خروج خودروهای چینی از بازار ایران آغاز شد

خروج خودروهای چینی از بازار ایران آغاز شد

با دستیابی به توافق هسته‌ای و مذاکرات گسترده خودروسازان اروپایی برای حضور در ایران، فرایند کاهش سهم خودروسازان چینی از بازار خودروی ایران آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سال‌های 1391 و 1392 شرکتهای تولیدکننده خودروهای چینی در ایران تحت تاثیر تحریم‌های خارجی و کاهش بیش از 50 درصدی تولید خودروهای داخلی توانستند جای پای خود را در بازار ایران محکم کرده و تولید خود را افزایش دهند.
اگرچه روند رشد تولید خودروسازان چینی در ایران در چند سال گذشته ادامه داشت اما در سال جاری با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و احتمال بالای ورود خودروسازان اروپایی به ایران، کارشناسان از آغاز دوره کاهش سهم و خروج برخی خودروسازان چینی از بازار ایران می‌گویند.
در جدیدترین رویداد در این زمینه مدیر شرکت خودروسازی چری چین از کاهش سهم بازار این شرکت در ایران خبر داده است. جانگ گویی بینگ در این زمینه اظهار کرده که هرچند در سال گذشته شاهد استقبال خوب از محصولات تولیدی خود در ایران بودیم اما امسال به دلیل روند تاثیرگذاری مذاکرات هسته‌ای، شاهد کاهش تمایل ایرانیان به این محصولات هستیم.
البته پیش از این نیز یک کارشناس صنعت خودرو پیش‌بینی کرده بود که با ورود خودروسازان اروپایی به بازار خودروی ایران، برخی از خودروسازان چینی که محصولات بی‌کیفیت تولید می‌کنند از این بازار حذف خواهند شد.
شهرام آزادی در این زمینه اظهار کرده بود:" با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای خودروسازان بزرگ جهانی وارد ایران شده و به تولید مشترک با خودروسازان داخلی خواهند پرداخت".
به گفته عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، "با این روند برخی از خودروسازان چینی که محصولاتشان کیفیت پایینی دارد قطعا از بازار خودروی ایران حذف خواهند شد و اگرخودروسازان اروپایی بتوانند محصولاتی با قیمت پایین و اقتصادی در ایران تولید کنند، عرصه بیش از پیش بر خودروسازان چینی تنگ خواهد شد".
البته حضور خودروسازان بزرگ جهانی تنها خودروسازان چینی حاضر در ایران را تهدید نمی‌کند بلکه کارشناسان معتقدند که ایران خودرو و سایپا نیز اگر در جهت بهبود کیفی محصولات خود حرکت نکنند در آینده بخشی از بازار خود را به رقبای اروپایی واگذار خواهند کرد.

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودروهای چینی , خودروسازان اروپایی , مذاکرات هسته ای






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

10 نظر

کاربر: m12421k
0

یه مقایسه کلی.
اروپایی ها هم کیفیت دارن هم آپشن
ژآپنی ها کیفیت دارن
کره ها آپشن دارن
چینی ها قیمت ایده ال دارن.

حسن ماشین چینی اینه به نظر من اون قدری که میگن هم بعد نیستن(تجربه داشتن 2 تا چینی رو دارم)
اما اگه یه آلمانی یا ژاپنی رو با این قیمت بدن با سر میگیرم :)
01:21  1394/05/10
پاسخ دادن
ارشیا
3

امیدوارم ماشيناشونو زودتر جمع کنن ببرن یه جای دیگه هرجا غیر از کشور ما،مخصوصا ماشین سنگین که واقعا خیلی خسارت به ملت ما زد هم جانی مثل اون هوهاي معروفشون و این ماشین بی کیفیت که هرروز تو تعميرگاهن آ ترشم درست بشو نیست که نیست کاش تو واردات این اسباب بازياي چینی بیشتر به کیفیت اهمیت میدادن تا قیمت.
22:14  1394/05/05
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
2

