت اطلاعات دارن و فکر میکنن که اگر بگن بالای چشم کسی ابرو وزارت اطلاعات سراغ آدم میاد!!!برادر من،درسته که ایران به گفته "اوس محمود احمدی‌نژاد " آزادترین کشور دنیا نیست ولی اینجوری هم نیست که نشه انتقاد یا اعتراض کرد.حماقت و کوته فکری خودشون رو به دیگران تعمیم ندین
آقای به اصطلاح حق طلب!!!وقتی ارتش ما توانایی دفاع از کشور رو در برابر داعش نداره و این محتاج سوریه و عراقی هست که دولت هاشون بر نصف کشور کنترل ندارن و دولت‌هایی فروپاشیده هستن چطور میخواهید در برابر ارتش آمریکا مقابله کنید؟؟؟شمایی که از داعش میترسید چطور میگین آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه؟؟؟
18:32  1394/07/15
پاسخ دادن
بهومن
18

امیرحسین خان بنازم به اون بند آخر کامنتت.
هزار تا مثبت به کامنتت.
خیلی آقایی
بیاد جواب بده این ناحق طلب که این مملکت را ارث پدرشون میدونند
19:04  1394/07/15

میلاد
8

البته امیر حسین جان زمان جنگ وقتی جنگ اغاز شد کمتر از 12 ساعت بعد از اولین حمله ی عراق به ایران که پایگاه های هوایی رو زده بود با این حال ارتش بزرگترین عملیات هوایی رو در اون شرایطانجام داد و نیروی هوایی ع اق رو مدتها زمین گیر کرد,نیروی دریاییه ارتش عراق هم توسط نیروی دریاییه ارتش در همون سال اول منحل و تا پایان جنگ تعطیل شد,و اولین قطعنامه هم شش روز بعد از جنگ توسط صدام صادر شد که صدام تسلیم شده بود,اینکه جنگ چرا اینهمه طول کشید و کار به خیروهای مردمی کشیدو همه میدونن.
و الان در مورد صحبتهاتون کاملا باهاتون موافقم,فقط اینرو گفتم تا بدونید بی مدیریتی باعث شد ارتش با اینکه در بدترین شرایط بود (بعد از انقلاب و در زمان جنگ) با این همه قدرت الان جز فرسوده ترین ارتش های دنیا قرار بگیره و به جای ده کشور برتر جز ده کشور بدتر باشد و حرفه شما را کاملا تایید میکنم.
19:49  1394/07/15

کاربر: محمدرضا از کرج
4

جناب امیر حسبن بنده هیچ توهمی ندارم بلکه حقیقت رو گفتم
آیا بنظر شما پیج کمپین در فیسبوک کار یه آدم از نوع مردم هست؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه معتقدی که در ایران با اینترنت براحتی هرکاری میشه انجام داد سخت در اشتباهی
در محل کارم یک نفر از همکارانم با موبایلش یک ایمیل به سایت بی بی سی زد حدود یکساعت بعدش از طرف حراست شرکت اومدن به دروغ بهش گفتن که پروندت ناقصه باید بری امور کارکنان تکمیلش کنی و بردنش حراست و ازش کلی سوال و سین جین کردن و کلی تهدیدش کردند و ازش تعهد گرفتند که دیگه به بی بی سی و امثالهم ایمیل نزن
حالا شما به من بگو من توهم دارم احمقم کوته فکرم هرچی دلت میخواد بگو
20:12  1394/07/15

محمد
5

وای که چقدر خندیدم و به حالت تاسف خوردم
پسرم کی گفته ما توان مقابله با داعشو نداریم؟
اینکه توو سوریه و عراق باهشون می جنگیم به خاطر اینه که به زیرساخت ها و مردم خودمون آسیبی نرسه
آمریکا اگه جرات حمله به ما رو داشت حتما حمله میکرد
شاید تو ترسو باشی و قدرت کشور رو دست کم بگیری اما ما از آمریکا نمیترسیم اگرم حمله کنه خونمون رو واسه ناموس و وطن فدا میکنیم
09:22  1394/07/16

حق طلب
2

بایدبگم اگه سردارسلیمانی به همراه چندتن ازنیروهاشون نبودن به گفتهءخودمسئولین عراقی بغدادوگرفته بودن امافقط به کمک یکسردارایرانی به دستوررهبرمون این اتفاق نیفتاد.خیلی جالبه چرا نمیگین ائطلاف کشورهای غربی علیه داعش به رهبری امریکا که میگن بهترین سلاح هارو دارنومیتونن باماهواره هاشون پلاک ماشینو را هم بخونن نتونستن غلطی کنن و همین دیروز نخستوزیر عراق گفت امریکایها کارینمیکنن.راستی کلیپ هایی که امریکا برای داعشی ها سلاح میفرسته روهم دانلودکنینوببین.ما8سال جلوی دنیا ایستادیم . اونوقت این گروهکو ارتش امریکارو دارید به رخمون میکشین. همین ما بودیم که تو حنگ هشت ساله جولی کل دنیا ایستادیم. همین ما بودیم که ناو جنگی امریکا رو نابود کردیم. چرا جرات نکرد مستقیم وادر جنگ بشه وقتی مناو جنگیشون و نفتکششونو زدیم. بابا خیل تو توهمی. جناب بهومن. مملکت ارق پدرم نیست.اتفاقا پدر منم جانباز وهمین حلال دوتا ترکش تو پاش به یادگار ازاون زمان داره.
اونقدر بی ادبانه میحرفین که باید بجای بحث منطقی سکوت کرد
13:32  1394/07/16

حق طلب
1

آفرین آقا محمد
خدا پشتو پناهت باشه
13:35  1394/07/16

حق طلب
1

آقا محمد عزیز میبینی توروخدا
مهندس بهومن میگه اگه جنگ بشه ماها میریم تو سوراخ موش، مایی که میگیم امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
اونوقت همین آدمو امثال اون میان میگن ما توان مقابله با گروهک داعشو نداریم انوقت چطور میخوایم جلوی امریکا بایستیم
نکته: اگه یک روزی همین امریکا که میگین ابر قدرته بهمون حمله کنه شما کجااا قراره بری؟
بهتون میگم. شماها همونایی هستین که میرین امریکا وانگلیس وکانادا و... پناهنده میشین وبعد چندوقت سروکلتون تو شبکه های تلویزیونی وماهواره ایشون پیداتون میشه و از اونجا دم از حق مردم وعدالت و... میزنین

واقعا متاسفم برای خودم که اندکی با شما همکلام شدمو انگشتاموخسته کردم تا برای شما تایپ کنم
15:02  1394/07/16

بهومن
18

درضمن آقای حق ناطلب اینجا و این سایت جای صحبت در مورد مسائل سیاسی نیست،شما بهتره افکارتون را جای دیگه که ماشالله زیاد هم دارید به زور به خورد دیگران بدید.
من هم اگر نوشتم لازم دیدم جواب تو را بدم،و از همه دوستان هم معذرت میخوام.
شما برو تو همون سایت های و شبکه های خودتون مردم را ارشاد کنید.
این سایت فقط و فقط مخصوص ماشینه و بس نه جای آلوده کردن افکار و شستشوی مغز بچه های مردم.
مجددا از تموم دوستان عذر میخوام.ولی قبول کنید که لازم بود جواب این حق ناطلب را بدم که میخوان همه سایت ها و شبکه ها را با مقاصد پست سیاسیشون آلوده کنند.
ادمین جان لطفا هر سه کامنت منرا ثبت کن،حرف خلافی نزد،فقط جواب دادم.
لطفا نظراتی هم که مربوط به مقاله های ورودی به سایت و یا ماشین نیست را هم ثبت نکنید.
دم همه بچه های وان کار گرم.هزاران درود و سپاس
با آرزوی شادی و سلامتی برای همه دوستان و مردم خوب کشورم.
17:11  1394/07/15
پاسخ دادن
بهومن
25

