بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Forty-Eight

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Forty-Eight

با ما به دیدن موتورسیکلت هارلی دیویدسون Forty-Eight جدید بیایید. مدل 2014 این موتورسیکلت در مقایسه با نسل قبلی‌اش، به رنگ جدید، ترمزهایی قوی تر و دسته  فرمان هایی بسیار راحت تر مزین و مجهز شده است. شاید بتوان گفت بزرگترین دستاورد این موتورسیکلت، سیستم اگزوز جدید آن است که عملکرد پیشرانه را بالا می‌برد و بیشتر دوستدار محیط زیست است. اگزوز جدید دوقلو است و به صدا خفه کن، مبدل کاتالیستی و حسگرهای اکسیژن مجهز است. نیازی به گفتن نیست پیشرانه جدید که Evolution نامیده می‌شود، بسیار از نسخه قدیمی، پیشرفته تر است. این موتور 1200 سی سی حجم دارد و با هوا خنک می‌شود و قادر است با دور موتور 3,500 دور بر دقیقه، حدود 95 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه مجهز به انژکتورهای الکترونیکی و سیلندر و پیستون هایی از جنس آلومینیوم است. نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس مدرن و شش سرعته به چرخ عقب منتقل می‌شود. در مورد قیافه ظاهری این موتورسیکلت می‌توان گفت بدنه و موتور آن به رنگ سیاه و باک گردویی رنگ است، قطعات کرومی زیادی در آن به چشم می‌خورد و چراغ جلوی آن گرد و مدور است.

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Forty-Eight

اگر موتورسیکلت هارلی دیویدسون Forty-Eight را در خیابان ببینید، بهتر به ویژگی های خاص آن پی خواهید برد. این موتورسیکلت بیشتر شخصیت یک خروس جنگی را دارد، از تایرهای چاق و گوشتالویش گرفته تا باک تمام استیل و زین تک نفره و بسیاری از موارد ریز و درشت دیگر که آن را برازنده این لقب می‌کنند. هارلی دیویدسون Forty-Eight یک دوچرخ نیرومند است که جاده ها را به هم می‌دوزد. می‌توان گفت کمپانی هارلی دیودسون تصمیم داشته موتورسیکلتی بسازد که نه تنها عملکرد یک غول را داشته باشد، بلکه زیبا و چشم نواز هم باشد. علاوه بر همه این زیبایی های چشم نواز، قلب تپنده هارلی دیویدسون Forty-Eight نیز بسیار قوی و نیرومند است. این موتور قدرتمند در کنار سیستم پاشش سوخت الکترونیکی (ESPFI)  قرار گرفته است، دو اگزوز دو قلو با روکش کروم و یک گیربکس پنج سرعته نیز موتور را در انجام وظیفه‌اش یاری می‌دهند. از هر زاویه‌ای به موتورسیکلت هارلی دیویدسون Forty-Eight نگاه کنید، به نتیجه‌ای یکسان خواهید رسید: این موتورسیکلت همان راهنورد قلدری است که دوست دارید آن را داشته باشید. تایرهای گوشتالوی MT90 در جلو و عقب موتورسیکلت، باعث می‌شوند کمی شبیه موتورسیکلت Mercury مدل 1950 به نظر برسد.

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Forty-Eight

دسته فرمان های کوتاه و کیلومترشماری که در وسط فرمان قرار گرفته است و آینه بغل هایی که زیر فرمان قرار گرفته‌اند، ظاهری متواضع به این موتورسیکلت می‌دهند. باک کوچک و 8 لیتری موتورسیکلت های هارلی دیویدسون که پیشینه آن به سال 1948 برمی‌گردد، حالا به رنگ گردویی در آمده و ضمن این که مدرن است، سبک و سیاق سنتی‌اش را نیز حفظ کرده است. رنگ Hard Candy Custom دارای پرداختی با اکلیل های درشت است که کار فوق‌العاده‌ای است. این رنگ درخشان، برجسته و منحصر به فرد است. موتورسیکلت هارلی دیویدسون Forty-Eight در دو رنگ به بازار عرضه می‌شود: رنگ Hard Candy Chrome Flake و رنگ Hard Candy Volcanic Orange. رنگ Hard Candy Custom سبک و سیاق موتورسیکلت های دهه 70 میلادی را در ذهن ها زنده می‌کند و نشان دهنده میراث و نوآوری این کمپانی موتورساز است. سابقه پیشرانه Evolution، که بسیاری افراد آن را به اسم کله سیاه می‌شناسند، به سال 1984 برمی‌گردد. این پیشرانه که از ادغام دو پیشرانه Shovelhead و Ironhead به دست آمد، بسیار نوآورانه بود و ساختارهای کهنه را در هم شکست ولی عطش به قدرت را همچنان زنده نگه داشت. این موتور که به سیستم پاشش سوخت مستقیم مجهز است، با کاربراتور خداحافظی کرده است و در مسیرهای طولانی، یک سواری نرم در اختیار موتورسوار قرار می‌دهد. این موتور با هوا خنک می‌شود و مثل کوه محکم است. سیستم ترمز این موتورسیکلت طوری طراحی شده است که عملکرد را بالا ببرد. اندازه دیسک های ترمز از 292 میلی متر به 300 میلی متر افزایش یافته است. کالیپر ترمز جلو نیز، به پیستون هایی 34 میلی متری مجهز شده است.

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Forty-Eight

این موتورسیکلت به ترمز ضدقفل نیز مجهز است که باعث می‌شود عملکرد ترمز بالاتر برود. فرمان جدید طوری طراحی شده است که می‌توان به راحتی و بدون خستگی صدها کیلومتر را پیمود. استفاده از دسته های راهنما، دسته ترمز و سایر دکمه های کنترلی بسیار راحت است، به این ترتیب، می‌توان با خیال آسوده به جاده چشم دوخت و کارها را به انگشت های دست سپرد.  دکمه Start نیز به تازگی به تجهیزات این موتورسیکلت اضافه شده است. البته موارد جزئی ممکن است بی‌ اهمیت به نظر برسند ولی روی جاده تفاوت های زیادی ایجاد می‌کنند.

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Forty-Eight

در واقع، همین موارد جزئی است که باعث می‌شود هارلی دیویدسون، هارلی دیویدسون باشد. این موتورسیکلت به یک سیستم برقی یک پارچه مجهز است که آن را از داشتن سیم کشی، تبدیل، رله و فیوز بی نیاز می‌کند. یک رگلاتور ولتاژ جدید هم به سیستم اضافه شده است که همه اتصالات را با هم هماهنگ می‌کند تا دمای سیستم بهتر دفع بشود. سیستم اگزوز طوری طراحی شده است تا با استانداردهای آلایندگی مطابقت داشته باشد. این اگزوزهای دو قلو و بزرگ، مجهز به حسگرهای اکسیژن و مبدل کاتالیستی هستند که نه تنها به نفع محیط زیست کار می‌کنند بلکه کیفیت سواری را نیز بالا می‌برند. می‌دانید که موتورسواران گاهی اوقات فراموش می‌کنند در حال حرکت با چه دنده ای هستند و مجبورند معکوس بکشند و دنده یک را جا بزنند تا بتوانند دنده مناسب را پیدا کنند، به همین خاطر مدل جدید این موتورسیکلت به یک صفحه کیلومترشمار مجهز شده است که عدد دنده را نیز نمایش می‌دهد.


منبع

TopSpeed

 

برچسب : هارلی دیویدسون , Forty Eight , موتورسیکلت , Mercury , کالیپر ترمز , ترمز ضدقفل , مبدل کاتالیستی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: kamy
1

