خودروسازان برای رونق بازار آستین بالا زدند

خودروسازان برای رونق بازار آستین بالا زدند

 
تشدید رکود حاکم بر بازار خودرو و فعالیت شرکت‌های خودروساز با کمتر از نیمی از ظرفیت موجب شده تا خودروسازان برای بازگشت رونق به بازار خودرو آستین بالا بزنند.
به گفته يك عضو هيأت علمي مؤسسه مطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني، در سال‌هاي ۹۲ و ۹۳ به‌طور تقريبي ۴۰ درصد از ظرفيت خودروسازي ايران مورد بهره‌برداري قرار گرفته است. بهاره عرياني به مهر گفت: در سال‌هاي گذشته مقياس توليد ۳۱ توليد‌كننده خودرو پايين بوده و اين خودروسازان تنها با توليد ۵ تا ۱۰ هزار دستگاه خودرو به‌عنوان توليد‌كننده خودروي تجاري محسوب شدند گرچه عملا با ۱۰ درصد ظرفيت فعاليت كرده و ۹۰ درصد ظرفيت آنها خالي بود.
 
پيشنهاد افزايش تعرفه واردات
اين در حالي است كه ديروز كارگران شركت‌هاي خودروسازي با حضور مقابل مجلس شوراي اسلامي، پيشنهاد افزايش ماليات، عوارض و تعرفه واردات خودرو به هزار درصد را پيگيري كردند. رئيس فراكسيون كارگري مجلس با اعلام اينكه حضور كارگران خودروسازي مقابل مجلس براي پيگيري طرح افزايش ماليات و تعرفه واردات خودرو بوده است به ايسنا گفت: پيش از اين كارگران خودروسازي پيشنهاد كرده بودند كه عوارض ماليات و تعرفه‌هاي واردات خودروهاي خارجي تا هزاردرصد افزايش يابد. عليرضا محجوب كه با حضور در جمع كارگران خودروساز وعده پيگيري طرح آنها را داد، افزود: براساس اين طرح پيش‌بيني شده تا از واردات قطعات خودروهاي خارجي كه كمتر از 70درصد ساخت داخل دارند، عوارض سنگيني دريافت شود تا توليد داخل رونق گيرد.
 
افزايش تعرفه كارساز نيست
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اكنون زمينه‌اي براي افزايش ماليات، عوارض و تعرفه واردات خودرو وجود ندارد به همشهري اعلام كرد، بايد خودروسازان داخلي با همين تعرفه، كيفيت محصولات خود را افزايش دهند. حميدرضا فولادگر هرگونه تغيير تعرفه واردات خودرو را منوط به تصويب كميسيون ماده يك و دولت دانست و افزود: براساس قانون ارتقاي كيفي خودرو و كالاهاي صنعتي، مجلس اختيار تعيين تعرفه واردات خودرو را به دولت واگذار كرده و فعلا نمي‌تواند طرحي در اين زمينه ارائه كند. وي با تأكيد بر اينكه كمپين نخريدن خودروهاي داخلي يا ضد‌انقلاب خواندن مشاركت‌كنندگان در اين كمپين هر دو نادرست است، افزود: بايد خودروسازان كيفيت محصولات خود را افزايش دهند و در كنار آن از توليد داخل نيز حمايت شود.
 
طرح اتوخدمت
تعميق ركود بازار موجب شده تا برخي خودروسازان اجراي شيوه‌جديد «هزينه سفر مشتريان» را براي عرضه خودرو در دستور كار قرار دهند كه بر مبناي آن پرداخت سود مشاركت 28درصدي حتي در هر زماني كه مشتريان از خريد خودرو انصراف دهند، مطرح است؛ طرحي كه مهدي جمالي، مديرعامل سايپا آن را اتوخدمت ناميده و اعلام كرده است اين طرح منحصر به‌ فرد مي‌تواند مشكلات خودروسازان و مشتريان را برطرف كند. در اين طرح كه از ديروز و به‌مدت 4روز اجرا مي‌شود، قيمت خودرو افزايش نخواهد يافت. درصورت انصراف مبلغ ثبت‌نام حداكثر طي مدت يك‌‌ماه پرداخت مي‌شود و مشتريان از روز ثبت‌نام تا روز تحويل خودرو به‌صورت روزشمار از سود مشاركت 28درصدي براي خريد 5مدل خودروي مشمول اين طرح برخوردار مي‌شوند.

منبع

همشهری

برچسب : تلاش , خودروسازان , رونق , بازار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

فراهانی
6

دوست من کمری 2007 خریده 1 سال هم هست داره هر روز سوار میشه
مسافرت هم نصف ایران رو رفته
قسم میخوره که صدا از موتور ماشین در نمیاد
به جز بنزین و روغن و لنت هم چیزی هزینه نکرده تو این یه سال
مقایسه کنید با وضعیت حال حاضر خودروسازی ایران
با تولید ماشینهای 20 30 سال پیش و ادامه تولید به این عدد سال
به نظر من خودرو سازهای وطنی حکم تنها تولید کننده های آب رو دارن
مردم مجبورن که بخرن ولی صرفا خریدشون به معنای کیفیت خوب تولید اب نیست
12:13  1394/07/01
پاسخ دادن
بهزاد از سراوان سوران
6

اخه چه مملکتی شده؟ منِ معلم با حقوق یک وچهارصد چجوری می تونمیه ماشین 405بخرم؟تو کشورهای دیگه یه مغلم با لاترین حقوق را داره اما اینجا برعکس شده.نمی خرم اقا زوره مگه ؟
01:57  1394/07/01
پاسخ دادن
هادی
18

این حرفها همش هیچه
ما به نخریدن خودرو ادامه می دیم کشور های اطراف با کیفیت ترین خودرو ها را سوار می شوند ما چی؟؟؟
من عموم 405 صفر داشت که به خاطر یه نقص فنی که از طرف خودرو ساز بود با سرعت 80 چپ کرد و فوت کرد
با همان قیمت هایی که به آدربایجان و عراق پراید و سمند می فروشن به ما هم بفروشن
ما یعنی اینقد نفهمیم که پراید 5 میلیونی را 20 مییلیون بخریم
نمی خریم تا به همان قیمت هایی که به عراق می فروشن به ما هم بفروشن
16:23  1394/06/31
پاسخ دادن
رسول
8

ما دیگه نمیخریم . ما اصلا خواستار توقف تولید هر گونه مدل و انواع و اقسام تیپ های پراید ، پژو 405 ، پارس ، ال90 و از همین رده ماشینهای بی کیفیت و 20 الی 30 ساله پیش هستیم .
01:02  1394/07/01

امیر
0

آخه مگه دیوانه شدم ماشینی بخرم که هر چی حقوق میگیرم خرجش کنم
14:52  1394/06/31
پاسخ دادن
رضا
0

بازهم فایده ندارد هیچ کدوم از این کلکها نمیگیره.
مفت خوری تموم شد
13:06  1394/06/31
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد