بررسی کامیون رنو Magnum

بررسی کامیون رنو Magnum

اولین نسل از کامیون رنو Magnum در سال 1990 به بازارهای جهانی عرضه شد و این کامیون فرانسوی از آن زمان به بعد به محصولی تأثیرگذار در این بخش تبدیل شده است. از ویژگی‌های بارز این کامیون می‌توان به کفی کاملاً تخت، فضای سر زیاد و کابین جادار اشاره کرد که باعث می‌شوند به یکی از راحت‌ترین کامیون‌های این کلاس تبدیل بشود. این کامیون مدت کمی پس از ورودش به بازار موفق به کسب عنوان "بهترین کامیون سال" گردید. این کامیون از آن زمان به بعد و در طول تاریخ 25 ساله‌اش، پیوسته ارتقاء یافته و شاهد پنج به روز رسانی عمده بوده است. کامیون رنو Magnum در سه تیپ تولید می‌شود که عبارتند از: تیپ Privilege، تیپ Excellence و تیپ Vega.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون رنو Magnum

مدل جدید کامیون رنو Magnum از ظاهر مدرن‌تری بهره می‌برد. طراحی سقف تغییر کرده است و بادگیرهای شیشه حالتی آیرودینامیک دارند و دستگیرهای جدیدی روی درب‌ها به چشم می‌خورند. سپر سه تکه نیز به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته و از مواد بسیار سخت ساخته شده است. این سپر به همراه نردبان کناری، برای تناسب و هماهنگی بیشتر به رنگ جلو پنجره در آمده‌‌اند. از طرفی، روکش ‌های کروم، چراغ‌های LED و جلو پنجره نیز هماهنگی بی‌نظیری با سپر دارند. کابین بزرگ نیز از مزایای زیادی برخوردار است. پلکان عمودی کنار کابین باعث می‌شود سوار و پیاده شدن کار آسانی باشد. بیشتر ناهمواری‌های سطح جاده نیز جذب می‌شوند و نمی‌توانند راهشان را به سوی کابین پیدا کنند.

بررسی کامیون رنو Magnum

این طراحی تأثیرگذار خارجی در کنار طراحی ارگونومیک داخلی قرار می‌گیرد. وزن قسمت جلویی کامیون به طور کامل روی محور جلو افتاده است تا اطمینان حاصل شود روی جاده عملکرد بهتری دارد. کابین دارای یک کفی کاملاً تخت است، فاصله سقف تا کف نیز بیش از 2 متر است و به راننده‌ها اجازه می‌دهد بتوانند کاملاً بایستند. صندلی راننده ارتفاع زیادی دارد که وقتی در کنار شیشه بزرگ و عمودی جلو قرار می‌گیرد دید بسیار خوبی از جاده در اختیار راننده قرار می‌دهد. آینه‌های جانبی نیز ممکن است از بیرون کوچک به نظر برسند ولی کارشان را خیلی خوب انجام می‌دهند. کابین دارای 1,000 لیتر محفظه بار است که به شکل محفظه‌های مختلفی در اطراف کابین به چشم می‌خورند. به این ترتیب، سرنشینان برای جادادن اسباب و اثاثیه‌شان هیچ مشکلی نخواهند داشت. در داخل کابین یک تختخواب تاشو بزرگ با ابعاد 750×2000 میلی‌متر قرار دارد که برای مسافرت‌های طولانی بسیار راحت و کاربردی است. موارد دیگری نیز برای راحتی راننده وجود دارد که از میا ‌آن‌ها می‌توان به وجود یک یخچال در زیر تختخواب، صندلی بادی راننده، قفل و باز کردن درب‌ها از راه دور، صندلی شاگرد گردان به همراه تکیه‌گاه پا ، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و پخش CD و بلوتوث.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیون رنو Magnum

کامیون رنو Magnum به یک موتور 12 سیلندر دیزل DXi31 مجهز است که در دو نسخه تولید می‌گردد. نسخه اول قادر است 480 اسب‌بخار نیرو و حداکثر 2,400 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نسخه دوم قوی‌تر است و می‌تواند 520 اسب‌بخار نیرو و 2,550 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. 19 درصد از توان موتور ظرف کمتر از دو ثانیه در دسترس قرار می‌گیرد و 24 سوپاپ به کار رفته در موتور باعث ایجاد شتاب بی‌نظیری می‌شوند که با شتاب دیگر رقبا قابل مقایسه نیست. هر دو نسخه از موتور اصل و نصبی سوئدی دارند و حتی هنگامی که کامیون کاملاً پر از بار است نیز عملکردی عالی از خودش نشان می‌دهد. این موتورها در کنار یک گیربکس اتوماتیک Optidriver+ قرار می‌گیرد که به کامپیوتری متصل است که سواری نرم و مصرف پایین را تضمین می‌کند. این کامپیوتر به صورت اتوماتیک و بسیته به سرعت و بار کامیون، ضریب دنده را تنظیم می‌کند، به این ترتیب احتمال جا رفتن دنده نامناسب به حداقل می‌رسد.

