برای خروج صنعت خودرو از زیان‌دهی تلاش کنید

برای خروج صنعت خودرو از زیان‌دهی تلاش کنید

وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار توجه جدی نمایندگان مجلس به صنعت خودرو شده و اظهار کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس در کنار توجه به بحث قیمت‌گذاری خودرو، اهتمام جدی به حوزه تولید کشور داشته باشند و برای خروج خودروسازی از زیان‌دهی تلاش کنند. به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده در همایش تجلیل از کارکنان فرزند شهید شاغل در گروه خودروسازی سایپا، اظهار کرد: طی دو سال گذشته صنعت خودرو در ایران همواره زیان ده بوده و در صورت هدف‌گذاری برای توسعه، این صنعت باید از زیان‌دهی خارج شود. وی ادامه داد: انتظار ما این است که همگان ضرورت حمایت از خودروسازی را بیشتر درک کرده و برای افزایش توانمندی‌های این حوزه در زمینه توسعه و تحقیقات صنعتی همکاری کنند. نعمت‌زاده با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلان حوزه علم و فناوری از سوی رهبر انقلاب و هدف‌گذاری اجرای آن‌ها در صنعت خودروسازی کشور، تصریح کرد: برای اجرای این سیاست‌ها، خودروسازی‌ها باید مورد حمایت قرار گیرند و نباید انتظار داشته باشیم این صنعت با زیان دهی مستمر و دراز مدت بتواند توسعه هم پیدا کند. وی در ادامه با اشاره به اهمیت تحقیق و طراحی در صنعت خودروسازی افزود: گروه خودروسازی سایپا در حال حاضر در این زمینه پیشتاز بوده و مرکز تحقیقات و نوآوری این مجموعه از تحرک قابل قبولی در این حوزه برخوردار است؛ ضمن این‌که باید شرکت‌های خودروساز برای همکاری با طرف‌های خارجی و مشارکت در اجرای برنامه‌های مشترک با شرکت‌های مطرح بین‌المللی تلاش کنند. نعمت‌زاده با اشاره به تلاش خودروسازان برای تولید محصولات خود با استاندارد یورو 4، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این زمینه نتایج قابل قبولی حاصل شده و در حالی‌که هنوز سوخت یورو 4 به طور کامل در سراسر کشور وجود ندارد، تمامی خودروهای تولیدی شرکت‌های داخلی با این استاندارد تولید و عرضه می‌شوند. وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برگزاری مستمر جلسات شورای سیاست‌گذاری صنعت خودرو، افزود: از آن جایی که اهمیت صنعت خودروسازی را نمی‌توان نادیده گرفت، تلاش کرده‌ایم با برگزاری این جلسات زمینه هماهنگی بیشتر را برای حمایت از این صنعت فراهم کنیم. وی اعتلای صنعت خودرو را یکی از راهکارهای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: تولید روزافزون خودرو و توجه به صادرات در این بخش یکی از مهمترین راهبردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود. نعمت‌زاده در ادامه گفت: ایران اسلامی سالهای بسیار دشواری را پشت سر گذاشته اما توانسته با آبرومندی خود را سربلند نگه دارد و امروز نیز این امانت به ما واگذار شده که باید برای حفظ آن تلاش کنیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت در خاتمه با اشاره به مسائل بین‌المللی کشور اظهار کرد: امیدواریم مشکلات مربوط به تحریم هرچه سریعتر برطرف شود تا شاهد همکاری بیشتر با شرکت‌های بین‌المللی باشیم.


منبع

ایسنا

برچسب : خودروسازی , قیمت گذاری , سایپا , استاندارد یورو 4 , شورای سیاست گذاری , صادرات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

محمد
1

بیچاره مردم ایران
این قضیه شبیه قضیه ی گرگ و گوسفنده
در هر جای دنیا همه دلشون بحال گوسفند میسوزه اما در کشور ما میگن بیچاره گرگ کاش چند تا دندون اضافه داشت تا بیشتر میخورد
واقعا دل ادم بحال این گرگهای بیچاره میسوزه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
01:12  1393/07/07
گزارش
پاسخ دادن
امیر
7

نقطه نظرات وزیر محترم نشان از اگاهی و دانش ایشان در حوزه صنعت خودرو
دارد.!!!باید از ایشان پرسید اگر خودروسازها در ژاپن و کره و ترکیه به تولید
مشغول هستند ایا ضرر میدهند که دولت و مجلس انها برای رفع ضرر دهی
باید انها را حمایت کند!!؟ اصولا اگر تولید سمند و 405 و پراید با ان قیمت بالا
و کیفیت پایین به مردم تحمیل میشود همان بهتر که تولید نشود چون اصل
بدیهی در اقتصاد میگوید تولید هر چیزی باید مزیت اقتصادی داشته باشد.
13:57  1393/07/06
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس6 : آره اینا والا ژنو بچه شاید بشناسن
شاهین پلاس5 : منم میرم اعتراض میکنم تهرانم میشه زنم برد
شاهین : دوستان بخدا نامیده والا نمیده من میخوام برم اعتراض کنم بندرعباس هستم لطفا هر کی می‌تونه بگه
شاهین اتومات : بخدا من از دوسال پیش گیر افتادم فکر کردم حواله اش خوبه خیلی خوبه شاهین اتومات الان تحویل نداده انتظار دارین شاهین پلاس تحویل بده کاش میشد هیچوقت حواله نخرم
حمید هادی زاده : ببخشید ولی واقعا که من 3.4سال پیش اسم نوشتم هنوزم تحویل نگرفتم پولمم رفت رو هوا چندتا پروژه هم دارم ای کاش سایپا نبود
شاهین پلاس اتومات : چی زدی داداش
داریوش : الان ۲۶ اسفند در حال فاکتوره شما چطور میگی تکمیل وجه مرداد را تحویل گرفتی
داریوش : سلام مبارکه خرید شما چی بود شاهین پلاس شاهین جی نوع قرارداد چی بود
صبا : سلام دوستانه مرداد شهریور و مهر ماهی بنظرتون بهتر نیست تجمع داشته باشیم ؟!برا ماه های دیگه باز یکی دو ماه قبل پیام تبدیل رفت ولی دیگه مرداد به بعد رو ول کردن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلسی : اسفند ماه اطلس جی بودن
فوق العاده 23بهمن : عزیزان اینجا هیچکس اطلاعات خاصی نداره فقط تاریخ فاکتور شدن گذاشته میشه
علی : سلام تکمیل وجه اسفند که الان فاکتور شده اطلس Gبودن یاGLجایگزین؟؟؟
پیش فروش دهه فجر : روزانه چند تا فاکتور میکنن آخه وقتی ماشین ندارن چرا دوباره ثبت نام میکنن از بهمن نصف پولو زدیم از تیر هم تکمیل وجه کردیم یعنی داره پیش فروش از فروش فوری سبقت میگیره داداش اسمش روشه پیش فروش کمک به تولید بعد 15 روز از تکمیل وجه باید دست مردم باشه این مردمی که همه جا پشت شماست آدم حساب کنید این لگنشون رو بدید اگه میدونستم اینطوری مسخره بازیه قید 60 تومنو میزدم از بازار مستقیم میخریدم
علی : رو نمودار تو مرحله ی قاکتر شده است اما تو وضعیت خودرو مشتری نوشته تخصیص شده،این یعنی الان چی؟فاکتور شده یانه؟
اطلسی : مگه قراره باز جنگ شروع شه
پانا : یعنی پلاک شد
پانا فولادی 31مرداد : دوستان پانا رینگ فولادی تیر کسی مونده فاکتور نشده باشه
س ا ی ن ا : سلام،نه
معصومه : خدالعنتتون کنه مسئولین سایپا اینقدر ماشین روندادی که دوباره شیپورجنگ نواخته شده ودوباره خطر بیخ گوش ایران هست وسرمایه مردم بیچاره دردستان شماست چقدرباروح روان مردم بازی میکنید اوندوفعه اگه به سرعت فاکتورشده بودوماشین ها ازاون شرکت کثیف سایپا بیرون اومده بود اون اتفاق نمیفتاد الان هم اینقد لف دادی تاسرمایه مردم روبسوزونی خداریشه کن کنه هرچی ظلم رواز ایران