بررسی تویوتا GTS 86 مدل 2015

بررسی تویوتا 86 GTS مدل 2015

موتور جلو، سیستم دیفرانسیل  عقب و یک شاسی سبک و محکم، سه عامل ساده هستند که چندین دهه است که نشان دهنده سواری پویا و قدرت زیاد یک خودرو هستند. خودروسازان ژاپنی نیز مانند سایر خودروسازان زمان زیادی را صرف کرده اند تا برای رسیدن به این اهداف به یک فرمول مشخص دست پیدا کنند، نمونه های آن هم خودروهایی مانند داتسون 240Z، اولین خودروی کمپانی مزدا با موتور دوار یعنی مزدا R100 و تویوتا Celica می‌باشند. در سال های اخیر، خودروهای کمی موفق شده اند مانند مزدا MX-5 به این فرمول ساده دست پیدا کنند؛ البته این خودرو دیگر مانند گذشته نیست ولی افسانه آن بسیار خوب روی شالوده ای از سواری پویا و لذت سواری بنا گذاشته شده است.  

بررسی تویوتا 86 GTS مدل 2015

می‌دانید که وقتی دوقلوهای کمپانی های تویوتا و سوبارو به نام های BRZ / 86  به بازار عرضه شدند، این پتانسیل وجود داشت تا به بهترین کوپه های تمام دوران ها تبدیل شوند، ولی پیش از این که عملکرد یالای آن ها در نظر گرفته شود، قیمت بالای آن ها تعجب همگان را بر انگیخت. از زمان عرضه این خودروها ، که حدود دو سال از تولیدشان می‌گذرد، اعتقاد به عملکرد بالای آن ها روز به روز تقویت شده است. در صورت داشتن تجربه رانندگی با این خودروهای زیبا، به خوبی متوجه دقت و توازن بالای آن ها خواهید شد. کیفیت سواری نیز بسیار خوب و لذت بخش است. کمپانی تویوتا در زمان ارائه مدل 86 اصرار داشت تا آن را جانشین خودرو افسانه ای تویوتا 2000GT  بکند. اگر پیشتر رانندگی با تویوتا AE86 Sprinter را تجربه کرده باشید، خواهید دید که تویوتا 86 از فرمولی افسانه ای بهره می‌برد که کمتر خودرویی می‌تواند به آن دست پیدا کند.

بررسی تویوتا 86 GTS مدل 2015

زمانی که کمپانی تویوتا مدل 2015 تویوتا 86 را به بازار عرضه کرد و عبارت " سیستم تعلیق بازنگری شده" را برای آن به کار برد شور و هیجانی به راه افتاد. آیا واقعاً استفاده از چنین سیستم تعلیق فرز و دقیقی ضرورت دارد؟ تویوتا 86 از معدود خودروهایی است که رانندگان آن آرزوی برخورداری از قدرت و گشتاور بیشتر را ندارند. می‌دانید که انتقادی بر موتور این خودرو  وارد نیست؛ شاسی قوی و محکم آن نیز به گونه ای است که ظاهراً می‌تواند 50 درصد نیروی بیشتر را هم مدیریت کند. قبل از هر چیز بهتر است به تغییرات صورت گرفته در مدل 2015 این خودرو نگاهی بیندازیم. به گفته کمپانی تویوتا سیستم تعلیق بازنگری شده باعث شده است هندلینگ، فرمان پذیری و کیفیت سواری این خودرو ارتقا پیدا بکند. رانندگی با تویوتا 86 که خاص ترین خودرو GTS  است، به طور قطع مشخص خواهد کرد که کیفیت سواری درست همان چیزی است که کمپانی سازنده ادعا می‌کند. 

