خودروسازان و خودروسواران، متهمان اصلی تلفات جاده ای

خودروسازان و خودروسواران، متهمان اصلی تلفات جاده ای

بنا بر آمارهای جهانی، ایران از میان 180 کشور در تلفات جاده‌ای رتبه 177 را کسب کرده، این درحالی است که هنوز اجماعی در مورد علل رسیدن به چنین رتبه‌ای میان مسوولان وجود ندارد. در این بین برخی نبود فرهنگ رانندگی میان مردم را علت ازدیاد تلفات جاده‌ای می‌خوانند و برخی دیگر کیفیت خودروهای داخلی را در این زمینه دخیل می‌دانند.
گذشته از مباحثی همچون وجود خودروهای فرسوده و عدم استاندارد برخی از جاده‌های کشور، کیفیت خودروهای تولیدی و همچنین فرهنگ رانندگی از متهمان اصلی تلفات جاده‌ای در کشور شناخته می‌شوند. بر این اساس چهل‌و‌سومین برنامه مناظره نیز شنبه شب با حضور کارشناسان، منتقدان و مسوولان به بررسی علل وجود تلفات بالای انسانی در جاده‌های کشور اختصاص پیدا کرد. در بحث آزاد مناظره نیز طبق یک نظرسنجی درخصوص مهمترین علت تصادفات در ایران مردم عنوان داشتند که فرهنگ رانندگی و کیفیت خودروها جزو مهم‌ترین‌ دلایل تصادفات در کشور هستند. اما در این برنامه مرتضی شفیعی، معاون مهندسی سایپا به دفاع از عملکرد شرکت متبوعش در تولید خودروی پراید پرداخت. خودرویی که طبق آمارهای موجود بالاترین آمار تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده است.در این زمینه شفیعی با ذکر این مطلب که پراید خودرویی 5 هزار دلاری است و در کجای دنیا خودرویی با این قیمت این همه استاندارد دارد، تاکید کرد که این خودرو تست کرش را در شرکت‌هایی که مرسدس درآنها تست می‌شود انجام داده و اين تست‌ها را پاس کرده است.
در ادامه معاون مهندسی سایپا با اشاره به اینکه هم‌اکنون 7 تا 8 هزار خودروی عمومی فاقد استاندارد در جاده‌های کشور حرکت می‌کنند، تاکید کرد که در چنین شرایطی وقتی یک راننده ماشین جلو و پشت سرش هیچ استانداردی نداشته باشد، چگونه می‌تواند احساس امنیت کند. وي همچنين اظهار داشت كه باید توجه داشت که بحث خودرو با خودروساز متفاوت است. در ادامه شفیعی همچنین با انتقاد از عملکرد راهور ناجا به این نکته نیز اشاره کرد که با توجه به اینکه ما از سال 89 پلت‌فرم خودروي پراید را کاملا تغییر دادیم، به پلیس اعلام کردیم که گزارش دقیقی از علت تصادفات خودروي پراید را به ما ارائه دهد تا متوجه شویم که مشکل از کجا نشأت می‌گیرد ولی متاسفانه این گزارش‌ها به دست ما نرسید. سردار مهماندار، فرمانده پليس راه كشور نیز در این برنامه با تاکید بر اینکه هیچ رقابتی میان خودروسازان وجود ندارد، عنوان کرد که خودروسازان ما می‌گویند استانداردهای تولید در حد استانداردهای اروپا است ولی باید به این نکته توجه داشت که این استانداردها کف استانداردهای تولیدات اروپایی است.

منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : خودرو , خودروساز , خودروسوار , تلفات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

7 نظر

کاربر: بهمن
1

در ادامه شفیعی همچنین با انتقاد از عملکرد راهور ناجا به این نکته نیز اشاره کرد که با توجه به اینکه ما از سال 89 پلت‌فرم خودروي پراید را کاملا تغییر دادیم ....

