آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

وقتی نام تیم فراری به گوش‌مان می‌خورد، بلافاصله تصویر راننده‌هایی افسانه‌ای نظیر نیکی لاندا (Niki Lauda)، جان سارتیز (John Surtees)، نیل مانسل (Nigel Mansell)، آلین پروست (Alain Prost)، روبنز باریچلو (Rubens Barrichello) و مایکل شوماخر در ذهن‌مان مجسم می‌شود. با این حال، فراری بیش از یک تیم موفق و پر افتخار است. در سال 1929 وقتی انزو فراری (Enzo Ferrari)  کمپانی Scuderia Ferrari را بنیان‌گذاری کرد، تولید خودروهای جاده‌ای را مد نظر قرار نداشت. او می‌خواست بخشی از دنیای اتومبیل‌رانی باقی بماند. او در سال 1938 به تیم اتومبیل‌رانی آلفارومئو ملحق شد. در خلال جنگ جهانی دوم، دولت کمپانی آلفارومئو را تصاحب کرد تا برای او کار کند، ولی بخش کوچکی که توسط انزو فراری اداره می‌شد، از نگاه‌ها به دور ماند و به فعالیت خودش ادامه داد. انزو فراری برای مدت چهار سال اجازه نداشت در مسابقات اتومبیل‌رانی شرکت کند ولی با وجود همه محدودیت‌ها، خودرو Tipo 815 را تولید کرد.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

در سال 1943، انزو فراری عملیاتش را به شهر مارلنو در شمال ایتالیا منتقل کرد و تا به امروز هم مقر فراری در همین شهر قرار دارد. بعد از این که در سال 1944، کمپانی بمباران شد، مورد بازسازی قرار گرفت و قسمت مخصوص ساخت خودروهای جاده‌ای نیز به آن اضافه گشت، البته اضافه کردن این بخش بیشتر به این خاطر بود که پول لازم برای تولید اتومبیل‌های مسابقه‌ای فراهم بشود. خودرو فراری 125S اولین خودرو جاده‌ای ساخت کمپانی فراری بود و در سال 1947 تولید شد. انزو فراری تمایل نداشت خودروهایی تولید کند که مردم به خاطر تجمل آن را خریداری کنند و نه به خاطر عملکرد، ولی محبوبیت خودروهایش روز به روز بیشتر شد و به خاطر زیبایی، عملکرد عالی و سرعت زیاد، زبانزد خاص و عام شدند. امروزه افراد ثروتمند و مشهور سعی می‌کنند یک دستگاهع خودرو فراری به کلکسیون‌شان اضافه کنند تا نمادی از جایگاه بالای‌شان باشد.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

نشان معروف فراری نمادی از خاص بودن است. این نشان، یک اسب سیاه را به نمایش می‌گذارد که روی پس زمینه‌ای زرد رنگ روی دو پا ایستاده است. حروف SF یا همان Scuderia Ferrari در طرفین اسب به چشم می‌خورند و رنگ‌های پرچم ایتالیا (سبز، سفید و قرمز) در بالای لوگو مشاهده می‌شوند. در مورد نحوه نامگذاری خودروها باید تا سال 1990، خودروها به اسم موتوری که روی آن‌ها نصب می‌شد نامگذاری می‌شدند، به طور مثال 206 به معنای این است که موتور 2.0 لیتری و 6 سیلندر است، یا 348 به معنای این است که موتور 3.4 لیتر حجم دارد و 8 سیلندر است. در این خودروها، حجم موتور تا دهم لیتر اندازه‌گیری می‌شود ولی در مورد موتور خورجینی 12 سیلندر، حجم هر تک سیلندر با واحد سانتیمتر مکعب مورد اندازه‌گیری قرار می‌گیرد و به ترتیب، فراری  365 Daytona یک خودرو 12 سیلندر خورجینی است که حجم موتور آن به 4,380 سی‌سی می‌رسد. حجم موتورهای 12 سیلندر خطی به لیتر بیان می‌شود. استیل و طراحی دنده نیز در نحوه نامگذاری خودرو نقشی مهم ایفا می‌کند ولی با این که طی سالیان گذشته نمای ظاهری و اسامی تغییر کرده‌اند ولی عملکرد همچنان دست نخورده و عالی باقی مانده است.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

کار کردن در کارخانه فراری در شهر مارلنو ایتالیا یک رویا است. با این که کارکنان آزادند هر لباسی بپوشند ولی رنگی به جز قرمز به چشم‌تان نمی‌خورد. کارگاه‌ها با لوگو فراری تزیین شده‌اند، و اشیایی که یاد و خاطره تیم فراری را در ذهن‌ها زنده می‌کند در همه جا دیده می‌شود. یک خودرو قبل از این که به طور کامل ساخته بشود، از حدود 30 کارگاه عبور می‌کند و این کار بسیار با حوصله و بدون عجله صورت می‌گیرد.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

