تعمیر خودروهای آمریکایی در ایران

تعمیر خودروهای آمریکایی در ایران

اگرچه خودروهایی مانند شورلت و دیگر خودروهای آمریکایی و بعضا اروپایی به دلیل نداشتن نمایندگی، مجوز ورود به ایران را ندارند اما در مناطق آزاد کشور تردد کرده و تعمیر می‌شوند.
در برخی از مناطق آزاد کشور تردد خودروهایی چون شورلت و دیگر خودروهای لوکس آمریکایی و اروپایی چشمگیر است.
این خودروها مجوز ورود به سرزمین اصلی (ایران) را ندارند و تنها می‌توانند در محدوده مناطق آزاد کشور تردد کنند و البته به دلیل معاف بودن از پرداخت گمرکی، با هزینه‌ای حدودا نصف هزینه خودروهای وارد شده در سرزمین اصلی، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
اگرچه در گذشته در صورت خرابی احتمالی، این خودروها یا در پارکینگ‌ها متوقف شده یا به خارج از کشور منتقل می‌شدند اما بالا بودن حجم تردد آنها در مناطق آزاد کشور باعث شده شرکت‌هایی نیز برای ارائه خدمات پس از فروش و تعمیر این خودروها تشکیل شوند.
در این زمینه یک کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: در دنیا شرکت‌هایی در حوزه خدمات پس از فروش خودروها فعال هستند که به آنها شرکت‌های جنرال سرویس گفته می‌شود. این شرکتها فارغ از کشور سازنده خودرو و نوع برند، می‌توانند به تمام خودروها خدمات پس از فروش ارائه کنند.
فربد زاوه ادامه می‌دهد: در ایران نیز این شرکت‌ها شکل گرفته‌اند و حوزه اصلی فعالیت آنها در مناطق آزاد کشور است که بسیاری از خودروهای آمریکایی، اروپایی و غیره که فاقد نمایندگی فروش در ایران هستند در آنجا تردد می‌کنند.
وی با بیان اینکه شرکتهای جنرال سرویس معمولا بر ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای خاص متمرکز هستند، خاطرنشان می‌کند: حوزه اصلی کاری شرکتهای جنرال سرویس تامین و تعویض قطعات یدکی است و معمولا امکان ارائه سرویس به خودروهای دارای تصادفات سنگین را ندارند.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , آمریکا , ایران , شورولت , اروپا , تعمیر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تار اتومات طرح فرسوده : سلام عزیزان تارا اتومات تا چه تاریخی فاکتور شدید.تشکر
تارا دستی فرسوده : با سلام خدمت دوستان طرح فرسوده تا کی فاکتور شده و واريزي تون چندم بوده؟
J4 اقساطی مرداد ماه سفید ۱۳۶۳ : ثبت نام ۱۱ مرداد نود روزه اقساطی
ایگل تیر ۹۰ روزه : سلام شاسی ۸ آذر بیمه و پلاک ۱۸ آذر فعلا ارسال مدارک زرد هست کسی میدونه چقد طول میکشه تحویل بدن؟
شاهین جی ال تیر ماه : سلام دوستان ۵ تیر تکمیل وجه کردم به نظرتون کی فاکتور میشم
محمد کعبی : سلام خدا قوت. من تیر ماه ثبت نام کردم قرار بر این بود ۹۰ روز تحویل خودرو انجام بشه ولی تا الان خبری نیست ممنون میشم پیگیری کنید
علی مدبر : رز زرد بسوز فقط
علی مدبر : من امروز تحویل گرفتم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ار اس : دوست عزبز چندم فاکتور شدی
ار اس : سلام روز بخیر من امروز تماس گرفتم گفتن تا 24 تیر کویک ار اس فاکتور سده ولی در اینجا دیدم دوستی نوشته بود مرداد ماه کویک ار اس فاکتور شده ایا این موضوع صحت داره که از تیر ماه بلاخره رفته سمت مرداد ماه اگر تاید میکند لطفا بگید. با تشکر
ایمان : 105ت
اطلس 19 اسفند : 19 ام فاکتور شدم
اطلس بهمنی : سلام توی گوگل مشخصه اگه زحمت به خودت بدی سرچ بفرمایی
دناپلاس6دنده سفیدرینک تحویل بهمن : اگه فاکتور شده باشه که درحال فاکتور تیک میخوره فکر کنم داداش فاکتور نشدی😫 اول میگی فاکتور شدم بعد میگه در حال فاکتور میچرخه اگه تیک سبز نخوره یعنی فاکتور نشده
سمند : سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید من براس سمند سورن صبت نام کردم اگه اسمم در نیاد میخام حوالشو بخرم تره فوق لاده میخاستم بدونم تحویلشون چه جوریه زود میدن یانه لطفا توضیح بدین ممنون
اطلس : احتیاجی نیست شما حقوق دقیق مدیران رو دربیاری، به قول خودتون سیصد میلیون میگیرین، آیا واقعا شایسته دریافت حقوق با این مقدار هستند وقتی که نتونستند پیش بینی درستی از تعداد عرضه یک خودرو رو داشته باشند و این همه آدم رو بدبخت کردند. منی که الان دارم ماهی 14 میلیون حقوق میگیرم به نظرت چند ماه کارکردم رو جمع کردم تا بدم دست این چنین مدیرانی و خودم هم مثل مرغ پرکنده باشم و هیچ کس هم نباشه یک جواب درست به من بده واقعا متاسفم اول برای برای خودم و بعد هم برای آدم هایی مثل شما.....
خوشخوان : پلاید ارقتا برچ 7 تحویل باید بدج 8 می بود چرا الان 10 شده ندادن بهمون باید هر زور بلیم نمایندگی جواب درست نمیده پول میگیرن ولی تحبیل نمی دهند
مهندس سایپا : دوست عزیز من خودمم مثل شما اطلس ثبت نام کردم. اما دنیا که به آخر نرسیده. همین الانشم مدیران بسیار تحت فشار هستن و دارن روی موضوع کار می کنن. می تونیم با صبر و حوصله مشکل و حل کنیم. همه ما اذیت شدیم ولی ضرر هنگفت که نکردیم. بله اگه طلا می خریدیم بیشتر سود می کردیم ولی الانشم که ضرر نکردیم، کمتر سود کردیم همین. همه ما قشر متوسط جامعه هستیم و بی ماشینی اذیتمون می کنه، اما کاریه که شده، باید صبر کنیم. مخصوصا اینکه به نام سایپا لطمه بزرگی وارد شده و جامعه نسبت بهش بی اعتماد شده. ولی اینطور نیست که فکر کنین از این وضعیت مدیرا خوشحال هستن و دارن بهمون می خندن، اتفاقا خیلی هم ناراحتن اما کاری از دست کسی برنمیاد. حالا ببینیم این تغییر مدیریت چند روز پیش به کجا میرسه. می خوان با کروز وارد مذاکره بشن. کمترین مشکل سایپا اطلسه، تعهدات شاهین خیلی بیشتره قطعات وارداتی هم خیلی بیشتر داره.