آخه گلابی پراید رو فیس لیفت کردی میگی پلت فرم رو کاملا عوض کردی ؟
با یه تعویض چراغ و داشبورد الان پراید دیگه کاملا امنه ؟
دیگه له نمیشه ؟ با یه بار افتادن تو جدول شاسی جمع نمیشه ؟
ملت رو چی فرض کردی ؟
قطعاتشم که ماشاالله همه چینی دو زاری !!!
خودت جرات میکنی سوارش بشی بری مسافرت ؟
مسلما کمتر از BMW سوار نمیشی !
پول ملت رو میلیارد میلیارد بالا میکشی لااقل اینقد بی شرمانه به ملت دروغ تحویل نده !!!
16:28  1393/06/05
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حمید
3

"در این زمینه شفیعی با ذکر این مطلب که پراید خودرویی 5 هزار دلاری است و در کجای دنیا خودرویی با این قیمت این همه استاندارد دارد، تاکید کرد که این خودرو تست کرش را در شرکت‌هایی که مرسدس درآنها تست می‌شود انجام داده و اين تست‌ها را پاس کرده است."
یعنی دارم میمیرم از خنده ... اصن پراید که هیچی همون پژو و آت آشغالای دیگشونم راه میدن به جایی که مرسدس تست تصادف میگیره؟؟؟
بعد کجای دنیا با 5000 دلار میشه ماشین اینجوری خرید؟؟؟
بذارید بگم کجای دنیا...همه جا غیر از ایران
...
الان میخوام بدونم تویوتا یاریس از پراید نا امن تره یا تویوتا کمری نا امین تره یا شورلت و کرایسلر 10 سال کارکرد؟؟؟!!!
شما یه سر به این سایتی که میذارم بزنید فقط ببینید ماشینای مدل 2006 2007 تویوتا و شورلت و کرایسلر رو که الان فقط یه مدل تویوتا یاریس 2007 تو ایران 60 70 تومنه ببینید با چقدر میشه خرید بعد قضاوت کنید
http://usedcars.overstock.com/cars/price-0.5000
17:35  1393/06/02
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Elantra
9

این جمله من رو حتما خیلی ها بهش رسیدند و تائید می کنند. شما فرض کنید یکنفر هم پراید داره و هم بی ام دبلیو. شما فکر میکنید با کدومش راحت تر گاز میده و شاید هم بی قانونی و خلاف بکنه؟ خب مسلمه با پراید ! حتی ممکنه وقتی سوار پراید بشه، لباس درست و حسابی نپوشه. با دمپائی بشینه توی ماشین . موهاشو هم شونه نکرده تخت گاز بیاد وسط خیابون. خلاف بره، سبقت راست و عدم فاصله و ... ولی همین راننده شلخته وقتی پشت یک ماشین مطرح خارجی میشینه حتی لباس خودش رو سعی میکنه مرتب بپوشه، ست کنه. توی خبابون هم مثل آدم رانندگی کنه تا بقیه وقتی نگاهش می کنند آبروش حفظ شده باشه !!! دلیل تصادفات می تونه همون خودروی داخلی و بی فرهنگی رانندگی باشه بنظر من.
12:39  1393/06/02
گزارش
پاسخ دادن
سیا
4

کاملا موافقم. اصلا شما این نیسان آبیا و پیکانهای باقیمونده رو مشاهده کنید لامصب میطلبه بی فرهنگ باهاشون رانندگی کنی. من نمیگم تموم عالم میگن (کاملا هم جدی) :D
13:20  1393/06/02

گزارش
ماشین باز
4

باید افتخار کنیم به این رتبه

ما ایرانیها فقط ادعا داریم

به نظرم اگر واردات خودرو را ازاد کنند بخشی از مشکلات حل می شه

از این خودروسازهای داخلی هم ابی گرم نمی شه
12:07  1393/06/02
گزارش
پاسخ دادن
پپپ
2

