بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

موتورسیکلت یاماها YZF-R6 بدون شک یکی از محبوب‌ترین موتورسیکلت‌های این کلاس محسوب می‌شود، علت این امر هم چیزی نیست جز طیف گسترده‌ای از تجهیزات بسیار پیشرفته که باعث می‌شود این موتورسیکلت سواری، هندلینگ و عملکردی عالی داشته باشد. در قلب این موتورسیکلت یک پیشرانه چهار سیلندر DOHC جا خوش کرده است که 599 سی‌سی حجم دارد، با آب خنک می‌شود و از 16 سوپاپ Titanium بهره می‌برد. این موتورسیکلت از کلاچ لغزنده و گیربکس شش سرعته قرار می‌گیرد. اسکلت از آلومینیوم Deltabox ساخته شده است، میله‌های نازک‌تر و کمک فنرها نیز از جنس منیزیوم ساخته شده‌اند. دو شاخه 41 میلی‌متر جای بازی دارد و آن را می‌توان در چهار حالت تنظیم کرد (این چهار حالت عبارتند از: مقدماتی، تراکم سرعت-بالا، تراکم سرعت-پایین و تعدیل). این موتورسیکلت بر جاده حکمرانی می‌کند و مسیرهای پر پیچ و خم شهری را به راحتی پشت سر می‌گذارد. یاماها YZF-R6 بسیار سبک و قوی است و از فناوری‌های بالایی بهره می‌برد که از میان آن‌ها می‌توان به سیستم YCC-T برای واکنش بی عیب و نقص، سیستم YCC-I برای انتقال بهتر نیرو، کلاچ لغزنده و گیربکس شش سرعته به منظور شتاب بیشتر اشاره کرد.

 

تجهیزات

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

یاماها YZF-R6 اولین موتورسیکلتی بود که با سیستم YCC-T به بازار عرضه شد. این سیستم باعث می‌شود گاز در هر شرایطی از واکنشی خوب برخوردار باشد. سیستم YCC-I یا Yamaha Chip Controlled Intake نیز در این موتورسیکلت به کار گرفته شده است تا سیلندرها عملکردی خوب داشته باشند و نیروی بیشتری تولید کنند. کلاچ لغزنده باعث می‌شود ترمزگیری یا معکوس کشیدن با سرعت بالا به کار بسیار راحتی تبدیل بشود. گیربگس شش سرعته نیز حداکثر نیرو و شتاب را به چرخ عقب منتقل می‌کند.

 

پیشرانه

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

پیشرانه جمع و جور و سبک DOHC فقط 599 سی‌سی حجم دارد و با آب خنک می‌شود. این پیشرانه چهار سیلندر است و برای این که از واکنش بهتری برخوردار باشد از سوپاپ‌های تیتانیومی بهره می‌برد. سیستم پاشش سوخت نیز به گونه‌ای عمل می‌کند که واکنش موتور بالا برود. سیستم YCC-T از یک ECU قوی استفاده می‌کند که باعث می‌شود سنسورها در کنار یکدیگر عملکرد خوبی داشته باشند، موتور نرم و روان کار کند و تحت هر شرایطی بیشترین نیرو از پیشرانه بیرون کشیده شود. انژکتورهای دو قلو بسیار خوب عمل می‌کنند تا پیشرانه در دورهای بالا نیز از حداکثر قدرت برخوردار باشد. مافلر تیتانیومی در خصوص توزیع وزن موتورسیکلت کمک زیادی می‌کند و به سنسور اکسیژن نیز مجهز شده است تا میزان تولید گازهای آلاینده به حداقل برسد. سوپاپ‌های منیزیومی و روکش‌های پیشرانه نیز بسیار سبک و زیبا هستند. کویل و شمع‌های دو الکترودی عملکردی بسیار خوب و قابل اعتماد دارند.

 

شاسی و سیستم تعلیق

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

میله‌های منیزیومی عقب، باعث می‌شود وزن این قسمت پایین بیاید و توزیع وزن موتورسیکلت بهتر صورت بگیرد. اسکلت آلومینیومی Deltabox باعث می‌شود پیشرانه در جای مناسبی قرار بگیرد و هندلینگ نیز بسیار بهبود پیدا کند. دو شاخه جلو از وزن کمی برخوردار است تا تعادل و توازن بالا برود و ضربه‌ها بهتر جذب بشوند. رگلاتور زنجیر  TZ-type به گونه‌ای تعبیه شده است که عوض کردن تایر عقب بسیار ساده و راحت باشد. دیسک ترمزهای 310 میلی‌متری جلو از کالیپرهایی یکپارچه بهره می‌برند تا بیشترین نیروی متوقف کننده را تولید کنند. رینگ‌های 17 اینچی و پنج پره‌ای باعث می‌شوند تایرها بسیار قوی، سبک و زیبا باشند. صفحاتی که برای توزیع ضربات در قسمت عقب نصب شده‌اند، قابل برداشتن هستند، ارتفاع دو شاخه جلو قابل تنظیم است و به موتورسوار اجازه می‌دهد بهترین و راحت‌ترین حالت را برای خودش تنظیم کند. دورشمار که داخل صفحه کیلومتر تعبیه شده است توسط یک دسته که در سمت راست قرار دارد کنترل می‌شود. ابزارهای دیجیتال و آنالوگ چند منظوره‌ای که در این موتورسیکلت به چشم می‌خورند، عبارتند از: تغیر نور بالا و پایین قابل برنامه‌ریزی، کیلومترشمار دیجیتال، تاخوگراف آنالوگ، امکان انتخاب نمایش مسافت پیموده شده به کیلومتر یا مایل، آمپر نشان دهنده دمای آب و چراغ‌های نشان دهنده نور بالا، سطح پایین بنزین در باک و راهنما.

