جزئیات تعیین قیمت و تکلیف پیش‌خریدکنندگان دنا

جزئیات تعیین قیمت و تکلیف پیش‌خریدکنندگان دنا

معاون فروش و بازاریابی گروه صنعتی ایران خودرو گفت: شورای رقابت قیمت خودروهای چینی هم کلاس دنا را 48 میلیون تومان به بالا تعیین کرده‌ با این حال نظر این شورا قیمت 42 میلیون تومانی برای دنا است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالله بابایی در جمع خبرنگاران ادامه داد:‌ مگر خون چشم بادامی‌ها از ما رنگین‌تر است که قیمت خودروی چینی هم کلاس بالاتر از خودروی ملی تعیین شود. وی با بیان این‌که چری، لیفان، جک و گریت وال از جمله رقبای دنا در بازار هستند، خاطرنشان کرد:‌ در قیمت 48 میلیون تومانی پیشنهاد شده از سوی ایران خودرو برای دنا، حدود شش درصد آن معادل دو میلیون تومان به عنوان سود در نظر گرفته شده است و تولید این خودرو به قیمت کمتر از 46 میلیون تومان زیان‌ده خواهد بود. معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو ادامه داد: البته شورای رقابت هنوز به صورت رسمی قیمت 42 میلیونی را به ما اعلام نکرده است با این حال در صورت اعلام بلافاصله اعتراض و درخواست تجدید نظر خواهیم کرد. وی در پاسخ به این پرسش که اگر شورا در قیمت دنا بازنگری نکند چه خواهد شد؟ اظهار کرد: آن زمان باید فکر کرد که چه کار می توان کرد، با این حال امکان توقف خط تولید وجود دارد یا این که برخی آپشن‌های خودرو حذف شود یا خودرو صادر شود. وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که تکلیف پیش خریدکنندگان دنا چه خواهد شد گفت: اگر شورای رقابت در قیمت تعیین شده بازنگری کند در کوتاه‌ترین زمان خودرو تحویل داده خواهد شد. در غیر این صورت باید در زمینه حدود 4000 تا 5000 هزار دستگاه خودروی دنا پیش فروش شده تصمیم گیری شود. بابایی در رابطه با این که یکی از راه‌های تعیین قیمت دنا توجه به قیمت تمام شده خودرو است خاطرنشان کرد: هزینه مواد اولیه این خودرو 31 میلیون و 200 هزار تومان، مبلغ دستمزد 375 هزار تومان و هزینه‌های سربار اعم از طراحی و قالب‌سازی حدود 4 میلیون و 800 هزار تومان در هر دستگاه است. وی ادامه داد: هزینه‌های تولید و فروش نیز یک میلیون و 380 هزار تومان و هزینه خدمات پس از فروش 2 میلیون تومان است. 570 هزار تومان نیز به عنوان هزینه های اداری در نظر گرفته شده است. بابایی با بیان این‌که دو میلیون و 600 هزار تومان هزینه مالی مواد اولیه هر دستگاه دنا است، تصریح کرد: بنابراین قیمت تمام شده دنا حدود 43 میلیون تومان است که به اضافه شش درصد سود می‌شود 45 میلیون تومان. معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو افزود: سه میلیون و 600 هزار تومان نیز به این مبلغ به عنوان هشت درصد مالیات بر ارزش افزوده تکلیفی اضافه خواهد شد. یک میلیون و 350 هزار تومان نیز به عنوان هزینه سه درصد عوارض و 900 هزار تومان به عنوان هزینه‌های شماره گذاری، پست و بیمه در نظر گرفته شده است. بابایی با بیان این‌که هزینه تولید تمام شده دنا 51 میلیون و صد هزار تومان است خاطرنشان کرد:‌ مبلغ 48 میلیون تومان پیشنهادی با کسر هزینه‌های مالی از هزینه‌های تمام شده تولید دنا در نظر گرفته شده است. البته شورای رقابت می گوید این نحوه محاسبه را قبول نداشته و می گوید قیمت سمند سورن به عنوان قیمت پایه در نظر گرفته شده و هزینه‌های جدید به آن اضافه می‌شود. وی ادامه داد:‌ البته در صورت محاسبه درست با همین روش نیز قیمت خودروی دنا بیش از 51 میلیون تومان خواهد بود؛ بنابراین اشتباهاتی نیز در نحوه محاسبه هزینه‌ها صورت گرفته است. معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو افزود: صد میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه طراحی و قالب سازی خودروی دنا صورت گرفته که این مبلغ باید ظرف سه سال مستهلک شود. وی با بیان این‌که اگر قرار باشد مدت زمان مستهلک شدن هزینه‌های سرمایه‌گذاری‌ خودرو بیش از سه سال طول بکشد دیگر توضیحی برای ارائه مدل‌های جدید وجود نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: در خودروی دنا نسبت به سمند سورن تمام قالب‌ها و طراحی تغییر کرده و محصول جدیدی تولید شده است. بابایی در رابطه با برنامه تولید دنا اظهار کرد: برنامه پیش بینی شده برای تولید دنا تا سال 1397 تولید 60 هزار دستگاه است. به گونه ای که حداقل 5000 دستگاه آن تا آخر سال تولید خواهد شد. سال 1394 نیز 10 هزار دستگاه و در سه سال بعد از آن هر ساله معادل 15 هزار دستگاه دنا تولید خواهد شد. معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو درباره وضعیت حاشیه بازار خودروها اظهار کرد:‌ بیش از 90 درصد حاشیه بازار خودرو از بین رفته و تنها در خودروی پژو پارس حاشیه بازار وجود دارد. ضمن آن‌که متن قراردادهای فروش نیز بر روی سایت قرار گرفته است. وی با بیان این‌که صد درصد فروش خودرو در سال جاری به صورت اینترنتی بوده است، تصریح کرد: در سال جاری حدود 90 هزار دستگاه خودروی پژو پارس عرضه شده است. وی در رابطه با فروش خودرو به قیمت آزاد در نمایندگی‌های فروش این شرکت اظهار کرد: هیچ نمایندگی حق ندارد خودرو را یک ریال بالاتر از قیمت مصوب عرضه کند در صورت ارسال شکایت در این زمینه به شدت با نمایندگی متخلف برخورد خواهد شد.