در مورد فلسطین هم اگه با این حرفا فقط و فقط خودت را راضی کنی.درضمن تو جنگ ایران و عراق لازمه بگم ما فقط نزدیک به 5600 نفر فلسطینی به اسارت گرفتیم،از همون فلسطینی که داری خودت را بخاطش جر میدی!!!
در ضمن بچه جان من نه به نگاه کردن اخبار نیاز دارم و نه احتیاجی به گوش کردن حرفای روشنفکرا.من مشکلات مملکتم و مردمش را دارم با گوشت و پوستم میبینم و حس میکنم چون میدونم خداوند نعمت را به این کشور و مردمش فراوان هدیه کرد ولی یه مشت دزد و غارتگر به هزار و یک روش چاپیدند و خوردند و بردند و دست مردم را خالی گذاشتند و بدبختیش و زجر کشیدنش موند واسه ما و کاری با این مردم کردند که بخاطر هرچیزی باید باهم دعوا کنیم،از ماشین چینی تا کرایه تاکسی و گوشت و مرغ و خونه و هزار چیز دیگه و حکومت هم با خیال راحت از اون بالا به ریش من و تو میخندند.
پسرم سعی کن خودت را ملعبه دست کسی نکنی و اجازه نده مغزت را شستشو بدند،بهتره یکم در مورد تاریخ کشورت تحقیق کنی،اونهم از جایی که حقیقت را بهت بگند نه اینکه حقیقت را وارونه به خوردت بدهند.
مرگ بر تزویر و ریا و دروغ که داره کشورم را به ورطه سقوط میکشونه....
17:03  1394/07/15
پاسخ دادن
میلاد
26

واااای که چقدر زیبا حق مطلبو ادا کردی.
و البته بیشترین جاسوس در کشور ما از کشور روسیه است,نه امریکا و اسراییل.
19:39  1394/07/15

بهومن
22

آقای حق ناطلب:
آدمی که خوابه را میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش را بخواب زده نمیشه بیدار کرد.
این مثل دقیقا حال و روز و افکار آدمهایی چون توست.
پسر جان آقای حصین کاملا درست گفتند ،کدوم مسئول این حکومت بفکر مردم کشوره ،اینقدر ما بدبختیم که سوریه از خوزستان ما ارزشش بالاتر میشه و استان 35 ما لقب میگیره!!!!!
آخه واسه چی؟؟؟
در ضمن سفرای کشورها خیلی هنر کردند اومدند تو کشور خودمون یه دفتر را امضا کردند،واقعا خودت از حرفت خندت نگرفت و این کار را بمعنی همدردی برداشت میکنی!!!
مگه 8سال تو کشور ما جنگ شد کی رفت جنگید؟؟؟؟امثال تو و همفکراتون دنبال سوراخ موش بودید و حالا که همه چیز آرومه طلبکار شدید.
من خودم پدرم رزمنده بوده،پدر خانمم جانباز 70درصده،داییم و پسر عموم هم شهید شدند و جنگ را با گوشت و پوستم درک کردم،پس منرا از جنگ با داعش نترسون،داعش نه جرئت حمله به ایران را داره و نه تواناییش را،
اون وحشی ها را پیرهن عثمان نکنید و داعش را دلیل کمک های میلیارد دلاری از جیب مردم بدبخت ایران به لبنان و فلسطین و سوریه و عراق و یمن نکن بچه جان.
ادمین لطفا بچاپ جوابش را دادم
16:52  1394/07/15
پاسخ دادن
حق طلب
1

من هیچوقت نگفتم و نمیگم مسئولین تماموکمال به فکر مردم کشورن بلکه کلی انتقاد هم دارم اما اینکه بخوایم به صورت کلی از بالا تا پایین مملکت و مستولین را اینطور ببینینم خیلی دیگه زیاده روی کردیم.

راست میگی جای مسائل سیاسی نیست و افرادی مثل شما اینجا چیزی از سیاست نمیدونینو فقط به حرف چند به اصطلاح روشنفکر گوش میدین

همینکه از امریکا میترسی و میگی نمیتونیم جلوی این ابرقدرت بایستیم !!! و توان جنگ با اونو نداریم برام کافی بود تا متوجه بشم ...
13:43  1394/07/16

وفا
7

جالبه که دوستان سایپایی که بهشون بر خورده یه کاری کردن که خود اونی که این مقاله رو نوشته متنش رو پاک کرده .
این نشون از انتقاد پذیری مسیولان ما تو صنعت خودروسازیه .
16:42  1394/07/15
پاسخ دادن
سیا
6

آقا قبول، همه اجناس و کالا های چینی آشغال هستند ، شما ها به ما مدیونیت اگر جنس‌چینی بخرید و‌استفاده کنید، از مودم و موبایل و کفش و لباس و تلویزیون و یخچال و میلیون کالای چینی دیگر که در ایران است، نخرید ، شما که از چینی متنفر ید نخرید. همین لامپهای کم‌مصرف‌بالا سرتون همه چینیه، اگه همین چین منفور‌کالای آشغال در زمان تحریم به ما نمیدادند الان همه زیر نور شمع بودند.
هرکی از چینی ناراحته، برود ببیند در خانه و محل کارش هرچی جنس چینی دا د بریزد دور و آلمانیشو بخرد. نامرد هستید اگر چینی مصرف کنید حتی لامپ بالا سرتون.
17:35  1394/07/15

بهومن
13

آقا سیا دمت گرم با این جوابت،بخدا جواب دندان شکنی دادید.
بخدا من هم از کالاهای چینی بدم میاد چون باعث شده جوونهای مملکتم بیکار بشند و یه مشت واردکننده از خدا بیخبر شیاد هر روز گردنشون کلفتر بشه،ولی این دلیل نمیشه که ما همه کالاها و محصولات چینی را با یه چشم ببینیم.
عزیزان من خودم تو مخابرات مشغول به کارم،100درصد تجهیزات مخابرات از تلفن ثابت گرفته تا موبایل و اینترنت همه و همه چینی هستند.بابا همین اینترنتی که داریم استفاده میکنیم مودمش چینیه،تجهیزات نصب شده در مخابراتش چینیه.
آخه اگر قراره لعنت بر چین بفرستیم پس لطفا از اینترنتی هم که تمام زیر نظر چین هست را هم استفاده نکنید.
تا کی و کجا ساده اندیشی؟؟؟؟!!!!!؟
باز هم دم شما گرم آقاسینا
18:03  1394/07/15

کیوان
8

سلام باید خدمت نویسندگان این مطلب عرض کنم که بهتر نبود ابتدا کمی تحقیق می کردیدبعد اینچنین مقاله ای می نوشتیدخودروی چانگان یکی از بهترین برندهای چین است(سایتهای بیشماری وجود داردکه ادعای من را اثبات می کند)چانگان اگر کمی تبلیغات می داشت اونوقت می دیدیدکه میدان را به هیچ خودروی چینی نمی داد که مثلا خودرویی مثل جک s5خود نمایی کندمن به شما توصیه می کنم این خودروی چانگان راسوار شویدبعد آنگاه خواهید فهمید که باخودروهای چینی بازار ایران قابل مقایسه نیست .با تشکر
16:17  1394/07/15
پاسخ دادن
بهومن
27

آقای حق طلب که ناحق طلب بیشتر برازنده شماست،آخه این بنده خدا اسمی از فلسطین و عراق برد که تو سریع جبهه میگیری؟!!!
بچه جان تو اصلا میفهمی همین عراق که تو سنگش را به سینت میزنی تو 8سال جنگ چه جنایتهایی بر علیه مردم کشورم روا داشت و چه جوونهایی از این آب و خاک را به کشتن داد.؟؟میدونی و میفهمی و خودت را به نفهمی زدی؟یا اصلا اینقدر بچه ای و سنت کمه که فقط 4تا حرف از این طرف و اون طرف شنیدی و حالا رفتی رو منبر؟
بچه جان میدونی همین فلسطینی که تو واسه ما مظلوم نشونش میدی 5تا اسراییلی تو تیم فوتبالش داره و حاضر نشد با ایران بازی دوستانه برقرار کنه و همین فلسطین مدعیه که چرا ایران دست از سر کشور ما برنمیداره؟؟؟
تو اینقدر بچه ای که حتی نمیفهمی این کشور هایی که حکومت ما داره خودش را واسشون جر میده حتی حاضر نشدند تو اتفاقاتی که تو منا افتاد و این همه انسان کشته شدند و ایران بالاترین کشته ها را داشت فقط و فقط یه تسلیت خشک و خالی واسه کشوری که 37ساله داره از مردم خودش میزنه و به اونها میده نفرستاد؟!!
وای بر ما با آدمهای چون شما
کشور ما با داشتن افرادی چون تو هیچوقت درست بشو نیست حق ناطلب.

15:59  1394/07/15
پاسخ دادن
رضا
14

به خدا که حرف دل من و تعداد زیادی از دوستانی که اطراف من هستن رو زدی
16:09  1394/07/15

حق طلب
2

جناب بومهن،شمابرگردیکباردیگه بادقت کامنت حصین روبخون اماازاونجایی که احتمالااین کارونمیکنی من برات کپیش میکنم همینجاتابخونیش:(همه ی مسعولین کشورای دیگه به فکر مردم خودشونن الاما.اینافقط به فکرغزه وعراق وچینوروسیه هستن.)حالا من سریع جبهه گرفتم یاشماپس تااینجا حق بامنه.منکر جنایات صدام نیستم ظلم بسیاری دیدیم،امادرحال حاضراوضاع منطقه طوریه که اگه عراق ازهم بپاشه وبعدش سوریه،اونوقت نوبت ماست.پس اجازهء همچین کاری داده نخواهدشد.لابدتحدیدداعش راهم ندیده ونشنیدی که حتی اعلام کرد حرم امام رضاع راهم تخریب خواهندکرد.
بعدش گفتین فلسطین بازی دوستانه نکردکه خب اینم جوابتون:دبیرکل فدراسیون فوتبال فلسطین(عبدالمجید هیجی):بایدبه اطلاع شما برسانم تیم ملی فلسطین بنابردلایل فنی پس از بازگشت ازاردوی چین و آماده سازی تیم برای حضوردرجام ملت‌های آسیااسترالیاقادربه برگزاری این دیدار نیست.بعدشم گفتین کسی برای حادثه منا تسلیت نگفت که باید بگم سفرای کشورها در ایران نه تنها تسلیت گفتن بلکه دفتری را هم بهیادبود امضاکردن. بجای گوش کردن به صحبتهای چند به اصطلاح روشن فکر کمی اخبارو بادقت نگاه کن وبخون
13:38  1394/07/16

as
8

ماشین چینی در یک کلام آشغاله و هیچ تفاوتی با لگن ایرانی نداره
هر کسی که میره ماشین چینی یا ایرانی می خره هر دو خیانتکار هستند
چون بیشتر از پیش زمینه رو برای ورود جنس بی کیفیت به کشور فراهم
می کنند
ماشین نداشته باشی بهتر از اینه که آشغال سوار بشی
15:52  1394/07/15
پاسخ دادن
عمار
11

دوست خوبمas شمالطف کن برای یکبار هم که شده یه چانگان مخصوصا cs35 سوار شویداونوقت حتمانظرت عوض میشه از نظر من چانگان بهترین برند چین هستش من که شش ماه دارم سوار میشم خیلی هم عالیه
16:51  1394/07/15

مهدی
0

بزار بره تا پدرش در بیاد!!!!!
15:42  1394/07/15
پاسخ دادن
محسن
8

نویسنده مقاله احتمالا از این خودروهایی که کارخانه های کوچک توی ایران مونتاژ میکنن داشته و خیلی هم ناراضی بوده و این مقاله را هم براساس تجربه بدش از ماشین چینی مرقوم فرمودن بهتر بود اگر میخوان در مورد برند دیگری از چین اظهار نظر کنن یک کمی در موردش تحقیق میکردن که هم اطلاعاتشون اضافه میشد هم منصفانه قضاوت میکردن جهت راهنمایی ایشون و شما سایت وزین عرض میکنم اول که سری به سایت های معتبر داخل چین مثل chinaauto.com و دیگر سایت ها بزنید متوجه خواهید شد در اکثر ماههای سال های 2014 و 2015 خودروهای چانگان پر فروشترین برند خالص چینی بوده اند حتی از هیوندای و خیلی کارخانه های معتبر هم فروششون بیشتر بوده و یکی از با کیفیت ترین خودروهای چینیست.و تمام کسانی هم که در ایران این خودرو را خریداری کرده اند از کیفیت آن تعریف می کنند و اگر بخواهند خودرویی با این کیفیت و آپشن از خودروهای کره ای بخرند حداقل دو برابر قیمت این خودرو را باید بپردازند.
موفق و موید باشید.
15:11  1394/07/15
پاسخ دادن
Ehsan
12

سلام .
اقا ما قصد حمایت از سایپا را نداریم ولی این کارشناسای شما تا به حال سوار بر این خودروهای چانگان شده اند ؟ایا واقعا کارشناسی نظر میدند ؟یا صرفا چون اسم چین روی این خودروها هست اینطور نظر میدند .بنده چند ماهی هست خودرو چانگان ایدو سوار میشم .به جرات میگم درسته در حد خودروهای 200 میلیونی نیست ولی چیزی از کیفیت خودروهای کره ای اگر زیاد نداشته باشه کم نداره .
14:02  1394/07/15
پاسخ دادن
امیر
3

با شما موافقم آیا اونهایی که یک سال پیش این ماشینو گرفتن با شما هم نظر هستند
14:55  1394/07/15

مرتضی
2

من یک ساله جیلی اتومات دارم .فقط موقع خرید خیلی میگفتند نخر چینیه..البته بودجه خرید ماشین کره ای و ژاپنی هم ندارم و قصد مقایسه با اونها را هم ندارم ولی در مقایسه با ایرانیها جیلی عالیه و از عمری که ایرانی سوار شدم پشیمونم.تقریبا اغلب خودروهای ایرانی که من صفر داشتم در شش ما ه اول یک نقص داشتند ولی جیلی تو این یک سال هیچ مشکلی نداشته ...و تو نمایندگی مرکزی هم پرسیدم میگن فقط سرویس دوره ای میاد ونقص فنی جیلی اصلا نداریم..‌.البته قصد توهین به هیچیک از خودرو ها را ندارم ولی چین واقعیت اینده خودرو سازی جهان است و بزودی مانند کره و ژاپن کل دنیا را با خودرو هاش تسخیر خواهد کرد..‌.‌البته این جواب دوستمونه که نسبت به سال دوم خودرو شک داشت
16:14  1394/07/15

