در حالی که فراری کالیفرنیا، موتور 8 سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر را برگزید و ایتالیا 458 نیز به دنبال چنین تغییر بزرگی است، باقی ماندن موتور 12 سیلندر خورجینی طبیعی در مدل های تولید شده در Maeanello به گونه ای منجر به آرامش خاطر میشود، یا به عبارتی دیگر این چیزی است که موتور 12 سیلندر خورجینی 6.3 لیتری 800 اسب بخاری مدل LaFerrari گویای آن است.
شایان ذکر است، FF موتور وسط 12سیلندر، اولین مدلی است که در سال 2016 علاوه بر تغییر چهره، قدرت موتور آن نیز ارتقا خواهد یافت. طبق گزارشات، بدون استفاده از توربوشارژر، قدرت موتور این خودروی زیبا از 660 اسب بخار به 700 افزایش خواهد یافت. ناگفته نماند، F1Berlinetta نیز وارد چنین پروسه ای خواهد شد.
لازم به ذکر است، از سال 2017 به بعد ابتدا مدل های مجهز به موتور جلو و در سال 2019 نیز مدل های مجهز به موتور وسط به خودروهای الکترونیکی تبدیل خواهند شد، اما هنوز جزئیاتی از آن ها در دست نیست. همچنین با نصب گیربکس 8 سرعته و کاهش وزن خوردو، مصرف سوخت نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت. گفتنی است، علاوه بر فیبرکربن، انتظار میرود ساختار اصلی چنین سوپرخودروهایی از جنس آلومینیوم باشد، در حالی که ترکیبات کامپوزیتی نیز بخشی از این برنامه به حساب میآید.