بررسی هوندا  CR-Z هیبریدی مدل 2015

بررسی هوندا  CR-Z هیبریدی مدل 2015

خودروهای کوپه بیشتر به خاطر ظاهر زیبا و عملکرد خوب‌شان شناخته می‌شوند و هوندا CR-Z هاچ‌بک مدل 2015 قصد دارد این ویژگی‌ها را در یک خودروی هیبریدی به نمایش بگذارد. این هاچ‌بک دو درب، بسیار کم مصرف است و از هندلینگی بی‌نظیر بهره می‌برد. در مقایسه با دیگر خودروهای هیبریدی، هوندا CR-Z خودرویی کوچک و سبک است و فرمانی دقیق و حساس دارد و با برخورداری از ظاهری اسپرت، یکی از زیباترین خودروهای موجود در بازار محسوب می‌شود. گرچه مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی 7 لیتر است و این در مقایسه با دیگر خودروهای هاچ‌بک فوق‌العاده است، اما این خودرو چند نقطه ضعف نیز دارد. نداشتن صندوق عقب سبب شده است هوندا CR-Z نسبت به مدل‌های رقیب کمتر کاربردی باشد. از طرف دیگر، با اینکه خودرویی خوش‌دست است، لذت رانندگی را که از خودروهای کوپه و هاچ‌بک اسپرت انتظار داریم ندارد. این ایرادات زمانی که خودرو در کنار دیگر خودروهای بنزینی رقیب حرکت می‌کند آشکارا خودشان را نشان می‌دهند. با در نظر گرفتن این نقاط ضعف، توصیه می‌شود به گزینه‌های دیگری که در این بازه قیمتی قرار دارند نیز نگاهی بیندازید. تویوتا Prius C مدل 2015 با میانگین مصرف 5 لیتر در سیکل ترکیبی و اتاقی چهار درب و جادار، گزینه خوبی است، گرچه شتاب بالایی ندارد. اگر کیفیت سواری برای شما در اولویت قرار دارد، پیشنهاد ما فورد Fiesta ST مدل 2015 است که از هندلینگ و شتاب مناسبی بهره می‌برد و میزان مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی برابر با 9 لیتر است. مینی کوپر مدل 2015 کمی گران‌تر است، اما دارای عملکردی بالا و مصرف سوخت پایین‌تری است. در حالی که هدف اصلی هوندا CR-Z مدل 2015 ارائه خودرویی کم‌مصرف و لذت‌بخش برای رانندگی است، به نظر نمی‌رسد که این هدف به دست آمده باشد. اگر اولویت شما کارایی یا لذت رانندگی است، مدل‌های رقیبی وجود دارند که احتمالا نظر شما را بیشتر جلب می‌کنند.
 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی هوندا  CR-Z هیبریدی مدل 2015

هوندا هاچ‌بک CR-Z مدل 2015 در دو تیپ عرضه می‌شود: تیپ پایه یا Base و تیپ EX. تجهیزات استاندارد تیپ Base عبارتند از: رینگ‌های 16 اینچی، چراغ‌های ترمز LED، لوازم تمام برقی، دوربین دید عقب، کروز کنترل، روکش پارچه‌ای، صندلی قابل تنظیم راننده، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، کاور محفظه بار، ارتباط سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو و سی‌دی خوان، کنترل‌های سیستم صوتی واقع بر روی فرمان و درگاه iPod/USB.
بررسی هوندا  CR-Z هیبریدی مدل 2015
تیپ EX علاوه بر موارد بالا، به تجهیزات زیر نیز مجهز است: چراغ‌های اتوماتیک زنون، چراغ‌های LED روزتاب، مه‌شکن، گرم‌کن آینه‌ها، خطوط راهنما برای دوربین دید عقب، تزیینات داخلی متالیک، روکش چرمی غربیلک فرمان و سیستم صوتی ارتقا یافته و مجهز به 7 بلندگو. این تیپ سیستم مسیریاب را به صورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد که شامل موارد زیر است: صفحه نمایش لمسی 6.5 اینچی، دوربین دید عقب با قابلیت حرکت در چند زاویه، کنترل صوتی، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه طریق بلوتوث، رادیو اینترنتی Pandora و سیستم تبدیل نوشتار به گفتار برای تلفن‌های هوشمند. برای هر دو تیپ، رینگ‌های 17 اینچی و تایرهای با عملکرد بالا نیز به صورت سفارشی عرضه می‌شوند.
 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی هوندا  CR-Z هیبریدی مدل 2015