منبع

ایسنا

برچسب : دنا , سمند سورن , پژو پارس , ایران خودرو , چری , لیفان , جک , گریت وال






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: أفسونگر
0

من این خودرو رو از نزدیک داخل نمایشگاه بین المللی دیدم ، ظاهر خودرو در جلو خیلی زیباست و بیشتر شبیه به BMW هست ! ولی نمای عقب به نظر من با جلوی خودرو نمیخونه و کمی بلند هست ، دنا با دو پیشرانه EF7 بنزینی و XUM عرضه میشه که فکر کنم با توجه به وزن 1300 کیلویی موتور EF7 قدرت کافی رو برای حمل اون داشته داشته باشه ! قیمت دنا بین 40 تا 45 میلیون باشه عالی میشه !
19:20  1393/09/25
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

واقعا جالبه.نمیدونم این خودرو رو تحویل دادن یا نه اما من یکیشو تو خیابون رنگ سفید دیدم.اما دقت نکردم پلاک تحت آزمایش بود یا پلاک ملی .کاری به طراحی جلوش ندارم اما از نمای عقب واقعا بدریخت بود.شاید نازک بودن لاستیک این حس رو بهم القا کرد اما واقعا گوشه های سپر و گلگیر به سمت داخل جمع شده بودن که کاملا با نمای جلویی که گلگیر وسپر بازی داشت در تضاد بودن.با این اوصاف باید در قدم اول لاستیک خیلی پهن انداخت تا ظاهرش متعادلتر بشه.کیفیت سواریش رو نمیدونم اما وقتی ماشین حرکت میکرد و گاز داد مشخص بود موتور زور زیاد وسرصدا نمیداد البته بازم نمیتونم نظر قطعی بدم که این ماشین چی از آب دراومده .اما انصافا هم این قیمت واسه این ماشین سنگینه و باید در رنج 38 تا نهایتش 40 تومن باشه.این قیمت 48 تومن واسه این محصول گرونه.
15:29  1393/09/25
گزارش
پاسخ دادن
مهدی ج
12

