بررسی نیسان  Juke مدل 2015 

بررسی نیسان  Juke مدل 2015

نیسان Juke مدل 2015 در قسمت جلو پنجره، چراغ‌ها و عقب خودرو دستخوش تغییراتی شده است. تجهیزات استاندارد نیز اضافه شده‌اند و سیستم تفریحات و سرگرمی نیز به روز شده است. در مدل 2015 برنامه شخصی‌سازی رنگ Juke Color Studio نیز ارائه شده است. این برنامه به خریداران اجازه می‎دهد رنگ بدنه، رینگ، آینه‌های جانبی، دستگیره درب، رکاب و بادشکن عقب را به سلیقه خودشان انتخاب کنند. این مدل از نیسان به صورت استاندارد از توربوشارژر و سیستم تعلیق اسپرت بهره می‌برد. سیستم چهار چرخ محرک نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است. از طرفی، فضای سرنشیتان عقب و فضای بار محدود و فشرده است با فضای کراس اوورهای رقیب قابل مقایسه نیست. اگر فضای کابین برایتان اهمیت زیادی دارد باید به فکر یک هاچ‌بک یا کراس اوور دیگر مانند مزدا 3 یا سوبارو XV Crosstrek باشید. کیا سول مدل 2015 نیز شخصیت خاصی دارد و از نیسان Juke کاربردی‌تر به نظر می‌رسد ولی به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز نیست. اگر سیستم چهار چرخ متحرک برایتان اهمیت دارد، بهتر است به جیپ Renegade، هوندا HR-V، فیات X500 و مزدا CX-3 نیز نگاهی بیندازید. با همه این حرف‌ها، اگر به دنبال یک هاچ‌بک یا کراس اوو جمع و جور می‌گردید، همچنان نیسان Juke با ویژگی‌های اسپرتش توصیه می‌شود.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی نیسان  Juke مدل 2015

نیسان Juke در پنج تیپ به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از: تیپ پایه S، تیپ SV، تیپ SL، تیپ Nismo و تیپ Nismo RS. تجهیزات استاندارد تیپ پایه S عبارتند از: رینگ‌های 17 اینچی، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع، دسترسی و استارت بدون کلید، لوازم تمام برقی، کروز کنترل، غربیلک فرمان با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، روکش پارچه‌ای، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی‌های تاشوی عقب به نسبت 40/60، کامپیوتر سفری، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان  و شش بلندگو، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، درگاه USB/iPod و امکان تایپ پیامک بدون استفاده از دست و از طریق صدا. تجهیزات تیپ SV عبارتند از: سانروف، شیشه عقب دودی، کنترل آب و هوای اتوماتیک، روکش اعلا، روکش چرمی غربیلک فرمان، رادیوی ماهواره‌ای، سیستم I-Con که به راننده این امکان را می‌دهد میزان واکنش گاز، فرمان و گیربکس را به صورت شخصی تنظیم کند.

بررسی نیسان  Juke مدل 2015 بررسی نیسان  Juke مدل 2015

اگر پکیج Tech را خریداری کنید این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: GPS به همراه نمایشگر لمسی 5.8 اینچی، اپلیکیشن Nissan Connect ویژه تلفن‌های هوشمند، دوربین با دید 360 درجه و سیستم صوتی Rockford Fosgate به همراه ساب‌ووفر. تیپ SL همه تجهیزات فوق را دارد و این موارد را نیز به آن‌ها اضافه می‌کند: چراغ‌های اتوماتیک، چراغ‌های مه‌شکن و روکش چرمی. تیپ Nismo نیز همه تجهزات فوق را دارد و این موارد را به آن‌ها اضافه دمی‌کند: سیستم تعلیق قرص و محکم‌تر، رینگ‌های 18 اینچی، تایرهای تابستانی، دیفرانسیل ضد لغزش، تزیینات خاص روی بدنه و کابین داخلی، صندلی‌های اسپرت جلو و روکش چرم و جیر غربیلک فرمان. تجهیزات تیپ Nismo RS عبارتند از: موتور قوی‌تر، دیسک ترمزهای بزرگتر، سیستم تعلیق و فرمانی تهاجمی‌تر، صندلی‌های اسپرت Recaro در جلو به همراه روکش چرم و جیر و تزیناتی از جنس فیبرکربن بر روی داشبورد. این تجهیزات نیز به صورت تکی قابل خریداری هستند: رینگ‌هایی با اندازههای مختلف، تکیه‌گاه دست وسط صندلی‌های جلو، نورپردازی روی رکاب و Juke Color Studio که اجازه می‌دهد خریدار به سلیقه خودش رنگ بدنه، رینگ‌ها، آینه‌های جانبی، دستگیره‌های درب، رکاب‌ها و بادشکن عقب را با یکدیگر هماهنگ کند.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی نیسان  Juke مدل 2015