نیرویی پیشران هوندا CR-Z  هیبریدی مدل 2015 را یک سیستم بنزینی-برقی تأمین می‌کند. در این سیستم یک موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری در کنار یک موتور الکتریکی قرار می‌گیرد. این دو موتور در کنار هم می‌توانند 130 اسب‌بخار نیرو و حدود 190 نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند. دیفرانسیل در جلو قرار دارد و گیربکس استاندارد از نوع دو وضعیته و شش سرعته است، گیربکس متغیر پیوسته (CVT) نیز به صورت سفارشی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد که دارای پدل شیفترهایی بر روی فرمان است ولی گشتاور را به حدود 172 نیوتن‌متر کاهش می‌دهد. سه حالت رانندگی برای هوندا CR-Z موجود است: حالت Normal، حالت Econ و حالت Sport. در هر کدام از این حالت‌ها، پارامترهای زیر متناسب با حالت مذکور تغییر می‌یابند: حساسیت پدال گاز، فرمان‌پذیری، برنامه ریزی گیربکس (گیربکس متغیر پیوسته)، سیستم کمکی برای ‌موتور الکتریکی (گیربکس دستی) و تهویه مطبوع. فعال کردن سیستم Plus Sport به راننده اجازه می‌دهد که از افزایش شتاب خودرو لذت ببرد، به شرط آن که شارژ باتری از 50 درصد و سرعت نیز از 30 کیلومتر بر ساعت بیشتر باشد. فشار دادن دکمه S+ بر روی غربیلک فرمان این امکان را فراهم می‌سازد که از بیشترین توان باتری برای 5 ثانیه بهره ببرید و برای هر سه حالت رانندگی کاربرد دارد. در تست سرعت، هوندا CR-Z مجهز به گیربکس دستی، برای رسیدن از سرعت صفر تا صد به 8.8 ثانیه زمان نیاز دارد، در حالی که هوندا CR-Z مجهز به گیربکس متغیر پیوسته ظرف 9.2 ثانیه به از حالت سکون به این سرعت دست پیدا می‌کند. هر دو زمان نسبت به دیگر خودروهای هیبریدی هم‌قیمت سریع هستند، اما نسبت به خودروهای اسپرت جمع و جور رقیب کند به شمار می‌روند. در مورد میزان مصرف سوخت مسئله برعکس است. میزان مصرف سوخت در سیکل ترکیبی برای گیربکس دستی 8.5 لیتر (8.83 لیتر در شهر و 7.20 لیتر در بزرگراه) و برای گیربکس متغیر پیوسته 7.40 لیتر (7.60 لیتر در شهر و 7.02 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است.
 

ایمنی

بررسی هوندا  CR-Z هیبریدی مدل 2015

استاندارد هوندا CR-Z به صورت استاندارد از این تجهیزات ایمنی بهره می‌برد: ترمز ضدقفل، کنترل کشش، کنترل پایداری، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای جانبی و محافظ گردن برقی. دوربین دید عقب به طور استاندارد ارائه می‌‎شود ولی دوربین دید عقب با قابلیت چرخش در چندین زاویه، فقط در تیپ EX که مجهز به سیستم مسیریاب است، موجود است. در تست ترمز، مسافت پیموده شده برای توقف از سرعت 100 کیلومتر تا صفر، 37 متر است که برای یک خودرو هیبریدی مناسب است، اما برای یک خودرو اسپرت جمع و جور زیاد مناسب به نظر نمی‌رسد. در تست ایمنی، هوندا CR-Z موفق شد چهار ستاره به دست بیاورد (از پنج ستاره)، 4 ستاره در زمینه عدم آسیب‌دیدگی از قسمت جلو و 3 ستاره در زمینه مقاومت جانبی. این خودرو در تست استحکام قسمت جلو، کناره‌ها و سقف رتبه "خوب" و در زمینه محافظت از سر هنگام وارد شدن ضربه از پشت نیز موفق به کسب رتبه "خوب" شده است.
 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی هوندا  CR-Z هیبریدی مدل 2015

هوندا CR-Z صادر شده به دیگر کشورها، دارای صندلی عقب کوچکی است، در حالی که نسخه آمریکایی این خودرو به جای آن از محفظه‌ای تاشو در قسمت عقب بهره می‌برد. بدلیل نداشتن صندلی‌های عقب، از کارایی این خودرو کاسته شده است، صندلی‌های جلو نیز راحت هستند ولی ممکن است افراد قد بلند را قدری به زحمت بیندازد. جداکننده محفظه بار به راحتی جمع می‌شود و فضای زیادی در اختیار سرنشینان می‌گذارد. گفتنی است بیشترین ظرفیت فضای بار، 0.71 متر مکعب است که برای جا دادن دو کیف گلف کفایت می‌کند.
بررسی هوندا  CR-Z هیبریدی مدل 2015 بررسی هوندا  CR-Z هیبریدی مدل 2015
بررسی هوندا  CR-Z هیبریدی مدل 2015 بررسی هوندا  CR-Z هیبریدی مدل 2015
علاوه بر پیکربندی دو سرنشینه، مهم‌ترین قسمتی که در داخل کابین به چشم می‌خورد، طراحی منحصر به فرد داشبورد است، یک کیلومترشمار بزرگ دیجیتال و یک مسافت‌سنج آنالوگ بزرگ نیز روی آن تعبیه شده‌اند. نکته جالب توجه دیگر، چراغ‌های پس زمینه است که تغییر رنگ می‌دهند تا با سبک رانندگی در آن لحظه سنخیت داشته باشد. صفحه نمایش بزرگ آن، دیگر اطلاعات مفید به مانند میزان مصرف لحظه‌ای و میانگین مصرف سوخت را در اختیار شما قرار می‌دهد.
 
بررسی هوندا  CR-Z هیبریدی مدل 2015 بررسی هوندا  CR-Z هیبریدی مدل 2015
اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، فقط در تیپ EX مجهز به مسیریاب ارائه می‌شود. به یاد داشته باشید که هوندا CR-Z مدل 2015 در اصل خودرویی اسپرت و کم‌مصرف است و نه کوپه‌ای عالی و تمام عیار، بنابراین مواد به کار رفته در طراحی داخلی ساده هستند. دید عقب به دلیل طراحی خاص شیشه عقب مناسب نیست، اما دوربین دید عقب این مشکل را برطرف می‌کند.
 

تجربه رانندگی

بررسی هوندا  CR-Z هیبریدی مدل 2015

با توجه به ابعاد کوچک و تیزی فرمان، هوندا CR-Z در سطح شهر بسیار چابک است، با این حال، هنگام عبور از پیچ‌های تند، بر خلاف انتظاری که از خودروی دوسرنشینه و اسپرت داریم، از تعادل و چسبندگی کمتری برخوردار است، پس اگر هندلینگ برای شما مهم است، فورد Festia ST مدل 2015 انتخاب بهتری است. گفتنی است کابین هوندا CR-Z در جاده سر و صدای زیادی دارد که سبب می‌شود این خودرو برای سفرهای طولانی مناسب نباشد. عملکرد موتور تا حد زیادی به حالت رانندگی که شما انتخاب می‌کنید بستگی دارد. در حالت Sport از سرعت بالا لذت ‌می‌برید، در حالی که در حالت Econ، خودرو کمترین میزان مصرف سوخت و شتاب را داراست، به همین دلیل بسیاری از رانندگان حالت Normal را ترجیح می‌دهند. هر دو گیربکس کارشان را به خوبی انجام می‌دهند، گیربکس 6 سرعته دستی بسیار نرم است و حس خوبی به راننده می‌دهد، در حالی که گیربکس متغیر پیوسته به خاطر پدل شیفترهای خود اسپرت‌تر و امروزی‌تر احساس می‌شود.
 
بررسی هوندا  CR-Z هیبریدی مدل 2015
بررسی هوندا  CR-Z هیبریدی مدل 2015

منبع

Edmunds

برچسب : هوندا , فورد Fiesta ST , هوندا CR Z , فورد Fiesta ST , مینی کوپر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: mojtaba .a
0

ماشین خوشکلی هست الان اینا که هیوندا ولستر دارن میخوان بیان بگن ماشینشون از این ژاپنی بهتره
08:07  1394/08/17
پاسخ دادن
کاربر: silvershadow
2

به نظرم که خرید سیویک مناسب تر از این باشه. من ک ارتباطی با این ماشین برقرار نمیکنم.
00:45  1394/04/16
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد