بررسی کیا کارنیوال 2015

بررسی کیا کارنیوال 2015

کیا کارنیوال 2015 علاوه بر طراحی اروپایی جدید، ایمنی بیشتر و طراحی داخلی زیباتر، تمام نقاط قوت نسل قبلی خود را به میدان آورده است. نسل سوم این خودروی پر فروش که فوریه سال آینده در بازار استرالیا عرضه می‌شود، با طراحی جدید خود که توسط پیتر شریر (Peter Schreyer)، طراح ارشد کمپانی کیا، انجام شده است، پیشتاز خط تولید محصولات این کمپانی می‌باشد. اگرچه تصاویر نمی‌توانند گویای همه چیز باشند، اما همان‌طور که مشاهده می‌کنید نسل جدید کارنیوال که از پلت‌فرم سورنتوی جدید استفاده می‌کند، از طراحی ظاهری بهتری برخوردار می‌باشد. طراحی داخلی آن نیز، در مقایسه با فولکس‌واگن Multivan و مرسدس بنز Vito، هم از نظر تکنولوژی و هم فضای حمل بار بهبود یافته است. نمایشگر 7 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی به همراه صفحه کیلومتر دیجیتال بخشی از تجهیزات تیپ فول آپشن این خودرو به شمار می‌روند.

بررسی کیا کارنیوال 2015

از جمله تجهیزات ایمنی نسل جدید کارنیوال می‌توان به سیستم هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک، هشدار عبور از خط، هشدار تصادف، نوربالای کمکی، و کروز کنترل هوشمند اشاره کرد؛ به لطف همین موارد، نسل جدید کارنیوال موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه ANCAP و دریافت عنوان ایمن‌ترین خودروی استرالیا شده است. گفتنی است، افراد بسیاری نسل قبلی این خودرو را از نظر ایمنی مورد انتقاد قرار دادند اما کمپانی سازنده با ایجاد تغییرات اساسی در فرآیند ساخت نسل جدید و استفاده از فولاد با خاصیت کشسانی بسیار بالا، ایمنی کارنیوال 2015 را به طرز چشمگیری افزایش داده است.

بررسی کیا کارنیوال 2015

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا برخی افراد به جای سورنتوی هفت سرنشین به خرید کارنیوال می‌پردازند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نسل جدید کارنیوال از ظرفیت حمل هشت سرنشین و در برخی کشورها یازده سرنشین برخوردار است که همین امر، آن را بسیار کاربردی می‌کند؛ اما مهمترین علت خرید چنین خودرویی، کارایی فضای داخلی آن است که از این لحاظ بسیاری از خودروهای SUV را از میدان به در می‌کند. وجود 14 جالیوانی، چندین محفظه بزرگ برای قرار دادن وسایل، و صندوق عقب جادار ویژگی‌هایی هستند که این CUV کره‌ای را محبوب می‌سازند. موقعیت رانندگی مناسب و دینامیک خوب کارنیوال که حتی از مدل جدید سورنتوی دیفرانسیل جلو بهتر است، از دیگر ویژگی‌های کارنیوال جدید به شمار می‌روند.

بررسی کیا کارنیوال 2015

نسل جدید کارنیوال همانند سورنتو با دو پیشرانه 2.2 لیتری دیزلی مجهز به توربوشارژر و شش سیلندر خورجینی 3.3 لیتری GDi بنزینی در اختیار خریداران استرالیایی قرار می‌گیرد. گفتنی است، تمامی تیپ‌های این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو و با گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه می‌شوند. پیشرانه دیزلی با تامین قدرتی در حدود 200 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 441 نیوتن‌متر و پیشرانه بنزینی با قدرتی در حدود 279 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 336 نیوتن‌متر، این ون کره‌ای را به پیش می‌رانند. برآوردهای صورت گرفته نیز، از مصرف سوخت 9 لیتر به ازای 100 کیلومتر رانندگی برای پیشرانه دیزلی حکایت می‌کنند.

بررسی کیا کارنیوال 2015

با قرار گرفتن پشت فرمان کارنیوال دیزلی و رانندگی با آن متوجه می‌شوید که این پیشرانه از قدرت و گشتاور کافی برای حمل سرنشینان برخوردار است و حتی سبقت گرفتن در بزرگراه با چنین خودرویی هرگز سخت و دشوار نیست؛ فرمان‌پذیری خودرو نیز، نسبت به نسل قبلی بهتر شده و نشانه‌ای از تغییر مسیر ناگهانی در آن دیده نمی‌شود. حرکت با سرعت بیش از 140 کیلومتر بر ساعت در آب و هوای بارانی نیز، بدون فعال کردن سیستم کنترل پایداری، به راحتی امکان‌پذیر است. رانندگی با کارنیوال جدید تفاوت چندانی با یک SUV بزرگ ندارد؛ تعادل خوب بدنه و عملکرد فوق‌العاده فرمان، رانندگی با این ون غول‌پیکر را در شهر به امری لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

بررسی کیا کارنیوال 2015

اگرچه کارنیوال با طولی برابر 5,115 میلی‌متر (15 میلی‌متر کوچک‌تر از نسل قبلی) خودروی بزرگی محسوب می‌شود، اما هنگام رانندگی هرگز متوجه این موضوع نمی‌شوید و فقط هنگام پارک کردن ممکن است کمی مشکل‌ساز شود. با این وجود، خودروساز کره‌ای با استفاده از چهار دوربین چشم‌اندازی کامل از اطراف خودرو در اختیار راننده قرار می‌دهد و بدین ترتیب، پارک کردن کارنیوال را بسیار راحت و آسان می‌سازد.

بررسی کیا کارنیوال 2015
بررسی کیا کارنیوال 2015 بررسی کیا کارنیوال 2015
بررسی کیا کارنیوال 2015 بررسی کیا کارنیوال 2015
بررسی کیا کارنیوال 2015

صندلی‌های ردیف دوم و سوم نیز، از راحتی و آسایش بی‌نظیری برخوردارند و در مجموع سبب می‌شوند یک خانواده‌ شش یا هفت نفره در آن کاملا احساس راحتی کنند؛ حتی در صورت تمایل می‌توانید صندلی میانی ردیف دوم را بردارید و فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان عقب قرار دهید. اگرچه فضای پای نسل جدید کارنیوال نسبت به قبل بهتر شده و افزایش یافته است، اما سرنشینان بزرگسال هنگام نشستن در ردیف سوم کمی دچار مشکل می‌شوند؛ با این وجود، فضای شانه در ردیف دوم و سوم کمی کاهش یافته است.

بررسی کیا کارنیوال 2015

قیمت‌گذاری نسل جدید کارنیوال که در چهار تیپ S و Si و SLi و Platinum عرضه می‌شود، از حدود 30,000 دلار استرالیا شروع شده و به 60,000 دلار می‌رسد؛ بدین ترتیب، کیا کارنیوال Platinum در حال حاضر گران قیمت‌ترین محصول این کمپانی کره‌ای محسوب می‌شود. طراحی داخلی نسل جدید این ون به هیچ‌وجه با نسل قبلی آن قابل مقایسه نبوده و حتی از هوندا اودیسه نیز، بسیار بهتر است؛ عملکرد خوب سیستم اطلاعات سرگرمی، تجهیزات بیشتر، فضای مناسب جهت نگهداری وسایل، و در مجموع ظاهر جذاب‌تر کارنیوال نظر هر بیننده‌ای را به سوی خود جلب می‌کند. 


منبع

CarAdvice

برچسب : کارنیوال , سورنتو , کیا , هوندا اودیسه , SUV , فولکس‌ واگن Multivan , مرسدس بنز Vito






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

دژم
0

ايا خودرو ويلچر رو كيا را مي توان وارد ايران كرد
لطفا راهنمايي كنيد
19:29  1396/02/18
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یه مقدار دیگه طاقت بیاری مال ما هم میاد فقط عجله نکن لطفا
X5 : سلام دوستان.یه راهنمایی بدید.به نظرتون برا تحویل باید کارشناس رنگ ببرم با خودم؟
نازنین : سلام دوستان مال من اومد مال شما چی هنوز نیومده؟؟؟؟پیام تکمیل وجه رومیگم
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
قنبر نیسان : داداشای عزیز اگه اکستند پلاک شده شماره پذیرش اعلام کنید حداقل بدونیم چی به چیه حداقل اینجا راستشو بگین اینجا فقط یه نفر گفته دیروز غروب اکستند دوگانه پلاک شده
30مهر : من فاکتور نشدم شما شدی؟
دنا 6 دنده : سلام یه هفته نهایتا10روز
پانا 30 مهر : دوستان 30 مهر کسی فاکتور شده پانا رینگ پلاس.اونایی که شدن سبز بزنن
احسان : طرح فرسوده ساینا دوگانه اخرین تحویلی مال تکمیل وجه برج چند کسی میدونه کسانی تازه تحویل گرفتن اطلاعات به ماهم بدید چقدر تاخییر دیگه
سعید اتو فلز 30 دی : بله،من 5 ابان تکمیل کردم،9 تبدیل زدم،12 فاکتور شد و 13 پلاک.
نیسان دوگانه اکستند : نیسان ابی یا اکستند؟
کوییک اس شهریور : الان اونایی فاکتور شدن جلوی شماره گذاری چی نوشته براشون؟من یه هفته فاکتور شدم نوشته در انتظار بازدید افسر
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره