بررسی مدل جدید نیسان قشقایی 

بررسی مدل جدید نیسان قشقایی

اولین نسل از نیسان قشقایی که در بریتانیا تولید شد، واقعاً مورد استقبال قرار گرفت. سال گذشته، نیسان قشقایی با وجود این که شش سال است به بازار عرضه شده است، همچنان جایگاه ششم از فهرست پرفروش ها را برای خودش حفظ کرد. خیلی از رقبا خواسته‌اند جای نیسان قشقایی را بگیرند ولی تا به حال که موفق نشده‌اند. ظاهراً نیسان قشقایی جانشین نیسان Terrano شده است ولی تنها دلیل موفقیتش این نیست. نیسان قشقایی اولین شاسی بلندی نیست که تولید شده است، ولی به طور قطع در حوزه شاسی بلندهای خانوادگی یکی از بهترین هاست. در بریتانیا، این خودرو شاسی بلند در سال 2007، جای نیسان Primera و Almera را گرفت و نشان داد کمپانی نیسان عزمش را جزم کرده تا یک تنه بازار را در دست بگیرد. امروز هفت سال از آن روز می‌گذرد و بازی بیشتر و بیشتر به نفع کمپانی نیسان تمام شده است. این خودروساز ژاپنی جا پایش را محکم کرده است و بخت هم با او یار است. البته کمپانی های فولکس واگن یا فورد هم بازنگری هایی در مورد خودروهای گلف و فوکوس انجام داده اند. روی کاغذ به نظر می‌رسد تغییرات دیگری باقی نمانده تا انجام بگیرد، کسی چه می‌داند، شاید هم باقی مانده باشد. بازنگری در یک خودرو پرفروش می‌تواند رمز موفقیت یک خودروساز باشد و موفقیت کمپانی نیسان هم تا حد زیادی به علت خبرگی آن است.


بررسی مدل جدید نیسان قشقایی
بررسی مدل جدید نیسان قشقایی

بهتر است بدانید نیسان قشقایی جدید در لندن طراحی و در ساندرلند (Sunderland) ساخته می‌شود. بیشتر امور مربوط به مهندسی هم در کرانفیلد (Cranfield) انجام می‌گیرد. این شاسی بلند در چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود. تیپ پایه Visia  است که نسبتاً مجهز است و به دنبال آن هم تیپ های Acenta و Acenta Premium قرار دارند. تیپ فول آپشن هم با اسم Tekna به مشتریان عرضه می‌شود. دو نوع موتور بنزینی برای این خودرو عرضه می‌شود (یک موتور چهار سیلندر 1.2 لیتری که 113 اسب بخار نیرو تولید می‌کند، و یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری با 148 اسب بخار نیرو که امسال به بازار عرضه شده است). در کنار این موتورها، دو موتور دیزل هم روی این خودرو سوار می‌شوند که عبارتند از: یک موتور 1.5 لیتر و 109 اسب بخاری که نیسان آن را به صورت مشترک با کمپانی رنو تولید می‌کند و یک موتور 1.6 لیتری دیگر با 128 اسب بخار نیرو. همگی این موتورها به صورت استاندارد در کنار یک گیربکس شش سرعته دستی قرار می‌گیرند. البته در کنار موتور 1.6 لیتری دیزل، می‌توان یک گیربکس CVT و یا یک گیربکس شش سرعته دستی به همراه سیستم  چهار چرخ محرک نیز خریداری کرد. کمپانی نیسان با عرضه اولیه نیسان قشقایی واقعاً تیر را به هدف زد ولی نسخه جدید کمی محافظه کارانه‌تر است که جای تعجب هم ندارد و می‌توان گفت مدل جدید از فرمول بسیار موفق تری پیروی می‌کند. نیسان قشقایی جدید که روی پلت فرم مشترک نیسان-رنو با نام (Common Module Family (CMF سوار شده است، نسبت به مدل قدیمی‌تر، 47 میلی متر طول بیشتری دارد ولی ارتفاع آن کمتر و عرضش هم قدری بیشتر است، به همین خاطر پویاتر و شسته رفته تر به نظر می‌رسد، خطوط روی بدنه هم برجسته ترند و جزییات جذاب بیشتری به چشم می‌خورد. به طور قطع، ظاهر نیسان قشقایی در بازاری که رقبای قدر زیادی در آن حضور دارند به زیانش تمام نخواهد شد.

بررسی مدل جدید نیسان قشقایی بررسی مدل جدید نیسان قشقایی

در ماه ژوئن سال گذشته، کمپانی نیسان پلت فرم جدید CMF را به بازار عرضه و اعلام کرد 14 خودرو که به طور مشترک توسط نیسان و رنو ساخته می‌شوند روی آن سوار خواهند شد و این تعداد تا سال 2020 بیشتر هم خواهد شد. CMF علاوه بر این که یک پلت فرم مشترک است، حوزه های دیگری از جمله محفظه موتور، کابین و اجزاء جلو و عقب بدنه را هم در بر می‌گیرد. این امر به CMF اجازه می‌دهد بتواند بزرگتر بشود و به اتاق هایی با اندازه های مختلف اجازه بدهد روی آن سوار شوند. پلت فرم CMF زیر 11 مدل از خودروهای رنو از جمله مدل های جدید Espace ، Scenic و Laguna نصب خواهد شد و قرار است کمپانی نیسان هم برای اولین بار از آن در نیسان قشقایی، نیسان X-Trail جدید (همان رونیز خودمان) و نیسان Rogue که فقط در ایالات متحده عرضه می‌شود، استفاده کند. همانطور که پیشتر گفتیم، کار طراحی نیسان قشقایی در لندن صورت می‌گیرد، در ساندرلند ساخته می‌شود ولی کارهای مهندسی اش بیشتر در انگلستان یا اسپانیا انجام می‌گیرد و کمپانی نیسان مدعی است که  سیستم تعلیق آن سازگاری زیادی با جاده های اروپا دارد. سیستم تعلیق فولادی نیسان قشقایی در قسمت جلو توسط کمپانی MacPherson طراحی شده است. سیستم تعلیق عقب رویکردی مدرن‌تر دارد و قیمت خودروهایی که از این سیستم تعلیق بهره می‌برند، بالاتر است. نیسان قشقایی دیفرانسیل جلو، دارای سیستم تعلیقی انقباضی در عقب است ولی سیستم تعلیق مدل چهار چرخ محرک دارای چیدمانی چند اتصالی است. وقتی نیسان قشقایی برای اولین بار به بازار عرضه شد، شاسی بلندی بسیار جمع و جور به نظر می‌رسید و میزان آلایندگی CO2 نیز بسیار پایین بود. مدل دیفرانسیل جلوی این شاسی بلند مجهز به یک موتور توربو دیزل 1.5 لیتری است که 109 اسب بخار نیرو و در هر کیلومتر فقط 99 گرم گاز CO2 تولید می‌کند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ ها منتقل می‌شود. این موتور هم به صورت مشترک توسط کمپانی های رنو و نیسان تولید می‌شود.

 

طراحی داخلی

بررسی مدل جدید نیسان قشقایی

اگر یک مورد در نیسان قشقایی جدید وجود داشته باشد که بتواند اثبات کند خودروهای شاسی بلند از سال 2007 به بعد تکامل پیدا کرده‌اند، این مورد چیزی نیست جز طراحی داخلی آن. مدل قبلی این خودرو دارای نوعی طراحی داخلی بود که بیشتر شبیه یک تکه بزرگ پلاستیکی به نظر می‌رسید و تمایل داشت ویژگی ماشین های آف رود دهه نود را حفظ کند، در کنار آن رفاه و راحتی یک هاچ بک را هم داشته باشد. کابین جدید، یک پیشنهاد سخاوتمندانه است و قواعد کهنه را کنار می‌زند و طرحی صاف‌تر و صیقلی‌تر ارائه می‌دهد. این طرح به وضوح از رقبای کره‌ای و آلمانی‌اش تأثیر گرفته است. با این حال، تزیینات پلاستیکی و فلزی براق با لجاجت و یک دندگی سر جای خودشان باقی مانده‌اند. کمپانی نیسان یک نمای امروزی را مد نظر قرار داده است ولی در مورد داشبورد جلو کمتر ریسک کرده و ترجیح داده بر چیدمان ارگونومیک و در دسترس بودن دکمه ها و دسته های کنترلی تمرکز کند. در زمینه رفاه و راحتی سرنشینان هم قدم مهمی برداشته شده است. صندلی های جلو واقعاً عالی و با کیفیت هستند و کمپانی نیسان به هدفش رسیده است. البته از نظر زیبایی به پای کیا اسپورتیج یا هیوندای توسان (ix35) نمی‌رسد. محل قرارگیری و نحوه عملکرد دسته دنده و سایر دکمه ها و ابزارها نیز به اندازه خودروهای ساخت کمپانی فولکس واگن، به جا و کاربردی نیست. البته برای خودرویی که قبلاً امتحانش را پس داده بسیار هم خوب و ستودنی است. به هر طرف نگاه کنید، حس خوبی به شما دست می‌دهد. همان یک کم افزایش اندازه، باعث شده است کابین جادارتر باشد، البته فضای کابین فقط چند سانتی متر افزایش پیدا کرده است ولی این حس در شما به وجود می‌آید که خیلی بزرگ شده است.


بررسی مدل جدید نیسان قشقایی
بررسی مدل جدید نیسان قشقایی بررسی مدل جدید نیسان قشقایی

افزایش فاصله محورها از یکدیگر به معنای این است که جای پا برای سرنشینان عقب بیشتر شده است و با این که ارتفاع نیسان قشقایی جدید کمتر است، فضای سر به اندازه کافی است و مشکلی ایجاد نمی‌شود. گنجایش صندوق عقب هم 20 لیتر افزایش یافته است و وقتی صندلی های عقب خوابیده باشند به 1585 لیتر می‌رسد. درب عقب هم 150 میلی متر بیشتر باز می‌شود، دو صفحه تاشو نیز در قسمت پایین درب عقب قرار دارند که می‌توان آن ها را بالا و پایین برد و به 16 حالت مختلف در آورد، یک حالت نیز وجود دارد که کاملاً تخت می‌شوند و روی کف می‌خوابند. اتصال بلوتوث بین خودرو و تلفن همراه نیز به صورت استاندارد ارائه می‌شود، به این ترتیب تلفن های هوشمند در نیسان قشقایی هرگز تنها نخواهند ماند. این دو سیستم خیلی راحت به هم متصل می‌شوند و کیفیت مکالمه نیز عالی است. به هر حال اگر دوست داشتید به جز مکالمه کار دیگری هم انجام بدهید، سیستم ارتباطی جدید نیسان در تیپ Acenta Premium به بالا، مجهز به یک صفحه نمایشگر هفت اینچی است که این کار را برایتان امکان پذیر می‌کند. نیسان قشقایی در چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود: تیپ Visia، تیپ Acenta، تیپ Acenta Premium و در آخر هم تیپ Tekna. همه تیپ ها نسبتاً مجهز هستند، تیپ های پایین تر نیز به آینه های برقی مجهز به گرمکن، کنترل در سربالایی و سراشیبی، اتصال بلوتوث، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، کامپیوتر سفری و کنترل آب و هوای اتوماتیک  مجهز می‌باشند. سیستم صوتی نیسان قشقایی مجهز به سی دی خوان، چهار بلندگو و اتصال بلوتوث است. از تیپ Acenta به بعد، نیسان قشقایی دارای شش بلندگو می‌شود که قابل قبول تر است، رادیوی FM و اتصال بلوتوث هم خیلی خوب کار می‌کنند. سیستم صوتی هر طور بخواهید تنظیم می‌شود و اگر پکیج Nissan Connect را خریداری کنید، گیرنده رادیوی دیجیتال نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد.  مسیریاب ماهواره ای نیز به همراه پکیج Nissan Connect عرضه می‌شود و اگر مایل به داشتن آن باشید باید این پکیج را خریداری کنید.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی مدل جدید نیسان قشقایی

نیسان قشقایی با چند موتور به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از: یک موتور 1.2 لیتری بنزینی برای تیپ پایه، یک موتور 1.5 و یک موتور 1.6 لیتری. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا روی یک شاسی بلند بزرگ، یک موتور کوچک 1.2 لیتری نصب شده است، ولی بهتر است بدانید توربوشارژر و مهندسی پیشرفته به این موتور کوچک اجازه داده‌اند نیرویی با ثبات و قابل اعتماد تولید کند. موتور 1.2 لیتری جدید که به توربوشارژر مجهز است و 113 اسب بخار نیرو تولید می‌کند، گشتاوری بیشتر از موتور 1.6 لیتری قدیمی که تنفس طبیعی داشت تولید می‌کند. این موتور سریع نیست، هر چند کمپانی نیسان مدعی است صفر تا صد آن 11.3 ثانیه است، ولی به آرامی از حالت سکون بیرون می‌آید و شتاب می‌گیرد. این موتور در بزرگراه بیشتر خودش را نشان می‌دهد. سر و صدای آن کم است و گشتاور 190 نیوتن متری‌اش به راننده اجازه می‌دهد بدون این که مجبور باشد مرتب دنده عوض کند، به راحتی سبقت بگیرد. موتورهای دیزل شاید برای بسیاری افراد راحت نباشد. ممکن است در صبح های سرد زمستان بیرون کشیدن مقدار زیادی نیرو از یک موتور 1.5 لیتری توربو دیزلی کار راحتی نباشد، ولی سر و صدای آن زیاد طول نمی‌کشد و زود برطرف می‌شود. در بقیه وقت ها، این موتور یک نیروگاه ساکت و آرام و خوش اخلاق است. اگر برای اندازه گیری مقدار صدای این موتور از دستگاه صدا سنج استفاده کنیم، می‌بینیم که با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت، فقط 62 دسی بل صدا وارد کابین می‌شود. باید نتایج تست صدا در مورد خودروهای لوکسی مانند مرسدس بنز S-Class و بی ام و X5 را هم بینید تا بتوانید ارزیابی درستی به عمل بیاورید. سر و صدای بنتلی Flaying Spure هم فقط یک دسی بل از نیسان قشقایی بیشتر است. علت این صدای کم این است که موتور به خوبی پوشیده شده است و کابین هم خوب درزگیری شده تا صدای باد و تایرها وارد آن نشود. شاید انتظار داشته باشید شتاب متوسط باشد ولی این طور نیست و واقعاً شتابی مناسب و کافی است. در دور موتور پایین، ممکن است واکنش موتور ضعیف باشد و بالاترین نیروی پیشران فقط وقتی به دست می‌آید که دور موتور به 1750 دور بر دقیقه برسد. گذشته از همه این حرف ها، موتور همان قدر که از آن انتظار می‌رود انعطاف پذیر است. موتور تا زمانی که به دور 4500 برسد نفس کم نمی‌آورد، هرگز خشن و سرکش نمی‌شود و به اندازه کافی نیرو تولید می‌کند تا بتوان در بزرگراه با آن سبقت گرفت. البته از یک خودرو خانوادگی 20,000 پوندی انتظار بیشتری هم نباید داشت. در مورد موتور 1.6 لیتری هم همین داستان تکرار می‌شود. این موتور هم به اندازه موتور 2.0 لیتری قوی است و گشتاور بالایی دارد، سر و صدا و لرزش های آن هم به خوبی مهار شده‌اند. دسته دنده در جای بسیار مناسبی قرار گرفته و باعث شده تعویض دنده خیلی نرم و بی زحمت صورت بگیرد. توزیع وزن بسیار یکسان و یکنواخت صورت گرفته و آن قدرها متوازن هست تا آن کیفیت متفاوتی که کمپانی نیسان از این خودرو انتظار دارد را به مشتریان عرضه کند. در مورد گیربکس CVT هم باید گفت کم نمی‌آورد، چون موتور دیزل 1.6 لیتری با 320 نیوتن متر گشتاور ازآان پشتیبانی می‌کند. کار کردن با گیربکس دستی هم مثل گیربکس اتوماتیک راحت و آسان است. عملکرد سیستم ترمز هم چه در جاده های خشک و چه در جاده های خیس، جای بحث ندارد. نمی‌توان موردی پیدا کرد که نیسان آن را نادیده گرفته یا از قلم انداخته باشد.