بررسی کامیون رنو Magnum

شاسی کامیون رنو Magnum از آلومینیوم ساخته شده است و بخشی از سیستم تعلیق روغنی محسوب می‌شود. این کامیون به رغم ارتفاع زیادش از هندلینگی بسیار خوب برخوردار است و به لطف برخورداری از سیستم تعلیق بادی، تکان‌های بسیار کمی دارد. بیشتر پستی و بلندی‌های جاده جذب می‌شوند و کابین تقریباً به اندازه کابین یک خودرو سواری چهار نفره نرم و راحت است. عایق‌بندی صدای کابین نیز بسیار عالی است و سطح صدای داخل کابین به زیر 70 دسی‌بل می‌رسد. فرمان سبک و دقیق است ولی به علت وضعیت رو به جلوی محور جلو، بیش از حد تیز به نظر می‌رسد. در مورد ترمزها هم هیچ شکوه و شکایتی وجود ندارد چون دیسک‌ها به صورت الکترونیکی مدیریت می‌شوند و نیروی متوقف‌کننده شگفت‌آوری تولید می‌کنند. سیستم ترمز علاوه بر ترمز ضدقفل و ترمز  EBS به سستم ضد لغزش، کنترل در سربالایی و سراشیبی و ESP نیز مجهز است.

 

نتیجه‌گیری 

بررسی کامیون رنو Magnum

کامیون رنو Magnum حاضر و آماده است بارهای سنگین را به مسافت‌هایی طولانی حمل کند. این کامیون در سال‌های اخیر به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است و اکنون بیشتر آمادگی تا از عهده انجام وظایف سنگینش بر بیاید. موتورها قوی و کارآمد هستند، گیربکس جدید و نوآورانه Optidriver+ نیز یکی از بهترین گیربکس‌های موجود در بازار محسوب می‌شود. کابین حتی در ناهموارترین جاده‌ها نیز بسیار راحت است و ارگونومی آن نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد. کامیون رنو Magnum به لطف پیکربندی و سیستم تعلیق مناسب از هندلینگی خوب و فرمانی سبک و دقیق بهره می‌برد.


منبع

TopSpeed

برچسب : رنو , کامیون رنو , کامیون رنو Magnum , رنو Magnum






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

8 نظر

سینا
0

در مورد ریخت ماشین عروس که صحبت نمی کنیم
زمانی یک شرکت تجاری میخواد کلی کامیون سفارش بده هزینه نگهداری و تعمیرات و هزینه خرید خودرو مصرف سوخت به مسافت طی شده و هزار عامل فنی دیگه در نظر میگیره.
قیافه اهمیت زیادی نداره
محصولات رنو چه سبک و چه سنگیه همیشه زشت بودند اما کارایی خوبی همیشه داشتند.
13:00  1394/11/16
گزارش
پاسخ دادن
مهدي
1

رنوفني نداره اتفاقاپردردسروپرخرج هست ولي بلحاظ قيمتش خوبه عيب و ايرادات زيادي داره
09:33  1394/05/29
گزارش
پاسخ دادن
ali
3

داخلش یک سوئیت کامله حتی ماکرفر هم داره خیلی راحته با کلی امکانات برای راننده البته فراموش نشه این سری از کشنده ها مخصوص بازار آمریکا هستند و کاملا با سلیقه اونها همخونی داره برای همینه که تو ایران نیست
17:58  1394/02/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: IBO
0

عكس اول با عكس پنجم فرق داره(جلوپنجره، چراغها و جاي آرم رنو)، بخاطر همين فكر ميكنم عكس اوليه طراحيش جذابتره!
درضمن اگه مثل عكس اول دورنگ بشه جذابيتش بيشتر ميشه..
14:58  1394/02/07
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
1

این عکس پنجم خیلی مزخرفه !
از یه خودروساز اروپایی بعیده، البته روسها رو نباید نادیده گرفت !
00:29  1394/02/08

گزارش
کاربر: Bugatti
0

یه کم رو طراحی بدنه کار کنن بد نیست انگار اسباب بازیه

11:29  1394/02/07
گزارش
پاسخ دادن
mg
0

رنو از نظر فنی عالی، ولی مشکل بزرگ تولیدات رنو همین ظاهر ماشینه. کلا طراح ندارن!
10:04  1394/02/07
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
2