خبر مشکل داره..............
در تلفات جاده ای رتبه 177 از 180 که خیلی خوبه یعنی تعداد تلفات کمتری نسبت به بقیه کشور ها داشتیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
09:56  1393/06/02
گزارش
پاسخ دادن
سیا
1

منظورش این بوده که از دنیا عقبیم. باید واردات خودرو ممنوع بشه و همه پراید سوار بشن تا رکورد بزنیم در تلفات جاده ای
12:50  1393/06/02

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
داریوش : خاک تو سر سایپا که سخنگوی بی سوادی مث تو داره
S : حیف که نمیشه چندتا آبدار بهت بگم فیلتر چی داری میگی حرف مفت با روح و روان مردم داری بازی میکن شما از طرف شرکت سایپا نیستید میخواید مردم گول بزنی جهت تجمع
شاهین پلاس۱ : اخی ترسیدیم ماشینتو بهت کی تحویل دادن که انقدر بلبل زبونی این مردمی که حقشونو میخان از این شرکت بی وجدان و از کی میترسونی واقعا متاسفم برات
شاهین معر402 : تف نده آقای محترم هر کی هستی من یکی که راهم دور و نمیتونم بیام اگرم مجبور بشم بیام ببین چیکار میکنم با شمایی که زندگی منو بهم ریختید صبر بخوره توو سرتون قلط کردید و میکنید که پول میگیرید و مردم رو عذاب میدید کاش میشد.....
ایگل : منم تحویل سیستمی ۲۸ تیر بودم هنوز شاسی نشده
شاهین G : شاهین G منتظر پیام تحویلی تیرماه
مریم : من مرداد هستم ۱۸ خرداد پیام تبدیل اومد ولی نزدم، ولی من از اولین های مرداد هستم چون ۱۹ آذر وجه اولیه رو واریز کردم.
امیر : سلام شما کی تکمیل وجه کرده بودید
محمد : بازم از ۳ شهریوریا سفید رنگ مونده که فاکتور نشده باشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
S شهریور اول : سلام دوستان کوییک اس عزیز که امروز فاکتور شدید کی تکمیل کردین؟
soren : کرمانشاه نمایندگی کدوم شهری؟
علیرضا : من که تحویلم 30 آبانه هنوز نیومده دعوتنامه برام
ساینا خرداد : یادتونه خبر مثوق میگفت همه ی کسایی که 11 پذیرششون بود فاکتور شدن تا یکشنبه میشینه تو سایت؟ الان چهارشنبه هست و هنوز 11 بهمن تموم نشده اعتبار خبر های ایشون در این حده فقط دوستان یکی که یک خبرش شانسی درست درمیاد ازش بت میسازن
دوگانه 26اسفند. : عادی.
اخر تیر : منم 15 بهمن گول ریختم 24 پذیرش شدم اردیبهشتم تکمیل وجه 121697هست شماره پذیرش
جلال : فوق العاده های اسفند اعلام حضور کنند ببینیم تعداد زیاده یا نه
علیرضا : دعوتنامه مهر بیاد بنظرتون ماشینو کدوم ماه تحویل میدن؟
حسین کوییک s : پس این دعوتنامه کی میاد میخواهم پولامو بدم به سایپا جاش آمنه پیش اونها در ثانی من هر چقدر پول بگیرم میدم شما میدونید اگر سایپا نبود هیچکی خودرو نداشت هر چقدر بگیره پول بازم میارزه یه ماشین سوار میشی تا چند سال پیش کسی نمی دانست ماشین چیه سایپا بهتون یاد داد ماشین چی هست دهاتی بودیم همه ایران سایپا شهریمون کرد اصلا چوپون بودیم همه ایران اصلا آدم نبودیم سایپا آدممون کرد ممنون سایپا
مریم : از کجا میفهمید خودرو شما در چه سایت است مازندران یا غیره