پس داریم عقب گرد میکنیم به سمت دوران انحصار گری!!!
22:11  1394/05/05
پاسخ دادن
احسان
3

ببنید همین الان هم که هنوز هیچ خبری از خودروهای اروپایی نشده در بازار بالای صد میلیون چینی ها موفق نیستند .
حالا بعد از ورود یا باید مارک اروپایی با کیفیت مشابه چینی ها و با امکانات کمتر گرفت یا چینی با امکانات بیشتر.
همین الان هم ماشین های چینی ، چینی نیستند ، همه قطعاتشون اروپایی هست .
18:21  1394/05/05
پاسخ دادن
محمد رضا
0

با سلام
من نمیدونم بعضیها از خروج خودروهای چینی چه نفعی می برند که با تعصب میخوان به مردم بقبولونند که چینیها دارند از بازار خارج میشن. 2 روز پیش توی اخبار گفتند ام وی ام چری کاهش تولید داره و داره از بازار خارج میشه حالا امروز خبر رسیده که برعکس داره چری تیگو5 رو روانه بازار ایران میکنه.
باور کنید بزرگترین خدمت خودروهای چینی علاوه بر قیمت کم و تنوع بخشیدن به بازار، خارج کردن انحصار از دست بعضی خودروسازای داخلیه.
16:06  1394/05/05
پاسخ دادن
کاربر: m12421k
0

اصلا قبول اما به چه قیمتی؟
مثلا میان SUV های آلمانی رو به قیمت چینی میدن؟
مثلا vw amarok بیاد جای کاپرا 70 تومن.
.
.
.
.
آره دلفینا ام پرواز می کنن :)



هرچی هم که بیارن تازه اگه منتاژ هم کنن باز قیمت شون از چینی ها بیشتره پس میشه گفت چینی ها سهم اصلی خودشونو دارن.
مگر این که معجزه ای بشه :)
13:23  1394/05/05
پاسخ دادن
امیر
0

شما گفتی ما هم باور کردیم.! اتفاقا سهم خودروهای چینی داره روز به روز در
کشور بیشتر می شود. گروه بهمن از تولید مزدا به بسترن و پارس خودرو از نیسان به برلیانس و.... روی اورده اند. کرمان موتور تنوع محصولات چینی را از
سه محصول به شش نوع افزایش داده است.صرف مذاکره با یکی دو شرکت
اروپایی که دلیل تولید نیست.
12:00  1394/05/05
پاسخ دادن
شهاب
6

سلام
به نظر من هیچ تغییر محسوسی احساس نمیشه. چون خودرو های چینی در رنج قیمت خاصی هستن و مشتری های خودشو داره.فکر نکنم بتونیم ماشین های المانی رو با قیمتهای زیر 100 ملیون سوارشیم.با وجود این ماشینهای چینی قدرت انتخاب مردم بین ماشین بیکیفیت ایرانی(99درصدچینی) و ماشین بیکیفیت چینی (100درصدچینی) افزایش پیدا می کنه.بله ماشینهای فرانسوی (نه المانی) میاد ولی در رنج قیمت خیلی بالاتر از ماشینهای چینی.
10:45  1394/05/05
پاسخ دادن
کاربر: سوادکوهی
0

سلام
من فکر می کنم کاهش سهم خودرو های چینی از بازرار ایران حرکت مثبتی برای ایرانیان است . عقیده دارم خودرو های چینی باید سهم اندکی از بازار ایران داشته باشند و فقط و فقط این خودرو ها در داخل مونتاژ یا تولید بشن تا هم اشتغال ایجاد بشه و هم حقوق مصرف کنندگان که علاقمند به خرید این خودرو ها هستند رعایت بشود و از طرفی ماشین نسبتاً ارزان قیمت در دسترس ایرانی ها باشد و از آنجایی که کیفیت و طول عمر این خودرو ها پایین است نباید به واسطه قیمت و آپشن های فراوان سهم عمده ای در بازار داشته باشند
موفق و موید باشید
10:26  1394/05/05
پاسخ دادن
کاربر: Elantra
9