 

سواری و هندلینگ

بررسی مدل جدید نیسان قشقایی

یکی از بهترین هدایایی که نیسان قشقایی قدیمی به مشتریان داد، این بود که به رانندگان مشتاق، امید داد. این خودرو نشان داد که شاسی بلندها هم می‌توانند قدری خوش دست باشند و مدل جدید هم به نوعی به همان نحو عمل می‌کند. هنگامی که سوار آن می‌شوید، بیشتر جنبه اسپرت خودش را رو می‌کند، سفت و خشک به نظر می‌رسد و روی سطوح ناهموار کمی تکان و لرزش دارد. با این حال کیفیت سواری آن روی سطوح هموار بسیار خوب است و به ندرت پیش می‌آید که یک صدای ناخوشایند بشنوید یا دست اندازها را احساس کنید. شاید هیچ مانعی وجود نداشته باشد که بگوییم نیسان قشقایی خودرو بسیار راحتی است. از همه این حرف ها گذشته، هندلینگ هم بسیار عالی است و جای شکوه و شکایت باقی نمی‌گذارد. می‌توان گفت مهندسان کمپانی نیسان حال و هوای این قشقایی بزرگ و پویا را بیشتر شبیه خودروهای سواری کرده‌اند، چون روی جاده ابداً حجیم و سنگین به نظر نمی‌رسد. در جاده خیلی خوب و سریع به حرکت  فرمان واکنش نشان می‌دهد، درست مثل این که یک هاچ بک خانوادگی است، خیلی خوب به سطح جاده می‌چسبد و توازن و تعادل خوبی هم دارد، اتاق آن حتی به اندازه فولکس واگن گلف هم تکان و لرزش ندارد، به عبارت دیگر، می‌توان آن را آقای ملایم نامید. در سرعت های پایین، مثل یک شعبده باز دوره گرد، شاسی های بلند و بدنه بزرگش را مخفی می‌کند و به پیش می‌تازد. ثبات و پایداری نیسان قشقایی خونسرد، تعریف چندانی ندارد، چون گاهی اوقات کمی بیش از حد خشک می‌شود. البته روی جاده های هموار خیلی خوب ظاهر می‌شود تا لیاقت و شایستگی خودش را اثبات کند. شاید نیسان قشقایی قدیمی شخصیتی پویاتر و متفاوت‌تر داشت ولی قشقایی جدید هم ویژگی های خاص و ارزشمندی دارد که خریدن آن را توجیه می‌کند. البته موارد کوچکی هم پیش می‌آید که می‌بینید نیسان قشقایی در مقایسه با هاچ بک های مدرن خانوادگی کم می‌آورد. صفر تا صد نیسان قشقایی با موتور 1.5 لیتری دیزل، فقط یک ثانیه از صفر تا صد فورد فوکس که مجهز به موتور 1.6 لیتری TDCi است،  کمتر است. این عدد در مقایسه با پژو 308 که موتور 1.6 لیتری e-HDi روی آن سوار است نیز به 2.5 ثانیه می‌رسد. نیسان قشقایی با ثبات و دقیق است و به راحتی می‌شود با آن تند رفت، همان یک کم ضعف در هندلینگ هم ماهرانه توسط سیستم کنترل پایداری جبران شده است. شاید کسانی که نیسان قشقایی را خریداری می‌کنند، متوجه بشوند ماشین‌شان در جاده و خارج جاده قدری خشک است. البته قابلیت های آف رود این شاسی بلند، بیشتر به شاسی بلندهای هوندا CR-V و سوبارو Outback شباهت دارد. موتور 4×4 دیزل که 128 اسب بخار نیرو تولید می‌کند، به همراه گیربکس دستی به خریداران عرضه می‌شود. یک موتور 4×4 قوی‌تر 2 لیتری نیز به زودی به بازار عرضه خواهد شد. سیستم 4×4 از طریق یک کلاچ الکترونیکی فعال می‌شود.

 

میزان مصرف و هزینه تعمیر و نگهداری

بررسی مدل جدید نیسان قشقایی

منصفانه است که بگوییم نیسان قشقایی قدیمی از نظر قدرت، توانایی رقابت با خودروهای رقیبش را داشت و وقتی برای نخستین بار به بازار عرضه شد، از نظر قیمتی تقریباً در برابر خودروهای هاچ بک و چند منظوره (MPV) حرفی برای گفتن نداشت، ولی امروزه رقیب سرسختی برای آن ها به شمار می‌رود. اگر موتور 1.2 لیتری بنزینی را در نظر بگیریم که قدرتش بیشتر از موتور 1.6 لیتری قدیمی است، معنایش این است که تیپ پایه نیسان قشقایی به قیمت 18,000 پوند واقعاً می‌ارزد. تیپ پایه Visia از نظر تجهیزات هیچ کم و کسری ندارد، ولی کمپانی نیسان انتظار دارد خریداران بیشتر به تیپ Acenta رغبت نشان بدهند که مجهز به رینگ های 17 اینچی، کنترل آب و هوای دو نقطه‌ای و چراغ های مه شکن است. ممکن است خریداران زیادی هم جذب موتور دیزل بشوند که حجم آن 1.5 لیتر است، در هر صد کیلومتر 3.68 لیتر سوخت مصرف می‌کند و میزان آلایندگی گاز دی اکسید کربن آن نیز در هر کیلومتر 99 گرم است. البته همه این اعداد و ارقام چیزهایی هستند که کمپانی نیسان ادعا می‌کند ولی در تست های به عمل آمده، این شاسی بلند، 4.91 لیتر سوخت مصرف کرد که باز هم بسیار کم و قابل توجه است. انتظار می‌رود موتور دیزل 1.6 لیتری هم به همین صورت کم مصرف و مقرون به صرفه باشد ولی موتور 1.2 لیتری را نباید دست کم گرفت. اگر نمی‌خواهید اسباب و اثاثیه زیادی با خودتان ببرید، خیال سفرهای دور و دراز را هم در سر ندارید، خصلت آرام و انعطاف پذیر نیسان قشقایی بسیار با نیازهای شما جور در می‌آید. اگر نیسان قشقایی را با موتور دیزل 1.5 لیتری می‌خواهید، سخت نگیرید و به دنبال آن بروید، ولی اگر رادیوی دیجیتال یا مسیریاب ماهواره ای می‌خواهید، بهتر است تیپ Connect با موتور بنزینی را خریداری کنید. احتمال می‌رود کمپانی نیسان، مثل گذشته بر مدل های دیفرانسیل جلو تمرکز کند. سیستم چهار چرخ محرک گران‌تر تمام می‌شود و نمی‌توان آن را با تیپ پایه یا موتورهای کم حجم‌تر خریداری کرد. البته نیسان قشقایی نو و صفر کیلومتر بسیار با ارزش و لوکس است ولی حتی اگر دست دوم آن را هم بخرید، چندین و چند سال برایتان کار می‌کند.

 

نظر نهایی

بررسی مدل جدید نیسان قشقایی

خب، هر چه باشد، قشقایی به یکی از مدل های بسیار مهم کمپانی نیسان تبدیل شده است و جایگزین کردن آن با یک مدل دیگر واقعاً کار دشواری است. البته خطاهای کوچکی که در مورد طراحی صورت گرفته است را می‌توان نادیده گرفت ولی از این که نیسان قشقایی نمی‌تواند رقیبی جدی برای سایر شاسی بلندهای این کلاس باشد، نمی‌توان چشم پوشی کرد. کیفیت سواری‌اش هم زیاد قابل توجه نیست. البته وقتی سابقه کمپانی نیسان را در نظر بگیریم همه این گفته ها رنگ می‌بازند. وقتی کمپانی نیسان توانسته است این مدل خودرو را به این جایگاه برساند، کاری به جز تحسین نمی‌توان انجام داد. نسیان قشقایی واقعاً اقتصادی، راحت و خوش دست است. از این حرف ها گذشته، پویا و تواناست و کسانی که برای اولین بار شاسی بلند می‌خرند، خوب با آن جور می‌شوند. کسانی که به جاده های ناهموار می‌زنند هم آن را بسیار تحسین کرده‌اند. اگر بنا باشد این خودرو ارتقا پیدا کند، خشکی آن هم به طور قطع بر طرف خواهد شد، چیزی که واقعاً سزاوار آن است. شاید رقبایی چون اشکودا Yeti و مزدا CX-5 تجهیزات و امکانات بیشتری در اختیار مشتری ها قرار بدهند ولی نمی‌توانند با همه فن حریفی و جذابیت نیسان قشقایی دست و پنجه نرم کنند.