نیروی پیشران نیسان Juke مدل 2015 را یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری تأمین می‌کند که به توربوشارژر مجهز است و قادر است 188 اسب‌بخار نیرو و حدود 240 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. تیپ Nismo نیز به همین موتور مجهز است ولی تیپ Nismo RS از موتور ارتقا یافته‌ای بهره می‌برد که می‌تواند با دیفرانسیل جلو 215 اسب‌بخار نیرو و حدود 285 و با چهار چرخ متحرک 211 اسب‌بخار نیرو و حدود 249 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. تیپ‌های S و SL به صورت استاندارد به گیربکس متغیر پیوسته (CVT) مجهز هستند ولی در تیپ‌های SV، Nismo و Nismo RC  امکان انتخاب گیربکس شش سرعته دستی یا گیربکس CVT وجود دارد. دیفرانسیل استاندارد، دیفرانسیل جلو است ولی تیپ‌های مجهز به گیربکس CVT می‌توانند به سیستم چهار چرخ متحرک نیز مجهز بشوند. در تست سرعت، نیسان  Juke مجهز به گیربکس CVT و دیفرانسیل جلو توانست ظرف 7.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر دست پیدا کند که برای این کلاس از خودروها زمان بسیار کمی است. تیپ‌های مجهز به چهار چرخ متحرک نیز به همین اندازه پر شتاب هستند. میزان مصرف این خودرو با دیفرانسیل جلو و گیربکس CVT، در سیکل ترکیبی 9.12 لیتر (9.78 لیتر در شهر و 8.55 لیتر در بزرگراه) و با سیستم چهار چرخ متحرک 9.78 لیتر (10.53 لیتر در شهر و 8.83 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است.

 

ایمنی

بررسی نیسان  Juke مدل 2015

تجهیزات ایمنی نیسان Juke مدل 2015 عبارتند از: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، دوربین دید عقب، پشت سری‌های برقی برای صندلی‌های جلو، کیسه هوای صندلی‌های جلو و کیسه هوای پرده‌ای. در تست سرعت، نیسان Juke پس از ترمزگیری، مسافتی معادل 37.49 متر را پیمود، سپس متوقف شد که برای یک خودرو جمع و جور مسافتی عادی محسوب می‌شود. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو، مقاومت طرفین و مقاومت سقف، به این خودرو بالاترین رتبه ممکن، یعنی رتبه "خوب" را داده است. طراحی صندلی‌ها و پشت سری‌ها هنگام وارد شدن ضربه از پشت نیز موفق به کسب رتبه "خوب" شده‌اند.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی نیسان  Juke مدل 2015

طراحی داخلی نیسان Juke مدل 2015 نیز مانند طراحی بدنه آن جسورانه است. سطوح منحنی و همرنگ بدنه زیادی به چشم می‌خورند و تزییناتی به رنگ بدنه نیز فضای شاد کابین را تشدید می‌کنند. سطوحی که از پلاستیک فشرده ساخته شده‌اند نیز به وفور به چشم می‌خورند. از طرفی، دکمه‌های کنترلی بزرگ هستند و استفاده از آن‌ها آسان است، محفظه‌های زیادی نیز برای قرار دادن اسباب و اثاثیه به چشم می‌خورند.

بررسی نیسان  Juke مدل 2015

صندلی‌های جلو راحت هستند، بالشتک‌های جانبی نیز کمک می‌کنند هنگامی که تهاجمی رانندگی می‌کنید، خوب از کمر سرنشینان حمایت می‌کنند. با این حال، فرمان تلسکوپی نیست و فقط به بالا و پایین خم می‌شود و همین امر باعث می‌شود بعضی راننده‌ها پشت فرمان احساس راحتی نکنند. فضای سر برای صندلی‌های عقب کم است و باعث می‌شود بیشتر برای افراد قد کوتاه و یا خردسالان مناسب باشند. فضای بار پشت صندلی‌های عقب 0.28 متر مکعب است و چنانچه صندلی‌ها خوابانده شوند، این فضا به 1.02 افزایش پیدا می‌کند. گفتنی است فضای بار خودروهای هاچ‌بکی نظیر مزدا 3، فولکس واگن گلف یا حتی کیا سول، به مراتب بیشتر از این مقدار است.

 

تجربه رانندگی

بررسی نیسان  Juke مدل 2015

وقتی صحبت از عملکرد به میان می‌آید، باید گفت نیسان Juke از عهده همه وظایفی که بر عهده‌اش گذاشته می‌شود بر می‌آید. اگر حالت Eco سیستم I-Con را فعال کنید، شتاب بالا می‌رود، در عین حال مصرف سوخت کاهش پیدا می‌کند. فعال کردن حالت Sport باعث می‌شود، سواری سر زنده‌تری را تجربه کنید ولی مصرف سوخت. فرمان خوش‌دست و سیستم تعلیق قرص و محکم دست به دست هم می‌دهند و هندلینگی بی‌نظیر خلق می‌کنند. کیفیت سواری در مسیرهای هموار خوب است ولی هنگام عبور از دست‌اندازها کمی خشک به نظر می‌رسد. در سرعت‌های بالا صدای باد و تایرها به گوش می‌رسند ولی با توجه به اسپرت بودن خودرو، این موارد برای بیشتر خریداران قابل تحمل به نظر می‌رسد.

بررسی نیسان  Juke مدل 2015

از آن جایی که تیپ Nismo از موتوری مشابه موتور تیپ پایه بهره می‌برد، نباید انتظار شتاب و سرعت بیشتری از آن داشته باشید و چون سیستم تعلیق آن اسپرت است و از تایرهای تابستانی با چسبندگی زیاد نیز بهره می‌برد، هنگام عبور از پیچ‌های تند سواری لذت‌بخش‌تری دارد. گفتنی است تیپ Nismo RS عملکرد را به همان حدی می‌رساند که از نیسان Juke انتظار داریم. این تیپ 215 اسب‌بخار نیرو دارد و می‌تواند این خودرو را به خودرو عملکرد بالا تبدیل کند که رقبا را به مبارزه دعوت می‌کند.

بررسی نیسان  Juke مدل 2015

بررسی نیسان  Juke مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : نیسان , نیسان Juke , مزدا 3 , سوبارو XV Crosstrek , هوندا HR V , فیات X500 , مزدا CX 3 , فولکس واگن گلف






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

علی
1

تو بندر انزلی ریخته
16:26  1394/07/28
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: reza-4WD
2

خیلی خوشم میاد ازش با این قیافه روی خیلی از ماشین ها رو زمین زده
12:40  1393/12/22
گزارش
پاسخ دادن
ناشناس
3

عملکردش عالیه..کاش تو ایران هم میومد... شتابش خیلی خوبه... طراحیش هم سلیقه ای هست..از نظر من خیلی باحال و خاص هست...
07:51  1393/12/21
گزارش
پاسخ دادن
ali
1

توی جزیره قشم یدونه اشو دیدم بنظرم طراحی جالب و جدیدی داشت... خوشم اومد..نسل جدیدشم تو راهه..
02:25  1393/12/21
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Reza
12

