برای خروج صنعت خودرو از زیان‌دهی تلاش کنید

برای خروج صنعت خودرو از زیان‌دهی تلاش کنید

وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار توجه جدی نمایندگان مجلس به صنعت خودرو شده و اظهار کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس در کنار توجه به بحث قیمت‌گذاری خودرو، اهتمام جدی به حوزه تولید کشور داشته باشند و برای خروج خودروسازی از زیان‌دهی تلاش کنند. به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده در همایش تجلیل از کارکنان فرزند شهید شاغل در گروه خودروسازی سایپا، اظهار کرد: طی دو سال گذشته صنعت خودرو در ایران همواره زیان ده بوده و در صورت هدف‌گذاری برای توسعه، این صنعت باید از زیان‌دهی خارج شود. وی ادامه داد: انتظار ما این است که همگان ضرورت حمایت از خودروسازی را بیشتر درک کرده و برای افزایش توانمندی‌های این حوزه در زمینه توسعه و تحقیقات صنعتی همکاری کنند. نعمت‌زاده با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلان حوزه علم و فناوری از سوی رهبر انقلاب و هدف‌گذاری اجرای آن‌ها در صنعت خودروسازی کشور، تصریح کرد: برای اجرای این سیاست‌ها، خودروسازی‌ها باید مورد حمایت قرار گیرند و نباید انتظار داشته باشیم این صنعت با زیان دهی مستمر و دراز مدت بتواند توسعه هم پیدا کند. وی در ادامه با اشاره به اهمیت تحقیق و طراحی در صنعت خودروسازی افزود: گروه خودروسازی سایپا در حال حاضر در این زمینه پیشتاز بوده و مرکز تحقیقات و نوآوری این مجموعه از تحرک قابل قبولی در این حوزه برخوردار است؛ ضمن این‌که باید شرکت‌های خودروساز برای همکاری با طرف‌های خارجی و مشارکت در اجرای برنامه‌های مشترک با شرکت‌های مطرح بین‌المللی تلاش کنند. نعمت‌زاده با اشاره به تلاش خودروسازان برای تولید محصولات خود با استاندارد یورو 4، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این زمینه نتایج قابل قبولی حاصل شده و در حالی‌که هنوز سوخت یورو 4 به طور کامل در سراسر کشور وجود ندارد، تمامی خودروهای تولیدی شرکت‌های داخلی با این استاندارد تولید و عرضه می‌شوند. وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برگزاری مستمر جلسات شورای سیاست‌گذاری صنعت خودرو، افزود: از آن جایی که اهمیت صنعت خودروسازی را نمی‌توان نادیده گرفت، تلاش کرده‌ایم با برگزاری این جلسات زمینه هماهنگی بیشتر را برای حمایت از این صنعت فراهم کنیم. وی اعتلای صنعت خودرو را یکی از راهکارهای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: تولید روزافزون خودرو و توجه به صادرات در این بخش یکی از مهمترین راهبردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود. نعمت‌زاده در ادامه گفت: ایران اسلامی سالهای بسیار دشواری را پشت سر گذاشته اما توانسته با آبرومندی خود را سربلند نگه دارد و امروز نیز این امانت به ما واگذار شده که باید برای حفظ آن تلاش کنیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت در خاتمه با اشاره به مسائل بین‌المللی کشور اظهار کرد: امیدواریم مشکلات مربوط به تحریم هرچه سریعتر برطرف شود تا شاهد همکاری بیشتر با شرکت‌های بین‌المللی باشیم.