بررسی تویوتا 86 GTS مدل 2015

ارتقاء سیستم تعلیق و کمک فنرها باعث شده است خودرو ثبات و پایداری بیشتری داشته باشد و اجتمال چپ شدن آن حتی در مسیرهای خیس نیز بسیار کاهش پیدا کند. داخل کابین به میزان زیادی دست نخورده باقی مانده است و فقط دوربین دید عقب و تزییناتی از جنس فیبر کربن بر روی داشبورد به آن اضافه شده اند. کاربرد فیبر کربن باعث می‌شود فضای یک خودرو مسابقه ای درون کابین ایجاد شود که بسیار هم برازنده تویوتا 86 است. قیمت تویوتا 86 با گیربکس دستی معادل با 36,490 دلار و با گیربکس اتوماتیک حدود 39,290 دلار می‌باشد، یعنی برای داشتن گیربکس اتوماتیک باید 800 دلار بیشتر پول بپردازید. نشستن تنها 10 دقیقه پشت فرمان این خودرو، شک شما را برای پرداخت این میزان هزینه برطرف می‌کند. رنگ سفید جدید و آنتن کوسه ای در بالای سقف، از جمله تغییرات جدید در بدنه خارجی این خودرو محسوب می‌شود. 

بررسی تویوتا 86 GTS مدل 2015

کابین آن نیز، کاملا برای خریداران آشنا است. صندلی های آن شباهت زیادی به صندلی های کارت دارند و سرنشینان فقط چند اینچ با سطح زمین فاصله دارند. دید راننده از قسمت جلو عالی است ولی دید قسمت عقب تعریف چندانی ندارد. صندلی ها به اندازه کافی قابل تنظیم هستند که افراد قد بلند را در خودشان جا بدهند، و غربیلک فرمان نیز قابلیت خم شدن به بالا و پایین را دارد. اتصال سیستم صوتی با تلفن همراه از طریق بلوتوث به راحتی و در مدت زمان کمی صورت می‌گیرد و پس از برقراری اتصال، پخش فایل های صوتی با کیفیت و وضوح بالا ادامه پیدا می‌کند. وقتی پشت فرمان تویوتا 86 می‌نشینید، ممکن است تمایل داشته باشید بیشتر روی جاده های پر پیچ و خم رانندگی کنید تا جاده های کفی. اگر حالت Normal را انتخاب کنید، گیربکس شش سرعته دستی مجهز به پدل شیفتر، عملکردی نرم و روان را برای این زیبای ژاپنی به ارمغان می‌آورد و بهترین حالت برای رانندگی در اطراف شهر است. در حالت Sport، تعویض دنده ها کمی خشک صورت می‌گیرد ولی عملکرد خودرو در این حالت بسیار عالی است. با این حال، تعویض دنده بسیار دیر صورت می‌گیرد و در صورتی که این حالت چندین بار تکرار شود، ممکن است راننده تمایل پیدا کند حالت تعویض دنده دستی را انتخاب کند.

بررسی تویوتا 86 GTS مدل 2015

صدای موتور هنگام رانندگی در شهر کم است و ولی هنگامی که دور موتور بالا می‌رود با غرش همراه است. پیشرانه 2.0 لیتری تغییری نکرده است و همچنان 197 اسب بخار نیرو و حدود 205 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این زیبای ژاپنی با گیربکس اتوماتیک ظرف 8.2 ثانیه و با گیربکس دستی7.6 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. این اعداد برای این خودرو زیاد نیستند ولی به خاطر داشته باشید که تویوتا 86 در تیپ پایه مجهز به گیربکس دستی وزنی کمتر از 1,220 کیلوگرم دارد که وزن زیادی محسوب نمی‌شود. هنگام رانندگی برون شهری، این زیبای ژاپنی مصرف سوخت 10.5 لیتری به ازای هر 100 کیلومتر حرکت را از خود نشان می‌دهد (ادعا می‌شود که در سیکل ترکیبی این میزان به 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد). کمترین مصرف سوخت این خودرو با بنزین بدون سرب با اکتان بالای 98 می‌باشد. زمانی که مالک این خودرو باشید، توانایی های بالقوه این خودروی چهار سیلندر را بیشتر احساس می‌کنید و چه بسا خواهان قدرت بیشتری از آن خواهید بود. . به عبارت دیگر، موتور تنفس طبیعی بسیار آرام و بی صدا کار می‌کند و دور آن بدون هیچ زحمتی بالا می‌رود. و فقط زمانی از نفس می‌افتد که به بالاترین دور موتور رسیده باشد.  