بنظر من اینکار مشکل رو حل نمیکنه هیچ ، هم باعث گرانی خودروهای چینی موجود خواهد شد و هم باعث گرانی خودروهای ایرانی می شود!
دقیقاً مثل نامگذاری سال تولید ملی سرمایه ایرانی ، که باعث شد اجناس ایرانی دو سه برابر خودش برسه و از طرفی اتیکت گذاری روی اجناس باعث شد کالاهای قاچاق وارد شده هم بسیار بسیار گران بشود و نیز تدبیرات سخت گمرکی باعث شد فشار کمرشکنی بر گرده مردم وارد شود !
09:04  1394/05/05
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خانعلی آچیلان : بچه های زابل هر کی تو گروه هست اعلام کنه ، فردا ساعت 12 اتوبوس گرفتم بریم خونه ی وحید
وحید : محسن خیلی داری حرفهای بد می زنیا، برو تو اتاقت در رو ببند به کارهای بدت فکر کن، بی تربیت
بستان j4 : از زمان بارگیری تا تحویل چند روز زمان میبره؟
شاهین جی واریز 29.9.1403 : دزد که شاخ و دم نداره حالا یکی از در و دیوار بالا میاره یکی هم این شکلی قشنگ بدون اینکه از دیواری بالا بره پول مردم رو بالا می‌کشه هیچ کسی هم نیست که بیاد حق مردم رو ازشون بگیره چون دستشون تو یک کاسه هست همین کارها رو کردن که الان مملکتمون به این وضعیت کشیده شده
وحید : عظیم زاده خرام زاده من خودم این پیج رو راه انداختم
مبین 30 اسفند : دقیقاً منم شرایط شما را دارم.نمیدانم التماس هم بکنیم نمیدم.
محمد : خانعلی آچیلان کجایی؟ دقیقا کجای زابل هستی؟
علی ری را : سلام آقای عظیم زاده ببخشید بزرگوار شما ساکن کدام شهر هستید
عظیم زاده : خانعلی جان ، اسم فامیل شما آچیلان به چه معناست بزرگوار
محسن اسفند ماه : همراهان گرامی همانگونه که قبلا عرض کردم ماهیت ما مان من برای همه روشن شده، از همگان خواستار صعه صدر برای آیندگان هستم با تشکر خانعلی آچیلان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مقدم : دوستان کسی میدونه هزینه تعویض پلاک سورن دوگانه چقده؟
207 فوری خرداد : منم تیتانیوم تحویل 4 خردادم هنوز فاکتور نشدم
اپشنال خرداد404پیش فروش : اپشنال بودید؟
ماندانا : سلام شما چه رنگی هستید. من تحویل 10خرداد پانا رینگ فولاد رنگ تیتانیونم هنوز فاکتورنشدم؟
سارا : 14خرداد
بهنام : سلام ببخشید موعد تحویلت کی بوده ؟
اپشنال : منم خردادم نشده
بهار 403 : سلام لطفاً کسی ک شرایطش مشابه منه راهنمایی کنه من 207 سامانه یکپارچه ثبت نام کرده بودم یکبار پارسال دعوت نامه پیشنهادی پانا برام اومد واریز نکردم از اون موقع تا الان خبری نشده کسی اطلاعی نداره از کجا پیگیری کنم
فرشیدخاطری : Arizo 6پرو من مهرماه اقساطی آریزو 6پرو ثبت نام کردم برج 9فاکتور شده پلاک شده مدارکش اومده تازه درخواست کارت سوخت هم دادم کارت سوختش آمد ولی هنوز ماشین مجوز خروج نگرفته هرچی هم زنگ میزنم صدای مشتریان میگه دست ما نیست دولت مجوز خروج نمیده اگه دولت مجوز خروج نمیده چرا مجوز صدور پلاک میدن خلاصه گول تبلیغات الکی مدیران خودرو رو نخورید من وقتی ثبت نام کرم گفتن قبل ازعید ماشینو تحویل میگیری
وحید : فروش فوری پنج خرداد فاکتور شد، مشکی