تکلیف مشتریان شاکی از نمایندگی‌های رسمی چه می‌شود؟

تکلیف مشتریان شاکی از نمایندگی‌های رسمی چه می‌شود؟

بر اساس اظهارات مسوولان صنعتی کشور ظاهرا تصمیمات اتخاذ شده در مورد مقررات جدید واردات خودرو تنها در راستای احقاق حقوق مشتریان بوده است. از ابتدای هفته جاری برخی از مسوولان صنعتی کشور به کرات عنوان کردند که منفعت اجرای این طرح (واگذاری و ثبت سفارش واردات خودرو تنها به نمایندگی‌های رسمی) برای خریداران خودروهای وارداتی است. اینکه برخی از مدیران صنعتی کشور دلنگرانی‌هایی بابت احقاق حقوق مشتریان خودروهای خارجی دارند به‌ذاته پسندیده است حال آنکه بهتر است مسوولان این وزارتخانه فکری هم به حال حقوق مشتریانی کنند که از دو سال گذشته تاکنون بابت گرانفروشی، عدم تحویل به موقع خودرو، عدم ارائه سرویس‌دهی مناسب در دوران گارانتی یا حتی به‌کارگیری قطعات تقلبی، به مراجعی همچون سازمان حمایت یا حتی کمیسیون اصل 90 شکایت بردند و هنوز به حقوق خود دست پیدا نکرده‌اند. سال 91 همزمان با تشدید نوسانات ارزی، سالی سخت برای متقاضیان خودروهای داخلی و خارجی بود. هر چند عدم عرضه مناسب خودرو داخلی، به‌دلیل مشکلات مالی خودروسازان منجر به افزایش قیمت و دلالی در بازار خودروهای مذکور شد، اما وارد‌کنندگان در نبود نظارت جدی بر بازار توانستند از اوضاع نابسامان بازار نهایت استفاده را ببرند. واردات خودرو با ارز مرجع و فروش آن با ارز آزاد شاید بیشترین حجم شکایت مشتریان از وارد‌کنندگان رسمی را تشکیل دهد حال آنکه قرار است این نمایندگان به حفظ حقوق مشتریان در این زمینه بپردازند. از سوی دیگر اگر چه وارد‌کنندگان تعهد جدی بابت قیمت خودروهای وارداتی به دولت نداده‌اند، اما با مراجعه به بازار می‌توان به تفاوت قیمت خودروهایی که نمایندگی‌ها وارد می‌کنند با قیمت خودروهایی که به‌طور متفرقه وارد شده به‌طور آشکارا پی برد؛ به‌طوری‌که قیمت خودروهای عرضه شده از سوی نمایندگی‌های رسمی گران‌تر از قیمت‌های ارائه شده از سوی واردکنندگان متفرقه است؛ در هر حال به نظر می‌رسد که دولت در ابتدا باید به شکایت مشتریان شاکی از نمایندگی‌های رسمی رسیدگی کند و بعد به ایفای حقوق مشتریان جدید برسد.


منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : واردات خودرو , نمایندگی خودرو , خودرو وارداتی , کمیسیون اصل 90 , خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

محسن
1

اصلا به فکر مردم و مصرف کننده نیستند.
19:59  1393/11/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین مرداد پلاس : برو غلط زیادی نکن بی شرف
پویا : بله تارا دستی فروش فوری
شاهین مرداد پلاس : سایپا ی بی دین خجالت بکش
پویا : خاهش میکنم رنگ نقره ای متالیک طرح عادی فکر میکنم نذاشتن.چون از دیر کردم کم نکردن مابه اتفاوت هم پرداخت نکردم
علی تاراv1p : سلام آقا پویا ممنون از اطلاعتون شما فروش فوری تارا v1p سفید بودید؟ سوال بعد اینکه جسارتا ازتون پولی بابت sbr گرفتن یا از جریمه تاخیر کم کردن؟ یا اینکه کلا sbr نذاشتن؟
25اسفند : دوستان تجمع کنین سایپا مسخره هم اومده گفته که مثلاً نیایم ولی ما میایم پر قدرتم میایم
پویا : ان شااله فردا فاکتور میشید من ۸ صبح ۵ مرداد واریز داشتم امروز فاکتور شدم
ایگل : ❌❌ فراخوان تجمع برای پیگیری حقوق مشتریان کرمان موتور❌❌ دوستان عزیز در ماه های اخیر جمع زیادی از مشتریان کرمان موتور با بدعهدی این شرکت در انجام تعهدات خود مواجه شدند که این مورد باعث به وجود آمدن تاخیر چندماهه در تحویل تمامی مدل های این شرکت خودروساز شده و پیگیری های متعدد مشتریان با مرکز تماس، نمایندگی های فروش و سایر کانال های ارتباطی بی نتیجه باقی مانده و مسئولین این شرکت با عدم پاسخگویی و پایبندی به تعهدات خود، وقت و زمان مشتریان را هدر داده اند. با این توضیحات از تمامی مشتریان محترم با هر مدل خودروی ثبت نامی، خواهشمندیم برای دست یابی به حقوق قانونی خود، روز شنبه 22 شهریور ساعت 9 صبح مقابل ساختمان امور مشتریان این شرکت حضور به هم رسانید. 📍: تهران، خیابان جنت آباد جنوبی، انتهای بلوار لاله غربی، نبش خیابان بهمنی نژاد، پلاک 74 ⏰شنبه 22 شهریور ساعت 9 صبح
پلاس : ۱۵اردیبهشت تشکیل وجه کردم خبری نیست رفت برای شما زمستون فک کنم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینافروش فوق العاده بهمن23 : سلام من شماره پذیرشم 12163070 خبری نیست
ساینا پیش فروش : من که آذرماه پیش فروش ساینا دوگانه ثبت نام کردم فکر نمی کردم بعد آذر تو بهمن و اسفند انقدر فروش فوق العاده گذاشتن، که ما پیش فروش های آذر 1403 تا کی باید صبر کنیم تا فوق العاده فاکتور بشن، 9 ماه انتظار کشیدم... و هنوزم انتظار باید بکشیم ...چه اشتباهی کردیم
فوق العاده 23بهمن : خاهشا فاگتور شدین بگید
نیسان : سلام بازار خرید و فروش نیسان چطوره مشتری داره سریع فروش بره؟
علی : تا 24 ساعت بعد از تحویل میتونی ماشین ببری پس بدی
. : عجب معامله پرسودی کردی.آفرین
امیر : با سلام فروش فوق العاده موعد تحویل 13 مرداد.12 شهریور فاکتور شد.13 شهریور پلاک.19 شهریور حمل ماشین ولی مدارک هنوز تکمیل نشده.حالا نمیدونم فردا تحویل بدن یا نه
چین s شهریور : دوستان من زنگ زدم سایپا گفتن حالا حالا ها نمیدن احتمال داره تا آذر هفته چهارم بدن الله اعلم مال من رو که ندادن من درخواست انصراف دادم گفتن تا قبل از تحویل میشه دوستان شما هم انصراف بدید ما که رفتیم رفقا گفتن تا 2 یا 3 ماه دیگه میدن و سود رو هم دیگه نمیدن با انصراف گفتم عیب ندارد دیگه اعصاب نداشتم خدا نگهدار دوستان
6سرعته تحویل 28تیر : انصراف بده الان قیمت بیرون بالاخانه فرقی نداره ببین چندماه بایدپول بخواب توحساب ایران خودرو الان 7ماهه که مارااسیرکرده ایرانخودرو باپول مردم داره سرمایه گذاری میکنه از مردم دیگه ازخواب بیدارشید بسته دیگه
6سرعته : اقایون تبدیل نزنید4ماه تاخیرداره