منبع

AutoCar

برچسب : نیسان قشقایی , نیسان Terrano , نیسان Primera , نیسان Almera , کیا اسپورتیج , گلف , فورد فوکوس , هیوندای ix35






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

10 نظر

جواد
0

سلام
لوازم یدکی نیسان قشقایی وجود داره؟
قعطات از کجا میشه تهیه کرد؟
ممنونم میشه اگه راهنمکایی بفرمائید./
17:02  1399/04/03
پاسخ دادن
esi
2

فرمون رو چکار کنه؟؟؟
20:56  1393/09/30

نادر
2

سلام ، ماشین های ژاپنی حرف ندارند...شاید از لحاظ آپشن وظاهر نسبت به مدل های دیگه کم بیارندولی از لحاظ فنی (موتور)وطراحی (بدنه، آیرودینامیک )و از همه مهمتر مصرف سوخت سرترند .کاشکی ما بجای برند های چینی ،فرانسوی ، کره ای، رومانی و...از این ماشین ها مونتاژ میکردیم
19:53  1394/05/15
پاسخ دادن
Philly
0

That's really thkiinng of the highest order
16:55  1394/05/15
پاسخ دادن
کاربر: kamy
1

ماشین ژاپنی عالیه
15:54  1393/07/16
پاسخ دادن
سعید
1

من در کشور ترکیه از نزدیک دیدمش. ظاهرش خوبه. ولی کیفیت مواد داخل
و سرعت و شتاب آن تعریفی نداره. در کل میشه در حد سوزوکی ویتارا
در نظر گرفتش. اما به پای توسان و اسپورتیج نمی رسه.
رنو کلیوس که اصلا جای خودشو داره.
14:23  1393/07/16
پاسخ دادن
عرفان
0

این ماشین وارد ایران شده ؟
14:03  1393/07/16
پاسخ دادن
محمد
2

آخه 113 اسب واسه ماشین توی این سایز و کلاس مناسبه ؟! قدرت موتورش اندازه سمند EF7 هست . خب البته که برای کاهش قیمت این کارو کردن ولی توی ایران که قیمتش نسبت به مزایاش خوب نیست .
18:26  1393/06/01
پاسخ دادن
کاربر: وحید
0

این چرا اتومات نیسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسست !!!!!!!!!!!!!!!
13:11  1393/05/19
پاسخ دادن
شهرام
0

من در مورد این خودرو اطلاعاته زیادی ندارم اما خوب پشت فرمان مدل قبلیشم ننشستم و در یاره اونم چیزی نمیدونم در کل هیچ نظری ندارم
17:22  1393/05/14
پاسخ دادن
کاربر: m&z
3

توی ایران که وضعیتش جالب نیست و مشتری چندانی نداره.
شاید هم علتش قیمت گذاری نه چندان منصفانه شرکت وارد کننده باشه
13:10  1393/05/14
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 : میگن 72 ساعت طول میکشه بریه تهران 3 ,4روزم کنترل کیفی طول میکسه بعد زنگ میزنن برای تحویل
تارا تیتانیومv4 : با این حادثه اخیر بندر عباس قطعا به دلیل مشکل عدم تامین قطعات وارداتی علی الخصوص قطعات خودروهای اتوماتیک ،روند صدور فاکتور در ایرانخودرو قطره چکانی خواهد شد
علی تارا 30 بهمن : سلام ، از دوستان کسی خبر نداره سود تاخیر در حمل چطوری محاسبه میشه ؟
تارا : سلام دوستان من دیروز رفتم نمایندگی اونحا با داد و بیداد با دعوا بلاخره امروز ماشینم فاکتور شد سی بهمن تکمیل وجه ۲۹اذر انشالله قسمت شما 😂
احمد123 : سلام تارا اتومات من یک هفته است که فاکتور شده ولی هنوز پلاک نشده چه کار باید انجام بدهم
شاهین اتومات : در مهر 1402 مبلغ 290 تومان بابت پیش خرید یک دستگاه شاهین اتومات از سایپا پرداخت کردیم مطابق قرارداد پیوست با سود مشارکت 19.5 درصد در اسفند 1403 دعوتنامه پرداخت ودیعه دوم صادر گردید که متاسفانه سود مشارکت که 85 میلیون تومان شده بود در نظر گرفته نشده و مبلغ 390 میلیون تومان دعوت نامه صادر گردید پس از پیگیری از شرکت سایپا اعلام کردند که شورای رقابت تبصره ای به خودرو ساز ها داده که خلاف قرارداد منعقده با مشتری می توانند سود مشارکت پرداخت نکنند و فقط نرخ تورم را در نظر بگیرند به همین منظور سایپا 40 میلیون تومان بابت نرخ تورم مطابق پرداخت ودیعه اول برای شما در نظر گرفته و 85 میلیون تومان سود مشارکت را در نظر نگرفته است . لذا مشتری که دو سال در تولید سایپا مشارکت کرده است باید 45 میلیون تومان بیشتر پرداخت نماید .
مهراد : اره خودشه برا هیچ کس فاکتور نشده خیلی دروغ میگه فک کنم اصلا شاهین پلاس ثبت نام نکرده یا پول نداره
تارامارا : بعد سه روز، همچنان منتظر حمل خودرو
میثم : مچکرم انشاالله قسمت شما و همه دوستان بشه در جواب سوال بعضی از دوستان اینه ها برقی نیستن ولی نسبت به مدلی های قبلی مثل ۵ دنده ها خییییلی بهتر شده مخصوصا دنده کشی عالی شده من ۵ دنده سوار شدم انگار گیربکس دنده کشی مشکل داشت دنده جا نمیخورد این عالی عالی شده دنده عقب هم مانیتور داره خطر عقب هم جدید گزاشتن دکمه ها شیشه بالابر هم از کنسول وسط گزاشتن رو تو دری ها که هم عالی شده
مهدی شاهین پلاس اسفندی : آقا منم تکمیل وجه کردم دیروز سخا ثبت شده ولی تکمیل وجه چراغش روشن نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6دنده : پاسخ به صبح میگفتن شهر باید ویرایش بشه ما دوباره از طریق اداره پست انجام دادیم ولی باز همون شهر خورد اصلا مشکل نداشت به تهران زنگ زدم رسیدگی به پرونده رو درخواست دادم 72 ساعته جواب اومد شما هم شکایت کنید وباید به شما پیام بیاد که پرونده درحال رسیدگی هست وگرنه اینجوری خیلی دیر میشه حتی یه کارشناس بمن گفت ماشینت تحویل گرفتی پیگیری کن سود تاخیرش بگیر
علی 10 خرداد : سلام. سورن موتور جدید 10 خردادم هنوز فاکتور نشدم.
مریم : من 20 مهر تکمیل وجه و آبان 1403 تکمیل وجه شدم ولی هنوز فاکتور نشدم اینقدر دروغ تحویل مردم ندید
صبح : به دنا 6 دنده پلاکتون که دیر ارسال شده دلیلشو سامانه سخا میگفتن یا کسری پلاک؟
ع : مغزتو
توحید ارومیه : جود.فک کنم اسمت اقا جواد باشه الفش افتاده.شما سعی کن از 20اردیبهشت پولت اماده باشه چون از 20اردیبهشت تا 25خرداد احتمال داره دعوتنامه ات بیاد.دعوتنامه ات هم بیاد حدودا 14روز فرصت تکمیل وجه داری
توحید ارومیه : امین اگه روند فاکتور کردن روند طبیعی و عادی خودش رو طی کنه و فاکتور متوقف نشه حدودا 10.12روزی طول میکشه تا نوبت فاکتور به شما برسه
نازنین : قبلا اره میدادن
توحید ارومیه : شمس بعضی از شهرها پلاک ازاد دارن و هنوز پلاکشون تموم نشده.اون شهر ها یه سری پلاک چاپ میکنن میفرستن به کارخونه تا بعد از تخصیص پلاک نصب بشن.مشکلی نیست.حدودا یک هفته تا10روز برگ سبز کارت ماشینت با پست میاد .حدودا 1ماه دیگه هم برگ کمپانی و بیمه نامه میاد نمایندگی میری از اونجا میگیری
اشکان : سقف فلز هستید؟ منم فلز تحویل 6 خرداد هستم هنوز فاکتور نشدم فوری سفیدtu5