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015

بررسی موتورسیکلت یاماها YZF-R6 مدل 2015


منبع

TopSpeed

برچسب : یاماها , موتورسیکلت یاماها YZF , R6 , سیستم YCC T






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علیرضا ۱ : آقا اکبر یعنی همه میتونن یا فقط واسه شما فردا اوکی شده
محمد : سلامپ رینگش پنج پر بود یا هفت پر؟
دی ماه : مثل سگ دروغ میگند من امروززنگ زدن گفتن ۲۶داریم فاکتور میکنیم کسری قطعه و قطعی برق داریم ماشین به تعداد نفرات تا تکمیل ۲۸ام داریم اگه کسری جبران بشه تااخرتعداد ۲۸ام فاکتور میکنیم شما که رفت مرداد ماه من الان ۲۶ام تکمیل وجه وسخا کردم ساعت ۱۱ ظهر هنوز فاکتور نشدم میگه باید صبر کنی فقط
A5شهریور مشکی : سلام برا ما که شاسی نشده والا نمیدونم روی چه حسابی ماشین نمیدن‌ دیگه خسته شدیم بخدا از بس دروغ شنیدیم
سینا : تا 19 اسفند فاکتور شده البته تعدادی از 19 مانده که ان شاءالله با 20 و 21 تا فردا آخر وقت فاکتور میشیم. اینا که تلفنی جواب مشتری رو میدن از هیچی خبر ندارن ی سری مفت خور که فقط بلدن رو اعصاب آدم راه برن ..
مهدی.شاهین پلاس موعد تیرماه : خوشبختانه تکذیب شد فعلا
ناشناس : شرکت سایپا ازمون بابت شاهین سی وی تی 290 میلیون پیش فروش مهر 402 گرفته نه دعوتنامه تکمیل وجه هفته چهارم اسفندماه 403 نفرستاد عجب کلاه گوشادی سرمن گذاشته شرکت سایپا حالا هم خبر از متوقف شدن تولید شاهین سی وی تی به گوش میرسه واقعا از این شرکت دزد کلاه بردار هرچی بگی بر میاد
محمد : سلامپ رینگش پنج پر بود یا هفت پر؟
شاهین زمستان درجنوب : من تعجب میکنم که بعضیا علکی نظر میدن وچیزی که نمیدانن حرف میزنن. اصلا تجمع کردن ربطی به فاکتور نکردن ماشین ونفرستادن دعوتنامه نیس اتفاقا تجمع کردن خیلی کار خوبی بود وخیلی فشار میاره بشون .. علت تاخیر در ماشینها هم هیچ ربطی به کمبود قطعه نیس اصلا وشرکت سایپا دنبال افزایش قیمت هست بخصوص ماشین شاهین واطلس بعد از افزایش قیمت روند تحویل ماشین شروع میشه ودعوتنامه ها صادر میشن وسلام
Abbas : زمزمه‌های افزایش قیمت شنیده میشه، ما دی ماه پول ریختیم برای هفته آخر شهریور و من به لحاظ روحی آمادگی دارم تمام شیشه های اداره فروش سایپا رو بیارم پایین، انقدر که این مدت با اعصاب و روان ما بازی شده، کثیف تر از شرکت سایپا ندیدم، از همه جا بریدم، از قیمت نون گرفته تا اجاره خونه تا شهریه مدرسه بچه تا برنج و حبوبات، تمام فشار روی ما شهروندان عادیه، خسته شدم، این دیگه حد آخر ظرفیتمه.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کارگر خط تولید بدنه : این خبر افزایش که گفتم این هفته اعمال میشه،ولی توحید از ارومیه با اعتماد به نفس کامل میگفت تا مرداد اعمال نمیشه،ساینا قیمت جدیدش 520
احسان پیش فروش پانا : هومن جان تاریخ آماده ب فاکتورت 20 خرداد شده؟
Mehdi : 🔵موافقت وزارت صمت با افزایش 25 درصدی محصولات ایران خوردو تکذیب شد 🔹مهرداد خسروی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در رابطه موضوع افزایش 25 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا که در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: این موضوع کذب است و هنوز در مورد تغییرات قیمت خودرو تصمیم نهایی اعمال نشده است. 🔹مدیرکل دفتر صنایع خودرو با بیان اینکه هر گونه تغییرات قیمتی از سوی وزارت صمت اعلام خواهد شد افزود: تغییر قیمت خودرو هنوز در مرحله کارشناسی است.
جدیدی : بله تحویل میدن با قیمت جدید
محسن : نمایندگی ماشین گرفتم گفت یا ده هزارتا یا نهایت یک سال باید بری سرویس
خبرتازه : پانواما 207دنده ای از 1میلیارد و 100میلیون فراتر خواهد رفت افزایش ادامه دار قیمت خودروها
دانیال : سلام دوستان تکمیل وجه29بهمن پلاک آنلاین 13 ... دیروز چراغ تحویل روشن شد ...امروز ماشین از نمایندگی تحویل گرفتم
حسینی : تمام فروش فوری ها با قیمت جدید فاکتور میشه به زودی میخواید خوشتون بیاد میخواد نیاد فروش فوری بوده ولی قیمت قطعی نبوده
مهدی : خوشبختانه فعلا تکذیب شد
ساینا s : سلام دوستان راسته که میگن قبل از فاکتور شدن سایپا پیام میاد که ماشینتو میشه تغییر بدی؟؟؟