موتور خیلی زیبایی هست

آدمو یاد قدیم میاندازه
16:12  1393/07/06
گزارش
پاسخ دادن
مندو
0

خیلی عالیه اوج طراحی و زیبایی رو داره.
02:08  1394/05/30

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهروز : علی مدبر خدا لعنتت کنه من به خاطر راهنمایی های توآشغال تبدیل زدم والان رفتم تو صف جی ال هزارمرنبه خدا لعنتت کنه هم تو هم خاندانوو
شاهین اردیبهشت : ما باید حقمون از این شرکت بگیریم اونایی که تبدیل زدن از حقشون گذشتن ولی ما نمیگذریم
حمید57 : دعوتنامه شهریور ماه واسه کسی اومده؟
اردیبهشت : سلام منم دقیق مثل شما بودم ولی تبدیل زدم الان ۳ ماهه سوارم یه سانروف ارزش این همه انتظار نداره
Sr3 : سلام دوستان من هفته پیش بیمه شدم الان ۷ روز شد هنوز پلاک نکردن ، هم سخا هم املاک اسکان درسته ، خلافی هم ندارم ، نمایندگی زنگ زد گفت چهارشنبه برگشت از پلاک خورد ….. موردی داره پروندم یا پلاک میشه اخر ؟
ایمان : سلام عزیزان من اردیبهشت ثبت نام کردم باید مهرماه تحویل می گرفتم که شرکت بر خلاف تعهداتش تحویل نداده است به من حتی دعوتنامه تکمیل وجه هم تا الان صادر نکرده اند کسی هست که مثل من تحویلی مهرماه باشد که بگوید آخرین وضعیت ایشان در چه مرحله ای قرار دارد ؟
سهند اس اسفند : بچه ها کسی از حقوق سر در میاره ، همه با هم یه شکایت نامه دست جمعی محیا کنیم ؟؟ اگه تعداد مون همین باشه میتونیم قانونی فشار بیاریم ممنون میشم اگه کسی وکیل اشنا داره ، این شکایت نامه رو تنظیم کنه ، همه امضا کنیم بخوره تو سرشون پول دیر کرد ، بابا یک سال ک نیمه نه ماشین داریم نه پولی دستمونه
شاهین پلاس مرداد : تکمیل وجه خرداد ماه هست یانه خرداد ماه هم تکمیل وجه داریم
محسن : شماره پذیرشت‌ چنده؟طبق اون فاکتور میکنن؟؟؟
احسان : سلام دوست عزیز تحویل ماشین طبق دعوتنامه بر اساس روز تکمیل وجه میباشد که احتمال تحویل زودتر هم وجود دارد. به نظر من فاکتور شدن ارتباطی به واریز وجه ندارد.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین : اره ثبت نام کن سود خالص فقط. بخور حال کن عجله کن. ثبت نام کن.
گل محمدی : فاکتور نشدیم چرا ؟
کاظم پور از شیراز : شیرازی ها اعلام کنن ببینیم چند نفریم 8 تا هستیم که زود برامون بفرستن
کاظم پور از شیراز : اقا 20 مهر ثبت نام کردم چک کردم امروز زده بود فاکتور ، کی تحویل میشه کسی خبر داره؟
بهزاد : سایپا یدک کدوم قسمت شماره شاسی ماشینتون رو می بینید من وارد پنل مشتری میشم و داشبورد نوشته قسمت پایین ( خودروهای من ) شماره شاسی ماشینتون نوشته؟ لطفا راهنمایی کنید
علی : یه عکس بزار
فرسوده : میگم اگه اینقدر قطعه نداره چرا ساینا آبان ماه طرح فوق العاده گذاشته و ماشین و طلای منو نابود کرده؟؟ب خدا نیم رو 50 میلیون فروختم الان نیم 80 تومن، ماشین زیر پامم همون اول گرفتن،اگه نداری پس چرا طرح اینجوری میزاری ملت و میچزونی؟؟؟
کوییک اس : کسی می دونه شهریور ماهی ها تا چندم واریز داشتند من واریز وجه 4مهر هستم کی فاکتور میشم
رضا شیراز : وقتی ایرانخودرو نمیتونه تعهدات خودش رو ب موقع انجام بده بیخود میکنه مجدددثبت نام میزاره ما یکماهه تاخیر خوردیم اما مجدد ثبت نام گذاشته با تحویل یکماهه
پیدا کنید پرتقال فروش را : یکی از راهکارهای دولت برای بیرون کشیدن سرمایه های پنهان مردم در بالشها و صندوقچه ها و گاو صندوق ها همین پیش فروش خودرو است چندسال پیش به نقل از سخنگوی قضایه مبنی بر چندصد میلیارد سرمایه پنهان در خانه ها اعم از دلار.طلا.و پول نقد یکی از راهها همین بود که انصافا هم موفق بودن ..در این میان هم عده ایی به ناحق دارن مجازات میشن . اول اونهایی که واقعا بی خودروشدن و بدتر هم اونهایی که اصلا خودرو ندارن . واین است سیاست اقتصادی . کشیدن سرمایه گزار طماع به چرخه تولید داخلی . بنازم به این خدعه زیبا