شکایت مشتریان از خدمات تعمیرگاهی خودرو

شکایت مشتریان از خدمات تعمیرگاهی خودرو

وزارت «صنعت، معدن و تجارت به‌تازگی آماری را ارائه کرده است که طی آن مشخص شده بیشترین شکایات مردم در بخش «خدمات»، به «تعمیر خودروهای سبک» مربوط می‌شود. طبق این آمار که به دی‌ماه امسال تعلق دارد، وزارت صنعت 154 فقره شکایت از مشتریان در مورد «تعمیر خودروهای سبک» دریافت کرده است تا به نوعی بخش خدمات پس‌از فروش خودروسازان در صدر شکایات مردمی قرار بگیرد. 
این 154 فقره شکایت، چهار درصد کل شکایاتی است که در بخش «خدمات»، از سوی مردم به وزارت «صنعت، معدن و تجارت» ارائه شده است. بر اساس آمار مربوطه، همچنین 122 مورد شکایت نیز از «تعویض روغنی‌ها» به وزارت صنعت ارائه شده تا این مورد در رده چهارم شکایات مردمی در بخش خدمات، جای گیرد. با این حساب، طی دی‌ماه امسال، در مجموع 276 مورد شکایت مربوط به خدمات خودرویی به وزارت صنعت رسیده است. این البته در شرایطی است که به‌نظر می‌رسد در حالت کلی، بیشترین گله و شکایت مشتریان در بخش «خودرو»، به کیفیت و قیمت خودروها مربوط می‌شود. هرچند در آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، «خودرو» جزو پنج کالای اولی که مردم نسبت به قیمت آن شکایت داشته‌اند نیست، اما این آمار تنها مربوط به دی‌ماه است و به‌نظر می‌رسد اگر گزارشی میدانی تهیه شود، «کیفیت» و «قیمت» در صدر شکایات خودرویی مردم باشند.  با این حال آن‌طور که وزارت صنعت اعلام کرده، بیشترین شکایات مردم در دی‌ماه و در بخش کالا، به نان و میوه و سبزی و پوشاک و سبوس گندم و لبنیات مربوط می‌شود و «خودرو» جزو آنها نیست. به‌نظر می‌رسد از آنجاکه کالاهای موردنظر جزو نیازهای ضروری و حتی روزانه مردم به شمار می‌روند، آمار شکایات از کیفیت و قیمت آنها بالاتر است.

منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : خودرو , شکایت , تعمیرگاه , خدمات , سواری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

مومنی زاده
0

عرض سلام ، پژوی ۲۰۶ تیپ۲ که ۴۰۰۰ تا کارکرده ، چراغهای مه شکن و چراغ عقب روشن نمیشد ، علیرغم داشتن گارانتی ، با هزینه پرداختی حدود ۸۰۰۰۰ هزارتومان نمایندگی۵۰۸۵ ، در تاریخ ۳۱ شهریور۹۹ لامپ ها را عوض کرده ، واقعا چرا کشور ما اینقدر بی در پیکر شده ، چه کسی مسئول رسیدگی به حقوق مردم است؟
12:13  1399/06/31
گزارش
پاسخ دادن
محمدروحانی مجد
1

باسلام
ضمن آرزوی توفیق متن ذیل را جهت استحضار و پیگیری موضوع و اقدامات مقتضی به حضورتان معروض می دارم؛
اینجانب در تاریخ ۹۶/۴/۷ از نمایندگیایران خودرو برقعی قم یکدستگاه سمند ثبت نام کردم
و در تاریخ ۹۶/۵/۴ روز چهارشنبه ماشین را از ایران خودرو تحویل دادند
متاسفانه روز بعدش پنجشنبه تاریخ ۹۶/۵/۵
بهد از ظهر بود متوجه شدم موتور معیوب در آمده و آب و روغن قاطی کرده و زده بیرون و زیر و داشپورت و سینه ماشین روغن آلود شده دستم به جایی نرسید و فردایش جمعه بود تعطیل
در تاریخ ۹۶/۵/۷ خودرو را تحویل آن نمایندگی دادم و تقاضا کردم تا ماشین را عوض کنند و الآن هم از ایران خودرو با تعویض خودرو موافقت نموده اند
لازم به ذکر است که شفاهی و کتبی حضوری و تلفنی به خود آقای برقعی (مدیر ) و مهندس بنی حسنی (مدیر فنی) اعلام نموده ام که تا تعیین تکلیف قطعی و تعویض خودرو به هیچ عنوان دست به تعمیر یا تعویض موتور ماشین نزنند و دستکاری نکنند در غیر این صورت دخل و تصرف در مال غیر محسوب و موجب پیگرد قانونی است و به مراجع قضائی و سایر مراجع مربوطه شکایت خواهم نمود.
سمند EF7
شماره شاسی HF 283959
12:55  1396/05/21
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: reza-4WD
0

شکایت مردم از خدمات نیست از هزینه ی بالای تعمیرات هست که اونم برمیگرده به خود شرکت ها
00:48  1393/12/18
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G : شماره تماسی ازشون دارید؟
مهدی : حالا چرا ۱۱ظهر ۹ یا ۱۰ بهتر نیست؟
درسا : مبارک باشه ، خدا کنه فردا ۱۲ اسفند شروع کنن به فاکتور کردن
خانم افشار : دوستان کسی هست که فروردین یا اردیبهشت جی رو تبدیل به جی ال زده و تکمیل وجه کرده باشه؟آیا ماشینتون فاکتور شده؟پیگیر که میشیم میگن جی ال ها تا ۱۵اردیبهشت فاکتور شده.میخوام ببینم حقیقت داره یا نه؟ من خودم خرداد تبدیل به جی ال زدم و تکمیل وجه کردم
محمدتقی افشاری : سلام خدمت جمیع دوستان شاهین g,gl.cvtوپلاس خواهشاً برای یکبار هم شده بیاییدیه قراری بزاریم همه باهم بریم جلوی شرکت سایپا برای احقاق حقمون.دوستان لطفاً نظربدین یک دست صدانداره
آراد ایگل : سلام. بی زحمت کسی شماره تماس پیگیری وضعیت خودرو رو نداره؟ صدای مشتری که قسمت پیگیری نداره یا شماره تماس کارخانه؟
سهند دی ماه : تعطیلات یک هفته ای هم شروع میشه دیگه سهند ول میشه خدا ازشون نگذره که هیچی به هیچی
شاهین : نگران نباشید تجمع سر جای خودش هست اینکه از بین هزاران نفر یه نفر فاکتور بشه هم دلیلی بر لغو تجمع نیست
رضا : دوست عزیز چه رنگی ثبت نام کرده بودین؟
شاهین : سلام. میگم میخوام برم شکایت کنم گفتن قرارداد امضاء زدی سودش رو میگیری گفتم قرارداد یک طرف بود مگه من نوشتم میگن همینه که هست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن پلاس موتور جدید مهرماه : قرداد تحویل 90 روزه هست من هم تحویل مهرماه هستم پیش فروش بودم دعوتنامه نامه آمده تحویل خودرو 90 نمایندگی الکی میگه ماشین ندارند بدن تازه درن تیرماه فاکتور می کنند طرح فروش فوق العاده را همن 90 روز فاکتور می کنند زودتر نمیدن
بهزاد اطلس اذر : شهرستانیا چند روز بعد پلاک ماشین تحویل گرفتین؟؟
ساینا بهمن : سلام دوستان کسی هست واریز اولیه اش 22 بهمن باشه؟؟تکمیل وجه کی پرداخت کرده؟
3تیر : کسی هم رزور باشه فاکتور شده باشه
3تیر : دوستان تحویل 3تیر ی سره زنگ بزنید ایران خودرو اگ کم بیاریم ماشین میره واسه مهر ماه من امروز چند باز زنگ زدم بهم گفتن مهر ماه اگ ماشین باشه لطفا شما هم پیگیری کنید
امید : دوستان کسی از شما تولید تهران هست یاهمگی تولید کاشان لطفا بگید رنگ ساینا چی زده تشکر
6دنده 31 خرداد رینگ فولادی سفید : تماس گرفتم با ایران خودرو گفت تا اخر این هفته یا اوایل هفته بعد فاکتور میشه خدا میدونه دروغه یا راست
بهمن : الکی جو نده فوق بهمن مونده هنوز تازه پول دادی منتظری زود هم ماشین بدن بهت
مرتضی : سلام مال منم انطوری که شما میگی بود زنگ زدم نمایندگی شماره درخاستم فرق داشت راهنماییم کرد یه شماره درخاست دیگه داد خوب شد
31تیر : سلام منم رزو بودم پول ریختم