منبع

ایسنا

برچسب : خودروسازی , قیمت گذاری , سایپا , استاندارد یورو 4 , شورای سیاست گذاری , صادرات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

محمد
1

بیچاره مردم ایران
این قضیه شبیه قضیه ی گرگ و گوسفنده
در هر جای دنیا همه دلشون بحال گوسفند میسوزه اما در کشور ما میگن بیچاره گرگ کاش چند تا دندون اضافه داشت تا بیشتر میخورد
واقعا دل ادم بحال این گرگهای بیچاره میسوزه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
01:12  1393/07/07
گزارش
پاسخ دادن
امیر
7

نقطه نظرات وزیر محترم نشان از اگاهی و دانش ایشان در حوزه صنعت خودرو
دارد.!!!باید از ایشان پرسید اگر خودروسازها در ژاپن و کره و ترکیه به تولید
مشغول هستند ایا ضرر میدهند که دولت و مجلس انها برای رفع ضرر دهی
باید انها را حمایت کند!!؟ اصولا اگر تولید سمند و 405 و پراید با ان قیمت بالا
و کیفیت پایین به مردم تحمیل میشود همان بهتر که تولید نشود چون اصل
بدیهی در اقتصاد میگوید تولید هر چیزی باید مزیت اقتصادی داشته باشد.
13:57  1393/07/06
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین دی ماه cvt : سایپا دزد سایپای کلاهبردار کشور بی صاحاب دولت دلال دزد
جک j4 : سلام کدوم استان هستید شما؟
دکتر پمپوره ای : توروحت ما شهریوریم هننوز نشده
احسان : دوستان تیرماه فاکتور نشده .بنده رنگ‌ سفید 2 تیر هستم
بهی : شهرام جان این درصورتیه که به واریزی اولیه سود تعلق نگیره. اینا ۱۶ درصد سود میدن که‌قیمت نیمه اول واریزی هم‌غیر قطعی باشه
محمد : تا آخرماه وقت واریز... احتمالش هم هست برای شهریوریا شامل افزایش بشه. سایپا داره جلز ولز میکنه کم کم
پویا تارا دستی : سلام روز بخیر دوستان تارا دستی طرح فرسوده تحویل 31 فروردین کسی ماشینشو تحویل گرفته یا نه ؟
مجید X5 : سوار فامیلی شو ماشین میخوای چی کار
نیما.شاهین G مرداد. ۱۴۰۴ : سلام بچه ها منم دی ماه پارسال ۲۹۱ میلیون پرداخت کردم نوبتم شد هفته چهارم مرداد سال ۴۰۴ ولی هنوز برام پیامک تبدیل نیومده. باید پیامک بیاد بعد تبدیل به جی ال بزنیم و پول پرداخت کنیم؟؟؟
سجاد جی۴ : سلام دوستان ماشین من امروز شاسی شد ثبتنام ۲۲ اسفند بودم نگران نباشید همه بزودی انجام میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اریزو6پرو..... : سلام مدل1403 خورده یا 1404
محمد : عجب شانسی ما مرداد ماهیا داریم تا به ما رسید همه چی خراب شد ای خدا لعنتتون کنه چرا دعوتنامه رو نمی فرستین
6جی تی : داداش غصه نخور منو ببین امیدوار باش 23 تیر بیمه ماشین تموم میشه😊😊😊
حامدج : مال منم تیتانیوم 13خرداد هنوز خبری نیست
کورش : شرکت محترم به چی میگی اگه تو اروپا یه شرکت اینقد ملت و سر کار بزار یه روز نمیزارن کار کنه نمایندگی به من گفته 3 ماه خرید نقدی تازه زده آخر تیر
حامدج : منم 13خرداد هستم هنوز فاکتور نشدم
حامدج : من 13خرداد هستم هنوز فاکتور نشدم
سمندسورن 13اسفند : سلام منم 11خردادماشین تحویل میگرفتم ولی هنوزفاکتورهم نشدم درحال فاکتور
محمد : سلام اقا توحید.24 بهمن فروش فوق العاده تکمیل وجه کردم ولی سخارو 24 اسفند تحویل دادم.به نظرت حدودی کی فاکتور میشم؟؟؟ممنون
محمد : داداش 24 بهمن فروش فوق العاده تکمیل وجه کردم ولی سخا 24 اسفند تحویل دادم.به نظرت حدودی کی فاکتور میشم؟؟ممنون