یعنی واقعا کسی هست تو ایران که 48 میلیون بده به سمند؟؟؟!!!
14:04  1393/09/25
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا دستی فرسوده : با سلام خدمت دوستان طرح فرسوده تا کی فاکتور شده و واريزي تون چندم بوده؟
J4 اقساطی مرداد ماه سفید ۱۳۶۳ : ثبت نام ۱۱ مرداد نود روزه اقساطی
ایگل تیر ۹۰ روزه : سلام شاسی ۸ آذر بیمه و پلاک ۱۸ آذر فعلا ارسال مدارک زرد هست کسی میدونه چقد طول میکشه تحویل بدن؟
شاهین جی ال تیر ماه : سلام دوستان ۵ تیر تکمیل وجه کردم به نظرتون کی فاکتور میشم
محمد کعبی : سلام خدا قوت. من تیر ماه ثبت نام کردم قرار بر این بود ۹۰ روز تحویل خودرو انجام بشه ولی تا الان خبری نیست ممنون میشم پیگیری کنید
علی مدبر : رز زرد بسوز فقط
علی مدبر : من امروز تحویل گرفتم
علی مدبر : از خودم گفتم یکم بخندیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایمان : 105ت
اطلس 19 اسفند : 19 ام فاکتور شدم
اطلس بهمنی : سلام توی گوگل مشخصه اگه زحمت به خودت بدی سرچ بفرمایی
دناپلاس6دنده سفیدرینک تحویل بهمن : اگه فاکتور شده باشه که درحال فاکتور تیک میخوره فکر کنم داداش فاکتور نشدی😫 اول میگی فاکتور شدم بعد میگه در حال فاکتور میچرخه اگه تیک سبز نخوره یعنی فاکتور نشده
سمند : سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید من براس سمند سورن صبت نام کردم اگه اسمم در نیاد میخام حوالشو بخرم تره فوق لاده میخاستم بدونم تحویلشون چه جوریه زود میدن یانه لطفا توضیح بدین ممنون
اطلس : احتیاجی نیست شما حقوق دقیق مدیران رو دربیاری، به قول خودتون سیصد میلیون میگیرین، آیا واقعا شایسته دریافت حقوق با این مقدار هستند وقتی که نتونستند پیش بینی درستی از تعداد عرضه یک خودرو رو داشته باشند و این همه آدم رو بدبخت کردند. منی که الان دارم ماهی 14 میلیون حقوق میگیرم به نظرت چند ماه کارکردم رو جمع کردم تا بدم دست این چنین مدیرانی و خودم هم مثل مرغ پرکنده باشم و هیچ کس هم نباشه یک جواب درست به من بده واقعا متاسفم اول برای برای خودم و بعد هم برای آدم هایی مثل شما.....
خوشخوان : پلاید ارقتا برچ 7 تحویل باید بدج 8 می بود چرا الان 10 شده ندادن بهمون باید هر زور بلیم نمایندگی جواب درست نمیده پول میگیرن ولی تحبیل نمی دهند
مهندس سایپا : دوست عزیز من خودمم مثل شما اطلس ثبت نام کردم. اما دنیا که به آخر نرسیده. همین الانشم مدیران بسیار تحت فشار هستن و دارن روی موضوع کار می کنن. می تونیم با صبر و حوصله مشکل و حل کنیم. همه ما اذیت شدیم ولی ضرر هنگفت که نکردیم. بله اگه طلا می خریدیم بیشتر سود می کردیم ولی الانشم که ضرر نکردیم، کمتر سود کردیم همین. همه ما قشر متوسط جامعه هستیم و بی ماشینی اذیتمون می کنه، اما کاریه که شده، باید صبر کنیم. مخصوصا اینکه به نام سایپا لطمه بزرگی وارد شده و جامعه نسبت بهش بی اعتماد شده. ولی اینطور نیست که فکر کنین از این وضعیت مدیرا خوشحال هستن و دارن بهمون می خندن، اتفاقا خیلی هم ناراحتن اما کاری از دست کسی برنمیاد. حالا ببینیم این تغییر مدیریت چند روز پیش به کجا میرسه. می خوان با کروز وارد مذاکره بشن. کمترین مشکل سایپا اطلسه، تعهدات شاهین خیلی بیشتره قطعات وارداتی هم خیلی بیشتر داره.
طهورا اطلس آذر : هر دم از این باغ بری می‌رسد پیام اومده درخواست حضوری بزنید تا ماشین تونو پلاک کنیم
میلاد : کوئیک rs