هوندا CB300F یک موتورسیکلت سریع، همه کاره و راحت است که میتواند از پس هر کاری که به آن بسپارید به خوبی بر بیاید. وزن این موتورسیکلت فقط 158 کیلوگرم است و از پیشرانهای بهره میبرد که 286 سیسی حجم دارد و با آب خنک میشود. این پیشرانه تک سیلندر و چهار زمانه است و در کنار یک گیربکس شش سرعته قرار میگیرد. از آن جایی که سیستم تعلیق موتورسیکلت از اهمیت بالایی برخوردار است، موتورسیکلت هوندا CB300F در قسمت جلو به دوشاخهای مجهز شده است که 37 میلیمتر جای بازی دارد، کمک فنر Pro-Link نیز در قسمت عقب قرار گرفته است و دارای پنج وضعیت است. نیروی متوقف کننده این موتورسیکلت را نیز یک دیسک 296 میلیمتری در جلو و یک دیسک 220 میلیمتری در عقب تأمین میکند. رینگها بسیار سبک هستند و در قسمت عقب به تایرهای 110/70-17 و در قسمت جلو به تایرهای 140/70-17 مجهز هستند.
موتورسیکلت هوندا CB300F مدل 2015 همه آن چیزی که به آن نیاز دارید را در خودش دارد، علاوه بر این از ظاهری بسیار جذاب بهره میبرد که بسیار مورد توجه موتورسواران قرار گرفته است. شاید تنها ایرادی که میتوان از آن گرفت این است که بیش از حد سبک است و وقتی روی آن مینشینید کمی غیر عادی به نظر میرسد، با این حال، برای گشت و گذار داخل شهر بسیار مناسب به نظر میرسد. موتورسیکلتهای هوندا CB300F و هوندا CBR250R از پیشرانه مشابهی بهره میبرند، ولی پیشرانه هوندا CB300F قدری بزرگتر و قویتر است و به لطف تک سیلندر بودن، باریک و سبک بودن پیشرانه، بسیار خاص و منحصر به فرد به شمار میرود. از نظر میزان مصرف سوخت نیز باید گفت بسیار کم مصرف است. ارتفاع زین این موتورسیکلت 30.7 اینچ (78 سانتیمتر) است و باعث میشود هنگام توقف، پای موتورسوار به راحتی به زمین برسد.
موتورسیکلت هوندا CB300F از یک پیشرانه تک سیلندر و انژکتوری بهره میبرد. این پیشرانه علاوه بر این که بسیار پیشرفته است از طراحی خاصی نیز برخوردار است که مزایای زیادی دارد و شاید مهمترین مزیت این باشد که این پیشرانه گشتاور و نیروی زیادی تولید میکند که با سلیقه همه نوع موتورسوار جور در میآید. مدل 2015 این موتورسیکلت از مصرف سوخت بسیار کمی برخوردار است که 3.86 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده است. علاوه بر این، این موتورسیکلت مجوز تردد در بزرگراه و حمل یک سرنشین اضافی را نیز دارد و سواری بسیار لذتبخشی را در اختیار آنان قرار میدهد. این موتورسیکلت برای افراد مبتدی نیز مناسب است چون سبک است، هندلینگ خوبی دارد و از نیرو و گشتاور مناسبی نیز بهره میبرد. همه این عوامل دست به دست هم میدهند تا موتورسیکلت هوندا CB300F را به یکی از بهترین گزینههای موجود در بازار تبدیل کند.
دیسکهای ترمز هیدرولیک در جلو و عقب، نیروی متوقف کننده زیادی تولید میکنند، از طرفی سبک هستند و باعث میشوند وزن کل موتورسیکلت پایین بیاید. نمایشگرهای دیجیتال در کنار کیلومترشمار آنالوگ قرار گرفتهاند و اطلاعات ضروری از قبیل سرعت، مقدار بنزین در باک، دمای آب رادیاتور، ساعت و مسافتسنج را در اختیار موتورسوار قرار میدهند. اگر زین سرنشین عقب را بلند کنید، فضایی به دست میآید که برای جا دادن نقشه، دستکش یا عینک آفتابی کفایت میکند. طراحی این موتورسیکلت به گونهای است که علاوه بر این که به آن چهرهای زیبا میدهد، باعث میشود وزن آن نیز پایین بیاید. سیستم پاشش سوخت انژکتوری کارش را حتی در هوای سرد نیز کارش را خوب انجام میدهد. این سیستم در مقایسه با سیستمهای کاربراتوری گازهای آلاینده کمتری تولید میکند و مصرف را نیز به مقدار زیادی پایین میآورد. پیشرانه این موتورسیکلت بسیار نرم کار میکند و اگر یک موتورسیکلت قوی و کم مصرف میخواهید، هوندا CB300F میتواند گزینه اول شما باشد.