بررسی تویوتا 86 GTS مدل 2015

جاده های پر پیچ و خم خارج شهر، جایگاه اصلی تویوتا 86 محسوب می‌شوند. وقتی سرعت به بالای 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، سیستم تعلیق خودی نشان می‌دهد و تمام ناهمواری های زیر تایرها را جذب می‌کند. این خودرو بر خلاف برخی از خودروهای اسپرت، چندین بار در مورد آزمایش قرار گرفت؛ زمانی که سیستم کنترل پایداری آن خاموش باشد، بخش انتهایی خودرو از مسیر خارج می‌شود که البته به هیچ عنوان خطرناک نیست. تعادل سیستم تعلیق به گونه ای است که وقتی قصد داشته باشید کمی با شور و هیجان رانندگی کنید، شما را آزرده نخواهد کرد. فرمان پذیری این خودرو نیز، شباهت زیادی به فرمان پذیری سوپرخودروهای تحسین شده دارد. راننده همه واکنش های تایرهای جلو را احساس می‌کند، اما این حس انقدر خشک یا خشن نیست که موجب آزار فرد شود. کوچکترین حرکت فرمان، نتیجه دلخواه را به همراه دارد و لطافت تویوتا 86 به هنگام حرکت در میان خطوط، چالشی لذت بخش است.

   بررسی تویوتا 86 GTS مدل 2015

کیفیت سواری تویوتا 86 به گونه ای است که شما را ترغیب می‌کند طولانی ترین مسیر به سوی خانه را انتخاب کنید و احساس کنید راننده خودروهای مسابقه ای هستید. می‌توان گفت که این زیبای ژاپنی از نقاط ضعف کمی برخوردار است؛ به نظر می‌رسد سیستم صوتی آن به صورت فابریک توسط کارخانه نصب نشده است. این سیستم کارکرد خوبی دارد اما از ظاهری خیلی امروزی برخوردار نیست ظاهراً به آن بی توجهی شده است. صندلی های عقب تویوتا 86 نیز، از فضای کاملا فشرده ای برخوردار می‌باشد؛ حتی بچه های کوچکتر نیز، روی آنها احساس راحتی ندارند. رانندگی با این زیبای ژاپنی در جاده های ناصاف کمی آزاردهنده است اما شاید ایراد بیشتر از جاده ها باشد تا از تویوتا 86. سیستم تعلیق بازنگری شده باید حرکتی روان را حتی از روی بدترین دست اندازها داشته باشد. تویوتا 86 همواره بهترین ارتباط را بین خودرو و راننده برقرار کرده است و این چیزی است که در کمتر خودروی امروزی می‌توان یافت؛ جالب است بدانید که این روند همچنان در این خودروی ژاپنی ادامه دارد. توانمندی شاسی، فرمان پذیری و هم کوشی بین آنها به اندازه ای سرمست کننده است که هر کسی را برای ایجاد این ارتباط با هر خودرویی ترغیب می‌کند. قیمت تیپ پایه 86 مجهز به گیربکس دستی از 29,990 دلار آغاز می‌شود و در بسیاری از موارد جزو اولین انتخاب ها قرار دارد.


منبع

CarAdvice

برچسب : تویوتا , 68 GTS , مزدا , سوبارو , سیستم تعلیق , GTS , کمک فنر , دوربین دید عقب , گیربکس , فرمان , پدل شیفتر , تایر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

m
0

نسبت به قیمتش اشغاله
20:47  1393/09/07
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: علی دادرس
9