جوک نیست فحشه
19:47  1393/12/20
گزارش
پاسخ دادن
جواد
2

آی گفتی
02:10  1393/12/21

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 11 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
نازنین۱ : شیما جان باید بری کافی نت سخا واملاک و اسکان رو ثبت کنید بعد تحویل نمایندگی بدی برگه رو چون اگر ندی پرونده ناقص میشه
نازنین۱ : شما برگه سخارو بگیر تکمیل وجه میخوای بکنی ببر نمایندگی برگه یا یا تماس بگیر عکسشو بده به نمایندگی خودتون ک حتما ثبت کنند براتون وگرنه پلاک نمیشه ماشین .و تو سامانه املاک و اسکان هم حتما با سخا یکی باشه
شیما تبدیل به gl : سلام من امروز میوام تبدیل بزنم لطفا بگین سخا چیه داستانش باید بعد تکمیل وجه چه کرد
مهدی پلاس 16 اردیبهشت : کلا اردیبهشت چند مرحله دعوت نامه آمده .؟؟؟؟
شیما تبدیل به gl : سلام عزیزم بیزحمت میشه بگین بعد تکمیل وجه چکار باید کرد .اون مسله سخا چه جوریه ؟
۰۰۰۰ : خدا بزرگه نگران نباش ما هم مثل شما منتطریم تا خودرومونو تحویل بدن ولی متاسفانه گیر ادمای ل ج ن افتادیم
۳ اردیبهشت : دوستان ۳ اردیبهشت کسی فاکتور شده ؟ چرا از منو نمیدن
دستی تیتانیوم آذر : درود بر منتظران من پیش خودم فکر کردم اکثرا سفید و مشکی انتخاب میکنن و از من که رنگش تیتانیوم هست را زودتر میدن . اما زهی خیال باطل که نه تنها زودتر نمیدن یکماه هم نسبت به بقیه تاخیر داره .گیری کردیم به خدا از دست ایران خودرو .دفعه قبلم سورن پلاس را موتورش را عوض کردن و به جای ef7, موتور xu7pگذاشتن و تحویلم دادن .
رز زرد : برادر اگه شاهین جی تولید نمیکردن چرا در اصلاح قیمت ها شاهین جی هم جز محصولات سایپاست😏 دروغ مبگن این دزدها
رز زرد : حرف حق👍👍👍 چون اگه شاهین جی نداره و تولید نمیکنه چرا قیمت کارخانه رو مشخص کرده... ماشینی که تولید نمیشه قیمت نداره...باید از لیست محصولات خارج میشد... ولی همش بهانه س که ندارن شاهین جی های بازار تولید خوشونه،وارداتی که نیستن... خدا لعنتشون کنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کویبک اس تکمیل 29تیر : چهار ماه صبر کردیم فاکتور بشیم.باز 4 ماه صبر کنیم تا پلاک بشیم
G : دوست عزیز دیگه کار از فریاد حق خواهی گذشته اگر به ضرب و زور نندازیم اونایی که قراره تیر تا شهریور 1405 تحویل بگیرن همین ماهایی هستیم که قرار بود آذر 1403 تحویل بگیریم. دیگه واقعا راه اومدن با سایپا فایده ای نداره.
در به در نیسان : نه خبری نیست از این بی شرفا
hamed : حاجی من تحویل شهریور کوییک اس هستم ،پونزده مهر فاکتور شده ولی پلاکی نه،حدود دو هفته پیش رفتم شرکت سایپا امور مشتریان تو تهران گفتن تعرفه پلاک نداریم فعلا تا یک هفته دیگه الان دو هفته گذشته و هیچ
اطلس : دوستان فقط دیگه از سایپا ماشین نخرید نه خودتون و نه بگذارید هیچ کدوم از اعضای خانواده ، حتی دوست و دشمنتون هم از سایپا خرید کنه اینا از یزید هم بدتر بودن تو این 2 سال ما رو صد بار کشتن یک سری آدم بی مسئولیت و مال مردم خور دور هم جمع شدن و فقط به فکر انباشت ثروت خودشون هستند الان با این طرح پیش فروش باز هم میخوان مردم بیچاره ای مثل ما رو سر کیسه کنن و با پول ها برن به ریش مردم بخنن و نهایت میگن سانروف نداریم حالا بیفتید دنبال ما، واقعا خجالت هم نمی کشن الان وزارت صمت چه غلطی داره میکنه که اینا دوباره پیش فروش گذاشتن. دوستان با همون پول پیش فروش، صد یا دویست هم بگذارید روش تو این اوضاع داغون برید قشنگ یک ماشین بخرید تو چاهی که ما افتادیم توش شما ها نیفتید، که سایپا قشنگ بیچاره تون میکنه.
نیلوفر : فکر کنم تا ماشینا رو بدن مدرسه ها تعطیل شده ما کلی هزینه رفت و آمد باهامون شده واقعا پشیمونم
کویبک اس تکمیل 29تیر : از من زودتر فاکتور شده ولی هنوز پلاک نشده که.چطور میشه
تبدیل به تک : کاش میشد بیان ببینن چه وضعیه بعد برن ثبت نام کنن
الناز : سلام دوستان چرا بعد از گذشت 5 روز از فاکتور پلاک نمی کنن؟؟
تبدیل به تک : تکمیل 4مهر؟؟؟؟