عمار
2

سلام من 6ماه دارم سوار میشم واقعا راضیم
17:07  1394/07/15

مرادی
9

قشنگ معلومه سایپا خط تولید رو خاموش کرده و گفته همه کارمندان موظفند بیان به نویسنده این مطلب و هر کی که این مطلب و منتشر کرده گیر بدن . سایپا خیلی هنر کنه بره این وسیله کشتار جمعیشو (پراید) اصلاح کنه ، نمیخواد به تریک قبای کارمنداش بر بخوره
13:50  1394/07/15
پاسخ دادن
علی
4

با سلام بعضی از دوستان همش میگن ماشین چینی بده خوب چرا ماشین های ساخت کشور کیفیتشان از همین خودرو های چینی پائین تره یه پیشنهاد میکنم رنج قیمت را در نظر بگیرید و بعد قضاوت کنید متاسفانه بعضی از دوستان از یک خودرو با قیمت 80 میلیون چینی انتظار کیفیت خودرو 180 میلیونی را دارند خوب این موضوع منتقی به نظر نمی رسد
13:45  1394/07/15
پاسخ دادن
حمید
6

بچه که بودم هی می گفتم امتحان املاء به چه دردی می خوره تا اینکه قسمت نظرات سایت وان کار رو مشاهده کردم و همانجا به اهمیت املا پی بردم...
13:57  1394/07/15

حامد
10

بنظرم برای برسی یک خودرو بک متخصص باید نظر بده که متاسفانه متخصصین در نشریه ها مجلات و سایتهای غیر معتبر مثله سایت شما کار نمیکنن درسته که خودروهای چینی در ایران بازار خوبی ندارند اما خودروهای چانگان از محصولات کره ای بهتر نباشن بدتر نیستن لطفا نظرات مثلا کارشناسانه خود رو با کمی تحقیق بیشتر رو سایت نامعتبرتون منتشر کنید
13:44  1394/07/15
پاسخ دادن
پژمان
16

متاسفانه بايد بگم نويسنده اين مطلب هيچ اطلاعي درباره خودرو نداره حتي اينم نميدونه که چانگان اولين برند خودروسازي کشور چين هست. وقتي از اين موضوع بي اطلاع هست پس توقع زيادي هست که ايشان اين مطلب را هم بدانند که شريک تجاري اين شرکت فورد آمريکاست. احتمالا مقاله بعدي ايشان درمورد تخريب برند فورد ميباشد.
و اما در مورد کارخانه چانگان اين را بدونيد که تيم طراحي اين شرکت در کشور ايتالياست و بازارهاي روز دنيا از جمله روسيه قسمتي از اروپا و آمريکا را در اختيار دارد.
به اميد روزي که مطالب ما حاصل يک جبهه گيري بي خردانه نباشد.
13:13  1394/07/15
پاسخ دادن
فرهاد
17

بنظرم آنقدری که نویسنده این مقاله نظرات شخصی و بغض آلود خود را مطرح کرده کمتر از دید کارشناسی به موضوع پرداخته است . تیتر و عکس زیر آن هم نشان دهنده همین خط گرفتن از جایی است بدون اینکه مطلب دقیق و کارشناسی شده به بیننده منتقل شود . (اما از سایت شما هم بعید بود چنین ناشیگری را انجام بدید . البته شاید خودتان ازعمد انتخاب کردید.!) همه میدانیم که چین همانند بخش آی تی در خودروسازی هم پیشرفت چشمگیری داشته است . اینکه هی بگییم ماشین چینی بدرد نمیخوره چیزی از اینکه ما عقب ماندیم را جبران نمیکنه . این برخورد در سالهای دهه 70 شمسی دقیقا با ماشینهای کره ای بود . که امروزه خیلی ها آرزوی داشتن یکی از آنهارا دارند . این رفتاراحساسی و بدون منطق حاصلی نداره .
11:56  1394/07/15
پاسخ دادن
سیا
22

من خودرو ها کره ای و ژاپنی و اروپایی و چینی داشتم ، الان هم هم کره ای دارم و هم چینی چانگان cs35 ، خداییش کیفیت این خودرو خیلی عالیه ، دلم نمی آید بفروشمش و فعلا نگهداشتم و لذت رانندگیش را میبرم.
فقط از نویسد این مقاله خواهش میکنم بگوید که آی ایشان 6 ماه یا 10 هزار کیلومتر از هر خودرو چینی فرقی نمیکند چانگان یا جک و یا جیلی خودشان به شخصه سواری گرفته اند که به این شکل شمشیر کشیده اند.
خودرو کرهای و خودرو اروپایی همان 5000 کیلوکتر آیا نقص فنی پیدا نمیکنند؟؟ چرا در آن خصوص نمینویسید ، خودرو 200 میلیونی کره ای من همان زمان تحویل صفر بخاطر نقص پیستون ترمز جلو 15 روز زمین گیر شد تا قطعات بیاید !!!! چرا به تعمیر گاه های بنز و بی ام دبیلیو نمیروید ، هم بی ام دبلیو هنوز نتوانسته نقص سیستم برقی خودرو را برطرف کند. کیفیت آشغال پلاستیک قطعات دروم X6 ذا چرا نمیگویید.
من نمیخوان از چینی دفاع کنم ولی چانگان کیفیتش عالیه ، جیلی کیفیتش عالیه من دارم و داشتم و رانندگی هم کردم و میگویم عالیه.
آقای نویسنده مقاله ، لطفا از وبلاگهای غیر معتبر مطالب را کپی پیست نکنید ، یخورده از خودتان خرج کنی
13:15  1394/07/15

سیا
13

لطفا نام . اسم نویسنده مقاله را هم بیان کنید تا تحقیق کنیم ببینیم این آقا یا خانم ، چه رزومه ای در صنعت خودرو دارد، راننده رالی بوده است، از متخصصان تست فنی خودرو میباشند، یا ایشان از فارق التحصیلان خودرو سازی میباشند، چند تا خودرو را رسما تست رانندگی و فنی شخصا کرده اند، یا ایشان اصلا مهندس اتو مانیک هستند، ایش چی هستند ؟؟؟؟؟؟
آیا ایشان تا بحال با خودرو خودشان بالاتر از 110 کیلومتر رانندگی کردند؟؟؟؟
ما جواب میخواهیم
13:25  1394/07/15

سیا
13

متاسفاهنه این مقاله را در اقتصاد نیوز پیدا نکردیم ، شما از کدام مرجع این مقاله را کپی کرده اید.
شرکای نا‌معتبر چینی در راه ایران
13:28  1394/07/15

علی - پاسخ به سیا
7

ببینم آقای سیا خسته نشدی از بس دروغ سر هم کردی؟ !
مرد حسابی کدوم ماشین حتی کره ای تو 5000 نقص فنی پیدا کرده که
داری حرف مفت می زنی ؟؟ !!!!!!!!!!!
آره خوب میدونم. ماشین خودت چینیه و از درد مشکلاتش داری لگن بازی
ماشین چینی ات رو می اندازی گردن ماشینهای کره ای و اروپایی
عجب آدمهایی پیدا میشن
خدا نسلتون رو از رو زمین ورداره
15:48  1394/07/15

م.پاسخ به علی
1

من واقعا برای شما متاسف هستم که به دیگران به راحتی توهین می کنید و چون نظر ایشان مخالف نظر شماست دعا می کنی که نابود بشه بی شک امثال شما نیاز به روانشناس دارید. پس لطف کن و خودت رو به دکتر نشون بده تا به راحتی به دیگران توهین نکنی علی آقا
08:46  1394/07/16

سیا
3

علی جان من الان دو تا ماشین دارم یکی اوپتیما و دیگری همین چانگان .از خودم در نمی آورم که ، اولا وقتی اوپتیما را آوردند روی خودرو بر دم در خونه بدون پلاک تحویل دادند و 3 ماه تو پارکینگ بود تا پلاکش بیاید ، دوما وقتی رانندگی کردم هنگام ترمز میکشید به یک طرف بردم نمایندگی گفتند مشکلی نیست ، بردم معاینه فنی گفتند قدرت ترمز یک چرخ ضعیف تر است، باز با مدرک بردم نمایندگی ، 15 روز طول کشید تا قطعات آوردند و تعویض کردند.
12:41  1394/07/16

سیا
2

شما که تز چینی بدتون می آید ، خب نخرید ، حتی اخبارش را هم دنبال نکنید.
همین الان برید و هرچی جنس چینی است ار خانه بریزید دور.
همین کامپیوتر و ... که همه چینی هستند را بریزید دور.
بابا همین بنز و بی ام دبلیو و تویوتا و کیا هم که به جین سفارش قطعه میدهند و بعد بروی خودرو نصب میکنند را هم سوار نشید ، جرا راه دور بریم همین خودرو ولو cx60 و cs90 را هم که در چین تولید میگردد را هم اصلا نگاهش نکنید.
آخر سر هم بگم همین مترو که تممام واگنهایش و کشنده اش و همین اتبوس رانی brt را هم که چینیه سوار نشید. مدیونید اگر سوار از اینها که گفتم استفاده کنید. اگر هم استفاده کردید یاد ما چینی ها بیافتید که مثل خاری ...
12:47  1394/07/16

مسعود
16

نویسنده محتر م با کدام امار اینچنین مغرضانه مطلب مینویسید چانگان در جدول فروش خودروها در چین در جایگاه فروش بسیار خوب قرار داشته ودارد جدول فروش خودروهای چینی کاملا موثق و برعکس اطلاعات حضرتعالی بروز است سه خودروهای cs75وcs35وeado جزو پرفروش های چین هست lبرید به سایت chinaautoweb.com ببینید کی راست میگه
11:14  1394/07/15
پاسخ دادن
کاربر: مصطفی2
15

وقتی تاجران ایرانی درخواست اجناس تقلبی را از کارخانه های چین دارند چین مقصر است؟ مگر ایران گمرک و موسسه استاندارد ندارد؟
چین بهترین اجناس کشورهای اروپایی با برندهای بزرگ جهان را تولید میکند.تمامی اجناس تقلبی به سفارش تاجران ایرانی به چین سفارش داده می شود.
10:31  1394/07/15
پاسخ دادن
علی
8

دوست عزیز حتی جنس درجه یک چینی ها هم کیفیت لازم و کافی رو
برای دوام و رقابت با اجناس اروپایی نداره.
مردم خود چین که در اونجا جنس درجه یک چینی استفاده میشه ، از کالاهای چینی شون راضی نیستند.
مخصوصا خودرو که هیچ کسی اونجا ماشین چینی سوار نمیشه
چون کیفیت ندارند و سر یک سال به خرج و اصطهلاک شدید می افتند.
90 درصد بازار خودرو در چین مال ماشینهای آلمانی و ژاپنی و کره ای و
آمریکایی است
در صورتیکه امثال شماها اینجا دارین سنگ آشغال های چینی رو به سینه
می زنید و کاری کردید که الان نزدیک به 35 درصد بازار خودروهای کشورمون
در انحصار لگن سازهای چینیه
این یعنی این که مردم کشور ما شدن کاسه ی داغ تر از آش . با حمایت
بیخود از صنعتی که ملتش آن صنعت رو قبول نداره
11:50  1394/07/15

رضا
9

پاسخ به علي


در پایان سال 2014 میلادی ، برند کاملا خالص و چینی چانگان ، با فروش 975431 دستگاه و بدون جوینتهای خارجی اش رتبه 1 را دربین سایر برندهای چینی کسب کرده و همچنین در بین تمام برندهای چینی و خارجی ، رتبه 4 را کسب کرده است.

برند فورد آمریکا که در چین با شرکت چانگان ، شرکت جوینت ونچر چانگان فورد را تاسیس کرده است ، با فروش 801603 دستگاه ،رتبه 8 را در بین تمام برندهای چینی و خارجی کسب کرده است.
13:49  1394/07/15

رضا
8

شرکت چانگان، برخلاف بسیاری از شرکت‌های چینی دیگر، سابقه ای طولانی مدت دارد. 152 سال پیش یعنی در 1862 میلادی چانگان با تولید اسلحه شروع به کار کرد و البته ساخت خودرو را در دهه 1950 میلادی و با مونتاژ جیپ آغاز نمود. در سال 2010 با تولید بیش از 2.3 میلیون خودرو، تبدیل به چهارمین خودروساز بزرگ چین شد. محصولات فورد و مزدا ، پژو سیتروئن و سوزوکی بخش عمده ای از خودروهای چانگان را تشکیل می‌دهند. تا لحظه تنظیم این گزارش که آخر سال 2014 میلادی می باشد ، شرکت چانگان در بین 10 شرکت برتر بازار چین که به بزرگترین و تشنه ترین بازار خودروهای جهان تبدیل شده ، دو رتبه 7 برای محصولات مختص خودش یعنی برند Changan و رتبه 8 هم برای شرکت کنسرسیوم Changan-Ford کسب کرده. قابل ذکر است که این نتیجه در بین تمام برندهای حاضر در بازار چین بوده و خودروسازان برتر دنیا هم در این رتبه دهی در نظر گرفته شده اند. در بین برندهای خالص چینی و نه کنسرسیومی هم رتبه 1 را کسب کرده است.
14:00  1394/07/15

علی - پاسخ به رضا
7

آقا رضا نمیدونم این آمار و اطلاعاتی رو که گفتی از کجا آوردی .
حتما از یه سایتی یا جایی کپی کردی آوردی اینجا
اما یه چیز رو بهت بگم و اونم اینه که اگر چین قدرت اول اقتصادی جهان هم
بشه و تعداد فروش و کمپانی هاش هزار برابر الانش هم بشه ، چین باز
هم چینه و تا جنس بی کیفیت اونجا باشه دنبال جنس خوب و باکیفیت و
بدرد بخور نمیره. درست مثل فرغون سازهای ایرانی
چون دیگه عادت کرده به این که آشغال تحویل مردم بده و سود کلان دریافت
کنه . هیچ کسی از این سود کلان نمی گذره
یه ضرب المثل هست که میگن " تا دیوونه ای نباشه عاقلی چرخش
نمی چرخه "
باید یه سری لگن دوست باشن تا چین محصولاتش فروش بره
آخه چینی ها گناه دارن !!! چینی ها از مردم بدبختمون واجب ترن !!!!!

