بررسی بیوک Verano مدل 2015

بررسی بیوک Verano مدل 2015

بیوک Verano مدل 2015 موج جدیدی از خودروهای لوکس و جمع و جور محسوب می‌شود که در مقایسه با سدان‌های لوکس سنتی از کیفیت سواری بهتر و مصرف سوخت کمتری برخوردارند. بیوک Verano از طراحی داخلی زیبا و کابینی جادار بهره می‌برد که به راحتی چهار نفر را در خودش جا می‌دهد، صندوق عقب نیز به نسبت بزرگ و جادار است. این خودرو در جاده نیز عملکردی بالاتر از آن چه از یک سدان جمع و جور انتظار دارید از خودش نشان می‌دهد. این خودرو روی پلت‌فرم شورولت Cruze سوار شده است ولی زیاد بزرگ نیست. طراحی بدنه آن نیز بسیار به روز است. مواد اولیه به کار رفته در کابین داخلی از کیفیت بالایی برخوردارند، تجهیزات پیشرفته زیادی نیز در آن به چشم می‌خورند، ولی از آن جایی که این خودرو یک سدان جمع و جور محسوب می‌شود، فضای پا در صندلی‌های عقب به اندازه‌ای که در خودروهای سدان می‌بینید نیست.

بررسی بیوک Verano مدل 2015

در حوزه سدان‌های جمع و جور، خودروهای دیگری نیز وجود دارند که از میان رقبای سرسخت بیوک Verano به آکورا ILX، آئودی A3 و مرسدس بنز CLA-Class مدل 2015 اشاره کرد. گفتنی است آکورا تجهیزات پیشرفته و تجهیزات ایمنی زیادی ارائه نمی‌دهد، از طرفی آئودی و مرسدس بنز به موتورهایی قوی‌تر مجهزند و کابین داخلی زیباتری نیز دارند. گفتنی است همه این خودروها از بیوک Verano گران‌تر هستند و صندلی‌های عقب کم جایی دارند. اگر یک سدان متوسط می‌خواهید که جادارتر باشد، باید نگاهی هم به فورد فیوژن، هوندا آکورد و نیسان آلتیما بیندازید. با همه این حرف‌ها، بیوک Verano مدل 2015 در حوزه سدان‌های مجهز و جمع و جور گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی بیوک Verano مدل 2015

بیوک Verano مدل 2015 در چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از: تیپ پایه Verano، تیپ Verano with the Convenience Group، تیپ Verano with the Leather Group و تیپ Turbo Group  Verano with the Premium که به اسم Verano Turbo نیز شناخته می‌شود. تجهیزات استاندارد تیپ پایه Verano عبارتند از: رینگ‌های 17 اینچی، کروز کنترل، روشن کردن موتور از راه دور (فقط با گیربکس اتوماتیک)، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، صندلی‌های تاشوی عقب، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، دوربین دید عقب، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم در هشت جهت و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان. سیستم 4G LET  OnStar with (نسخه بروز شده سیستم OnStar) و سیستم تفریحات و سرگرمی IntelliLink نیز جزو تجهیزات استاندارد محسوب می‌شوند.

بررسی بیوک Verano مدل 2015 بررسی بیوک Verano مدل 2015

این سیستم‌ها در بردارنده یک نمایشگر 7 اینچی، دوربین دید عقب، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، تشخیص صوتی، درگاه USB، همگام‌سازی با تلفن همراه، رادیوی ماهواره‌ای و شش بلندگو می‌باشند. تجهیزات تیپ Convenience Group عبارتند از: رینگ‌های 18 اینچی، چراغ‌های مه‌شکن، سنسور پارک عقب، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم پیشگیری از تصادف، آینه الکتروکرومیک، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در شش جهت، گرمکن صندلی‌های جلو و گرمکن آینه‌های جانبی. تیپ Leather Group این تجهیزات را به موارد بالا اضافه می‌کند: دسترسی و استارت بدون کلید، روکش چرمی، گرمکن غربیلک فرمان و سیستم صوتی Bose  به همراه نه بلندگو. تیپ Premium Turbo Group از همه تجهیزات تیپ Leather Group برخوردار است ولی از یک موتور قوی 2 لیتری مجهز به توربوشارژر و بادشکن عقب برخوردار است. در همگی تیپ‌ها به جز تیپ پایه، سانروف و GPS به صورت سفارشی قابل خریداری هستند.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی بیوک Verano مدل 2015

بیشتر تیپ‌های بیوک Verano  به یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری مجهز هستند که قادر است 180 اسب‌بخار نیرو و حدود 232 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند، این موتور در کنار یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد. تیپ Premium Turbo به یک موتور شش سیلندر 2 لیتری مجهز است که به توربوشارژر مجهز است و می‌تواند 250 اسب‌بخار نیرو و حدود 353 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این تیپ می‌تواند به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و یا یک گیربکس شش سرعته دستی مجهز بشود. میزان مصرف سوخت موتور 2.4 لیتری 10.95 لیتر در سیکل ترکیبی (13.03 لیتر در شهر و 8.55 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است که کمتر از مصرف هوندا آکورد و نیسان آلتیما محسوب می‌شود. میزان مصرف موتور 2 لیتری مجهز به توربوشارژر با گیربکس اتوماتیک 11.40 لیتر (13.03 لیتر در شهر و 9.12 لیتر در بزرگراه) و با گیربکس دستی 11.40 لیتر (13.69 لیتر در شهر و 8.83 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. در تست سرعت، بیوک Verano مجهز به موتور 2.4 لیتری توانست ظرف 9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای یک سدان لوکس مناسب به نظر می‌رسد.

 

ایمنی

بررسی بیوک Verano مدل 2015

تجهیزات ایمنی بیوک Verano مدل 2015 عبارتند از: ترمز ضدقفل، کروز کنترل، کیسه هوای صندلی‌های جلو و عقب، کیسه هوای پرده‌ای سراسری، کیسه هوای زانو برای صندلی‌های جلو. سیستم‌های هشدار نقاط کور، پیشگیری از تصادف، هشدار عبور از خط و هشدار ترافیک عقب نیز به جز در تیپ پایه  Verano در همه تیپ‌ها جزو تجهیزات استاندارد به شمار می‌روند. سیستم OnStar نیز در بردارنده این موارد است: سیستم هشدار برخورد، درخواست امداد جاده‌ای و ردیابی خودرو مسروقه. در تست ترمز، بیوک Verano توانست پس از پیمودن 37.19 متر متوقف شود که برای خودروهای این کلاس عادی محسوب می‌شود. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو به این خودرو بالاترین رتبه ممکن، یعنی رتبه "خوب" را داده است. این سدان جمع و جور در زمینه مقاومت سقف و طرفین و طراحی پشت سری‌ها نیز موفق به کسب رتبه "خوب" شده است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی بیوک Verano مدل 2015

بیوک Verano به رغم ابعاد کوچک بدنه، از کابین بزرگ و جاداری برخوردار است. صندلی‌ها و فرمان تنظیمات زیادی دارند و راننده‌ها با هر قد و قواره‌ای، پشت فرمان راحت خواهند بود. مواردی که کمبود آن‌ها در یک خودرو نسبتاً لوکس احساس می‌شود نیز عبارتند از: صندلی‌های برقی (صندلی‌ها به طور دستی تنظیم می‌شوند) و حافظه تنظیمات راننده. گفتنی است صندلی‌های عقب از فضای پای خوبی برخوردارند ولی در قسمت وسط صندلی این فضا قدری کم است.

بررسی بیوک Verano مدل 2015 بررسی بیوک Verano مدل 2015

فضای صندوق عقب به 0.43 متر مکعب می‌رسد که برای خودرویی در این کلاس بسیار مناسب و جادار است. نمایشگر لمسی 7 اینچی، به اندازه کافی بزرگ و خوانا است و چیدمان آیکون‌ها را می‌توان به هر شکل دلخواه تغییر داد. می‌توان گفت نقطه ضعف این صفحه نمایشگر این است که به لمس انگشت کند واکنش نشان می‌دهد، گاهی اوقات نیز فرمان‌ها را به کلی نادیده می‌گیرد. طراحی کابین داخلی خوب است و کیفیت مواد اولیه مصرف شده در آن نیز خوب است. دکمه‌های بزرگ روی کنسول و تزیینات درون کابین، ما را به یاد آن می‌اندازند که این خودرو با شورولت Cruze نسبت دارد.

 

تجربه رانندگی

بررسی بیوک Verano مدل 2015

بیوک Verano مدل 2015 تقریباً در هر نوع جاده‌ای از سواری راحت و کابینی بی سر و صدا برخوردار است، این موارد کمک می‌کنند که جنبه لوکس بودن این خودرو بیشتر تقویت بشود. این سدان جمع و جور هنگام عبور از پیچ‌ها باثبات و متین است، فرمان‌پذیری آن نیز دقیق است. در مورد هندلینگ هم نمی‌توان گفت عالی است ولی واقعاً خوب است. موتور 2.4 لیتری بیوک Verano مدل 2015 شتاب خوبی تولید می‌کند، گیربکس اتوماتیک نیز تعویض دنده‌هایی نرم و سریع دارد، با این حال، موتور به روز شده توربو بیشتر توصیه می‌شود که در بزرگراه عملکردی بی‌نظیر دارد و مصرف سوخت آن نیز چندان بالا نیست.

بررسی بیوک Verano مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : بیوک , بیوک Verano , شورولت Cruze , فورد فیوژن , هوندا آکورد , نیسان آلتیما






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

امیر
0

این خودرو شبیه خودروهای چینی نیست.چینی ها معمولا خودروهایشان
کپی می کنند از روی خودروهای امریکایی و اروپایی که معمولا کپی های
ناموفق هم هستند.
11:30  1393/12/18
پاسخ دادن
کاربر: reza-4WD
0

بیشتر شبیه ماشین های چینی هست تا آمریکا
02:24  1393/12/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : سلام به بزرگواران راهنمایی کنید الان تاریخ چند فاکتور شد تاراv4 رنگ مشکی هستم تاریخ تحویل زده 1403/06/10 الان چند فاکتور شدن
J4 سفید اردیبهشت : ثبت نام J4 سفید ۱۷ اردیبهشت تحویل ۶۰ روزه، ۲۶ شهریور فاکتور شده و الان در مرحله صدور پلاک هست.
علیرضا : سلام کسی می‌دونه تارا V1پلاس رنگ سفید تا چه موعودی فاکتور شده ؟
تارا v4lx : طبیعیه رنگهای نقره ای حدود یک هفته تا ۱۰ روز از بقیه رنگها عقب تره
وحید : چرت و پرت نگو مگه مدیر عامل سایپایی اینجور صحبت میکنی محکم
تارا v4lx : بستگی به رنگش داره ولی روالش اینه که نیمه اول بهمن تحویل میگیرین
تارا v4lx : تیتانیوم بین ۳۰ تا ۷۰ روز تاخیر داره
تارا v4lx : مشکلی نداره معمولا یه هفته ای زمان میبره تا ارسال مدارکی که نمایندگی ارسال کرده تایید بشه بعدش پیام میاد براتون
J7 : منظور از تایید چک و مدارک همون سبز شدن قرارداده یا مثل تحویل سیستمی باید از نمایندگی بپرسیم؟
علیرضا : سلام من اردیبهشت ماه ثبت نام داشتم قسمت تکمیل وجه گیر کرده تی 8از نمایندگی اراک بابا اینا خداوکیلی یه مشت کلاهبردارن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : تشکر مجید جان
صفدر : تبدیل دوگانه به شاهین رو پنجشنبه تایید نهایی کردم هیچ اتفاقی نیافتاد والان که دباره میرم تو تغییر مدل و رنگ این پیغام میاد: شما یک رکورد تغییر رنگ و مدل ارسال نشده به سایپا دارید و امکان تغییر رنگ و مدل مجدد ندارید
X22 : اونایی که میان چرت و پرت میگن یا ماشین ثبت نام نکردن یا مبانی تاخیر رو نمیدونن پسرداییم تو لندن میگه اونجا هم صفر بخری شاید تاخیر بخوره و تو قرارداد میارن
احمد ایکس 55 : با سلام ماشین من x55 pro پنجشنبه 29 شهریور فاکتور شد الان در انتظار صدور بیمه و پلاک هست. موعد تحویلم 14 مرداد بود صبر داشته باشید انشاالله ماشین شماهم فاکتور میشه و میاد
ساینا 85گانه. اهواز : سلام ساینا تک یا دوگانه بودین
حسین : این ایراخودرو هم کاراش خیلی فیلم هستش. پنج شنبه و جمعه طبق فرموده عزیزان دنا اتومات فاکتور کرد. امروز دیگ تعطیلش کرد. خسته شدن از این همه فاکتور طی دو روز... حالا رفت تا کی خدا عالمه دوباره شروع کنننن. دستتون درد نکنه از این همه برنامه ریزی قشنگتون. احسنت.
،،..مهدی : دقیقا منم ماشینم دنا پلاس 6 سرعته هستش که 24 اسفند اولین واریزی بوده که 11/5/1403 هم تکمیل وجه کردم ولی فاکتور نشده موعد تحویل خودرو هم 31/5/1403 بوده به نظرتون کی فاکتور میشه
بهنام مشهد : دنا اتوماتیک آبشنال 29مرداد فاکتور نشد🥺🥺🥺🥺 رنگ مشکی متالیک فرپش فوری 90روز اصلا راه افتاد فاکتور ها دنا اتوماتیک آبشنال
اقتصاد دان : با شروع نیمه دوم سال بعد از این قیمت خودروها هفته به هفته و ماه به ماه و حتی روز به روز افزایش قیمت خواهند داشت نیمه دوم سال با تورم و افزایش قیمت خواهیم بود و تا عید ادامه دار است
سعید اولویت تابستان403 تحویل آبان : سلام آقا آرمین، شما پیش فروش دنا آپشنال هستید؟