تو رنج ثیمت خودش، بهترین گزینست :)
20:02  1393/09/01
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین شهریور : چیکار کنم افزایش قیمت به نصف دیگه نخوره؟ من نصفشو دادم تحویل شهریور زده GL هستش چجوری باید نصف دیگشو بدم؟
محمد : سلام بنظرم امکان نداره افزایش به ما بخوره. چون هفته چهارم مرداد هستیم .نصف مبلغ رو واریز کرديم. چون سری پیش هم که افزایش خورد .به اونایی که نصفشو ریخته بودن افزایش نخورد .ایران خودرو هم .اعلام کرد به پیش فروش و فوری افزایش نمیخوره .ولی درکل بخاطر این ماشین مغزمان رفت بخدا
ناشناس : مهر 402 290 میلیون پیش فروش طرح عادی سامانه یکپارچه هنوز دعوتنامه تکمیل هفته چهارم اسفندماه 403 شرکت سایپا تا الان نفرستاده پس کی میخواد بفرسته تا ماهم مثل بقیه تکمیل وجه کنیم خرداد 404 داره تموم میشه هنوز صادر نشده پس کی ارسال میکنه دعوتنامه های هفته چهارم اسفندماه 403
علی طیاری ایکس 5 : سلام عزیزان کسانی که همه مدارک خودرو به دستشون رسیده میشه بگین ،که برگ سبز خودرو کی بهتون دادن؟چون من یه هفته هست کارت ماشین برام اومده ولی برگ سبز خودرو خبری نیست
داریوش : 17اردیبهشت تکمیل وجه gl و سخا رو‌انجام دادم هنوز فاکتور نشده
لاس و گاس : قیمت ماشین ها خیلی رفته بالا ارزون ندید به قیمت بفروشید
حمید : آقا خواهش می کنم مفت ندید ماشینها رو یک سال تو نوبت بودیم بازار خراب نکنید
سهند بهمن : افزایش قیمت به ما نمیخوره داداش
مصطفی : تکمیل وجه 18 اسفند بود ،18 خرداد فاکتور شد ،20 ام پلاک شد،21 ام چراغ تحویل داده شد روشن شده ،زنگ زدم نمایندگی گفت بعد تعطیلات میاد
ماهان : سلام دوستان بلاخره نمایندگی تماس گرفت و ماشین را تحویل داد اما یی مورد پیش اومد که حس میکنم ماشین هنگام گاز دادن با تاخیر حرکت می‌کنه ماشین برا3ثانیه گاز میخوره بعد حرکت می‌کنه خواستم ببینم کسانی که تحویل گرفتن به همین شکله و ذات گیربکس اتومات همین شکلیه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مریم : سلام سقف فلز فروش فوری خرداد کسی فاکتور شده؟ 11 خرداد بودم تحویل . خبری نیست
مجید : سلام سخا چه تاریخی رد کردی ؟
مهدی : رانا تا چندم فاکتور شد ؟
مهدی : 🔴مدیران ارشد وزارت صمت در روزنامه دولت: خودروساز حق قیمت گذاری ندارد قائم مقام وزارت صمت: 🔹وزارتخانه به دلایل اجتماعی و اقتصادی موافق اعلام اصلاح قیمتی نبود. حالا که یک خودروساز چنین اقدامی انجام داده، وزارت صمت هم از تمام اختیاراتش استفاده خواهد کرد و قطعا این ماجرا انجام نخواهد شد. منبع آگاه: 🔹بزودی قیمت های جدید از مبانی قانونی اعلام خواهد شد اما مبالغ بسیار کمتر از آنچه است که ایران خودرو به صورت سرخود اعلام کرده است. 🔹توجه به شرایط دستمزد کارگران، نرخ ارز، تأمین قطعه و سایر موارد در اعلام قیمت ها لحاظ شده اما باید شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه و قدرت خرید مردم را نیز در نظر گرفت. 🔹روزنامه ایران
حسن موتور جدید تحویلی 26خرداد : صداقتن فاکتور شدید ،من هنوز فاکتور نشدم با سنسور هستید
زهراا : کسی فاکتور شد ؟
علی 1 تیر : سلام دوستان امروز هم گذشت شنبه هم تعطیله هفته بعدم خبری نمیشه ولی از دست ایران خودرو خسته شدیم من ک دیگه اعصاب ندارم شمارو نمیدونم انشالله سلامت باشین دوستان خخخخ
محمدمتین ساینادوگانه29اسفند : شرکت سایپا فک کنم هفته ای یه دونه ماشین فاکتورمیکنه.لامصب ها ماشین هایی رو که تکمیل وجه کردن چن ماه پیش؟تحویل مردم بدین..انگاری ماشینها رو گرو گذاشتین پیش خودتون
ساینا دوگانه 27 اسفند : تا20 ام فاکتور شده . ولی حدود 3 هفته اس رو همین تاریخه و فاکتور جدیدی نشده
3 تیر : ردیف قرارداتون چند بود؟