هیوندای i40 اولین بار در سال 2011 به نمایش درآمد. این خودرو توسط یک تیم آلمانی به رهبری توماس بورکل (Thomas Burkle) که طراح سابق کمپانی بیامو بود، طراحی شد و طی چند سال مدلهای متنوعتری از این خودرو به بازار عرضه گردید. در سال 2012 بیش از 68847 از تمامی تیپهای آن به فروش رفت، اما با کاهش 4.4 درصدی در سال 2015 روبهرو شد. هیوندای i40 دارای چند تیپ گوناگون است: سدان دیزلی، Tourer دیزلی، Tourer بنزینی و Premiums.
در 6 ماه گذشته، شاهد عرضه تعدادی خودروی بهروز شده بودهایم: مزدا 6، سوبارو Liberty، فورد Mondeo و هیوندای سوناتا. کیا اپتیما جدید و فولکس واگن Passat نیز قبل از شروع سال جدید به بازار آمدند. هیوندای i40 مدل 2015 با تغییراتی روبهرو شده است: افزوده شدن تجهیزات جدید، تغییرات ظریف و جزئی در بدنه آن و تطبیق گیربکس دو کلاچ اتوماتیک DCT با موتورهای دیزلی تا در مصرف سوخت صرفه جویی شود.
زمانی که پشت فرمان مینشینید، با تغییر زیادی مواجه نمیشوید. همه جا با روکشهای چرمی و قسمتهای پلاستیکی نقرهای و نرم پوشیده شده است و همه چیز به طور متناسبی کنار هم قرار گرفتهاند. داشبورد نسبت به هیوندای سوناتا کوچکتر و بسیار به داشبورد هیوندای i30 شبیه شده است. صفحه نمایشگر TFT، مابین آمپرها و صفحه نمایش 7 اینچی قرار دارد که به همراه GPS است. از دیگر تجهیزات این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد: 9 کیسه هوا، چراغهای LED، سنسور پارک در جلو و عقب، دوربین دید عقب و ترمز دستی الکتریکی. تیپ Tourer علاوه بر تجهیزات مذکور، از روکش توری برای بارها، محفظه جداکننده بار، روفریل و درب صندوق عقب برقی نیز بهره میبرد.
برخی از تجهیزاتی که به تیپ Premiums اضافه شده است عبارتند از: رینگهای 17 اینچی، صفحه نمایش بزرگ به همراه GPS، سقف پانوراما، سیستم هشدار عبور از خط، برف پاکن حساس به باران، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطهای و نمایشگر TFT و 4.2 اینچی در وسط آمپرها.
صندلیهای هیوندای i40 که به گرمکن نیز مجهزند، بسیار نرم و راحت هستند. در قسمت عقب، برای سر، شانه و پاها فضای کافی وجود دارد. سرنشینان عقب از دریچه تهویه مطبوع هوا، چراغهای مطالعه مجزا، محفظههای کنار درب و گیرههای مخصوص بستن کودک بهره میبرند. ظرفیت فضای بار هیوندای i40 حدود 505 لیتر است و در تیپ Tourer، به 506 لیتر میرسد. موتور دیزلی 1.7 لیتری هیوندای i40 به توربوشارژر مجهز است و میتواند 140 اسببخار نیرو و حدود 340 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. گیربکس دو کلاچه اتوماتیک 7 سرعته DCT، مصرف سوخت را در سیکل ترکیبی از 5.6 لیتر در 100 کیلومتر به 5.1 لیتر کاهش میدهد. این موتور پیشرفته لرزشهای کمی به کابین خودرو وارد میکند، گرچه عملکرد آن به موتور دیزلی مزدا 6 با مشخصات 173 اسببخار نیرو و 420 نیوتنمتر گشتاور نمیرسد.
هیوندای i40 یکی از بهترین هندلینگهای را در بین محصولات کمپانی هیوندای دارد و سواری آن باثباتتر از هیوندای سوناتا است. این خودرو در اغلب سطوح بسیار آرام و بی تکان است، زیرا تعادل شاسیهای آن در وضعیت مطلوبی قرار دارد. هیوندای i40 دارای کمک فنرهای قویتری نسبت به هیوندای سوناتا و فورد Mondeo است، فرمان آن نیز در مقایسه با فرمان مزدا 6 تیزتر و دقیقتر است. در حالت کلی این مدل انتخاب خوبی است و یقینا در کنار مزدا 6 و فورد Mondeo ارزش امتحان کردن را دارد.