در یک کلام باید گفت موتورسیکلت Star VMAX مدل 2015 بی نظیر است. این موتورسیکلت با رفتار سرکش و تهاجمی، موتور غران و جزییات زیبا، این توانایی را دارد که قلب های زیادی را به لرزه در بیاورد. یک پیشرانه آب خنک چهار سوپاپ و چهار سیلندر DOHC در سینه این موتورسیکلت جا خوش کرده است که 1,679 سی سی حجم دارد. نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس پنج سرعته به چرخ عقب منتقل میشود.
وقتی صحبت از مصرف سوخت به میان میآید نیز باید گفت این پیشرانه در هر 100 کیلومتر 10.14 لیتر بنزین میسوزاند. نیروی متوقف کننده این موتورسیکلت را نیز یک دیسک ترمز 320 میلی متری در عقب و یک دیسک 298 میلی متری در جلو تأمین میکنند. تایرها نیز از نوع بریجستون هستند. قیمت مدل 2015 این موتورسیکلت از 17,990 دلار میشود. موتورسیکلت VMAX مدل 2015 از اسکلتی آلومینیومی سبک، کلاچ لغزنده و دیسک ترمز های موجی شکل بهره میبرد و علاوه بر ظاهر زیبا و جذاب از عملکردی بی نظیر نیز برخوردار است. پیشرانه 1679 سی سی برای هر سیلندر، 4 سوپاپ دارد تا شتاب این موتورسیکلت بسیار بالا برود و همه را به تعجب وا دارد. سیستم پاشش سوخت YCC-I و دریچه سوخت YCC-T نیز دست به دست هم میدهند و در ایجاد این شتاب بی نظیر نقش مهمی ایفا میکنند.
پیشرانه وسط اسکلت سبک آلومینیومی قرار گرفته است، اسکلت نیز به رغم حجم زیاد پیشرانه، به گونه ای طراحی شده است تا موتورسیکلت در مسیرهای ناهموار از هندلینگی عالی برخوردار باشد. این موتورسیکلت با تقلید از فناوری پیشرفته موتورسیکلت های مسابقه ای، مجهز به کلاچ لغزنده، دیسک های موجی شکل، ترمز ضد قفل و سیستم تعلیق تطبیقی در جلو و عقب است. این موتورسیکلت با نگاهی به آینده مجهز به دوشاخه ای 52 میلی متری با روکش اکسید تیتانیوم، درپوش هایی از جنس منیزیوم در طرفین پیشرانه و باک بنزینی از جنس پلی اتیلن است. پیستون ها از جنس آلومینیوم و شمع های NGK از جنس ایریدیم ساخته شده اند، سیستم پاشش سوخت مستقیم R1-type نیز در کنار آن ها قرار میگیرد تا حداکثر قدرت از پیشرانه بیرون فرستاده شود.
میل سوپاپ به وسیله سیستمی متشکل از زنجیر و چرخ دنده کنترل میشود که علاوه بر این که سوپاپ ها را به دقت کنترل میشوند، حجم سر سیلندر نیز بسیار کاهش پیدا میکند، سیستم کلاچ هیدرولیک نیز از یک کلاچ لغزنده استفاده میکند که باعث میشود جا زدن دنده معکوس و کاهش سرعت به نرمی صورت بگیرد. گیربگس پنج سرعته چنان عملکرد بالایی دارد که قدرت خارق العاده موتور را مهار میکند و برای تأمین نیروی پیشران موتورسیکلت به کار میگیرد. پیشرانه عملکرد بالای این موتورسیکلت توسط دو رادیاتور خنک میشود.
روغن کاری پیشرانه نیز از طریق یک سیستم ساده ولی قابل اعتماد صورت میگیرد. سیستم اگزوز EXUP نیز علاوه بر ظاهر زیبا، از عملکردی فوق العاده برخوردار است. لوله های ورود هوا از جنس آلومینیوم هستند و به عنوان ضربه گیر نیز مورد استفاده قرار میگیرند. دوشاخه 52 میلی متری جلو دارای روکشی از جنس اکسید تیتانیوم است و انعطاف بالایی دارد. سیستم تعلیق عقب از نوع Link-type Monocross و بسته به میزان بار، قابل تنظیم است.
موتورسیکلت Star VMAX از دیسک ترمزهای بزرگ 320 میلی متری و موجی شکل بهره میبرد که کالیپرهای 6 پیستونی آن را از حرکت باز میدارند. تایرهای رادیال 18 اینچی نیز روی رینگ های آلومینیومی پنج پره ای نصب میشوند. به منظور این که توزیع وزن خوب صورت بگیرد و موتورسیکلت نیز چهره ای زیبا داشته باشد، باک 15 لیتری زیر زین قرار گرفته است. درب باک نیز زیر پشتی زین تعبیه گردیده است. واحد کنترل الکترونیکی (ECU) از سه ریز پردازنده استفاده میکند تا بر پاشش سوخت، احتراق و سایر اجزاء الکترونیکی نظارت داشته باشد. پنل ابزار شامل یک کیلومترشمار دیجیتال با چراغ های LED است. نمایشگر دنده نیز LED است و شخصیت عملگرای Star VMAX را بهتر نشان میدهد.
صفحه نمایشگر نیز شامل ساعت، آمپر بنزین، کیلومترشمار، نمایشگر وضعیت دنده، نمایشگر دمای آب رادیاتور و بسیاری موارد دیگر است. چراغ های جلو از نوع H4 است که 55 یا 60 واتی است و دیدی عالی در اختیار موتورسوار قرار میدهد. چراغ ترمز نیز LED و بسیار پر نور است.