حتی اگه تو دنیا ماشین نباشه که سوار بشم بازم 1 ریال بابت لگن های
همچین کلاهبرداری (چین) نمی دم. چون ارزش خودم رو بالاتر از اونی
می بینم که سوار لگن یا ماشین بی کیفیت بشم
چون جون خودم و خانوادم رو بیشتر از پول دوست دارم
چون نمی خوام پولی رو که با هزار بدبختی پیدا کردم بریزم تو جیب این
لگن سازها ...
15:43  1394/07/15

رضا
3

پاسخ به علی

علی اقا کاملا درسته من مطالب را با تحقیقات زیادی انتخاب میکنم و براتون از سایت چانگان براتون نوشتم.این ماشین با تمام امکاناتی که داره قیمتش نصف رقبای کره ای هست و به جرات میتونم بگم از کره ای ها پیشی گرفته و باید با ژاپنی ها مقایسه بشه البته در رنج سایز و قدرت خودش هیچ خودرویی از هیچ برندی توان رقابت باهاش را نداره
اما دوستمون سیا در بالا صحبت بسیار متین و زیبایی کردند که من مجدد براتون میگم تا کمی تامل کنید:

آقا قبول، همه اجناس و کالا های چینی آشغال هستند ، شما ها به ما مدیونیت اگر جنس‌چینی بخرید و‌استفاده کنید، از مودم و موبایل و کفش و لباس و تلویزیون و یخچال و میلیون کالای چینی دیگر که در ایران است، نخرید ، شما که از چینی متنفر ید نخرید. همین لامپهای کم‌مصرف‌بالا سرتون همه چینیه، اگه همین چین منفور‌کالای آشغال در زمان تحریم به ما نمیدادند الان همه زیر نور شمع بودند.
هرکی از چینی ناراحته، برود ببیند در خانه و محل کارش هرچی جنس چینی دا د بریزد دور و آلمانیشو بخرد. نامرد هستید اگر چینی مصرف کنید حتی لامپ بالا سرتون.
21:37  1394/07/15

کاربر: محمدرضا از کرج
4

آقا حصین کمپین رو مطمعن باش یه آدم معمولی مثل من و تو راه اندازی نکرده وگرنه همون روز اول توسط وزارت اطلاعات باباش رو میاوردند جلوی چشماش و کمپین رو از بین میبردند
راه اندازی کمپین کار اشخاص قدرتمند نفوذی سیاسی دولت یا دولتهای قبل هست یا اشخاص ثروتمند سیاسی واردکننده خودروهای خارجی هستند که خیلی خوب میدونند که با راه اندازی کمپین میشه رکود رو به 100 در صد رسوند و مردم به کمپین بپیوندند و خودرو صفر نخرند و مطمعن باش تا کسب نتیجه دلخواهشون که ما آدمهای معمولی نمیدانیم هدفشان چیست کمپین برقرار هست و روزی که به نتیجه رسیدند کمپین را از بین میبرند
پس کمپین دست ما نیست که بخواهیم با کمپین این فرغون سازارو ورشکست کنیم
09:44  1394/07/15
پاسخ دادن
امین
7

واقعا این بی کفایتی مسوولان خودروی کشور و رانت خودروهای چینی فقط به ضرر اقتصادی و جانی مردم و آسیب اعتماد مردم به مسوولان تموم شده
09:04  1394/07/15
پاسخ دادن
مرتضی
7

سلام خدمت دوستان...خودروهای ذکر شده همه بی کیفیت چینی هستند ولی خودرو سلزی چین رو به پیشرفت است و ده سال قبل چین موتور سیکلت بیشتر نمیساخت ولی الان خودرو سازیش ر و به پیشرفت خیلی سریع است و این صنعت با روحیه سایپایی ها که دنبال ارزانی و تیراژ بللا هستند سازگار تر است...فراموش نکنید بیست سال قبل که تازه خودرو سازی کره جنوبی جهش وار رو به پیشرفت کرد همین دید منفی نسبت به خودرو کره ای بود ولی الان تمام دنیا پر از هیوندا و کیا شده...سری به امار تولید بزنید سال ۲۰۱۴چین از ژاپن و امریکا و المان جلوتر رفته و در صدر قرار دارد..البته از نظر تیراژ و نه کیفیت....الان خودروهای چینی اغلب در بازارهای اسیایی و افریقا و امریکایجنوبی بازار دارند و فقط دو برند جیلی و ام جی مجوز ورود به اتحادیه اروپا را دارند ولی به هر حال چین چه بخواهیم و چه نخواهیم واقعیت اقتصاد اینده جهان است و خودرو هایش هم مانند سایر کالاهایش تمام دنیا را قبضه خواهند کرد.البته اصلا منظور من این نیست که کیفیت خودروهایش خوبند فقط منظورم اصول بازار مداریست که خودرو اقتصادی و ارزان و پر اپشن و جذاب و مشتری پسند میسازند
23:30  1394/07/14
پاسخ دادن
بهومن
16

لطفا ماشین برلیانس 330 و 320 را با این لگنهای چینی قیاس نکنید!!!!
من خودم شخصا مخالف ورود هرگونه محصولات و اجناس چینی به مملکتم هستم،ولی من بعنوان یه ایرانی از جنس چینی متنفرم و حالم بهم میخوره،چون داره بسیاری از جوونای مملکتم را از کار بیکار میکنه و بجاش یه مشت تاجر و واردکننده آشغال از خدا بیخبر هر روز شکم و گردنشون کلفتتر میشه،ولی وقتی من از ماشینم یه سری توقعات دارم و توی این رنج قیمت،بهترین انتخابم برلیانسه و واقعا هیچ ماشینی تو رنج 54میلیون تومان نمیتونه همچین سرویسی بمن بده و مهمتر اینکه این ماشین از لحاظ هلدینگ و هماهنگی موتور و گریبکس واقعا عالیه،حالا چرا من باید بیام و فقط و فقط بخاطر چینی بودن این ماشین بخوام محکومش کنم و ازش بد بگم.
بخدا مصولات چینی فقط سوزن ته گرد و الاغ و گیره لباس و پارچه یه بار مصرف و کلی جنس بنجل دیگه نیست،قبول کنید که چین هم با اون اقتصاد قویش میتونه محصولات و اجناس باکیفیتی هم تولید کنه.
با آرزوی سربلندی و شادی تمام مردم عزیز مملکتم.
22:18  1394/07/14
پاسخ دادن
غریبه
14

خداحافظ چیـــــــــــــــن خدا حافط ماشین صفـــــــــــر خداحافظ جاده مخصـــــــــــوص خداحافظ
07:30  1394/07/15

رامتین
7

بهتر از برلیانس با این قیمت نیست؟؟؟ هماهنگی بینظیر داره بین موتور و گیربکس؟؟؟
اوکی، والا این حرفها را در خندوانه بزنیم واقعا بیشتر میخندیم...
11:33  1394/07/15

Victor
24

نمي خريم ،، حالا تا قيامت اين وضع رو ادامه بدين
شماييد كه ورشكست خواهيد شد
21:52  1394/07/14
پاسخ دادن
رضا
17

وقتی میگم اینا ادم نیستن به خطر همین کارهاشونه.
اینا درست بشو نیستن همه باید برن و دست از جان و مال مردم بردارن
21:35  1394/07/14
پاسخ دادن
طاهر
20

اسم این حرکات رو چی میشه گذاشت جز وطن فروشی وبی غیرتی این فرغون ساز
انگار که غنیمت جنگی رو تقسیم میکنن
امیدوارم هرچه زوتر برشکست بشن
21:20  1394/07/14
پاسخ دادن
کی اس
34

لعنت بر ماشین های چینی
امیدوارم روزی برسه که تمامی این آشغال ها از صحنه زمین پاک بشن
هر چی بدبختی می کشیم از دست این آشغال های چینی و قطعات
لگنشون می کشیم
21:14  1394/07/14
پاسخ دادن
شپش
3

دوستان بخاطر حمایتهای چین در بحث هسته ای ،که از ما داشته و به همین خاطر برای تشکر از چینیها در زمینه انرژی هسته ای و طبق توافق فی مابین ،نتیجتا از کشور چین واردات در حوزه خودرو و دیگر اقلام ،فعلا در اولویت می باشد
23:25  1394/07/14

امید
21

هرچی بدبختی میکشیم از جیب پر نشدنیو وقاحت بی اندازه ای مسولامونه
23:30  1394/07/14

حمزه
0

خاک بر سر مدیران (دزدان بیت المال) مملک.. .
20:55  1394/07/14
پاسخ دادن
حصین
46

ما نفهمیدیم چرا این مسعولین اینقدر که به فکر مردم مظلوم چین هستن چرا به فکر ما نیستن بابا شما مگه ایرانی نیستین چرا میخواین ماشینا گرون بفروشین که چینیا هم سود کنن.

همه ی مسعولین کشورای دیگه به فکر مردم خودشونن الا ما . اینا فقط به فکر غزه و عراق و چین و روسیه هستن.

به امید خدا با این کمپین ورشکستتون میکنیم شما درست نمیشین
20:38  1394/07/14
پاسخ دادن
حق طلب
10

جناب حصین ،کمک به کشورهایی همچون عراق ولبنان وفلسطین(غزه)و...یعنی جنگ خارج ازمرزها،یعنی بازی تو زمین حریف(یابهتربگم خراب کردن بازی ای ناجوانمردانه)،مطمئن باش اگه همین کشورهانابودبشن،بعدش نوبت ماست که دوباره واردجنگی عظیم باتمام دنیابشیم همچون هشت سال دفاع مقدس که مظلومانه بادنیامیجنگیدیم.آلمان انواع سلاح وموادشیمیایی برای ساخت بمب های شیمیایی رابه عراق دادوجانبازان رامیبردکه به اصطلاح مداواکندامااسنادش روشدکه مدارک پزشکی جانبازان عزیزمان رادراختیارکارخانه های ساخت سلاح شیمیای قرار میدادن تاببینن موادشیمیایی آنطورکه بایدروی انسانهاتاثیرگذاربودن یانه و...وامریکاوانگلیسوفرانسه و...هرکمکی که لازم دونستن کردن وکشورهای انگشت شماریکه بنظرمیومدطرف مابودن،درواقع طرف خودشون بودن چراکه سلاح هاو...موردنیاز ماراباقیمتهایی بسسسیاربالابه مامیفروختن

البته بااون قسمت ازنظرتون که گفتین مسئولین ومدیران به فکرمانیستن موافقم چراکه اگه بودن اوضاعمون این نبود.مخصوصا صنعت خودرو ودیگر صنایع که دست عده ای صاحب قدرت وسودجوکه متاسفانه نفوذبالایی درهمه جادارن افتاده
اللهم عجل لولیک الفرج
21:21  1394/07/14

کاربر: محمدرضا از کرج
3

آقا حصین کمپین رو مطمعن باش یه آدم معمولی مثل من و تو راه اندازی نکرده وگرنه همون روز اول توسط وزارت اطلاعات باباش رو میاوردند جلوی چشماش و کمپین رو از بین میبردند
راه اندازی کمپین کار اشخاص قدرتمند نفوذی سیاسی دولت یا دولتهای قبل هست یا اشخاص ثروتمند سیاسی واردکننده خودروهای خارجی هستند که خیلی خوب میدونند که با راه اندازی کمپین میشه رکود رو به 100 در صد رسوند و مردم به کمپین بپیوندند و خودرو صفر نخرند و مطمعن باش تا کسب نتیجه دلخواهشون که ما آدمهای معمولی نمیدانیم هدفشان چیست کمپین برقرار هست و روزی که به نتیجه رسیدند کمپین را از بین میبرند
پس کمپین دست ما نیست که بخواهیم با کمپین این فرغون سازارو ورشکست کنیم
09:11  1394/07/15

حق طلب
7

جناب بومهن،شمابرگردیکباردیگه بادقت کامنت حصین روبخون اماازاونجایی که احتمالااین کارونمیکنی من برات کپیش میکنم همینجاتابخونیش:(همه ی مسعولین کشورای دیگه به فکر مردم خودشونن الاما.اینافقط به فکرغزه وعراق وچینوروسیه هستن.)حالا من سریع جبهه گرفتم یاشماپس تااینجا حق بامنه.منکر جنایات صدام نیستم ظلم بسیاری دیدیم،امادرحال حاضراوضاع منطقه طوریه که اگه عراق ازهم بپاشه وبعدش سوریه،اونوقت نوبت ماست.پس اجازهء همچین کاری داده نخواهدشد.لابدتحدیدداعش راهم ندیده ونشنیدی که حتی اعلام کرد حرم امام رضاع راهم تخریب خواهندکرد.
بعدش گفتین فلسطین بازی دوستانه نکردکه خب اینم جوابتون:دبیرکل فدراسیون فوتبال فلسطین(عبدالمجید هیجی):بایدبه اطلاع شما برسانم تیم ملی فلسطین بنابردلایل فنی پس از بازگشت ازاردوی چین و آماده سازی تیم برای حضوردرجام ملت‌های آسیااسترالیاقادربه برگزاری این دیدار نیست.بعدشم گفتین کسی برای حادثه منا تسلیت نگفت که باید بگم سفرای کشورها در ایران نه تنها تسلیت گفتن بلکه دفتری را هم بهیادبود امضاکردن. بجای گوش کردن به صحبتهای چند به اصطلاح روشن فکر کمی اخبارو بادقت نگاه کن وبخون
16:25  1394/07/15

حق طلب
9

راستی جناب بومهن
عقل وشعور و درک و... به سن نیست بلکه به خود همون عقل وشعور ودرک و...ست
برای اطمینانن بیشتر شما که ملاکتون برای فهم وشعور مردم سن هست باید بگم بیستو نه سال سنم یعنی یک سال از سی سال کم کن.متوجه شدی!!!

افرادی مثل شما که به سن دقت میکنن ونه علمو عقلو درک وشعور افراد مثل اون دسته از افردای خواهند بود که وقتی بعضی از پیغمبران وائمه در سنین کم به پیامبری رسیدند را قبولنداشتند ومیگفتن سن وتجربش کمه پس نمیتونه امام وپیغمبر باشه

راستی یکی از دلایل دیگهء دفاع از عراق و سوریه جلوگیری از تخریب اماکن مقدسه بوده که لابد برای شما هیچ ارزشی ندارند که اینقدر راحت حاضرین کشورهایی که این اماکن مقدس توشون هست نابود بشن.داداش جای این بحسا اینجا نیست والا تا هر موقع میخواستی باسند برات صحبت میکردم .البته برای هر کدوم از حرفهایی که میزنی فقط کافیه یک سرچ ساده تو اینترنت انجام بدی تا جواب تمام شبهاتی که داریو پیدا کنی

وسلام
16:36  1394/07/15

میلاد
12

من با اقای حصین و بهومن موافق هستم ,اقای حق طلب حرفای شما کاملا شعاری و تکراری است و فقط شنیده هاتونو تکرار میکنید,فک کنم شما بودید که میگفتید راعفی پور گوش بدیم,راعفی پور جز هیچ حزب و گروهی و ... نیس!!! خب معلومه که هس مگه میشه نباشه,من حرفاشو گوش دادم خیلی چرت و پرت قاطی حرفاش میگه,یبار هم گفته بود شلوار جین از جن و جن و شیطان هم یکی ان و.... .
خب کسی که راعفی پور گوش میده از این حرفا هم میزنه,لطف کن راجع به جنگ خارج از مرزها هم صحبت نکن این حرفا برای افراد ساده اندیش و بی خبره برای توجیه رفتارهای احمقانشون,در ضمن جواب بهومن خان رو درمورد تهدید امریکا و اسراعیل ندادید,خب وقتی با یه گروهکنمیتونیم بجنگیم,چطور اسراعیلو میخوایم محو کنیم.
19:58  1394/07/15

حق طلب
4

بایدصحبتهای استادرائفیروکامل گوش کنین،وقتی تیکه هایی ازسخنرانی هاروگوش میکنین همینه دیگه میاین اینطوردرموردشون قضاوت میکنین.که میگین جینوجنو ...صحبت های ایشون سلسله واره.وتاچندسخنرانی قبلوبعدشوگوش ندین متوجه موضوع نمیشین
درکل هر کس عقیده ونظری داره که نمیشه بزوراونو تغییردادومن بهتون احترام میزارم
واینکه جناب بومهن حرفی ازتهدیدامریکاواسرائیل نزدن اگه زدن نشونم بدین تا اگه پاسخی داشتم خدمتتون عرض کنم
امردیگه ای نیست قربان؟
واینکه گفتین نمیتونیم بایک گروهک بجنگیم اگه منظورتون داعشه.بایدبگم اگه سردارسلیمانی به همراه چندتن ازنیروهاشون نبودن به گفتهءخودمسئولین عراقی بغدادوگرفته بودن امافقط به کمک یکسردارایرانی به دستوررهبرمون این اتفاق نیفتاد.خیلی جالبه چرا نمیگین ائطلاف کشورهای غربی علیه داعش به رهبری امریکا که میگن بهترین سلاح هارو دارنومیتونن باماهواره هاشون پلاک ماشینو را هم بخونن نتونستن غلطی کنن و همین دیروز نخستوزیر عراق گفت امریکایها کارینمیکنن.راستی کلیپ هایی که امریکا برای داعشی ها سلاح میفرسته روهم دانلودکنینوببین.ما8سال جلوی دنیا ایستادیم . اونوقت این گروهکو ...
11:05  1394/07/16

میلاد
6

تو رو با افکارت تنها میذارم,راحت باش .
19:36  1394/07/16

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
درانتظار اطلس : باطری گارانتی داره
حسین : آقا سوییچ شاهین م کار نمی‌کنه کسی اطلاع داره چطوری وارد ماشین بشم. شماره پلاکم رو بگم؟
علی : بچه ها کسی اطلاع داره چطوری میشه ویندوز نصب کرد؟ سیستمم بالا نمیاد هر کاری می کنم. رمزم یادم رفته هر چی می زنم.
حسین t8قرمز : من ۳۰ خرداد ثبت نام کردم تحویل ماشینم زنگ زدم به شرکت گفت ۱۳شهریوره برای منم پیامک اومدچک اولم ۳ ماه تعویق افتاده و دقیقا ۱۹ ام که شما شاسی شدید برای من شاسی شده ولی چیزی که پرسجو کردم گفتن ۲۰ تا ۳۰ روز بعد تحویل میشه
a5 اردیبهشت مشکی : سلام دوستان. از ثبت نامی های a5 در ۲۲ اردیبهشت کسی هست که توی مرحله صدور پلاک دو ماه مونده باشه؟ لطفا اگر کسی هم از این ثبت نامی ها تحویل گرفته اعلام کنه. من تا مرحله صدور پلاک رفتم ولی دو ماهه متوقف شده و پلاک نمیشه. کسی راه حلی داره؟
محمد : بدون شک من که ببخیال نمیشم ،ماهایی که دنده ثبت نام کردیم باییییییییید پا فشاری کنیم و حقمون و بگیریم وسلام
X5 اردیبهشت شیراز سفید : سلام دوستان من ۸/۱۷ پلاک شد و تو پروفایل شرکت زده ارسال مدارک همان تاریخ پلاک ولی شماره پلاک تو پروفایل ثبت نشده فقط شماره شاسی ثبت شده سوالم اینه مگه نباید شماره پلاک قبل از رسیدن مدارک ثبت بشه لطفا برا دیگران هم همینطور هست یا ثبت شده یا کلن ثبت نمکنن ممنون میشم اگه دوستان همکاری کنن ضمنا از ارسال مدارک چقدر زمان میبره تا برسه دست مشتری و خود ماشین هم
آرتمیس : شاهین زمانی خوبه که قیمتش 440 باشه 680 دادی جا شاهین پولتو ریختی تو دره
مهدی : سلام دوستان برای بنده ام شاهین اتومات زده تو سامانه باید منتظر پیامک باشم ک بتونم واریز وجه کنم ؟ واین ک اگ نتونم واریز وجه کنم دیگ پیامک نمیاد یعنی اسمم حذف میشه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنین
مهدی : سلام دوستان برای بنده ام شاهین اتومات زده تو سامانه باید منتظر پیامک باشم ک بتونم واریز وجه کنم ؟ واین ک اگ نتونم واریز وجه کنم دیگ پیامک نمیاد یعنی اسمم حذف میشه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : 😆😆😆
ابوالفضل : سلام تحویل یک ماهه با کفی پاششی کسی فاکتور نشده؟؟؟
علی : زنگ زدم نمایندگی یکیشون آشنا بود راهنمایی کرد گفت بعد از تحویل خودرو بهت میگم شکایتتو پر کنی و چطوری اقدام کنی و بهم گفت حالا حالاها بیخیال ماشینت َشو و بهت تحویل نمیدن گفت احتمالا واسه برج 10 بهتون ماشینتونو تحویل میدن من دیگه بیخیالش شدم بچه ها فقط از حقتون و از خسارتتون نگذرید
حمید : سلام ثبت نام 12 بهمن402 تایید لیزینگ اذیتم کردند شد 13 خرداد تحویل سیستمی 29 مهر هفته پیش پیامک از طرف بانک اومد بعدش وام واریز شد بیمه شده الانم مرحله صدور پلاکه ولی پلاک نشده
سایناتک : فعلاتا9آذرکه مهلت پرداخت آذری هاست..هفته چهارم آذرهم که بیادخوبه
رها. دنا 6 دنده دستی پیش فروش 30 بان : سلام دوستان ، ایا کسی از ابانیا هم فاکتوووور شده ؟؟؟ چقدر تاخیره ؟؟؟؟ ممنون از همگی⚘
ایکس 22 کرج : سلام به ایکس 22پرو دنده ای کرج ممنون شما خوبین.پیشاپیش مبارکتون باشه .گرفتین خبر بدین ممنون میشم.نه منم هنوز تحویل نگرفتم گفتن جمعه حمل شده ب سمت تهران . من سیستمی 6 شهریورم قرداد30 خرداد. امروز نمایندگی فیلم خروج ماشینهاروگذاشته بود یدونه 22بود طوسی ولی پلاکش برای من نبود احتمالا فردا پس فردا برسه
..... : دعوت نامه آذر دو روز نیست اومده یه ذره واسه دعوت نامه دی زود نیست؟ از الان؟
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
احرار : سلام به نظر من کاتالیزور ماشینتو چک کن من ماشین من هم از زمانیکه کاتالیزور شو حذف کردم این مشکلو داشت درستش کردم بوی دود رفع شد.