ماشین‌آلاتی که خودشان یک اثر هنری هستند، خلق رنگی بسیار زیبا بر روی بدنه را تضمین می‌کنند، ولی نصب صندلی‌ها و داشبوردهای سفارشی با کمال دقت و به صورت دستی انجام می‌گیرند. کارگاه تولید موتور به خاطر بهره‌گیری از خط تمام اتوماتیک، روزانه حدود 50 دستگاه موتور تولید می‌کند و حدود صد نفر کارگر دارد. خط اتوماتیک میزان خطا را کاهش و سرعت تولید را افزایش می‌دهد. به جرأت می‌توان گفت کارخانه آمیزه‌ای است از روش‌های موشکافانه قدیمی و فناوری‌های بسیار جدید که در یک فضای کاری بسیار بزرگ و آرامش‌بخش قرار گرفته است. می‌توان گفت امروزه تولید یک دستگاه خودرو فراری سریع‌تر از دوران انزو فراری صورت می‌گیرد ولی افتخار و شوری که در هر خودرو فراری دمیده می‌شود، همچنان دست نخورده باقی مانده است.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت دوم)


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , فراری , مایکل شوماخر , نیل مانسل , آلین پروست , انزو فراری , Tipo 815 , فراری 125S






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

ایمان
0

فرمول یک فقط فراری بعد مکلارن
12:57  1394/06/03
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی e : ایران خودرو گرون کرد،حا لا نوبت سایپا هست .به خدا ظلمه لعنت بر ظالم ..
سینا : ظاهرا برای تمام اسفندی ها سفید شیری زدن متأسفانه
مریم : دوستانی که ماشینشو‌ن فاکتور شده چه رنگی براشون زده میبینم بعضی ها میگن تغییر کرده به سفید شیری ،یعنی میخوان اون رنگ رو بدن حالا واقعا حقیقت داره؟
مهراد : سلام دوستان من ۱۸ اسفند تکمیل وجه کردم ۲۰ اسفند هم سخا رو تحویل دادم دیروز فاکتور شد وامروز صبح پلاک شد وامشب هم نگاه کردم دیدم زده تحویل خودرو روشن شده بود من شهرستان هستم بنظرتون کی ماشین بدستم میرسه ممنون میشم راهنمایی کنید ایا سود تاخیر هم شاملم میشه
J7 : دوستان تعرفه واردات و دارن کاهش میدن،اونایی که ماب التفاوت دادن بدونن که توی قرار داد خورده دیون دولتی در زمان تحویل،باید مبلغ و کم کنن یا برگردونن
T9 ثبت نام 13 آذر : منم موافقم پلاکارد بنویسیم برای تجمع چند نفر باشیم مزاریم فیلماشو اینستا رسانه ای میشه
Mojtabaa : 16شهريور اقساط هم بوده
سعید : من‌که جی ال رو بگیرم‌میفروشم میذارم روش جک اس۵ میگیرم. اتوماتیک!!!
سامان : سکوت کن بهتره ممد گفت گرون میکنن
محمد2 : دوستانی که دعوتنامه نیومده براشون هیچ. ولی اونایی که دعوتنامه GL, اومده و منتظر G هستن و تبدیل نمیزنن اونم با قیمت 597 میلیون بشینید تا سایپا با این قیمت بهتون شاهین با سانروف بده. یه کمم بشینید موتور تیوفایوپلاس میذاره روش با گیربکس دو کلاجه و سقف شیشه ای پانا.!!!!! این پیامم اینجا ثبت میشه. امروز 21 خرداده. منتظر افزایش 200 میلیونی باشید!!! یه سانروف پیزوری نقره داغتون خواهد کرد. زور هیچ کسم به اینا نمیرسه.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نادم : 173 دیگه
ساینا دوگانه : سلام اگه تبدیل بزنیم چقدر دیگه باید بریزیم واریزی اول 225تومن بوده
امیر حواله پرسنلی تکمیل 1 اسفند : دادا من 7 خرداد فاکتور 10 خرداد پلاک هنوز نرسیده تهران!!!!!
امین : سلام اگه فروش فوری بودین و همه رو پرداخت کردین شامل حالتون نمیشه ولی اگر پیش فروش بودین باید هرچقدر دعوت نامه اومد پرداخت کنین
207 : افزایش قیمت برای پیش فروش ها که هنوز دعوتنامه صادر نشده فقط به نصف مبلغ خودرو تعلق میگیره کامل تعلق نمیگیره برای فروش فوق العاده که تکمیل وجه کردن شامل افزایش قیمت نمی شود.
شاکی طلس : منم تحویلم اسفند 403 بوده و یک بار افزایش قیمت بهم خورده بازم اگر بازم افزایش بدن شامل حالم نمیشه ینی ؟ با همون قیمت 529 ت فاکتور میکنن؟
شاکی طلس : دوستان من فقط واریز مرحله اول خرداد 403 داشتم تا الان یه بار افزایش قیمت خورده 100 ت باز مجددا می خوان گرون کنن بازم افزایش قیمت مجدد هم شامل ما میشه یا نه ؟ اینو کسی پرسیده ؟
امیر : داداش توچی میگی قیمتهارو دادورفت
شاکی طلس : نه امروز قیمت های جدیدش رو داده ایران خود رو سایپا هم یکی دو هفته دیگه میده
ساینا دوگانه : نه داداش برو تکمیل وجه کن زود من تبدیل زدم