ریختش که دو هزار نمی ارزه .
01:08  1394/02/07
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسینی : من امار گرفتم تمام فروش فوقالعاده ها شهرستانی هستن وعمدشونم اذر ماه تکمیل وجه کردن سایپا خیالش راحته اینا چون شهرستانی هستن نمیان برای تجمع یا براشون سخته یا متحد شدن همشون خیلی سخته
حمزه شاهین جی : گفتن که دست مانیست تاریخ دقیقی ندارد خیلی سرصدا کردم فایده ندارد باید دوستانی ک تهران هستن برن شرکت سایپا ک فاکتور بکنن
حسینی : هر وقت صحبت تجمع میشه میان میگن فاکتور شروع شده اصلا هیچی از فروش فوقالعاده ها فاکتور نشده یک نفر پیدا کنید ۱۲یا ۱۳ اذر فاکتور شده باشه سایپا دروغ میگه داره زمان میخره
حسینی : دروغ میگن اصلا فروش فوقالعاده فاکتور نکردن شما یکنفر ۱۲یا ۱۳اذر بیار فاکتور شده باسه اصلا نیست
سهند ۷اردیبهشت : منم دیروز رفتم نمایندگیم گفت تا ۱اردیبهشت فاکتور شده ان شاالله بزودی برای شما فاکتور میشه
شاهین جی سانروف : دوستان شاهین جی فروش فوق العاده آذر پذیرش ۱۲ آذر لطفا هر کی فاکتور شد بیاد اینجا اعلام کنه الان تماس گرفتم اپراتور گفت ۱۲ آذر داره فاکتور میشه ‌و بر اساس سخا داره فاکتور میشه گفتم باز مثل اون ۱۱ آذر ۸. با این ۱۲ طول میکشه گفت ن روند فاکتور خیلی خوب شده اگر همینجوری پیش بره تا آخر ما ۱۴ آذر فاکتور میشه بازم خدا داند لطفا اطلاع بدین حتی بچه های ۱۳ آذر پذیرش شدن
شاهین پلاس ۱ : خراب شده فاکتور نمیکنه
Reza : خواهش میکنم آقا صادق من شاهین دستی رو اولین ماشینم از سایپا خریدم با توجه به تجربه ماشین های ایرانخودرو مثل رانا پارس و هایما ، پذیرش گارانتی ایران خودرو و سایپا تقریبا با هم برابر هستن البته مکانیک و استادکارهای ایرانخودرو رو بهتر و با تجربه تر میدونم هر قطعه ای از شاهین من مشکل داشت راحت گارانتی کردن اما پاسخگویی و برخورد نمایندگی های سایپا خوب نیست
شاهین جی زمستان 403 : ای بابا انشالله که زودتر شروع کنن واقعا لازم داریم خیلی صبوری کردیم فاکتور شدید باز بیایید بگید ممنون
م م یزد : اره،همان دوهفته اول اومد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
هونیا : مبارکتون باشه انشالا طرح مادران بودین؟
اطلس آذر ماهی مرودشت : آره واقعا مثل اینکه حضوری رفتن خیلی تاثیر داشته
ساینا اس : حتما یه دکتر اعصاب برو پس ، اگر ماشین نداری نا برات اسنپ بگیرم.
اطلس بهمن ماه : برای من دعوتنامه دیروز اومد بله تغییر رنگ هست میشه رنگ رو تغییر داد و مبلغ دعوتنامه 256 میلیون هست
شهرام : سلام ماشین من رینگ فولادی مرداد ...تبدیل ب رینگ کی واسم میاد تبدیل بزنم ماشینم زود بیا
207 : امروز چرا کسی رو فاکتور نکردن؟ کسی اطلاعی داره؟!
رحمن : حتما حتما ببر کارشناسی رنگ نشون بده
یاخدا : 340ملیون باقیمانده حواله چیه،،پول واریز کردیم با سودچندساله میشه پول ماشینشون،،که ماشین ندادن دادگاه مبلغ تعیین کرده جای ماشین بقیه حواله چیه که میگید
ادریس : رسول جان من پیش فروش بهمن واریز اول انجام دادم اردیبهشت ماه هم تکمیل وجه کردم حالا نمیدونم دیگه کی قراره فاکتور بشیم .نزدیکه به سه ماهه که تکمیل وجه و انجام دادم.
علی : سلام شما بعد ثبت نام در نمایندگی قرارداد امصا کردید و بهتون دادن ؟ ما فقط قرار داد داخل سایت رو موقع واریز وجه تایید کردیم نمایندگی چیزی از امضای قرارداد نگفت